2020-06-10, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Bare en tanke.
Prvde egentlig GM lage et filmmanus frst, for s sende det inn men det ble ikke noe av?

Burde politiet sjekke med filmselskaper/forlag om de noen gang har ftt tilsendt et manus som kan ligne p TH saken, og hvem som sendte inn dette manuset?

Vil kunne knytte GM mot saken.

Litt OT, men jeg synes det er en interessant sammenligning.
Hvis du tenker deg et samsvar mellom tid og handlinger: Nyaktig samme klokkeslett og dag som politiets kidnappingsalarm ble utlst, kokken 16.07 den 31.10.18., skjedde et grusomt drap p Vinstra. Gjerningsmannen, til og med etternavnet Hagen, var en amatrskuespiller med hang til skrive noveller...
Bare en tanke.
Citera
2020-06-10, 13:45
Medlem
Her er en link til de som er interesserte i rollen snnen spilte i filmen Rovdyr. Spol fram til 28 minutter og 30 sekunder.. Han er gutten som henger i treet. Brutal film...

https://youtu.be/UNmxd93L13I
Citera
2020-06-10, 14:00
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Det kan vre en mulighet for det ja. Veldig aktuelt.

Men ved nrmere ettertanke, da er det isfall kanskje sannsynlig at tipset ville kommet til politi.

Men jeg tror dette blir en verdensbermt sak.
Klart hvis GM's plan skal vre s vanntett som mulig s har han nok ikke sendt inn noe manus.
Men bare en tanke.
Citera
2020-06-10, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Hvis AEH har funnet ut noe, hvordan kan dette ha skjedd? Hva skjedde i forkant av "kidnappings"-planleggingen?

AEH kan ha overhrt samtaler, eller telefonsamtaler, mellom TH og andre partikamerater om Wiborg. Det kan ha vrt uventede smturer i forbindelse med manipulering av vrdata p Hurum. JW var utsatt for trakassering og latterliggjring i Stortinget i forbindelse med den faglige rapporten han la frem. JW fikk heller ikke fullt ut betalt for det faglige arbeidet, og fikk konomiske problemer. JW var ogs utsatt for trakassering privat, det var innbrudd hjemme hos han. JW fortalte at han skulle treffe snnen sin i Kbenhavn, det visste snnen ingenting om. Noen kan lurt JW i en felle og brukt snnen som lokkemat. Det kan ha vrt en uventet tur til Kbenhavn i tiden fr, eller samtidig, med at JW omkom i juni -94.

Det kan ha vrt hva som helst av de temaene jeg nevner, og mye annet som jeg ikke vet om men som AEH kan ha visst om, som fikk AEH til huske spesielle omstendigheter rundt flyplassaken og Wiborg.

Fant denne artikkelen i Dagbladet fra 06. juni 2019.
Mystisk ddsfall blir TV-serie
"Det har tatt 3,5 r lage serien, som tar for seg bde ddsfallet til Jan Wiborg, og den bitre flyplasstriden. Serien er bde en politisk thriller, en personlig historie og en kriminaletterforskning."
Det kom en bok i 2014, "Hvem drepte Jan Wiborg". Produksjonsstart for serien "Mannen som falt" m da ha vrt ca januar 2016. Serien ble frst sendt i januar 2020. Brennpunktredaksjonen i NRK sendte 11. september 2016 en reportasje om Wiborgsaken, "Et beleilig ddsfall".

Jeg tror at den offentlige oppmerksomheten rundt Wiborgsaken var kende fra 2014 og utover.

Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Hvis det er slik at AEH ble kidnappet, kan hun ha omkommet i fangenskap. Det brenner da under fttene p kidnapperne og de nsker ikke lenger vre aktive i saken - i frykt for bli avslrt, n for drap.

Ja men da er det bare s synd, og bevisene er klare og entydige, det var aldri planlagt kreve inn lsepenger for AEH.

S da kan det ikke ha skjedd slik du skriver, at AEH omkom ved en ulykke etter at hun ble kidnappet.
Citera
2020-06-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
Den andre kommunikasjonen du refererer til, er hex-tall som frst m dekodes til ascii fr den blir lesbar for mennesker. Denne kommunikasjonen kan selvflgelig inneholde andre tegn, men bare nr den er dekodet. Fr dekodingen inneholder den de samme 16 sifferene som alle andre hex-tall. Hvis du google "ascii to hex converter" og prver oversette noen setninger frem og tilbake, ser du hva det gr i.

Hele poenget med "cee face ae" (adskilt med nuller) er at Kripos da kunne sende en beskjed til motparten som var lesbar for mennesker uten at den frst m dekodes, dersom motparten ikke hadde kompetansen til dette.

