2020-08-08, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hvorfor mener du at det er Interpol, Europol, Metropolitan Police og FBI som har ftt norsk politi til sette spotlighten mot TH? Disse nevnte kan jo ikke gjre annet enn hjelpe politiet med ting som norsk politi ikke har rekkevidde til gjre. F.eks. spane p to mulige medhjelpere i Spania, eller sjekke internettaktivitet i deepweb som er brukt til opprette e-post som igjen er brukt til aktivere Monero-konto.
Og hvordan kan du si at politiet ikke har prvd oppklare saken, men bare prvd bevise at TH er skyldig?

Interessant.

Husk p at Interpol ikke er politi, men bare et samarbeid.

Sett fra lang avstand er denne saken opplagt.

TH er skyldig.

Hvis man ser p saken p litt klossere hold, mangler TH motiv, og siden han ikke kan ha gjort det alene (han kan ha gjort det, med cyanid og syrebad), blir saken enda mer usannsynlig.

Da hopper jeg til denne uken eller den forrige.

SH sendte over 100 tips til oladunkpolitiet.

Hva tror du skjedde?

Tror du at den ivrig og nysgjerrig kongelige norske politistyrken kastet seg over tipsene?

Eller tror du at de umiddelbart s etter den raskeste og mest lovlige (ryggen fri) veien til sppelkassen?
Citera
2020-08-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
En lang, lang liste med indisier kan vre nok. Konkrete bevis eller en tilstelse er klart best. Men det er mye n. Og vi vet bare en brkdel. Satt i sammenheng ser de fleste et tydelig bilde.Tiltale og rettssak vil vise oss et enda tydeligere bilde, av hvem TH er. Og hvem han var i S4. Jeg hper bistandsadvokaten til AE kommer ut fra skyggene snart. Kan han reise et sivilt sksml p AE sine vegne? Jeg tror AE gjerne skulle gitt sin del av arven till sine barn.

Arven hennes er jo ingenting da... Barna sttter faren sin og det samme gjr denne gjengen: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...a-faa-tom-hjem

kanskje de har en plausibel forklaring p dagens nyheter om manglende fingeravtrykk p konvolutt og manglende fingeravtrykk p deler av trusselbrevet.
Citera
2020-08-08, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad 2: Jeg har da aldri skrevet at jeg mener det!

Fetad 1: Jeg ser ikke at noen leter etter ting som kan renvaske TH. Jeg ser derimot at mange bruker en hver lille ting (som kan ha naturlige og uskyldige forklaringer) til mistenkeliggjre TH og til forhndsdmme TH.

Noen gr s langt som pst at mennesker som de ikke kjenner har spesielle diagnoser og spesielle egenskaper. Det er g alt for langt!

Fetad 3: De fleste mennesker og forhpentligvis ogs dommere tror ikke p slike myter som du her presenterer.

Jo, du skreiv det. At noen andre enn TH hadde slettet de to utgende samtalene fra hans anropliste. Gidder ikke leite det fram. Du fr nekte s mye du vil.
Det er nr man legger sammen all disse (som kan ha naturlige og uskyldige forklaringer) at man ser det helhetlige. Hvis det bare var en ting, som f.eks. den mobilen, s er det greit, det kan sikkert forklares, men nr det blir en lang liste med indisier, s gr det ikke ann si at TH m vre uskyldig.
Nr han sletter dette fra sin logg, s er det for skjule noe. Og hvem er det han skjuler noe for?

Som sagt, man kan se det p de tingene som er skrevet i media, at han er psykopat, men s har jeg ogs annen info som ikke er kommet fram i media som underbygger dette. Hvorfor er det s viktig for deg at han ikke skal kalles psykopat?

Forvrig heter det uthevet, og ikke fetad. Fetad er svensk.
Citera
2020-08-08, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
"VG har vrt i kontakt med flere kriminalteknikere om fravret av fingeravtrykk. De sier det hersker stor usikkerhet rundt et slikt funn, og at man skal vre svrt forsiktig med tolke betydningen av det.

- Man kan ikke bruke fravr av fingeravtrykk som noe sikkert bevis for at TH ikke har tatt i konvolutten. Han kan like godt ha tatt i den , og ikke avgitt fingeravtrykk. Det kommer an p hvor hardt du tar, hvordan du tar og om man er svett p fingrene, sier en tidligere kriminaltekniker."

"I avhr skal TH ha forklart at han leste gjennom hele trusselbrevet, men ikke grundig, i flge VGs kilde."

Jeg nsker ikke opptre som "advokat" for TH, men VG oppfordrer faktisk til at man skal vre forsiktig med tolke betydningen av fravr av TH's fingeravtrykk. Dette med sttte av kriminalteknikere.

