Citat:
Ursprungligen postat av
ErikAnderzohn
Alla kurvor visar ett kat ddstal...rekordsiffror faktiskt...bra eller dligt fr Trump?
Vi har redan sett hur klustersmittor kan flamma upp snabbt, men vad jag hr hr bl a s berr inte det Trumpianer srskilt mycket -- dem gillar ju att knacka drr nr man ska ragga upp nya supportrar. r det inte s man sprider skiten (och hller viruset aktivt) s drar man ju grna ivg till ett superspridarevent ocks -- p en j*vla motorcykel! En femring hade kunnat komma fram till att detta r en dlig id. Men, men, nu ska Trump-bikers dra ut p tur igen -- efter sin lilla gathering -- sprida skiten nnu lngre och nnu djupare in i landet. Vore det inte s korkat s hade jag trott att det r by design. Finns inget annat stt att se det p. Och det r som jag skrivit innan; vljarna anser att Coronahanteringen r viktigast nr det kommer till ekonomin. Vill grna hra motargument, typ som att vrlden r verbefolkad eller ngot, fr det hade tminstone varit rligt.
Det r klart att kade ddstal till fljd av Corona-pandemin r dligt fr Donald Trump som sitter vid makten, dremot tror jag inte att man ska tro att alla vljare tycker att det r Trumps fel att spass mnga har dtt. Viruset kom och jag tror inte man ven idag om man skulle spola tillbaka klockan skulle ha kunnat gra s mycket fr att f ner smittan i ett land som USA. De har fortfarande lgre ddstal per capita n Sverige som inte alls har samma trngboddhet, turism och s vidare.
Sedan r det vl f jmfrbara lnder till USA som har bttre siffror n dem om man bortser ifrn diktaturer och lnder som uppenbart inte rapporterar om alla ddsfall.
Men jag r hgt skeptiskt till att Biden skulle gra ett bttre jobb, men en majoritet av vljarna tror det enligt opinionsmtningarna men det r och andra sidan inte s konstigt eftersom han inte lr f den chansen att bevisa att han hade gjort ett bttre jobb och en del vljare r missnjda med hur det har skts och kommunicerats.
Oavsett s kommer ddstalen med strsta sannolikhet matta av fram tills valet i November och mnga kommer att trttna p att hra om viruset. Men sjlvklart kommer detta att utnyttjas av Biden kampanjen och man kommer att g t stenhrt p att ekonomin har gtt ner och att mnga har dtt.