Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-27, 20:05
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Skulle signalera undergivenhet vilket inte ger så bra intryck i rätten som försvarare.

Brukar dra runt med en matlåda i en kasse. Tygkassar brukar jag handla med.
Kudos. Du är nog mer ”öppen” än jag. Tyvärr dras jag med stigmat från förr att män ska vara män, och kvinnor ska vara kvinnor.

Du vet. Män gör lumpen. Skjuter andra män i krig, dödar djur, grillar stekar, dricker sprit och lyfter skrot etc. Kvinnor får hålla sig med tygpåsarna, föda barn och andra mindre viktiga saker.
Citera
2020-07-27, 20:15
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkmacka
Man ser dem överallt runtom i Stockholm iallafall, på gator och torg, till alla olika nivåer av klädkod, på jobbet eller till en bar. Killar med tygkasse.

Vad fan hände egentligen.

Fattar inte hur första killen som tog på sig en tygkasse ens kom på idén? Plockade han upp flickvännens lille urtvättade gråbeiga univeritetsstämplade påse från golvet i hallen och tänkte att den här, om jag har på mig den här så kommer jag absolut INTE se bögig ut?

Själv använder jag bara ryggsäck, gärna en i skinn eller en helt svart. Man kan erbjuda sig att bära tjejers vattenflaskor och jacka och obekväma såna klackskor och gud vet vad som får plats i en riktig väska såsom ryggsäcken är, jag är ju fucking mary poppins i gentlemannaformat medans killen med tygkassen får ner vadå - EN tampong i sin lilla tygbit som måste vara i princip tom för att han inte ska se ut som nån patetisk packåsna bredvid tjejen och hennes plånboksstora handväska.

Vad tänker ni andra killar (och tjejer??) om det här?

Ett tag var ju argumentet att tygpåsar var mer miljövänligt, men det har man ju kommit fram till att det inte är eftersom vi är så pass bra på att återvinna plastpåsen.

Tygpåsar har väl med andra ord varit ett sätt att vara miljövänlig på. Samtidigt har det varit lite av en "pop" stil/hipstergrej.


För att svara på din fråga - man kan ha vad fan man vill, om man tycker det är snyggt och trivs med det.
Citera
2020-07-27, 20:15
  #87
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shivering-Banana
Kudos. Du är nog mer ”öppen” än jag. Tyvärr dras jag med stigmat från förr att män ska vara män, och kvinnor ska vara kvinnor.

Du vet. Män gör lumpen. Skjuter andra män i krig, dödar djur, grillar stekar, dricker sprit och lyfter skrot etc. Kvinnor får hålla sig med tygpåsarna, föda barn och andra mindre viktiga saker.
Ja för fan, brukar lägga en strumpa över huvud på hönsen innan dem nackas och sånt, jag är super "öppen", din jävla fjolla.

Personer som projicerar homosexualitet brukar inte sällan vara de som önskar utsättas för sodomi.
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
När jag tänker efter är det ändå lite status med plastkasse på krogen, för det visar att man varken är en förbittrad incel-flashbackare (som är upprörd över plastpåse-skatten och protesterar genom att jämt ha tygkasse) eller en avdankad hippie-miljömupp. Så dyra som plastkassarna har blivit så är de en statusmarkör.

Men vad ni än gör, flashback-incels, börja inte med magväskor. Speciellt inte om ni har ölmage. Lyd mitt råd.
Fuck! Har precis bestämt mig för att beställa en magväska ikväll! Eller kanske en kånken-axelremsväska.

I övrigt så för du ett intressant resonemang.
__________________
Senast redigerad av psykoshippien 2020-07-27 kl. 20:23.
Citera
2020-07-27, 21:14
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Ja för fan, brukar lägga en strumpa över huvud på hönsen innan dem nackas och sånt, jag är super "öppen", din jävla fjolla.

Personer som projicerar homosexualitet brukar inte sällan vara de som önskar utsättas för sodomi.

Fuck! Har precis bestämt mig för att beställa en magväska ikväll! Eller kanske en kånken-axelremsväska.

I övrigt så för du ett intressant resonemang.
What?

Försöker du få fram en poäng eller vill du bara ”mothugga”?
Citera
2020-07-27, 21:38
  #89
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
Hänsyn till sin omgivning?? Jag tycker inte om idioter? Kan jag be dig hålla igen käften eller hålla dig inne då? Hänvisa till att du måste ta hänsyn till vad din omgivning tycker om dig?

Och ja, Jag skiter i om jag gör andra "illa till mods" pga det jag har på mig?
Det är deras problem om dom blir kränkta av mina kläder..

Har jag en Svastika på tröjan så visst, men är det ingen klädkod när jag går på donken så kliver jag fan in med foppatofflor om jag så vill.. Jag ska ÄTA, inte ragga...

Du kan ju fortfarande köpa kläder som ger dig den status du inte klarar bygga upp utan "fina plagg"..
Ju finare kläder du har desto bättre människa är du, inte sant?
Det kan du väl göra om du vill, din slusk. Men kommer en lodis som du fram och säger så till mig kastar jag hen in i hens flyttkartong och tejpar ihop den.
Citera
2020-07-27, 21:41
  #90
Medlem
EnlitenUgglas avatar
Det är nåt sånt stockholmsfenomen.
Av någon anledning så dras dom till allt som tidigare har varit ansett att vara bögigt.
Dom ska va såna där metrosexuella, gärna "pröva" liten dildo i röven. Har en manbun och en sån tank top.
Har på sig mer smink än tjejen.
Och nu går dom då tydligen med tygpåsar också.
Citera
2020-07-27, 22:10
  #91
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shivering-Banana
What?

Försöker du få fram en poäng eller vill du bara ”mothugga”?
Att homos ofta är homofober i början, eller va?
Citera
2020-07-27, 22:17
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Att homos ofta är homofober i början, eller va?
Kul. Ha haha... ha.

Inte kul. 😟

Du skitpostar alltså bara.
Citera
2020-07-27, 22:21
  #93
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shivering-Banana
Kul. Ha haha... ha.

Inte kul. 😟

Du skitpostar alltså bara.
Nejdå! Jag bemötte din sarkasm sakligt. Idag har jag dock ryggsäck. Men tyg (eg. mest polyester) kassarna har jag ofta med mig.
Citera
2020-07-27, 22:44
  #94
Medlem
Jag har en ny fin tyg bag med Fantomen tryck . Men så prenumerar jag på Fantomen.
Citera
2020-07-27, 22:44
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Nejdå! Jag bemötte din sarkasm sakligt. Idag har jag dock ryggsäck. Men tyg (eg. mest polyester) kassarna har jag ofta med mig.
Ryggsäck är ok som man. Ryggsäck går att bära på en r1a i 300km/h, och den går att bära i krig.

Så länge du inte har nån fjompig logotyp som sticker ut så är det helt ok. 🧐

Seriöst nu, jag kanske var en smula sarkastisk. Men du ska inte försöka shamea folk och kalla dom bögar eller homosexuella bara för att de inte håller med dig. En sån diskussion kommer du förlora tio gånger av tio om du har en vettig människa i andra änden.
Citera
2020-07-28, 00:15
  #96
Medlem
Giftsvampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Alltså ryggsäck har man för att det är väldigt praktiskt.
Har du aldrig tänkt på det?

Jodå. Har haft det själv när jag gick i skolan, eller vandrat i naturen. Med att gå omrking på stan som vuxen med ryggsäck, nä. Jag har iofs aldrig något mer med mig än vad som får plats i fickan. Jag kanske ändrar mig en dag när jag får mer att bära på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in