2020-07-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Min magknsla, som man inte ska ta p fr stort allvar, sger mig att det kan vara norrmn och svenskar som str bakom den hr kidnappningen. (Jag har nnu inte sett bevis p att TH r hjrnan.) tminstone r det personer som knner sig hemtama och bekvma i det norska samhllet. Kanske svenskar som jobbat i Norge ett antal r.

Vore intressant att f hra dina tankegngar.
Hur s svenskar ...? Ja varfr inte ...
Men jag har trott mer p steuropeer i detta fall.
Citera
2020-07-04, 20:10
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det rommet som omtales som badet i Nettavisen-artikkelen under, er et gjestetoalett uten dusj, og det gjestetoalettet befinner seg i husets frste etasje (p markplan) noen f meter fra husets hovedinngang. (Avisen omtaler det gjestetoalettet feilaktig som badet).
Politiet har ogs funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen p drkarmen til ytterdren, som er like ved badet.
https://www.nettavisen.no/nyheter/ny...423980411.html

Dette gjestetoalettet er det samme rommet som politiet fant slepespor p, og som politiet har funnet spor inne p som de tolker til et angrep p AE som ble utfrt.

(I den nyeste VG-artikkelen str dette: Politiet mener en skrittsensor p mobiltelefonen til Anne-Elisabeth Hagen kan avslre at drapshandlingen startet i husets 2. etasje og med et fall ned trappen.)

Den trappen som politiet har funnet at AEs mobil har gjort et hopp i, er trapp mellom 2. etasje (overetasje) og 1. etasje.

Politiet mener ogs at andre tekniske bevis kan sttte opp om denne fall-teorien, nrmere bestemt DNA-spor fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet p veggen langs trappe-nedlpet fra huset andreetasje
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...braa-bevegelse

Jeg tror at det finnes en trapp fra 1. til 2. etasje ganske nr hovedinngangsdren (som ogs er nr det omtalte gjestetoalettet i 1. etasje).

Nei, trappen som er i entreen gr bare ned til kjeller. Trapp til 2. etasje er lenger inn i huset.
Citera
2020-07-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei, trappen som er i entreen gr bare ned til kjeller. Trapp til 2. etasje er lenger inn i huset.
Hvor langt inn i huset er den trappen som er mellom 2. og 1. etasje?
Hvor er kjkkenstuen der AEs mobil ble funnet? Er det rett til hyre fra entreen ved ytterdren?

politiet beslagla en slvgr taperull som de har underskt om kan knyttes til drapshandlingen. Tapen ble funnet opp en safe like ved inngangsdren som Hagen-ekteparet hadde stende.

Dette er kort avstand til stedet, et bad i husets frste etasje, hvor politiet har en teori om at hun skal ha blitt kvalt, fr Nettavisen opplyst. P det lille badet, som ikke har dusj,

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny...423980411.html

Jeg tror jeg leste at safen str til hyre i entreen nr man kommer inn i entreen fra ytterdren. Er gjestetoalettet til venstre fra den entreen?

Det ser ut til vre en tv-stue el.l. p baksiden av huset. Man kan se bokreoler med bker el.l. her:
(p det bildet som kommer nr denne teksten kommer DET TREDJE ADVENTSLYSET )
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-04 kl. 23:54.
Citera
2020-07-04, 23:15
Medlem
Citat:
Gi meg litt mer info, s kan jeg tegne plantegning
Citera
2020-07-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Gi meg litt mer info, s kan jeg tegne plantegning

For boliger i Oslo kan man hente ut plantegninger/andre bygningstegninger for de fleste boliger p nett. Men det ser ikke ut som dette er mulig for boliger i Lrenskog kommune, ellers hadde det vrt en enkel mte f se plantegning av huset p.
Citera
2020-07-04, 23:56
Medlem
Milliardr VS politiet, tipper TH taper og m sitte bak ls og sl resten av livet.
Senast redigerad av Gassa 2020-07-05 kl. 00:35.
Citera
2020-07-05, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
KjellMoss ble klubbet ned fordi han forskte lure brukere her inne. Har du ikke noe bedre komme med enn bulgarske synske og det vrvlet og oppgulpet du presterer her, s KUTT UT! Idiot!

