Citat:
Ursprungligen postat av
colli
Ja, jeg kan forst at det udspringer fra Holmlia. Jeg kender rocker-gjeng miljet rimelig godt i DK (gennem mit arbejde), og det er faktisk de aller frreste grupperinger (vi har mange) der formr at organisere sig srlig godt som strmnd eller inden for forretningslivet generelt. Dette med undtagelse af nogle organiserede miljer som ikke er gjengregistrerede og HA, som ogs er lidt bedre fungerende. Saturdarah er helt blst, ekstremt voldsparate og ikke de skarpeste knive i skuffen, ihvertfald herhjemme.
Men det jeg umiddelbart tnker om stlandsgruppen er, som tidligere nvnt, at de virker ret velorganiserede (med det forbehold, at jeg ikke ved meget om dem). Det ser ogs ud til at de er meget voldsparate og ville have kapacitet til at kunne udfre en kidnapning. Men disse miljer og personer er umulige at kontrollere (pga pengeafpresning og lkager i miljet), s jeg finder det usandsynligt at TH ville indg samarbejde med dem. Umiddelbart hlder jeg mere til, at GM/forfatteren til trusselsbrevet forsger at (vild)lede opmrksomheden mod gjengmedlemmer ved gebrokken norsk, hentydning til kidnapningssagen af familiefaren og mske at nvne den datter i brevet som har haft en eller anden kontakt til et kriminelt milj. Eller ogs at TH slet ikke har noget med sagen at gre. S forstr jeg bare ikke hvorfor de ikke er mere ivrige efter at f den fulde lsesum.
Citat:
Umiddelbart hlder jeg mere til, at GM/forfatteren til trusselsbrevet forsger at (vild)lede opmrksomheden mod gjengmedlemmer ved gebrokken norsk, hentydning til kidnapningssagen af familiefaren og mske at nvne den datter i brevet som har haft en eller anden kontakt til et kriminelt milj.
Ja, det er nok det frste man tenker, og hvis dette er en villedning, alts ikke egentlig en kidnapping, s er det nok slik det henger sammen.
Citat:
Eller ogs at TH slet ikke har noget med sagen at gre. S forstr jeg bare ikke hvorfor de ikke er mere ivrige efter at f den fulde lsesum.
Dette fr meg ogs til tenke p, at politiets inngriping i disse gjeng-miljer (etterforskning, arrestasjoner, siktelser, rettsaker og dommer), samtidig med Lrenskog-saken, kan ha gjort en eventuell kommunikasjon umulig (eller periodevis mangelfull).
Litt skt men ;-) det virker som du har litt mer kunnskap om disse miljene enn meg.
I tilfelle disse miljene hadde noe med saken gjre; s tenkte jeg at TH ikke var involvert, at motivet deres var frst og fremst forhindre politiets arbeid mot disse miljene, og at pengemotivet kom i andre rekke.
Politiet har tidligere ikke klart avslre gjenglederne, det er frst n, parallelt med Lrenskog-saken, at lederne etterhvert har blitt domfelte.
Hvis det var slik, s har ikke "kidnappingen" (egentlig drapet) vrt vellykket, for det virker som at politiet har klart prioritere samtlige utfordringer.
Dette er bare n av flere hypoteser som jeg har nevnt tidligere. Det er bare en spekulasjon, hvis drapet ikke var konomisk motivert. Eller hvis motivet var hevn, s kan det vre relatert til en konflikt i byggbransjen (Young Blood har interesser i byggbransjen).