2020-07-21, 03:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack till dig ocks!
Ett gammalt norskt ord kanske - knner inte igen det frn svenskan
eller vet hur det kallas hr ..

Bak o bakar finns. Spillbit el kanter/kantbit kanske. Splintved syftar p det levande tret nrmast barken (motsats dd krnved) men anvnds nog inte s. Men folk som sgar har vl namn p det. Norrmn har kanske frre trd och frre sgverk i grannskapet. Och smre vgar o smre vder.
Citera
2020-07-21, 04:09
Medlem
Lnk om plankebit (bakhon)

https://www.tv2.no/a/11470631/
Citera
2020-07-21, 05:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
S vidt jeg vet var EJB og HHB1 begge i Australia. HHB1 mtte reise hjem til Norge da hun ikke hadde rd til vre der nede lengre. TH avslo gi konomisk hjelp.

Hva med barna, hvor var de?

Og nr er dette snakk om? EJB skal visstnok ha stukket allerede i fjor sommer, og er der enn slik jeg har forsttt.

At TH ikke ville betale for at sin nesten 50 r gamle datter, som har eget hus, egen familie og egen jobb, skulle f fise avgrde til Australia forstr jeg dog meget godt, det ville vrt meget unormalt for de fleste, milliardrer som alle andre.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-21 kl. 06:28.
Citera
2020-07-21, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan et bakhon vre egnet til holde en ytterdr pen med mens man frakter noe ut av huset?

Eller kan man ved bruk av et bakhon flytte et bedvd eller ddt menneske inn i en bil?

Jeg tror mest p at bakhonet var plassert der av GM for at GM/medhjelper p avstand skulle kunne sjekke at bakhonet ikke var flyttet p (for sjekke at ingen hadde oppdaget forbrytelsen enn), fr GM kjrte ut av Lrenskog med BO.
Mulig hettemannen sjekket dette og at alt var klart for politiet til kidnappingsplottet. TH har brukt bakhonet i forklaringen. Er det ogs et som mangler et sted p eiendommen, jf vaskebtte. Tidspunktet for hettemannens bevegelser stemmer ganske bra med telefonoppringingene fra arbeidsplassen. Det er sikkert gtt flere testrunder i forkant, men de er kanskje slettet. Hvis TH har overlatt selve avhenting til en annen person m det vre en meget nrstende. Hvis ikke er det mer nrliggende bestille alt utenom stagingen p stedet gjennom 3. Mann. Forklaringene fra TH viser hva han tenker. Hun har levd livet, en har bestilt, en har utfrt, betale for livsbevis, funn osv. TH virker rimelig sikker p at han ikke kan knyttes direkte til selve handlingen. Da er han bestiller og hettemann p kontrollrunde. Ringingene utover dagen er en del av alibispillet fr han planmessig gikk til politiet uten frst ha vurdert konsekvensene. Er Kryptogutten involvert, forstr han hva oppdraget gjaldt fordi han i ettertid dekker over drapet. Jeg er dermed usikker p om han egentlig kan ha trodd planen var bortfring mot lsepenger. Hvorfor vre lojal med oppdragsgiver hvis han er lurt til vre med p et fordekt drap.
Citera
2020-07-21, 08:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Lnk om plankebit (bakhon)

https://www.tv2.no/a/11470631/

Bilden visar illustrativt tomtens staket, som har halvor/yttersidor av stockar, men det ska allts handla om nt som kommer utifrn.

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hva med barna, hvor var de?

Og nr er dette snakk om? EJB skal visstnok ha stukket allerede i fjor sommer, og er der enn slik jeg har forsttt.

At TH ikke ville betale for at sin nesten 50 r gamle datter, som har eget hus, egen familie og egen jobb, skulle f fise avgrde til Australia forstr jeg dog meget godt, det ville vrt meget unormalt for de fleste, milliardrer som alle andre.

Prsten letar kanske efter sin flock..? Och behver mer tid?

Det kan se lite illa ut av flera skl att vistas i Australien, men man frstr kanske tankegngen...
Citera
2020-07-21, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hehe, ja de er vel rett lengde ogs, omlag en meter.

Men hva f**n skulle kidnappere bruke en slik til, og attptil dumpe den p trappa?

Nei, det blir for dumt. Det er vel ikke umulig at EJB har ftt pes av familien med TH
i spissen og stukket av den grunn. Jeg vet ikke. Men det er pfallende hvordan TH
prver regissere opplegget. Litt snn J*mtl*ndsk opplegg.