Jeg er klar over at man m konvertere heksadesimale tall til ascii for f leselig tekst. Poenget er alts at avsender har klart f inn ascii i BTC-transaksjonen. Se bilde under - dette er en ren skjermdump fra transaksjonen. Ingen konvertering foretatt. Her str meldingen frst i ascii, deretter gjentas den som heksadesimale tall (6a1e6465636f64652068657820696e206d6f6e65726f20746 f2061736369690a):

https://2no.co/36xHy4
Citera
2020-06-10, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Jeg er klar over at man m konvertere heksadesimale tall til ascii for f leselig tekst. Poenget er alts at avsender har klart f inn ascii i BTC-transaksjonen. Se bilde under - dette er en ren skjermdump fra transaksjonen. Ingen konvertering foretatt. Her str meldingen frst i ascii, deretter gjentas den som heksadesimale tall (6a1e6465636f64652068657820696e206d6f6e65726f20746 f2061736369690a):

https://2no.co/36xHy4
Nei, det er allerede konvertert til ascii fra slik den opprinnelig er.
Dette er slik den opprinnelig ser ut : https://prnt.sc/sx79zy
Citera
2020-06-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taulen
Nei, det er allerede konvertert til ascii fra slik den opprinnelig er.
Dette er slik den opprinnelig ser ut : https://prnt.sc/sx79zy

Ok, da er det verktyet jeg har brukt (https://chainz.cryptoid.info/) som har konvertert til ascii automatisk og viser begge tekstene. Du har rett og jeg er enig i at det er politiet/familien som har sendt "cee face ae". Takk for hjelp til forst!
Citera
2020-06-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
AEH kan ha overhrt samtaler, eller telefonsamtaler, mellom TH og andre partikamerater om Wiborg. Det kan ha vrt uventede smturer i forbindelse med manipulering av vrdata p Hurum. JW var utsatt for trakassering og latterliggjring i Stortinget i forbindelse med den faglige rapporten han la frem. JW fikk heller ikke fullt ut betalt for det faglige arbeidet, og fikk konomiske problemer. JW var ogs utsatt for trakassering privat, det var innbrudd hjemme hos han. JW fortalte at han skulle treffe snnen sin i Kbenhavn, det visste snnen ingenting om. Noen kan lurt JW i en felle og brukt snnen som lokkemat. Det kan ha vrt en uventet tur til Kbenhavn i tiden fr, eller samtidig, med at JW omkom i juni -94.

Det kan ha vrt hva som helst av de temaene jeg nevner, og mye annet som jeg ikke vet om men som AEH kan ha visst om, som fikk AEH til huske spesielle omstendigheter rundt flyplassaken og Wiborg.

Fant denne artikkelen i Dagbladet fra 06. juni 2019.
Mystisk ddsfall blir TV-serie
"Det har tatt 3,5 r lage serien, som tar for seg bde ddsfallet til Jan Wiborg, og den bitre flyplasstriden. Serien er bde en politisk thriller, en personlig historie og en kriminaletterforskning."
Det kom en bok i 2014, "Hvem drepte Jan Wiborg". Produksjonsstart for serien "Mannen som falt" m da ha vrt ca januar 2016. Serien ble frst sendt i januar 2020. Brennpunktredaksjonen i NRK sendte 11. september 2016 en reportasje om Wiborgsaken, "Et beleilig ddsfall".

Jeg tror at den offentlige oppmerksomheten rundt Wiborgsaken var kende fra 2014 og utover.
S hun kan ha husket ting i forbindelse med den kte fokuseringen p saken....skjnner.
Citera
2020-06-10, 14:55
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystix
Her er en link til de som er interesserte i rollen snnen spilte i filmen Rovdyr. Spol fram til 28 minutter og 30 sekunder.. Han er gutten som henger i treet. Brutal film...

https://youtu.be/UNmxd93L13I
Hvis man googler begrepet "offerrollen" fr man et psykologisk innblikk i hva en slik personloghet innebrer og hva det har si for den mentale helsen til personen.

Gjr oppmerksom p at jeg ikke kjenner personene i denne saken.
Citera
2020-06-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
En av mine teorier er at vi kan ikke utelukke at TH har hatt et forhold til noen som str han nr, en som vil forsvare han og ti stille uansett prisen. En som skjnner TH. Hper ikke det er kontordama. AEH finner ut, og et plan for f henne bort klekkes ut. AEH er flink og sterk (som TH sier), s at hun bare skulle bli borte og kunne melde savnet uten mistanke er utenkelig. Noe sterkere m til. "Bortforing" med umulig lsepengekrav kan dekke over virkeligheten.

Jeg vet ikke.

Det fikk meg til tenke p noe jeg tidligere har grublet litt p. Det har i denne trden vrt spekulasjoner rundt en russisk dame som TH visstnok skal ha hatt et forhold til, men det har ikke vrt oppe p en stund. Har det blitt linket opp mot det faktum at politiet konkret skal ha stilt TH sprsml om Russland i avhr?
Fra VG:

Etter det VG fr opplyst, er det i avhr blitt stilt sprsml om Russland bde om eventuelle private og forretningsmessige forbindelser.

