2020-07-23, 16:55
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du tnker s. Jag tror du har alldeles rtt. Det kan frsts finns oknda faktorer som styr, men givet att tiderna offentliggjorts (/lckts) s r nog inte polisen njd med frklaringarna nd.

Till THs frsvar kunde mjligen invndas att listan ser s fingerad ut att det verkar otroligt. Nstan som nn kod...

Sen d dagens iakttagelse: om th trott sig slettat de tv frsta fr gott s ger de senare mer intryck av en nystart frn noll s.a.s. Dvs. som om de frsta tv inte fanns. Logiskt sammanhngande med det kan vara att hy... hettemannen kan ha tnkt att det var olyckligt om samtalen kort efter 10 (och sen uppehll) kunde dra polisens uppmrksamhet t kameror lngs vgen till lngvattnet, srskilt den vid hjlpmedelscentralens parkering mhnda. Medan en tnkt pnyttfdd oro frst efter lunch ocks ser ut att ge en rimligare relation mellan hans samtal och hans handlande.

Vilket betyder att planen ftt ndras lite dr ser det ut. Av vilket skl exakt det nu vara m.

Finns det mer man kan ana sig till?
Jeg tror hettemannen var staget, fordi det finnes nok av muligheter til g utenom kamera.

At anropene 1106 og 1107 ble flyttet til 1113 og 1114 tror jeg skyldes at Hettemannen frst rakk til bilen 1105, noe som styrker teorien om at TH var Hettemannen.

Hvor TH var under pausen mellom 1118 og 1306 vet trolig politiet mer om.

Anropet fra AE til D1 kl 0906 som ble avbrutt, tilfrer bildet en ekstra dimensjon, nok et - 06 anrop.

I tillegg vet vi at telefonen har ligget i ro p bordet fra 1007 anropet, som tyder p at den deretter har ligget og varslet MGM etter et planlagt skjema.
Citera
2020-07-23, 18:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror hettemannen var staget, fordi det finnes nok av muligheter til g utenom kamera.

At anropene 1106 og 1107 ble flyttet til 1113 og 1114 tror jeg skyldes at Hettemannen frst rakk til bilen 1105, noe som styrker teorien om at TH var Hettemannen.

Hvor TH var under pausen mellom 1118 og 1306 vet trolig politiet mer om.

Anropet fra AE til D1 kl 0906 som ble avbrutt, tilfrer bildet en ekstra dimensjon, nok et - 06 anrop.

I tillegg vet vi at telefonen har ligget i ro p bordet fra 1007 anropet, som tyder p at den deretter har ligget og varslet MGM etter et planlagt skjema.

Hmm. Du menar att th haft ett alarm p tfn som pmint honom varje heltimme eller fem ver? Verkar ju lite rubbat... Han kanske hade ett gkur p kontoret, som han frlitade sig p...? :-). Eller en kyrkklocka i byn vars timslag han kan hra?

Det r lite extra pikant att han missar sitt eget magiska klockslag nr han r ute o gr d o nr fram till p-huset frst tio minuter efter ideal tid. Och att AE rkar ha samma favoritminut p heltimmen.

Stageing av hettemannen r frsts mjligt. Srkilt om han liknar telefonmannen... Men det r helt vettlst som id. Vad man skulle kunna kalla en smoking gun... :-). Fattigmansatrapp nr fingerade kidnappningsfordon r en praktisk omjlighet?

Nnting r mystiskt med 06-minuten, ja. Nt frbiseende. Nn planerad spontanitet. Kanske en uttrttad hjrnas frsk att lita till alarm som pminnelse fr att inte tappa trden? Trtt efter en vaken natt? Ja, kanske.
Citera
2020-07-23, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Det er ingen observasjoner av denne bilen rundt Lrenskog. Det er kun fra s. For kunne finne bilen er det vel mest hensiktsmesig lete etter den i s.

Det er vel ikke bare i sted Norge dette er vist. Tv2 nyhetene, nrk, vg, dagbladet...over alt i Norsk media. Jeg husker ikke hva jeg gjorde for to r siden, men hadde jeg sett meg selv p tv hadde det nok ringt noen bjeller. Regner med de fleste eiere av rd x3 i Norge har ftt dette med seg.