Hvor er de klarsynte n med en pvisning av hvor hun befinner seg? Eller i hvilken sak har de faktisk funnet ofre ved hjelp av klarsynte? Er pen for det meste jeg, men nr mennesker gr inn for lure svake, syke eller trengende mennesker for sin egen vinning s er jeg enig med deg.
Citera
2020-07-05, 01:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Trappor i flera plan r ofta orienterade ovanfr varandra, stmmer inte det? Sklen kanske varierar men jag frmodar att det tillvaratar utrymme och struktur. Men trappa upp och trappa ner kan d vara placerade i var sin nde av strukturen/luftspalten.

Sammalunda med ledningar av allehanda slag frsts, av mer uppenbara skl primrt avlopp (toalett), skorsten, ventilering. (Stammar). Toaletter i flera plan r ofta ngorlunda vertikalt ordnade (p samma avloppsrr).

vrigt vatten r/kan vl vara lite lttare att dra efter behov, men avlopp (golvbrunn) kan vara en faktor.

Som hjlp fr tanke. Svida det stmmer...
Citera
2020-07-05, 01:35
Medlem
Fra grdagens VG-artikkel:
Politiet mener at underskelsene av mobiltelefonen viser at Anne-Elisabeth Hagen trolig sto opp ved 7-tiden forsvinningsdagen, men at hun ikke brukte telefonen fr hun ringte en ansatt ved ektemannens arbeidsplass p Futurum i Lrenskog klokken 08.45.

Hvorfor er politiet s hemmelighetsfulle om valpen og om AE var eller ikke var ute med valpen p morgenen?
Citera
2020-07-05, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror AE ble overfalt og drept inne p badet i 2. etasje av noen som hadde naturlig tilgang til huset, fortrinnsvis TH.

Han kom en snartur hjem fra jobb, og for at alibiplanen skulle funke hadde han ikke tid til vente til hun var i 1. etasje, selv om det ville vrt det enkleste.

Etter hun var dd, dyttet han henne ned trappa, for slippe bre henne.

Deretter dro han tilbake p jobb, ringte 1006 og 1007 telefonene. Han tok turen gjennom Metro senteret mellom 1020 og 1105 som en del av stagingen, fr han ringte 1113, 1114 og 1117 fra Futurum.

Picasso hadde han parkert godt synlig for kamera 0910-0915, og disponerte en annen bil etterp, som han ogs fraktet AE i.

Leiebilen til VE?
Citera
2020-07-05, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Trappor i flera plan r ofta orienterade ovanfr varandra, stmmer inte det? Sklen kanske varierar men jag frmodar att det tillvaratar utrymme och struktur. Men trappa upp och trappa ner kan d vara placerade i var sin nde av strukturen/luftspalten.

Sammalunda med ledningar av allehanda slag frsts, av mer uppenbara skl primrt avlopp (toalett), skorsten, ventilering. (Stammar). Toaletter i flera plan r ofta ngorlunda vertikalt ordnade (p samma avloppsrr).

vrigt vatten r/kan vl vara lite lttare att dra efter behov, men avlopp (golvbrunn) kan vara en faktor.

Som hjlp fr tanke. Svida det stmmer...
Det er et fint bilde av Hagens hus her. Kan det vre logisk at trapp mellom 1. etasje og 2. etasje befinner seg ca midt p huset, der man ser den "lufte-tingen" (jeg vet ikke hva den heter) midt mellom to piper p taket?

Jeg lurer p om det utbygget til hyre for inngangsdren er kjkkenstuen?

Hagen har ogs forklart at han fant telefonen til Anne-Elisabeth Hagen midt p et halvmneformet bord i kjkkenstuen, et bord som ekteparet brukte til legge fra seg telefoner bankkort og nkler nr de kom hjem.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...e-paa-aastedet
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-05 kl. 02:00.
Citera
2020-07-05, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Leiebilen til VE?

Link til artikkel om VE sin falske forklaring og leiebil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in