Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Bump men ändå!
Mord är det inte när man dödar djur.
Han som gör detta är väl någon som tröttnat på att folk låter sina katter gå lösa vind för våg och pissa och skita dagligen i barnens sandlådor? Hur kul är det för barnen att leka bland kattskit och kattpiss för att folk inte orkar ha koll på sina katter?
Såna här kommentarer är varken genomtänkta eller tillför något i tråden. Men. Att katter pissar och skiter runt som galningar i barns sandlådor låter mer som en myt. Nog händer det, men det är inte så vanligt. Jag eller andra jag känner och som har barn har aldrig drabbats av kattbajs. Jag tror inte vi är unika heller.
Men fåglar skiter överallt. På biltak, staket, ja till och med grillen kan bli nerfläckad av fågelspillning. Även hundar vars ägare inte plockar upp efter en trevlig bajsstund på gatan eller på gräsmattan i en park där barnfamiljer vistas. Ska vi döda hundarna? Ja varför inte döda ägarna också medan vi håller på med massdödandet?
Det händer också att alkisar sitter i trapphus och gör sina behov, både 1 och 2. Vad gör vi med alla dessa? Tar vi lagen i egna händer här också? Så bara för att något inte passar oss och våran lilla värld så är det fullt ok att utrota allt och alla som inte behagar oss?
Och nej, han gör inte de här för att "skydda" några barn mot kattbajs. Han har grava psykiska problem och tar ut sin frustration på försvarslösa djur.
Du har en hjärna. Jag föreslår att du använder den också.