Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-06, 23:08
Medlem
mrxwls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelvinter
Kanske syftar på esketamin. Nässprayen.

Vet faktiskt inte, vi får se. Jag är öppen för det mesta. Men googlade på Esketamin och hittade:
https://www.fass.se/LIF/product?user...20171201000060
Verkar ju totalt livsfarlig
Citera
2020-06-23, 20:59
Medlem
BeardzBeardeds avatar
Hur är det med håravfall? Någon som fått tunnare hjässa efter lite Brintellix i kroppen?

Det sägs också att denna medicin inte ska påverka den sexuella förmågan. Stämmer det?

Inte särskilt kul att stå där utan hår och en slak penis i ena handen...

Bör man ta tabletten på morgonen eller kvällen? Eller kanske till och med på dagen? Hur gör ni? Vad fungerar bäst?
Senast redigerad av BeardzBearded 2020-06-23 kl. 21:03.
Citera
2020-06-24, 15:14
Medlem
mrxwls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeardzBearded
Hur är det med håravfall? Någon som fått tunnare hjässa efter lite Brintellix i kroppen?

Det sägs också att denna medicin inte ska påverka den sexuella förmågan. Stämmer det?

Bör man ta tabletten på morgonen eller kvällen? Eller kanske till och med på dagen? Hur gör ni? Vad fungerar bäst?

Din doktor kommer berätta för dig hur du ska göra.
Jag har hår, äter 20mg dagligen på morgonen. Sexlusten går lite upp och ner, för tillfället lite mer ner, men jag tror mer att det har att göra med hur min livssituation ser ut. Hade jag inte tagit Brintellix så hade jag antagligen inte haft någon sexlust alls...
Citera
2020-06-25, 13:42
Medlem
BeardzBeardeds avatar
Hur länge hade ni insättningssymtom?

Har huvudvärk och är något risig i kistan. Ökad ångest. Har tagit pillret i 1 dygn nu.
Citera
2020-07-01, 12:05
Medlem
vallpojkens avatar
Någon här med bokstavskombination typ ADD/ADHD som går på brintellix och känner skillnad? Jag bytte för ett par veckor sen från venlafaxin pga jobbiga biverkningar och känner stor skillnad med brintellix när det kommer till besvär som rastlöshet och koncentrationsförmåga. Jag har inte fått någon diagnos ännu, men står i kö för utredning. Kan antidepressiva fungera så?
Citera
2020-07-01, 12:55
Medlem
Äter inte Brintellix men antidepp har funksr grymt på min add. Antagligen för att dom dämpar add-ångesten som jag får svåra rastlöshetproblem av
Citera
2020-07-04, 00:10
Medlem
mrxwls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Någon här med bokstavskombination typ ADD/ADHD som går på brintellix och känner skillnad? Jag bytte för ett par veckor sen från venlafaxin pga jobbiga biverkningar och känner stor skillnad med brintellix när det kommer till besvär som rastlöshet och koncentrationsförmåga. Jag har inte fått någon diagnos ännu, men står i kö för utredning. Kan antidepressiva fungera så?

ADD här, käkat Brintellix något år nu och har inte någon direkt ångest eller krascher. Däremot har jag en känsla av att vara less/uttråkad hela tiden och inga direkt lyckokänslor.
Kombinerar med Elvanse och nu även 20mg Ritalin runt lunch.
Men just nu har jag en paus från Elvansen och Ritalinet men är riktigt trött och rastlös.
Så ska ta tag i detta igen nu med min läkare.
Citera
2020-07-10, 21:56
Medlem
Arsenikarsles avatar
Uppdatering med tips: Försök äta brintellix vid samma tid på dygnet, annars sätter bieffekterna in.
Jag märker att om jag sover lite extra nån helg och tar medicinen på morgonen är jag trött och helt "väck" i skallen sen.
Alltså frånvarande och orkeslös.
Citera
2020-07-11, 13:40
Medlem
mrxwls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Uppdatering med tips: Försök äta brintellix vid samma tid på dygnet, annars sätter bieffekterna in.
Jag märker att om jag sover lite extra nån helg och tar medicinen på morgonen är jag trött och helt "väck" i skallen sen.
Alltså frånvarande och orkeslös.

Jag är alltid riktigt slö och kommer knappt igång på helgen. Du kanske har rätt i att det beror på att jag tar Brintelix ganska sent eftersom jag tar sovmorgon på helgen. Jag har däremot inte reflekterat över att det beror på det utan snarare min ADD. Jag testade att ta den lite tidigare idag när jag tog sovmorgon, märkte ingen direkt skillnad men kanske lite. Tack för tipset!
Citera
2020-07-11, 15:57
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrxwl
Jag är alltid riktigt slö och kommer knappt igång på helgen. Du kanske har rätt i att det beror på att jag tar Brintelix ganska sent eftersom jag tar sovmorgon på helgen. Jag har däremot inte reflekterat över att det beror på det utan snarare min ADD. Jag testade att ta den lite tidigare idag när jag tog sovmorgon, märkte ingen direkt skillnad men kanske lite. Tack för tipset!

Inga problem!
Har själv ADHD men har märkt att jag blir superslö så fort jag inte går upp samma tid och tar medicin.
Citera
2020-07-11, 16:21
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeardzBearded

Vet inte hur håravfall påverkas av just Brintellix men jag tappade typ 50% av mitt hår efter 3 månader på Sertralin. Det var 10 år sedan och håret växte aldrig tillbaka.
Citera
2020-07-11, 19:56
Medlem
mrxwls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Inga problem!
Har själv ADHD men har märkt att jag blir superslö så fort jag inte går upp samma tid och tar medicin.

Känslan är som att hjärnan går i slow motion och ingenting får igång mig... Stämmer det på dig också?
Sover man dessutom några timmar extra så kan man sova till lunch utan problem och man är helt yr och slö, som när man ibland somnar på eftermiddagen efter jobbet.
Ska utvärdera lite mer. Min läkare har inte sagt något om det, men det är ju inte konstigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in