Forslag: hvis dette er arrangert av TH eller andre og det er minst to "parter/grupperinger" som str bak, vil jeg tippe at bakhonet er enten brukt til f kontroll over AEH og/eller f kontroll over henne, men likefullt legge den igjen p trappen som et spor til annen part/gruppering, som tegn p at de har vrt der og utfrt sitt oppdrag. Hvis ikke har vi vel med et spesielt psykisk tilfelle gjre?
Citera
2020-07-21, 09:28
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hvis det er som jeg tror, at D1 er involvert, er det ikke s rart TH nsker alle samlet. Tviler p at det var konomiske grunner til.at hun mtte reise hjem.
Citera
2020-07-21, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Angende det stoppe noen fra en skilsmisse. Om et ektepar ikke er enige om skilles og kun den ene nsker skilsmisse, kan den ene sende inn separasjonspapirer. Hvis AE skulle ha nsket skilsmisse, kunne hun feks ha flyttet og ha sendt inn separasjonspapirer. Hvis hun planla skilsmisse de siste mnedene fr forsvinningen, hadde det vel vrt naturlig om hun hadde tatt kontakt med en advokat for f rdgivning og hjelp angende sreie m.m.? Det har ikke kommet frem opplysninger om at hun skal ha vrt i kontakt med advokat angende skilsmisse.

Det finnes noen uttalelser om TH i en artikkel her. (Se link under) :
Heller ikke THs mangerige kamerat, T*om N*ilsen, opplevde ekteskapet som problemfylt.
Og hvis det skulle vrt det, hadde de stille og rolig glidd fra hverandre. Det hadde vrt mer enn nok penger til at dette kunne skjedd uten at noen trengte bl, sier N*ilsen til RB.

Han har vrt sammen med H*agen-ekteparet ved mange anledninger, og ogs vrt p turer med TH.
Jeg har bodd p rom med TH en hel uke av gangen. Han sa aldri noe negativt om kona. Tvert imot; han har sagt at han har vrt heldig ha hatt L*isbeth som har tolerert at han har jobbet s mye. Han har hatt drlig samvittighet for at han ikke fikk gjort nok hjemme. Det samme har han hatt for at han eksempelvis har glemt en bryllupsdag, eller liknende, sier N*ilsen som gjentar at han ikke kan forestille seg at kameraten har noe med forsvinningen gjre.

Sitat fra en artikkel fra dette innlegget: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31 )

Du har noen interessante synspunkter. Ang. AEH og skilsmisse s var det jo fylt ut en sknad om dette som l i huset - er den ogs plantet? Det er rart den er funnet, og hva sa Tom om den? Det er rart hun ikke har gtt til advokat, men det er mulig at slike opplysninger foreligger, men at de er strengt konfidensielle, og jeg tror ikke politiet ville delt det. Hvorfor tror du venninnen hennes stilte opp i media forholdsvis tidlig og sa at hun hadde tenkt at AEH var drept med en gang og ikke trodde p kidnappingshistorien? Du m lre deg se begge sider.

En ting du, i din alder?, br vite er at vi mennesker kan oppfattes veldig ulikt i forhold til hvem vi er sammen med, ogs fordi vi oppfrer oss ulikt rundt ulike personer, og noen har et strlende inntrykk av oss, mens andre har et drligere inntrykk eller forhold til oss, og slik er det ogs med venner. Vi har for eksempel en i familien som vi synes er et forferdelig mkkamenneske, mens andre synes hun er s snill, god og til og med "nydelig". Dette mennesket er tvers igjennom selvsentrert, srdeles lite se p og meget falsk og fl. Men det kan ikke venninnene se, for de vet ikke hvordan hun er mot sin egen familie. Og det er veldig interessant faktisk se hvor ulike vi mennesker er mot hverandre. Med det mener jeg si at kameraten til Tom antagelig ikke kjenner til all den dritten som kommer frem om Tom her inne, for det er jo bare negativt lese om han her omtrent. Han er gjerrig mot bde kone og egne barn, snnen m betale husleie, og TH er ogs beskrevet som sint og med en vanskelig personlighet, naboer har gtt forbi og hrt krangling helt uti veien, det hevdes at TH har vrt voldelig og til og med truet AEH til signere ektepakten, og med vpen?! Det har jeg ikke selv tro p men det str jo her. Han skal ha kalt henne "nullet" og lrt barna til gjre det samme iflge Minnimus (jeg tror ikke p det selv, for det blir bare helt latterlig dumt), men s kjenner jeg heller ikke disse menneskene annet enn det jeg leser i media. TH har vrt opptatt av seg selv og firmaet sitt mer enn noe annet, og det er det mange menn som er ettersom de er hovedforsrger. Han er en god kamerat ser det ut til, og da har kameraten et godt inntrykk av alt. Men selv har jeg blitt veldig overrasket over hvor mye folk kan skjule overfor andre. Denne Nilsen virker dessverre som en mann som ikke helt evner analysere andre personlighet. Selv om det er aldri s mye penger man kan dele ved en skilsmisse betyr ikke det at TH var villig til dette. Han har antagelig store problemer med bruke mer penger enn ndvendig. Han er mer gnien enn Silje Sandml og Lise Vermelid Kristoffersen til sammen, spesielt mtp. sin formue, og sistnevnte er jo bare en gr kjedelig mus, og rimelig festbrems Silje Sandml ogs. De er rett og slett gjerrige.