Hva er grunnen til at politiet spr om Russland?

N spr du meg om et helt konkret etterforskningsskritt, som jeg kan naturlig nok ikke kommentere det, sier Brske.

Her er artikkelen.
Citera
2020-06-10, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Ja, jeg kan forst at det udspringer fra Holmlia. Jeg kender rocker-gjeng miljet rimelig godt i DK (gennem mit arbejde), og det er faktisk de aller frreste grupperinger (vi har mange) der formr at organisere sig srlig godt som strmnd eller inden for forretningslivet generelt. Dette med undtagelse af nogle organiserede miljer som ikke er gjengregistrerede og HA, som ogs er lidt bedre fungerende. Saturdarah er helt blst, ekstremt voldsparate og ikke de skarpeste knive i skuffen, ihvertfald herhjemme.
Men det jeg umiddelbart tnker om stlandsgruppen er, som tidligere nvnt, at de virker ret velorganiserede (med det forbehold, at jeg ikke ved meget om dem). Det ser ogs ud til at de er meget voldsparate og ville have kapacitet til at kunne udfre en kidnapning. Men disse miljer og personer er umulige at kontrollere (pga pengeafpresning og lkager i miljet), s jeg finder det usandsynligt at TH ville indg samarbejde med dem. Umiddelbart hlder jeg mere til, at GM/forfatteren til trusselsbrevet forsger at (vild)lede opmrksomheden mod gjengmedlemmer ved gebrokken norsk, hentydning til kidnapningssagen af familiefaren og mske at nvne den datter i brevet som har haft en eller anden kontakt til et kriminelt milj. Eller ogs at TH slet ikke har noget med sagen at gre. S forstr jeg bare ikke hvorfor de ikke er mere ivrige efter at f den fulde lsesum.
Citat:
Umiddelbart hlder jeg mere til, at GM/forfatteren til trusselsbrevet forsger at (vild)lede opmrksomheden mod gjengmedlemmer ved gebrokken norsk, hentydning til kidnapningssagen af familiefaren og mske at nvne den datter i brevet som har haft en eller anden kontakt til et kriminelt milj.
Ja, det er nok det frste man tenker, og hvis dette er en villedning, alts ikke egentlig en kidnapping, s er det nok slik det henger sammen.
Citat:
Eller ogs at TH slet ikke har noget med sagen at gre. S forstr jeg bare ikke hvorfor de ikke er mere ivrige efter at f den fulde lsesum.
Dette fr meg ogs til tenke p, at politiets inngriping i disse gjeng-miljer (etterforskning, arrestasjoner, siktelser, rettsaker og dommer), samtidig med Lrenskog-saken, kan ha gjort en eventuell kommunikasjon umulig (eller periodevis mangelfull).
Litt skt men ;-) det virker som du har litt mer kunnskap om disse miljene enn meg.

I tilfelle disse miljene hadde noe med saken gjre; s tenkte jeg at TH ikke var involvert, at motivet deres var frst og fremst forhindre politiets arbeid mot disse miljene, og at pengemotivet kom i andre rekke.

Politiet har tidligere ikke klart avslre gjenglederne, det er frst n, parallelt med Lrenskog-saken, at lederne etterhvert har blitt domfelte.

Hvis det var slik, s har ikke "kidnappingen" (egentlig drapet) vrt vellykket, for det virker som at politiet har klart prioritere samtlige utfordringer.

Dette er bare n av flere hypoteser som jeg har nevnt tidligere. Det er bare en spekulasjon, hvis drapet ikke var konomisk motivert. Eller hvis motivet var hevn, s kan det vre relatert til en konflikt i byggbransjen (Young Blood har interesser i byggbransjen).
Citera
2020-06-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
Hele poenget med "cee face ae" (adskilt med nuller) er at Kripos da kunne sende en beskjed til motparten som var lesbar for mennesker uten at den frst m dekodes, dersom motparten ikke hadde kompetansen til dette.

Dette rimer ikke, rlig talt. Du mener alts det er ENKLERE plukke opp metadata nr man ikke forventer noe slikt i det hele tatt enn konvertere hex til ascii? Det er ikke akkurat at du fr disse meldinger, i hex eller pseudo-ascii, opp i lommeboka lysende i natten.

GM vill ha skjnnt det kunne aldri vre TH solo som kunne sende slike meldinger (det er enda vanskeligere sende enn lese), dermed m det ha vrt soleklart at det var politiet eller en annen 3e part som sendte meldinger. Og DA hadde jeg vurdert ikke sende til kommunikasjonsadressen men til sendeadressen 32jYx*** sende 0.0007 btc med metadata til kommunikasjonsadressen har egentlig ingen mening. Men min forklaring er alts er det er fordi politiet skjnnte ganske fort at kryptoopplegget var kun for dekke over noe annet, og ikke noe mere, og ville prve det ene og andre. Og det kommer egentlig ogs fram fra brevet fra HBB ifhld til avlytting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in