2020-08-10, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amado88
Jeg oppfatter dessverre mye av det som skrives p denne trden som direkte userist og tatt rett ut av lse luften. For ordens skyld: Jeg tror politiet er p virkelig ville veier.

Finnes det et sted diskutere denne saken p et litt hyere niv? Og ikke p Facebook.
Hvis du synes jeg er en kdd kan du bare la vre svare.

Her er et godt sted diskutere saken. det er bare at akkurat n domineres diskusjonen av svevende teorier som ikke er forankret i virkeligheten. Mulig kjpte TH cysnid p forretningsreise i Kina, syrebad av et lik gjort p noen timer, at ansatte og familiemedlemmer lyver, at en kollega leide en bil og ly om dette hor avlede politiet, om kode oppringninger, innleide mennesker til vise seg p kamera etc.

Det lages store teorier, det er i utgangspunktet bra, men det br selvsagt vre rom for ikke tro p andre dine teorier, og ikke bli ufin om noen stiller sprsml.

Jeg sitter ofte med sprsmlet... hvor tok du dette fra? Da jeg leser pstander her.
Citera
2020-08-10, 22:15
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Her er et godt sted diskutere saken. det er bare at akkurat n domineres diskusjonen av svevende teorier som ikke er forankret i virkeligheten. Mulig kjpte TH cysnid p forretningsreise i Kina, syrebad av et lik gjort p noen timer, at ansatte og familiemedlemmer lyver, at en kollega leide en bil og ly om dette hor avlede politiet, om kode oppringninger, innleide mennesker til vise seg p kamera etc.

Det lages store teorier, det er i utgangspunktet bra, men det br selvsagt vre rom for ikke tro p andre dine teorier, og ikke bli ufin om noen stiller sprsml.

Jeg sitter ofte med sprsmlet... hvor tok du dette fra? Da jeg leser pstander her.

Jeg syns du blander litt hummer og kanari her.

Familiemedlemmers vitneml og "ansattes" forklaringer/lgner ang. bevegelser, mter og leie av biler, er alts sammenlignbart med kjp av cyanid i Kina, syrebad som lser opp en kropp p under en dag, innleide statister til spasere utenfor Futurum, og enkelte andre eventyrfortellinger, i dine yne?
Citera
2020-08-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Detalj meg her eller der, kan vi ikke vite, helt enig . Men en kan spekulere...
Jeg vet du er overbevist om at mordet har skjedd sent p kvelden/natta, men i mine yne er det noe risky presse/overtale/true en "utenforstende" til lyve om den samtalen.
Jeg lurer p om det er nok tid, om samtalen med MB er ekte, til ta AEH av dage fr (bilen) han(s) mtte vre p jobb. Og om det er mulig at TH hadde s jerngrep p familien at han kunne overtale snnen til lyve om hvem som ringte til ham med AEHs mobil p den korte tiden TEH var der fr politiet ble kontaktet. Og senere fore ham med info han overhrte fra samtalen mellom AEH og MB.
Det enkleste er som regel det beste... Prestedattera kunne surret rundt i huset med mobilen til AEH i lomma fram til 10:06 for vise aktivitet en periode for forvirre forsvinning/ddstidspunkt, samtidig som at hun ryddet/vasket litt og staget stedet etter at TH hadde gjort udden.
Sms sendt av presten fra AEHs mobil til sin egen (som da sannsynligvis l hjemme) forvirrer flt, og det er nok meningen ogs.
Husker jeg feil, eller ble ikke mtet p Kvitfjell utsatt en dag? I en rettssak kan vel isfall dette bortforklares med noe s enkelt som autokorreksjon, og at AEH sannsynligvis mente skrive at turen var utsatt, ikke avlyst, men la ikke merke til autokorreksjonen. (Det skjer stadig vekk at jeg fr noen merkelige forslag p min iPhone, og jeg m ofte lese korrektur p autokorrigeringen.) Alt er jo bare villedning og blindspor i denne saken...

