2020-08-13, 01:03
Medlem
(29. apr. 2020) P kvelden tirsdag 30. oktober 2018 var ekteparet Hagen p teater. Det er siste fysiske observasjon av den pensjonerte kvinnen.
https://www.aftenposten.no/norge/i/0...-fase-her-er-t

Hva betyr dette? Taxi-sjfren s henne vel ogs?

Er det ingen andre enn TH som fysisk s AE etter at de kom hjem i taxi fra teaterturen den 30.10.2018?

Dersom han har planlagt drapet og iscenesatt en kidnapping for dekke over det, slik politiet mener, m han ha hatt et motiv. Politiet har flere hypoteser om dette, men nsker forelpig ikke dele dem, av hensyn til etterforskningen.
Etterforskningen har gitt politiet ulike holdepunkter for ha en oppfatning om mulige motiver, sa politiadvokaten p pressekonferansen.
Det er ikke noe krav om at et motiv m vre p plass for at en person skal kunne dmmes for drap, men det blir likevel en viktig del av politiets etterforskning slik at Anne-Elisabeth Hagens etterlatte kan f svar p hvorfor hun er borte.
(fra samme artikkel)
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-13 kl. 01:09.
Citera
2020-08-13, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har det blitt opplyst i media hvem TH og AE var i teateret sammen med? Mannen i det venneparet som de var p teateret sammen med, er i 70-rene (om jeg forsto rett):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...r-hun-forsvant

Ja detta paret, eller bara mannen, kan vara intressant. Ocks.
Citera
2020-08-13, 01:30
Medlem
Politiets etterforskning skal ha avdekket flere avvik p rutiner forsvinningsdagen.

TH har forklart i avhr at han kom senere p jobb fordi de sov lenger den morgenen.
Men underskelser av mobiltelefonen til AEH skal vise at de kan ha sttt opp allerede kl 7.

To timer frem til kl 9 er en god stund.
Citera
2020-08-13, 01:31
Medlem
Dette tror jeg er starten p denne tragiske historien

"Anne-Elisa*beths tekstmelding om avlysing og Tom Hagens senere forklaring om at de skulle ringes for avklare detaljer, har dannet grunnlag for en rekke sprsml for politiet"

Hun tror de skal til Kvitfjell kl 8.56 da hun snakket med konomiansvarlig. Hele gjengen skal p Kvitfjell p styremte. Det har jeg visst lest . Kl 9.10 sender hun melding til datteren at hun kan sitte barnevakt likevel fordi turen er avlyst. Hva skjedde i de minuttene i Svn4 mellom 8.56 til 9.10 Planen var n at TH skulle til Lillehammer, de skulle ikke til Kvitfjell.
Fortalte TH om avlysningen til de som skulle vre med. Eller var det en hemmelig plan han kun sa til AE.

Men AE fortalte det til datteren. S AE avslrte intetanende THs begrunnelse for oppringningene og turen hjem midt p dagen. Han var ikke engstelig. Han laget et pskudd til reise hjem. Han var engtselig for om alt hadde gtt greit og orket ikke vente for sjekke.

AE snakket jo med snnen om noe med lnn. Er det logisk at hun sa turen var avlyst. Jeg synes det er viktig om S bekrefter faren= lgn tur eller ssteren= sant ikke tur.

I mine yne har TH avslrt opptakten til plottet, fordi nr D2 gjenfortalte om utsettelsen til Kvitfjell var ingen grunn til ringe hjem for planlegge tur. Hun avslrte far, at han spilte.
Det tror jeg for denne lgnen peker p far. Min mening, bare det.
Senast redigerad av Mattagg 2020-08-13 kl. 02:30.
Citera
2020-08-13, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Du mener alts at AE tok en avgjrelse p vegne av TH og avlyste styremtet ?

Nei vet du hva.

Ja akkurat. Han har sagt at han skal til Lillehammer. Det er ikke hun som setter opp hans mter p kjkkenet hjemme . S godt kjenner vi han n. Hun ser at hun har dagen fri og vil sitte barnevakt. Det ser helt normalt ut for henne. Men det er starten p noe helt annet
Citera
2020-08-13, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiets etterforskning skal ha avdekket flere avvik p rutiner forsvinningsdagen.

TH har forklart i avhr at han kom senere p jobb fordi de sov lenger den morgenen.
Men underskelser av mobiltelefonen til AEH skal vise at de kan ha sttt opp allerede kl 7.

To timer frem til kl 9 er en god stund.
-Kan det hende at de brukte st opp enda tidligere enn kl 7?
-Kan det hende at TH sov lenger enn AE den morgenen, og at det var kun AE som sto opp ca kl 7?
-Kan det hende at TH sov lenger enn AE og at han ikke visste at AE hadde sttt opp ca kl 7 og at han trodde at ogs hun hadde sovet lenger?

Politiet mener at underskelsene av mobiltelefonen viser at Anne-Elisabeth Hagen trolig sto opp ved 7-tiden forsvinningsdagen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...braa-bevegelse
Citera
2020-08-13, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Kan du fortelle om hvordan det pner for teorien din, og hva som ligger i villedingen og hvorfor villedingen ble laget og av hvem (i din teori)?

Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som flge av et planlagt mte i Lillehammer.

https://www.tv2.no/a/11535844/
Jeg prvde i et samlesvar til deg og Legokatt.
Media spriker litt ang om den hytteturen var avlyst eller utsatt. Jeg har oppfattet det som at AEH avlyste turen i nevnte sms. Om hun gjorde det, og TH i avhr har fortalt at turen ikke var avlyst, de skulle dra i utgangspunktet, men bare avtale detaljer over tlf utp dagen, s m ndvendigvis politiet finne ut av hva som er riktig. (Her spekulerer jeg grovt i hva TH kan ha sagt i avhr, som han ikke vil underskrive... Det ble kanskje litt unyaktig ang hytteturen) Dette tar selvflgelig ressurser, og politiet har nrmest tatt TH i lgn i avhr, s det er klart at de fokuserer litt ekstra p det. Masse tid kanskje? Men det kan argumenteres lett vekk med autokorreksjon (utsatt ble korrigert til avlyst). De fleste med iPhone har vel opplevd rare korreksjoner.
Men her siterer du tv2 p at hun skrev utsatt til neste dag. Ikke avlyst.
Det er kanskje litt dumt av meg spekulere pent i det nr det er s sprikende info i media. Men det var tanken bak teorien ihvertfall.
Og jeg har den verst.
TH som GM. Eller drapsmann om en vil.
Prestedattera som medhjelper. (Vi vet ingenting om hennes alibi, men mannen har gtt "i dekning")
THE tvunget til lyve om tlf, (han kan ha vrt med, men det er lettere f tilgivelse enn tillatelse).
Hestedattera er "in the dark", s n i familien tror ekteflt at far er uskyldig.
Citera
2020-08-13, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det handlade om instlld resa till Kvitfjell.
Jag tror - ocks - att AE som var insatt i TH:s arbete eftersom hon arbetat dr -
mycket vl i ndfall kan ha stllt in ven ett arbetsmte fr TH, om hon visste att det var mindre
viktigt. Hon kanske upplevde sig som part av ett team, "herr o fru Hagen p Futurum" ... oavsett hon arbetade dr, hade ftt pengar, eller inte.
I ett lngt ktenskap knner man varandra vl.

Tror ikke det mye opplysninger om AEs jobb. Hun var ute av styret. Og jeg har lest at hun n jobbet p kjkkenet, kantinen. Det har visst ikke blitt opplyst om jobb p kontoret
Citera
2020-08-13, 02:15
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Det er ikke Slettsnoken sin teori, men min, som er veldig lik. Slettsnoken mener alle var med p det, jeg mener prestedattera var med, og snnen ble presset til lyve. Hestejenta er "in the dark" og forsvarer TH fordi hun faktisk tror han er uskyldig (hun er overbevist om at resten av familien snakker sant) og ogs med i planen.

Til deg og zzz

Viledningen er at politiet sliter flt med f noe logikk i det, men det kan argumenteres bort med autokorreksjon, avhengig av formulering av nevnte sms. Alts har politiet brukt masse tid og ressurser som det tar noen sekunder bortforklare i retten. Dette er et bevisst valg av TH at sms ikke stemmer med hans forklaring.
At TH bevist ly om dette slik at politiet skulle bruke tid og ressurser p etterforske det?
Fr det ikke til stemme..

Virker som HHB1 og TEH var to selvstendige enkeltindivider - i tillegg stor aldersforskjell mellom dem. HHB1 hadde egen familie og hadde en solid karriere som prest i militret. TEH var en kunstnertype

Hvordan skulle TH klare f dem med p dette?

Hvorfor skulle de to barna risikere s mye for bli med p dette?
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-13 kl. 02:30.
Citera
2020-08-13, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Tror ikke det mye opplysninger om AEs jobb. Hun var ute av styret. Og jeg har lest at hun n jobbet p kjkkenet, kantinen. Det har visst ikke blitt opplyst om jobb p kontoret
Kan vel knapt kalles kantine. Har det ikke kommet frem at hun lagde maten hjemme i sitt eget hus p 70.000 kroners ovnen hun "fikk"? Eller er det en trdsannhet?
Citera
2020-08-13, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Kan vel knapt kalles kantine. Har det ikke kommet frem at hun lagde maten hjemme i sitt eget hus p 70.000 kroners ovnen hun "fikk"? Eller er det en trdsannhet?

Nei 70.000 kr komfyren var til kjkkenet p jobben.
Citera
2020-08-13, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
At TH bevist ly om dette slik at politiet skulle bruke tid og ressurser p etterforske det?
Fr det ikke til stemme..

Virker som HHB1 og TEH var to selvstendige enkeltindivider. HHB1 hadde egen familie

Hvordan kunne TH klare f dem med p dette?
Det er ikke sikkert det var noe han trengte. TH og HHB1 kan ha planlagt dette sammen, og TEH ly p kommando. Eller skal vi se bort fra alt som har kommet frem her om hvordan familien er, hvordan AEH ble behandlet og spesielt jerngrepet tyrannen TH hadde p familien?
HHB1 hadde familie ja, men hvor er mannen hennes i denne ekstremt vanskelige perioden? I dekning p den andre siden av kloden...

Folk dreper hverandre dessverre. Ganske ofte ogs. Og noen ganger er de flere om det. Det er fakta. At det er vanskelig se for seg en snn familie er noe annet.

Men det er bare min teori. Og det er vel ogs den enkleste? Om enn usmakelig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in