Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-08-04, 11:01
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Obamacare är en sammanställning av lagar. Inget sjukvårdssystem.

Dessa lagar har gjort att sjukhusen kan klämma ur dig på extra pengar då du är tvingad att köpa försäkring oavsett om du vill det eller inte.

Ungefär som du är tvingad att köpa mjölk från Arla varje gång du ska handla. Klart mjölken blir dyr då.

Du är inte smart.


Vad är skillnaden mellan en sammanställning av lagar och ett sjukvårdssystem?
Citera
2020-08-04, 12:53
  #50
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du är tvingad att köpa försäkring. Klart det blir dyrt då.

Någon idé om vad en försäkring kostar?
Och inte är du väl tvingad att köpa en? Har jag i så fall missat helt och hållet.
Citera
2020-08-04, 13:36
  #51
Medlem
Det är ju helt sjukt att sjukförsäkringen ska kopplas till ens arbetsplats så förlorar man jobbet har man ingen sjukförsäkring. Om man inte har en egenköpt sådan.

Det var vad demokraterna pratade om i förra valet för förbättra detta under ACA's paraply.

Eftersom det finns minst finns 400 förslag som demokraterna i RH har röstat fram men McConnell i senaten har vägrat rösta om kanske det finns något där.

Ska bli intressant att höra vad Trump och hans administration vill göra. Det blev ju uppskjutet till i dag hörde jag i går.
Citera
2020-08-04, 13:58
  #52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är ju helt sjukt att sjukförsäkringen ska kopplas till ens arbetsplats så förlorar man jobbet har man ingen sjukförsäkring. Om man inte har en egenköpt sådan.

Det var vad demokraterna pratade om i förra valet för förbättra detta under ACA's paraply.

Eftersom det finns minst finns 400 förslag som demokraterna i RH har röstat fram men McConnell i senaten har vägrat rösta om kanske det finns något där.

Ska bli intressant att höra vad Trump och hans administration vill göra. Det blev ju uppskjutet till i dag hörde jag i går.

Obamacare säger att om du anställer folk med 100% tjänst så måste du betala deras försäkring. Men om du anställer två för 50% tjänst var. Så har du fått ned arbetslösheten och sluppit betala sjukförsäkringen.
Citera
2020-08-04, 14:06
  #53
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Någon idé om vad en försäkring kostar?
Och inte är du väl tvingad att köpa en? Har jag i så fall missat helt och hållet.

Jag tror det varierar på vad du vill ha. Men du måste ha en.

Du ÄR tvingad att köpa en försäkring. Annars så får man betala mer skatt vid sin deklaration.
Citera
2020-08-04, 14:07
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Obamacare säger att om du anställer folk med 100% tjänst så måste du betala deras försäkring. Men om du anställer två för 50% tjänst var. Så har du fått ned arbetslösheten och sluppit betala sjukförsäkringen.

Hur räknar du om du menar att 100% arbetslöshet är mindre eller mer än 100% arbetslöshet?
Citera
2020-08-04, 14:16
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Hur räknar du om du menar att 100% arbetslöshet är mindre eller mer än 100% arbetslöshet?


Läs vad han skrev en gång till.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in