Jeg synes det er vanskelig vurdere om TH er uskyldig eller ikke, men hvis han er det tror jeg dessverre en annen i familien eller nr av familien er involvert spesielt mtp. de sporene politiet har funnet i huset i trappelenet og veggen, badet, p vei ut av huset. Det m finnes et soleklart motiv.

Jeg leste TH skulle ta ut 70 mill i aksjeutbytte eller hva det n var, og tipper det er resterende belp til kidnapperne. Hva tror dere?
Citera
2020-07-21, 10:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Du har noen interessante synspunkter. Ang. AEH og skilsmisse s var det jo fylt ut en sknad om dette som l i huset - er den ogs plantet? Det er rart den er funnet, og hva sa Tom om den? Det er rart hun ikke har gtt til advokat, men det er mulig at slike opplysninger foreligger, men at de er strengt konfidensielle, og jeg tror ikke politiet ville delt det. Hvorfor tror du venninnen hennes stilte opp i media forholdsvis tidlig og sa at hun hadde tenkt at AEH var drept med en gang og ikke trodde p kidnappingshistorien? Du m lre deg se begge sider.

En ting du, i din alder?, br vite er at vi mennesker kan oppfattes veldig ulikt i forhold til hvem vi er sammen med, ogs fordi vi oppfrer oss ulikt rundt ulike personer, og noen har et strlende inntrykk av oss, mens andre har et drligere inntrykk eller forhold til oss, og slik er det ogs med venner. Vi har for eksempel en i familien som vi synes er et forferdelig mkkamenneske, mens andre synes hun er s snill, god og til og med "nydelig". Dette mennesket er tvers igjennom selvsentrert, srdeles lite se p og meget falsk og fl. Men det kan ikke venninnene se, for de vet ikke hvordan hun er mot sin egen familie. Og det er veldig interessant faktisk se hvor ulike vi mennesker er mot hverandre. Med det mener jeg si at kameraten til Tom antagelig ikke kjenner til all den dritten som kommer frem om Tom her inne, for det er jo bare negativt lese om han her omtrent. Han er gjerrig mot bde kone og egne barn, snnen m betale husleie, og TH er ogs beskrevet som sint og med en vanskelig personlighet, naboer har gtt forbi og hrt krangling helt uti veien, det hevdes at TH har vrt voldelig og til og med truet AEH til signere ektepakten, og med vpen?! Det har jeg ikke selv tro p men det str jo her. Han skal ha kalt henne "nullet" og lrt barna til gjre det samme iflge Minnimus (jeg tror ikke p det selv, for det blir bare helt latterlig dumt), men s kjenner jeg heller ikke disse menneskene annet enn det jeg leser i media. TH har vrt opptatt av seg selv og firmaet sitt mer enn noe annet, og det er det mange menn som er ettersom de er hovedforsrger. Han er en god kamerat ser det ut til, og da har kameraten et godt inntrykk av alt. Men selv har jeg blitt veldig overrasket over hvor mye folk kan skjule overfor andre. Denne Nilsen virker dessverre som en mann som ikke helt evner analysere andre personlighet. Selv om det er aldri s mye penger man kan dele ved en skilsmisse betyr ikke det at TH var villig til dette. Han har antagelig store problemer med bruke mer penger enn ndvendig. Han er mer gnien enn Silje Sandml og Lise Vermelid Kristoffersen til sammen, spesielt mtp. sin formue, og sistnevnte er jo bare en gr kjedelig mus, og rimelig festbrems Silje Sandml ogs. De er rett og slett gjerrige.