Hvordan kan du vite at hu er drept i skoraveien? Du bare antar synser. Finnes ingen bevis for det, selv om det er sansynlig. Du sier historien om den rde bilen er konstruert. Ja vel, jeg er ikke av samme oppfatning.

Jeg tror du misforstr litt. Med konstruert historie, s mener jeg trusselbrevet, at de ikke trodde p denne historien.
Ingen observasjoner av bilen i Lrenskog sier du, bare i s. Og politiet fant heller ikke bilen gjenn p kamera p en snn mte at det skulle tilsi at den hadde vrt p Lrenskog, ergo kan ikke denne bilen ha vrt brukt til hente ut Anne. Det m ha vrt noen andre.
Politiet vet at Anne ble drept i Sloraveien. De har funnet spor av at hun er drept, og at ddsrsaken er kvelning. Og bevisene er sterkere enn at dette er noe som dem bare gr rundt "synser" eller "tror".
At de gikk ut med saken i januar 2019, tyder p at de allerede den gang hadde skiftet hypotese fra kidnapping med pengemotiv, til drap utfrt av TH eller p bestilling av han. Hvis de hadde trodd p historien om kidnapping og at Anne kunne bli drept hvis politiet fikk vite, s hadde de jo ikke gtt ut i media med saken, eller tatt hull p isen og begynt lete etter henne der.
Det vitnet sa at hun frte logg, og at hun dermed flte seg sikker p at det var denne dagen, men jeg finner ikke noe om at hun skal ha vrt s oppskaket at arbeidsgiveren frte logg om dette.
Hvis det hadde vrt mer reelt, s hadde hun jo kontaktet politiet. Tror vi kan legge dette BMW-tipset til side en gang for alle. Dette BMW-tipset er noe Holden har klart f ut av politiet, og som han har brukt for sette politiet i et annet lys, nemlig som udugellige, og med tunnelsyn, at de hadde bestemt seg for at TH var morderen. Men det er jo trossalt det som er Holdens jobb da, svekke politiets troverdighet.
Senast redigerad av ArizonaDale 2020-07-23 kl. 18:33.
Citera
2020-07-23, 18:29
Medlem
Citat:
Hmm. Du menar att th haft ett alarm p tfn som pmint honom varje heltimme eller fem ver? Verkar ju lite rubbat... Han kanske hade ett gkur p kontoret, som han frlitade sig p...? :-). Eller en kyrkklocka i byn vars timslag han kan hra?

Det r lite extra pikant att han missar sitt eget magiska klockslag nr han r ute o gr d o nr fram till p-huset frst tio minuter efter ideal tid. Och att AE rkar ha samma favoritminut p heltimmen.

Stageing av hettemannen r frsts mjligt. Srkilt om han liknar telefonmannen... Men det r helt vettlst som id. Vad man skulle kunna kalla en smoking gun... :-). Fattigmansatrapp nr fingerade kidnappningsfordon r en praktisk omjlighet?

Nnting r mystiskt med 06-minuten, ja. Nt frbiseende. Nn planerad spontanitet. Kanske en uttrttad hjrnas frsk att lita till alarm som pminnelse fr att inte tappa trden? Trtt efter en vaken natt? Ja, kanske.
Hettemann nr 2 ligner p telefonmannen, synes jeg.

Angende tidspunkt for telefonoppringninger, tenker jeg at det er tilfeldig at det kan se ut som om det er et slags system med oppringningene.

Hvis man hadde tilgang til THs logger for oppringninger andre dager, kunne man ha sett om anropstidspunktene den 31. var vanlige tidspunkt ringe p (f.eks i forbindelse med pauser i arbeidet).
Citera
2020-07-23, 18:34
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:

Off Topic Lonnrot, men elsker dine betraktninger og kommentarer!
Citera
2020-07-23, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hettemann nr 2 ligner p telefonmannen, synes jeg.

Angende tidspunkt for telefonoppringninger, tenker jeg at det er tilfeldig at det kan se ut som om det er et slags system med oppringningene.

Hvis man hadde tilgang til THs logger for oppringninger andre dager, kunne man ha sett om anropstidspunktene den 31. var vanlige tidspunkt ringe p (f.eks i forbindelse med pauser i arbeidet).

