2020-06-14, 09:50
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Politiet hadde ikke omtalt dette som et sikkert livstegn hvis det ikke var det.
De er ikke bastante p at dette er et sikkert livstegn selv om media skriver det. De bruker antas vre vi jobber utifra osv. i intervjuer. Hvis de hadde sagt at 0856 er siste livstegn, ville den som mottok 0914 samtalen vrt mistenkt.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-14 kl. 10:11.
Citera
2020-06-14, 11:37
Medlem
GG99Slayers avatar
Har VE gjort FB profilen sin mindre tilgjengelig?

Noen snakket her om at man kunne se at AEH hadde gratulert han med dagen, men ikke 2018.
Jeg kan ikke se noen ting nr jeg gr inn der, kanskje han leser her?

HEI VE, hvordan hengern?
Citera
2020-06-14, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Politiet sier at hun var i kontakt med et familiemedlem og at samtalen varte i 2 minutter.
Man kan gjerne prve vri dette til passe i sin egen historie, men fakta inntil videre er at hun var i live ihvertfall kl 916, uansett hvor drlig det passer.
Og ingen er per dags dato fengslet. Pga null bevis.

Jeg er ikke opptatt av at det m vre TH som har drept henne, for at historien om en psykopatisk tyrrann skal vre komplett. Det kan like godt vre at han har leid inn folk, og det har jeg vrt pen for hele veien. Jeg blir ikke skuffet om det ikke er TH som drepte henne, for si det slik. Poenget er at det ikke ndvendigvis er slik at det var Anne som ringte kl. 9.14 slik du pstr at er fakta, uansett om du sier at politiet sier. Som sagt, det er en stund siden at politiet gikk ut med at Anne ringte et familiemedlem, og ordlyden har forandret seg. Som andre er inne p, det hele er jo basert p at et vitne har sagt at han har snakket med henne. Nr dette vitnet er i nr familie, slik som snnen jo er, s blir han i og for seg inhabil.

M bare igjen gjenta ang Jemtlandsaken. Hele Norge trodde at hun hadde dratt sin vei midt p natta, siden telefonen slo inn p en basestasjon mange kilometer nedi dalen, men det var alts Svein som hadde fraktet telefonen, for s sl den av. I tillegg drev han ringte og sendte sms til Janne der han utrykte bekymring for hvor hun var. Han kontaktet folk rundt omkring og lurte p om de hadde sett henne. Jeg liker sammenlikne disse to sakene, da de har mange likhetstrekk. Det var en skilsmisse p gang, sant, hun hadde en psykopat til ektemann som manipulerte og dreiv med skuespill og lurte politi og familie, og man fant blod bde her og der.

Det er n en gang slik at de fleste konedrap har med skilsmisse og gjre, og der det er en psykopat som ektemann. En psykopat kan ikke akseptere noe slikt som skilsmisse, og tenker at "hvis ikke jeg fr lov til ha henne, s skal ingen andre heller".
Citera
2020-06-14, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
En intelligent og "meget formuende" person hadde ikke skrevet en bok om en sak som er HELT pen og fortsatt gjenstand for etterforskning, det er ogs skamlst overfor et offer som enn ikke er funnet. S shut the f... up, du driter deg ut!

Helt enig! Noe av det dummeste jeg har lest her p forumet. Skulle ikke forundre meg om forfatteren har en finger med i svindelen av Norfund, 100 millioner skk borte fra Statskassen, mars 2020.
Citera
2020-06-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Du skriver p en sprrende mte om det er slik du tror at det ikke er et bokmlsord, noe du kan finne ut ved hjelp av ordbker som f.eks. https://ordbok.uib.no/ kombinert med litt google-sking. Jeg har ikke giddet ske opp ordet p google eller noe annet for jeg vet jo veldig godt at man bruker dette ordet her jeg selv er fra. Det er slik vi uttaler det. Vi skrever det aldri slik, ikke engang i meldinger, vel, kanskje noen da, men det er ikke vanlig for meg. Om det er brukt langt oppi gokk osv. det vet jeg ikke, men jeg vil anta det stemmer bedre at vi snakker slik her p stlandet for det stemmer med at brevforfatteren muligens er herfra eller snakker slik selv - som jo kan passe med at kidnappingssaken er lokal slik TH hevder! S det var godt observert av en person her inne synes jeg, at de skriver "mere" og da er kjent med at det ordet ikke vil misforsts av nordmenn. Dette var jo smart sett! Ellers orker jeg ikke slike forsk p krangler om filleting. Det er ingen grunn til bli hrsr av at jeg forteller deg noe du antagelig visste snn halvveis fra fr (som er grunnen til at jeg ble oppgitt ettersom du burde vite dette du som er her s mye og bidrar i s stor grad, du klarer sikkert bruke google?). S hevder du jo det til slutt, at joda, dette visste du jo og lurer p hvordan jeg ikke forstr at du visste dette nr du formulerte deg p den mten du gjorde. jeg har ikke lest hele trden, s det er mulig jeg har glipp av potensielle poster til denne posten din, men s kan heller ikke lese alt her inne, for det har jeg ikke tid til.
N m du slutte skape deg, folk bruker ordet "mere" i hele landet. End of story!

Og hvis du har problemer med at jeg skriver, at jeg ikke tror at ordet er et bokmlord, p en sprrende mte, s fr du ta deg en bolle. Du trenger ikke skrive lange tekster om hvor vidt det gjr deg opprrt og at du ikke orker krangle - for det er bare det du gjr.
Citera
2020-06-14, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja jeg legger merke til det du skriver i dine innlegg, men jeg tror ikke du ser det som du br se i denne saken. Men ja jeg tror nok politi klarer nste opp dette. Jeg tror ikke vi har sett siste kapittel enda.