At de ikke kunne finne hans fingeravtrykk p enkelte av sidene kan ha naturlige rsaker. Brevarkene kunne vrt lagt p et bord ved lesning. Hvordan lese gjennom en "bunke" med 5 sider ved kun holde dem i hendene..

Det kan ogs nevnes at TH forklarte det kunne finnes hans fingeravtrykk p trusselbrev nr han overleverte det til politiet. Dette kan vise at han hadde dette litt i bakhodet - ikke sette undvendig med fingeravtrykk p trusselbrev.

Med tanke p at politiet ikke kan sl fast at AEH ble drept i Sloraveien, samt at de faktisk innkalte vitnet til hendelsen p s viser at de holder flere lsninger pent.

ehhh, det er allerede kommet fram at noen av det th sa til politiet var at brevet antagelig var fullt av hans fingeravtrykk.
Citera
2020-08-08, 16:47
Medlem
Citat:
Som sagt, man kan se det p de tingene som er skrevet i media, at han er psykopat, men s har jeg ogs annen info som ikke er kommet fram i media som underbygger dette. Hvorfor er det s viktig for deg at han ikke skal kalles psykopat?

Det er ikke viktig.

Leste en gang en artikkel som pstod at 94 % av alle norske kvinner er psykopater.

TH blir ikke dmt til noe som helst av en slik diagnose, men du finner heller ingen norske psykiatere som vil stille opp i norsk rett og gi ham den diagnosen.
Citera
2020-08-08, 16:50
Medlem
Citat:
1) Jo, du skreiv det. At noen andre enn TH hadde slettet de to utgende samtalene fra hans anropliste. 1) Gidder ikke leite det fram. Du fr nekte s mye du vil.
Det er nr man legger sammen all disse (som kan ha naturlige og uskyldige forklaringer) at man ser det helhetlige. Hvis det bare var en ting, som f.eks. den mobilen, s er det greit, det kan sikkert forklares, men nr det blir en lang liste med indisier, s gr det ikke ann si at TH m vre uskyldig.
Nr han sletter dette fra sin logg, s er det for skjule noe. Og hvem er det han skjuler noe for?

2) Som sagt, man kan se det p de tingene som er skrevet i media, at han er psykopat, men s har jeg ogs annen info som ikke er kommet fram i media som underbygger dette. Hvorfor er det s viktig for deg at han ikke skal kalles psykopat?
3)
Forvrig heter det uthevet, og ikke fetad. Fetad er svensk.
Fetad 1: Jeg har aldri psttt dette.
Fetad 2: Nei det kan man ikke.
Fetad 3: Ja, jeg vet da hva det heter p norsk.
Citera
2020-08-08, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Interessant.

Husk p at Interpol ikke er politi, men bare et samarbeid.

Sett fra lang avstand er denne saken opplagt.

TH er skyldig.

Hvis man ser p saken p litt klossere hold, mangler TH motiv, og siden han ikke kan ha gjort det alene (han kan ha gjort det, med cyanid og syrebad), blir saken enda mer usannsynlig.

Da hopper jeg til denne uken eller den forrige.

SH sendte over 100 tips til oladunkpolitiet.

Hva tror du skjedde?

Tror du at den ivrig og nysgjerrig kongelige norske politistyrken kastet seg over tipsene?

Eller tror du at de umiddelbart s etter den raskeste og mest lovlige (ryggen fri) veien til sppelkassen?

Svar n p sprsmlet da.
Hvordan kan du pst at det er "verdenspolitiet", som har ftt norsk politi til sette spotlighten p TH? Er det antakelser, eller er det noe du har lest noen plass?
Saken ser vel ikke annerledes ut om man ser p pairene fra et Interpol-kontor i Lyon i Frankrike, eller fra politistasjonen i Lillestrm. Det psykopatiske blikket til TH ser like gjennomtrengende og drepende ut uansett hvor politikontoret er lokalisert.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-08-08 kl. 16:55.
Citera
2020-08-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Arven hennes er jo ingenting da... Barna sttter faren sin og det samme gjr denne gjengen: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...a-faa-tom-hjem

kanskje de har en plausibel forklaring p dagens nyheter om manglende fingeravtrykk p konvolutt og manglende fingeravtrykk p deler av trusselbrevet.

Tenker selvsagt da p bestride ektepakten. Ikke sikkert alle barna sttter faren p samme mte. Og uansett tror jeg AE vil at de skal f hennes del av pengebingen. Og med det mener jeg halvparten av alt.
Citera
2020-08-08, 16:53
Medlem
Citat:
SH er ikke Norges beste forsvarsadvokat.

SH har bare hatt saken siden TH ble siktet.

SH gjr en god jobb. Det vi ser n er bare PR-kampen.

SH har en stor fordel, han har vrt p den andre siden av bordet. Han vet hva som stresser dem. Han vet hvor desperate de kan bli. Og han vet hvor rttent spillet er p innsiden.