Det finnes ingen "telefonmann". Han tar opp hnden og drar bort litt snrr, ikke noe annet enn det.
Hvis han hadde benyttet en telefon, s hadde politiet funnet han gjenn p basestasjonens register.
Den frste mannen, han som har litt hurtigere ganglag, og snur ved bilene og gr tilbake igjen, kan vre Ro#in Ut#ngen. Han har kanskje ftt beskjed om at han skulle komme p morgenen denne dagen. Han sjekket om THs bil var kommet p plass, noe den ikke var.
Senast redigerad av ArizonaDale 2020-07-23 kl. 19:28.
Citera
2020-07-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaDale
Jeg tror du misforstr litt. Med konstruert historie, s mener jeg trusselbrevet, at de ikke trodde p denne historien.
Ingen observasjoner av bilen i Lrenskog sier du, bare i s. Og politiet fant heller ikke bilen gjenn p kamera p en snn mte at det skulle tilsi at den hadde vrt p Lrenskog, ergo kan ikke denne bilen ha vrt brukt til hente ut Anne. Det m ha vrt noen andre.
Politiet vet at Anne ble drept i Sloraveien. De har funnet spor av at hun er drept, og at ddsrsaken er kvelning. Og bevisene er sterkere enn at dette er noe som dem bare gr rundt "synser" eller "tror".
At de gikk ut med saken i januar 2019, tyder p at de allerede den gang hadde skiftet hypotese fra kidnapping med pengemotiv, til drap utfrt av TH eller p bestilling av han. Hvis de hadde trodd p historien om kidnapping og at Anne kunne bli drept hvis politiet fikk vite, s hadde de jo ikke gtt ut i media med saken, eller tatt hull p isen og begynt lete etter henne der.
Det vitnet sa at hun frte logg, og at hun dermed flte seg sikker p at det var denne dagen, men jeg finner ikke noe om at hun skal ha vrt s oppskaket at arbeidsgiveren frte logg om dette.
Hvis det hadde vrt mer reelt, s hadde hun jo kontaktet politiet. Tror vi kan legge dette BMW-tipset til side en gang for alle. Dette BMW-tipset er noe Holden har klart f ut av politiet, og som han har brukt for sette politiet i et annet lys, nemlig som udugellige, og med tunellsyn, at de hadde bestemt seg for at TH var morderen. Men det er jo trossalt det som er Holdens jobb da, svekke politiets troverdighet.
Jeg tenker at hvis den rde bilen ble brukt under en bortfring av AE, s har GM byttet bil en eller flere ganger p vei fra Lrenskog og til s.

Irene forteller at hun frer en logg i jobben sin, og ut ifra den kunne hun g tilbake og underske om det var denne dagen hun hadde mtet hun var p vei til da hun s kvinnen.
Da fant jeg ut at det var den dagen, og jeg ringte politiet.

Nr Irene kommer hjem denne dagen spr hun mannen sin om han har lest noe om det har skjedd en kidnapping. Ektemannen sier at han ikke har sett noe om det.

https://www.tv2.no/a/11499053/

https://www.tv2.no/a/11501354/
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-23 kl. 18:45.
Citera
2020-07-23, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg tenker at hvis den rde bilen ble brukt under en bortfring av AE, s har GM byttet bil en eller flere ganger p vei fra Lrenskog og til s.

Irene forteller at hun frer en logg i jobben sin, og ut ifra den kunne hun g tilbake og underske om det var denne dagen hun hadde mtet hun var p vei til da hun s kvinnen.
Da fant jeg ut at det var den dagen, og jeg ringte politiet.