Det skal vel vre om denne saken p sted Norge p mandag ? Tror jeg ...
Citera
2020-06-14, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
De er ikke bastante p at dette er et sikkert livstegn selv om media skriver det. De bruker antas vre vi jobber utifra osv. i intervjuer. Hvis de hadde sagt at 0856 er siste livstegn, ville den som mottok 0914 samtalen vrt mistenkt.
Politiet er ikke bastante p at det dreier seg om et drap heller. Bare en tanke.
Citera
2020-06-14, 13:42
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Politiet er ikke bastante p at det dreier seg om et drap heller. Bare en tanke.

"en tanke"

bra formulert
Citera
2020-06-14, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det er temmelig sikkert at slepesporene ble avsatt i avfring, bilder finnes i forumet men det vet du som har fulgt med.

Hvis AE ble bortfrt som er din rde trd, dreit hun p seg da eller var det GM som dreit p gulvet frst ?

Det er vesentlig for saken forst hvorfor det var avfring p gulvet.

Hva mener du med at det finnes bilder i forumet? Av avfringslepesporene?
Citera
2020-06-14, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
OK, for diskusjonens skyld; hvis det er snn at analysene av Monero-dialogen viser at det aldri var en motpart, bare et script. Hva har vi bevist da? I min verden har vi bevist at de som kidnappet var amatrer, ikke at det var et drap.
Dialogen var i bitcoin, men er usikker p hva du mener om script, og hva har script med saken gjre ?
Apropos script!

Her fant jeg en artikkel om bl.a. dekoding av kryptert kommunikasjon, med litt historie p kjpet.

Veldig intressant og enkelt forklart

https://forskning.no/internett-data-...ekkeren/858814
Citat:
Dersom noen finner svakheter i kryptoalgoritmen som brukes, kan man avslre hemmeligheten etter kun ha sett de krypterte beskjedene.
Citat:
- Symmetrisk kryptering har en fordel, forklarer Bjrstad. - Den er rask. Symmetrisk koding krever ikke mye regnekraft i datamaskinen. Regelsettet for dekode er forholdsvis enkelt.
Citat:
For at asymmetrisk kryptering skal fungere, m det vre en slags sammenheng mellom den offentlige og den private nkkelen. Denne sammenhengen er matematisk og komplisert. Det betyr at asymmetrisk kryptering har en ulempe: den er treg og krever mye av datamaskinen.
Slik jeg forstr det, s er monero-kommunikasjonen asymmetrisk, mens bitcoin-kommunikasjonen er symmetrisk (lesbar for andre).

Ergo, hvis politiet sendte asymmetrisk kommunikasjon til motparten, s kan det vre at evt kidnapperne ikke hadde nok kompetanse til dekode kommunikasjonen, og at det var rsaken til at det heller ble brukt kryptert mail-korrospondanse.

Snn sett s kan vi anta at kidnapperne var amatrer, slik Sandemose sier.
Citera
2020-06-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Hva mener du med at det finnes bilder i forumet? Av avfringslepesporene?
Det finnes ikke bilder. Dette er ikke dokumentert. Det er bare spekulasjoner, fordi politiet har sagt at de mener at AEH ble bortfrt naken, og fordi politiet mener at AEH ble kvalt.
Citera
2020-06-14, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jeg er ikke opptatt av at det m vre TH som har drept henne, for at historien om en psykopatisk tyrrann skal vre komplett. Det kan like godt vre at han har leid inn folk, og det har jeg vrt pen for hele veien. Jeg blir ikke skuffet om det ikke er TH som drepte henne, for si det slik. Poenget er at det ikke ndvendigvis er slik at det var Anne som ringte kl. 9.14 slik du pstr at er fakta, uansett om du sier at politiet sier. Som sagt, det er en stund siden at politiet gikk ut med at Anne ringte et familiemedlem, og ordlyden har forandret seg. Som andre er inne p, det hele er jo basert p at et vitne har sagt at han har snakket med henne. Nr dette vitnet er i nr familie, slik som snnen jo er, s blir han i og for seg inhabil.

M bare igjen gjenta ang Jemtlandsaken. Hele Norge trodde at hun hadde dratt sin vei midt p natta, siden telefonen slo inn p en basestasjon mange kilometer nedi dalen, men det var alts Svein som hadde fraktet telefonen, for s sl den av. I tillegg drev han ringte og sendte sms til Janne der han utrykte bekymring for hvor hun var. Han kontaktet folk rundt omkring og lurte p om de hadde sett henne. Jeg liker sammenlikne disse to sakene, da de har mange likhetstrekk. Det var en skilsmisse p gang, sant, hun hadde en psykopat til ektemann som manipulerte og dreiv med skuespill og lurte politi og familie, og man fant blod bde her og der.

Det er n en gang slik at de fleste konedrap har med skilsmisse og gjre, og der det er en psykopat som ektemann. En psykopat kan ikke akseptere noe slikt som skilsmisse, og tenker at "hvis ikke jeg fr lov til ha henne, s skal ingen andre heller".
Ikke jeg. Trodde ikke p det ett yeblikk, og forstod ikke hvorfor ikke politiet gjorde grundige underskelser p eiendommen slik som de begynte med etter de fant blod et helt annet sted som han hadde dumpet.
Jeg har radar for konedrepere og psykopater, det er det ikke alle som har, og dessverre heller ikke disse kvinnene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in