Citat:
Ursprungligen postat av
krauthammer
Ifall du redan bestämt dig för att jag ska avvisa din länk, varför frågar du då mig om min åsikt?
Det känns som du slösar din tid på mig då jag endast litar på polls från demokraterna,nbc,cnn,och inte gillar din källa.
Mest att påvisa hur förbenat förutsägbara eran "argumentation" är!
(vilket tål att uppvisas för andra som läser tråden, således inget "slöseri med tid").
Noterar för övrigt att du inte heller förnekar att du helt förkastar källan!
Hursomhelst, Samnytt sammanfattar undersökningen på svenska (ja du förkastar även den källan, men lugn bara, detta handlar enkom om ett referat till en annan undersökning
)
https://samnytt.se/trump-i-ledning-o...presidentvalet
För att ge en kortfattat sammanfattnign här - Trump leder över Biden i så väl nationella opinionsundersökningar som i "battleground states", och skulle med dessa resultat klå Biden med långt större marginal han han gjorde mot Hillary. Skälet till att Biden tappat på sistone är framförallt av två skäl:
1. Ekonomin - Folk litar inte på att Biden skulle kunna lyckas få igpng ekonomin bättre än vad presidenten gör. Tvärtom så tror man att han skulle göra ett ännu sämre jobb.
2. Demensen - Biden upplevs alltmer som en skröplig och gaggig gammal gubbe. Man börjar inse allvaret i detta och tänker tillbaka på hur Ronald Reagan var i slutet av sin andra period och noterar att Biden är i långt värre skick redan nu än vad Reagan var då.