Jeg synes det er vanskelig vurdere om TH er uskyldig eller ikke, men hvis han er det tror jeg dessverre en annen i familien eller nr av familien er involvert spesielt mtp. de sporene politiet har funnet i huset i trappelenet og veggen, badet, p vei ut av huset. Det m finnes et soleklart motiv.

Jeg leste TH skulle ta ut 70 mill i aksjeutbytte eller hva det n var, og tipper det er resterende belp til kidnapperne. Hva tror dere?

Vad hnder frresten med THs gande och uppdrag om han dms fr mord? Man kan ana att han avstts frn chefs- och styrelsepositioner pga ofrmga att praktiskt leda arbetet (om inte lag eller norm skulle reglera detta frst). Men han kommer ju inte per automatik frntas sina pengar? Eller exv sina fretag? Eller kan man inte ga (a/s-) fretag som dmd mrdare?

Vad mer kan spela roll?
Citera
2020-07-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad hnder frresten med THs gande och uppdrag om han dms fr mord? Man kan ana att han avstts frn chefs- och styrelsepositioner pga ofrmga att praktiskt leda arbetet (om inte lag eller norm skulle reglera detta frst). Men han kommer ju inte per automatik frntas sina pengar? Eller exv sina fretag? Eller kan man inte ga (a/s-) fretag som dmd mrdare?

Vad mer kan spela roll?

Hvorfor spr du om det? Jeg kan ikke reglene for det. Det kan du google. Dette handlet som jeg sa om at TH kanskje ikke vr villig til gi kona halve formuen for si det slik. Da ville han ikke kunne drive samme business som tidligere tror jeg. Ang. spm ditt s vet ikke vi hva slags straff han vil f, det er jo ingen som kan bevise at han er delaktig ser du, s da fr han ingen straff, og jeg tror det skal svrt sterke beviser til for gi han en veldig lang dom. Men jeg tror ikke han mister pengene om han kommer i fengsel, men man kan ikke bruke de der for si det slik for alle fanger skal ha samme forhold nr de er i fengselet, ogs konomi.
Citera
2020-07-21, 10:49
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Vad mer kan spela roll?
THs eierskap til sine selskaper pvirkes (selvflgelig) ikke av at han evt dmmes for drap/medvirkning til drap (slik han n er siktet for).

Hva du mener med oppdrag vet jeg ikke? Hvem er det du mener har gitt ham hvilke oppdrag?

TH er eier av en rekke selskaper, og har valgt seg selv som styrets leder. Hvem mener du skulle ha makt til frata ham eierskapet og/eller posisjonen som styreleder? Politiet eller ptalemyndigheten (klageren) har ikke slik makt.

I en annen gate ligger det at HVIS han dmmes for drap, s pner dette for evt ta krav om oppreisning/erstatning fra AEHs bistandsadvokat til flge. Tilsvarende med krav fra barna (forutsetter at Slettsnokens scenarium ikke er korrekt). Men dette blir vanlige k krav, og berrer ikke hans eierskap til sine selskaper.
Citera
2020-07-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
THs eierskap til sine selskaper pvirkes (selvflgelig) ikke av at han evt dmmes for drap/medvirkning til drap (slik han n er siktet for).

Hva du mener med oppdrag vet jeg ikke? Hvem er det du mener har gitt ham hvilke oppdrag?

TH er eier av en rekke selskaper, og har valgt seg selv som styrets leder. Hvem mener du skulle ha makt til frata ham eierskapet og/eller posisjonen som styreleder? Politiet eller ptalemyndigheten (klageren) har ikke slik makt.

I en annen gate ligger det at HVIS han dmmes for drap, s pner dette for evt ta krav om oppreisning/erstatning fra AEHs bistandsadvokat til flge. Tilsvarende med krav fra barna (forutsetter at Slettsnokens scenarium ikke er korrekt). Men dette blir vanlige k krav, og berrer ikke hans eierskap til sine selskaper.

Vil tro alt gr sin gang. En ting: Har du noensinne hrt om en som sitter med 22 roller i virksomheter, slik datteren til TH gjr? I tillegg jobber hun som prest, etter hva jeg forstr. En av rollene er daglig leder i H*gen Br*w AS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in