Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-08-12, 10:35
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Nej, Det finns ingenting normalt med en 70+ man som vill stta p sin minderriga dotter. (Donald)

Att ens nmna detta nr Trumps motstndare r Creepy Joe Biden...
2020-08-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Hrligt objektiva analyser Ni kr. Not.

Frsk nu stta Er in i en vanlig vljares tankar. Notera att vi r inte i Kalifornien eller NY. Drefter dra en konklusion. Valet av Harris knns fel om vi tittar till mjligheterna att ta ver stater som Arizona, Texas osv. Detta spelar Republikanerna i hnderna.

Finns det ngon av de kandidater som nmnts serist i diskussionen som du inte hade dragit samma slutsats om?
2020-08-12, 11:05
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Att ens nmna detta nr Trumps motstndare r Creepy Joe Biden...

Ja, denne man gr detta nr han filmas. Bara gud vet vad han gr nr kameran r avslagen.
https://youtu.be/0S4xN8PYqt0

#savethechildren
2020-08-12, 11:16
Medlem
Snapcounts avatar
Ja vad man n sger om rets kandidater, s kommer valet i sig bli det intressantaste p mnga, mnga r..

Corona, det kommer ju att minska sjlva kampanjandet. TV-dueller och reklam blir viktigare. Alla upplopp i USA, hur pverkar detta vljaren hemma ? (sympati vs. avsky) Det rivs ven ner statyer.., dvs man frndrar historia, vad syns folk om det ? Ekonomin gick helt t h-vete p tv tre mnader.

Allt detta p ett halvr !
2020-08-12, 11:27
Medlem
Det enda Trump behver fr att vinna r att lgga ut ngon compilation of creepy Biden ngra dagar innan valet. Fan vad han verkar vidrig.
2020-08-12, 11:52
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Alla kurvor visar ett kat ddstal...rekordsiffror faktiskt...bra eller dligt fr Trump?

Vi har redan sett hur klustersmittor kan flamma upp snabbt, men vad jag hr hr bl a s berr inte det Trumpianer srskilt mycket -- dem gillar ju att knacka drr nr man ska ragga upp nya supportrar. r det inte s man sprider skiten (och hller viruset aktivt) s drar man ju grna ivg till ett superspridarevent ocks -- p en j*vla motorcykel! En femring hade kunnat komma fram till att detta r en dlig id. Men, men, nu ska Trump-bikers dra ut p tur igen -- efter sin lilla gathering -- sprida skiten nnu lngre och nnu djupare in i landet. Vore det inte s korkat s hade jag trott att det r by design. Finns inget annat stt att se det p. Och det r som jag skrivit innan; vljarna anser att Coronahanteringen r viktigast nr det kommer till ekonomin. Vill grna hra motargument, typ som att vrlden r verbefolkad eller ngot, fr det hade tminstone varit rligt.

Det r klart att kade ddstal till fljd av Corona-pandemin r dligt fr Donald Trump som sitter vid makten, dremot tror jag inte att man ska tro att alla vljare tycker att det r Trumps fel att spass mnga har dtt. Viruset kom och jag tror inte man ven idag om man skulle spola tillbaka klockan skulle ha kunnat gra s mycket fr att f ner smittan i ett land som USA. De har fortfarande lgre ddstal per capita n Sverige som inte alls har samma trngboddhet, turism och s vidare.

Sedan r det vl f jmfrbara lnder till USA som har bttre siffror n dem om man bortser ifrn diktaturer och lnder som uppenbart inte rapporterar om alla ddsfall.

Men jag r hgt skeptiskt till att Biden skulle gra ett bttre jobb, men en majoritet av vljarna tror det enligt opinionsmtningarna men det r och andra sidan inte s konstigt eftersom han inte lr f den chansen att bevisa att han hade gjort ett bttre jobb och en del vljare r missnjda med hur det har skts och kommunicerats.

Oavsett s kommer ddstalen med strsta sannolikhet matta av fram tills valet i November och mnga kommer att trttna p att hra om viruset. Men sjlvklart kommer detta att utnyttjas av Biden kampanjen och man kommer att g t stenhrt p att ekonomin har gtt ner och att mnga har dtt.
2020-08-12, 12:06
Medlem
Kamala r cool!
Hon r verklighetsfrankrad.
Mkt bra val!
2020-08-12, 12:09
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Kamala r cool!
Hon r verklighetsfrankrad.
Mkt bra val!
Verklighetsfrankrad?
(FB) Kamala Harris blir Joe Bidens vicepresidentkandidat

Vad jag sett s r det svarta supremacists och kommunister som lper amok p USA:s gator just nu, inte "white supremacists". Dessa demokrater lever i en fantasivrld.
2020-08-12, 12:18
Medlem
Tror att Harris snabbt mste visa sin kapacitet genom framtrdande s Bidens frsprng ver Trump frblir nstan ointagligt, ja om pollsen stmmer frsts. Demokraterna kr ju nu med sina skra kort dr bl.a Obama och Clinton med fruar och ven andra tunga demokrater kampanjar fr Biden. Obama som ju var/r en av USA:s mest respekterade politiker r ju en oerhrd tillgng bakom kulisserna.

S vad ha Trump att stlla emot mer n att ka tonhjden korsa fingrarna och leverera orealistiska drmmar till vljarna, bara undrar.
2020-08-12, 12:20
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Det enda Trump behver fr att vinna r att lgga ut ngon compilation of creepy Biden ngra dagar innan valet. Fan vad han verkar vidrig.
Ngot av de vidrigaste jag sett med Biden r nr han prisar det faktum att vita mnniskor ska bli en minoritet i landet:
https://www.youtube.com/watch?v=UgrliuQW_-Q

Snacka om etnomasochism, slavmentalitet och ppet frrderi.
2020-08-12, 12:23
Medlem
Harris var favorit att vljas av Biden.

Hr kan man lyssna p en bra diskussion om valet

https://fivethirtyeight.com/features...idens-vp-pick/
2020-08-12, 12:28
Medlem
Fr att vara krass var pollsen till Clintons frdel frra valet och oddsen p spelbolagen hade ca 10x pengarna p Trump som segrare, den hr gngen r det 2.5x pengarna.

Rent statistiskt ser det allts p olika stt bttre ut fr Trump nu n vad det gjorde frra gngen, ven om han r i underlge.

Borde inte detta tala till Trumps frdel eller vad r annorlunda nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in