Dette er selvflgelig bare spekulasjoner. Vet vi egentlig noe om alibiet til presten denne dagen?

Jeg synes det er vanskelig diskutere detaljer som kanskje er sanne, eller kanskje ikke. Totalen av detaljer fra mediene gr ikke i hop. Og s er det veldig mye vi ikke vet noe som helst om. Feks hvor HHB1 oppholdt seg denne dagen.

Min oppfatning av telefonaktiviteten p morgenen forsvinningsdagen, er at oppringinger og sms'er skal styrke inntrykket av at AEH var i live. Uten at jeg tror at de som ble oppringt eller de som mottok sms skal vre mistenkte eller involverte p noen mte.

Jeg synes det er lettere spekulere over hva slags helhetsinntrykk man sitter igjen med etter ha fulgt saken i mediene.
Citera
2020-08-10, 22:39
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes det er lettere spekulere over hva slags helhetsinntrykk man sitter igjen med etter ha fulgt saken i mediene.

Min erfaring med flge kriminalsaker i media er at mediene som oftest vet mer enn det de kan publisere, men at de allikevel hinter til det de vet, mellom linjene.

Eller "forhndsdmmer" som noen kaller det, nr media vinkler saker i en viss retning.

S kommer jo til slutt sannheten for en dag, og da viser det seg at media var p kornet hele tiden.
Citera
2020-08-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det noen av dere som vet hvilket klokkeslett AE brukte mte opp p Futurum p de dagene hun jobbet der?

Hvis hun f.eks hadde mtt opp p jobb p Futurum sammen med TH den morgenen, ville hun jo ikke ha vrt hjemme p det tidspunktet da GM skulle utfre forbrytelsen i Sloraveien 4.

Anne-Elisabeth Hagen jobbet ogs ved Futurum og var p jobb enkelte dager i mnedene helt frem til forsvinningsdagen. I den aktuelle samtalen med den ansatte skal Anne-Elisabeth ha vrt tvilende til om hun kom p jobb den dagen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...te-til-soennen
Ettersom AE hadde en telefonavtale med elektrikeren (som ringte kl 9.48) og elektrikeren skulle bytte lamper p Hagens kjkken den dagen, kan kanskje ikke AEs planlagte oppmtetidspunkt p jobb ha vrt s veldig tidlig p morgenen den dagen? (AE og elektrikeren laget denne avtalen 2 uker fr forsvinningsdagen).

Nr bestemte AE seg for at hun var tvilende til om hun kom p jobb den dagen og hva var grunnen og hvem visste at hun var tvilende til om hun kom p jobb den dagen?

Alle de som ringte og/eller sendte sms til AE uten f svar og som ble bekymret da hun ikke svarte: Visste de at hun etter planen skulle p jobb p Futurum den dagen og visste de at hun var tvilende til om hun kom p jobb den dagen, og hadde de eventuelt ftt vite at hun ikke kom p jobb den dagen?

Jeg tenker p at hvis de visste at AE skulle p jobb (og hvis hun feks etter planen skulle ha startet arbeidsdagen feks kl 10 eller feks kl 10.30) og hvis de ikke visste at hun var tvilende til om hun kom p jobb den dagen og hvis de ikke visste at hun ikke hadde mtt opp p jobb, s kunne de kanskje ha tenkt at hun var opptatt med arbeid og at det var grunnen til at hun ikke besvarte sms og anrop?
Citera
2020-08-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Hvorfor tror du dette?
Hva er ekte spor og hva er villedning?
Hva er det GM nsker vi skal tro og hva har virkelig skjedd?
Vi vet bare en brkdel av det politiet sitter med og vi vet veldig lite om familiedynamikken. Noen her vet mye mer, men skriver ikke alt. Ikke enn.