SH kommer til vinne denne kampen fordi han er god, men ogs fordi politiet ikke har en sak. De greide ikke finne kidnapperne, s de landet istedet p at det mtte vre ektemannen. Fatalt for dem. En tragedie for SH, som sikkert kunne gjort mer for forhindre at dette skjedde. Men alt i alt: Om to r kommer Brennpunkt til lage reportasjen om Lrenskogsaken, akkurat som vi har sett Orderudsaken og Scandinavian Starsaken.

P tide med en ny politireform!

tipper uansett at elden fr en rolle i denne saken, han ser ut som han sikler etter f forsvare noen, he he, det hadde vrt spennende se hva han fr til,
Citera
2020-08-08, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad 1: Jeg har aldri psttt dette.
Fetad 2: Nei det kan man ikke.
Fetad 3: Ja, jeg vet da hva det heter p norsk.

I gr kl.14.59 skreiv du som svar til Slettsnokens innlegg der han skreiv at de to samtalene kl.10.06 og 10.07 ble slettet, dette:

"Vi vet ikke hvem som ringte fra THs mobilnr kl 10.06 og 10.07."

Med det s oppfatter jeg det som at du mener at noen andre enn TH har gtt inn p hans kontor, ringt AE p disse tidspunktene, og s slettet samtalene etterp.
Eller mener du at det er TH selv som har slettet dem?
Citera
2020-08-08, 17:25
Medlem
Citat:
Er ikke dette ganske enkelt?

Politiet ville oppklare saken.

Det de fikk i fanget var noe som vekket oppmerksomhet over hele verden.

Derfor kontaktet de verdenspolitiet (Interpol, FBI ... og sikkert andre.)

Verdenspolitiet kikket p saken ett kvarter og sa: Sorry, dette er ikke organisert kriminalitet p verdensniv. Ingen av de proffe ville kidnappet p denne mten. Slutt blse dere opp, dette er en Ordinary case den skyldige er ektemannen. Vi kan hjelpe dere med det ogs. Her er det vanligste motivet i slike saker: Hun vil skilles.

OK tenkte Ola Dunk-politiet.

Siden har de IKKE brukt en kalori p OPPKLARE saken, men p bevise at TH er skyldig.

Det gr over stokk og stein, og ender i en indisierekke som akkurat n snubler seg over mlstreken, men som kommer til ende i krampetrekninger lenge fr ml, dersom statsadvokaten lar idiotene stille til start.

Jeg tviler p at det skjer.

Men i dette landet er det skjedd fatale feilgrep mange ganger tidligere.

AEH ble kidnappet av skolegutter som tenkte de skulle tjene raske penger.

Mest sannsynlig var det utlendinger, som jobbet i Norge og bodde i Sverige.

Kanskje var det nordmenn.

Jeg aner ikke.

Men at TH gjorde dette, (og som noen av dere tror - siden politiet ikke fr den snirklete indisierekken sin til g opp uten ved hjelp av medhjelpere, familien eller gode kolleger) er s usannsynlig at jeg tr vedde p at flere av tilhengerne til TH er skyldig ogs tror at jorden er flat.
Der er flott at du har egne meninger og ikke flger den sedvanlige tankegang. Men da forventer jeg en smule mer logikk av deg.
Hvis svaret p mitt sprsml er politiet ville oppklare saken, er det dessverre ikke godt nok.
Det logiske er tenke at politiet ville oppklare saken, uansett hvem den skyldige er. Hvis du mener noe annet, br du ha like gode argumenter som du etterlyser fra motparten.

Etter min mening kan vi utelukke utenlandske kriminelle. Vi kan utelukke en hevnaksjon for f det til se ut som TH er skyldig. Vi kan utelukke at alle barna er med p dette. Vi kan utelukke amatrer uten innside- info; noen m ha visst alt om rutiner osv.

Da gjenstr det?...
Citera
2020-08-08, 17:31
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Der er flott at du har egne meninger og ikke flger den sedvanlige tankegang. Men da forventer jeg en smule mer logikk av deg.
Hvis svaret p mitt sprsml er politiet ville oppklare saken, er det dessverre ikke godt nok.
Det logiske er tenke at politiet ville oppklare saken, uansett hvem den skyldige er. Hvis du mener noe annet, br du ha like gode argumenter som du etterlyser fra motparten.

Etter min mening kan vi utelukke utenlandske kriminelle. Vi kan utelukke en hevnaksjon for f det til se ut som TH er skyldig. Vi kan utelukke at alle barna er med p dette. Vi kan utelukke amatrer uten innside- info; noen m ha visst alt om rutiner osv.

Da gjenstr det?...
Jeg tror det er noen som nsker ramme TH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in