Nr Irene kommer hjem denne dagen spr hun mannen sin om han har lest noe om det har skjedd en kidnapping. Ektemannen sier at han ikke har sett noe om det.

https://www.tv2.no/a/11499053/

https://www.tv2.no/a/11501354/

Ja, jeg har ogs lest at hun snakket med sin mann om dette, eller om hun sa det i videoen.
Men hvis hun hadde vrt sikker nok, s hadde hun ringt politiet med en gang, og ikke flere mnd etterp. Hvis politiet hadde trodd at Anne kunne sittet i den bilen, s hadde de nok gtt ut i media.
Det tyder igjen p at de har sterke nok holdepunkter for si at Anne ble drept i Sloraveien.
Men dette kunne de ikke g ut med i januar 2019, at de trodde at hun var drept. Dette mtte de holde hemmelig av taktiske grunner. Det var viktig at ektemannen TH trodde at politiet trodde p dette med kidnapping, at han ikke fte seg mistenkeliggjort. Ogs derfor sa politiet at det ikke var Anne de leitet etter under isen, og trakk fram som eksempel dette med at de fant en mobiltelefon og et skilt. Helt rlig, jeg tror ikke at de fant noe skilt eller noen telefon, dette er bare en hvit lgn fra polities side.
Ved la ektemannen TH g rundt tro at politiet ikke trodde at hun var drept, s kunne han slappe av og dermed beg feil.
Senast redigerad av ArizonaDale 2020-07-23 kl. 19:04.
Citera
2020-07-23, 19:28
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ja, jeg har ogs lest at hun snakket med sin mann om dette, eller om hun sa det i videoen.
Men hvis hun hadde vrt sikker nok, s hadde hun ringt politiet med en gang, og ikke flere mnd etterp. Hvis politiet hadde trodd at Anne kunne sittet i den bilen, s hadde de nok gtt ut i media.
Det tyder igjen p at de har sterke nok holdepunkter for si at Anne ble drept i Sloraveien.
Men dette kunne de ikke g ut med i januar 2019, at de trodde at hun var drept. Dette mtte de holde hemmelig av taktiske grunner. Det var viktig at ektemannen TH trodde at politiet trodde p dette med kidnapping, at han ikke fte seg mistenkeliggjort. Ogs derfor sa politiet at det ikke var Anne de leitet etter under isen, og trakk fram som eksempel dette med at de fant en mobiltelefon og et skilt. Helt rlig, jeg tror ikke at de fant noe skilt eller noen telefon, dette er bare en hvit lgn fra polities side.
Ved la ektemannen TH g rundt tro at politiet ikke trodde at hun var drept, s kunne han slappe av og dermed beg feil.
ABC nyheter 26.06.2020

"Kripos kaller inn nytt i vitne i Hagen-saken"

"Jeg ble lettet da de kontaktet meg. Jeg vet jo hva jeg har sett, og jeg hadde ikke sttt frem med dette dersom jeg ikke var helt sikker p hva jeg s, sier hun"

For alt vi vet s jobber politiet med hypotesen om at AEH er i livet - sted er staget
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-23 kl. 19:31.
Citera
2020-07-23, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
ABC nyheter 26.06.2020

"Kripos kaller inn nytt i vitne i Hagen-saken"

"Jeg ble lettet da de kontaktet meg. Jeg vet jo hva jeg har sett, og jeg hadde ikke sttt frem med dette dersom jeg ikke var helt sikker p hva jeg s, sier hun"

For alt vi vet s jobber politiet med hypotesen om at AEH er i livet

Ja, derfor at de sikter TH for drap?, fordi at de ikke tror at han har noen rolle i forbindelse med forsvinningen av Anne?.
Citera
2020-07-23, 19:33
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ja, derfor at de sikter TH for drap?, fordi at de ikke tror at han har noen rolle i forbindelse med forsvinningen av Anne?.
At politiet kaller inn vitne angende bilen p s viser at de holder pent at AEH er i livet - sted er staget

Ingen flere arrestasjoner etter at retten mente TH hadde alibi
Citera
2020-07-23, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
At politiet kaller inn vitne angende bilen p s viser at de holder pent at AEH er i livet - sted er staget

Ingen flere arrestasjoner etter at retten mente TH hadde alibi

Holde pent for at hun er i live, og at de har en hypotese om at hun er i live, er to forskjellige ting.
De avhrte Irene ogs, pr telefon. Telefonavhr er noe som er vanlig hvis de har drig kapasitet.
Det betyr ikke at de trodde at det var Anne som satt i den bilen.
Folk mener at de har sett Anne g rundt i byen, og de m jo sjekke dette ogs.

Du tar feil ang arrestasjon. Utengen ble arrestert etter at TH ble sluppet ls, og det kommer sannsynligvis til bli flere arrestasjoner.
Ebbestad bl.a.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in