Jeg tror bilen p s er villedning. Det samme er fiskerne med telelinse, Futurum- mennene, bilen som kjrer over gressplenen 9.30.
Som et godt synkronisert teater. Mens den virkelige handlingen utspiller seg et sted i mrket, i Sloravn mellom klokken 9.05 og 10.07.
Jeg tror samtalen 9.14 fant sted og at den var ekte.
Jeg tror GM har vrt to personer, men et crew av statister, hettemenn som holder vakt langs en fluktrute...
Alt for forvirre, dekke over.

Jeg tror GM avslrer seg med sine fingeravtrykk, eller mangel p disse. Som langt trusselbrev i konvolutt, sin pertentlighet og kontroll p detaljer, et overspill.
Sprket i trusselbrevet som hentet fra finansverdenen, -vi tar ned risiko og putter press p-. Det er vel ingen utenlandske kriminelle som bruker et slikt sprk. Nesten hflig bak alle de bevisste og tilgjorte skrivefeilene.
Citera
2020-08-10, 23:55
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Sprket i trusselbrevet som hentet fra finansverdenen, -vi tar ned risiko og putter press p-. Det er vel ingen utenlandske kriminelle som bruker et slikt sprk. Nesten hflig bak alle de bevisste og tilgjorte skrivefeilene.

Igjen, er det i hele tatt noen her som har kjennskap til Ramsey-saken?
https://en.wikipedia.org/wiki/Death_...ey#Ransom_note

Eller er alle her enten for unge til ha hrt om saken, eller s gamle at internasjonale saker ikke kom dem for ret p den tiden?
Senast redigerad av Niffy 2020-08-10 kl. 23:59.
Citera
2020-08-10, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Igjen, er det i hele tatt noen her som har kjennskap til Ramsey-saken?

Eller er alle her enten for unge til ha hrt om saken, eller s gamle at internasjonale saker ikke kom dem for ret p den tiden?

Nettopp. Et avslrende langt trusselbrev...riktignok hndskrevet, men eksperter relaterer det tilbake til moren.

Edit: Ramsey- brevet har mange fellestrekk med Hagen- trusselbrevet. Bl annet lsepengekravet, som var en viss prosent av ektemannens julebonus, forske legge skylden p kriminelle etc...
Senast redigerad av Ptahhotep 2020-08-11 kl. 00:07. Anledning: ..
Citera
2020-08-11, 00:07
Bannlyst
Hvorfor hrer vi ikke noe om fingeravtrykk eller manglende fingeravtrykk p AEH sin telefon?
Citera
2020-08-11, 00:14
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Nettopp. Et avslrende langt trusselbrev...riktignok hndskrevet, men eksperter relaterer det tilbake til moren.

Edit: Ramsey- brevet har mange fellestrekk med Hagen- trusselbrevet. Bl annet lsepengekravet, som var en viss prosent av ektemannens julebonus, forske legge skylden p kriminelle etc...

Nemlig, jeg syns nesten det var latterlig likt Ramsey-brevet, nr frst detaljene rundt trusselbrevet kom frem.

S likt at jeg nesten ikke kunne tro det nr ikke flere s likhetene, men s inns jeg at det faktisk kanskje ikke var s mange som hadde inngende kjennskap til den saken, og andre saker, hvis man ikke generelt var interessert i skalt "true crime".
Citera
2020-08-11, 00:18
Medlem
Citat:

Hva var det med brevet som var rsaken til at brevet av eksperter ble relatert tilbake til moren?
Den skyldige i den saken var ikke i familie med BO, hvis jeg forsto rett.
Citera
2020-08-11, 00:19
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva var det med brevet som var rsaken til at brevet av eksperter ble relatert tilbake til moren?
Den skyldige i den saken var ikke i familie med BO, hvis jeg forsto rett.

Hva prater du om, ingen er blitt funnet skyldige i drapet p JonBenet?
Senast redigerad av Niffy 2020-08-11 kl. 00:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in