2020-08-16, 14:54
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Logisk sett ble hun drept p natta grunnet tidsvindu. Problemet er telefon med lnningsansvarlig og telefonbevegelsen.

Her er kop av ett inlgg jag postade den 3 Juli:
2020-07-03, 01:41 #38786

Jag undrar vad det var som fik venneparet till at beskriva den sista korta tiden med Anne-Elisabeth och Tom efter att teaterstycket var slut s hr?
Fr p ngot stt knns det inte bra, faktisk tycker jag att det lter som om stmningen p ngot stt var obehaglig:

Vi snakket ikke s mye sammen etter teateret. Det var grtt og regn i lufta og alle ville hjem. Det ble hektisk og vi sto utenfor en kort tid, fr de to hoppet inn i en taxi.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...r-hun-forsvant

Venneparet til VG: Slik var Anne-Elisabeths siste kveld fr hun forsvant
Kvelden fr Anne-Elisabeth Hagen ble meldt savnet av den n drapssiktede ektemannen Tom Hagen (70), delte de bord med et vennepar p Brasserie Hansken i Oslo. Senere var de p teater.
Oppdatert 9. mai

Citat:
Etter middagen p Brasserie Hansken gikk turen videre til Det Norske Teatret. I politiavhr har venneparet blant annet ftt sprsml om hvilken vei de gikk, hva de hadde p seg og om de flte seg forfulgt.

P teateret s de den populre og kritikerroste satiremusikalen The Book of Mormon, med Frank Kjoss og Kristoffer Olsen i hovedrollene. Klokken 20.03 gikk sceneteppet opp til stor applaus fra en fullsatt sal. Forestillingen var ferdig klokken 22.37.

Vi snakket ikke s mye sammen etter teateret. Det var grtt og regn i lufta og alle ville hjem. Det ble hektisk og vi sto utenfor en kort tid, fr de to hoppet inn i en taxi. Vi sa farvel til hverandre, de forsvant og vi vinket. Det var siste gang vi s Lisbeth, sier mannen i 70-rene.

Taxisjfren som kjrte ekteparet Hagen hjem til Sloraveien p Fjellhamar i Lrenskog, beskriver en helt vanlig tur.

Jeg husker ikke s mye n, det er lenge siden, men jeg kan ikke huske at det skjedde noe spesielt p den turen, sier taxisjfren til VG. Han er avhrt av politiet.

Ekteparet Hagen kom sent hjem denne hstkvelden. Taxisjfren var en av de siste som s Anne-Elisabeth Hagen fr forsvinningen.

Politiet mener det er sannsynlig at hun ble drept i sitt eget hjem morgenen etter.
Citera
2020-08-16, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Logisk sett ble hun drept p natta grunnet tidsvindu. Problemet er telefon med lnningsansvarlig og telefonbevegelsen.

Ja, det er sant, det blir et problem med telefonen. Undrer p hva slags app det var, og om TH visste om denne GPS-posisjon-baserte appen. Var det en tur-app som logger alle turene hun har med hunden, eller var det en slags sikrings-app som eldre kan bruke, snn at familie skal finne henne hvis det skulle skje noe.
Fr det liksom ikke til stemme at det skal ha skjedd den drapshandlingen i fullt dagslys, og med Skansen i vinduet p andre siden av veien. Har en medhjelper kunne stille p s kort varsel? Var planen virkelig at hun skulle fraktes bort i dagslys? Var den opprinnelige planen kanskje at hun skulle drepes p Kvitfjell? Det var jo en sjef eller driftsleder der oppe p Kvitfjell hotell som, TH eier, som hadde sagt at han ble spurt om han kunne si at det var dagen fr, at de hadde styremte. Har du link til dette z-z-z?
Citera
2020-08-16, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Tror dette kan vre ganske nrt sannheten. Alle disse alibisamtalene og sms`er fram og tilbake, tror jeg vi kan ta med en klype salt. Blir vanskelig si om Anne har sendt sms eller ikke. Kontordama og snnen blir for nrt til at det kan gi troverdig nok alibi. Det er nrliggende tenke at de nrmeste kan lyve for TH for skaffe han alibi. TH er kontrollerende og manipulerende, og jeg tror kontordama ikke har turt annet enn si at det var Anne hun snakket med, men i virkeligheten var det kanskje TH. Samme med snnen. Godt mulig at hun ble drept en time etter at de kom hjem p kvelden. TH var trtt og sliten etter mange timer ute blandt venner. De kom hjem, det var krangling, og valpen var glad for se dem igjen, og det ble masse bjeffing, hyling og hopping fra valpen. TH sjenkte seg noe Larsen 40% brennevin, i kombinasjon med slitsomt sty fra valpen, og i kombinasjon med at Anne gjorde det mere klart enn noensinne at hun ville skilles, og da revnet det i huet p TH. Som noen nevnte her, s kan ogs datteren som bor p andre siden at vannet ha en rolle i dette. Kanskje er det hun som evt passet valpen og leverte den p morgenen eller kvelden fr. Hvilen rolle hun kan ha hatt er vanskelig si...kanskje noe med sende sms eller noe slikt. Ektemannen hennes (Brow) har reist til sitt hjemland Australia, og det sies at de er skilt. Visste han noe? Var han redd for ogs plutselig bli borte?

Jeg regner med at politiet har vrt i Australia og snakket med mr. Brow
Citera
2020-08-16, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Her er kop av ett inlgg jag postade den 3 Juli:
2020-07-03, 01:41 #38786

Jag undrar vad det var som fik venneparet till at beskriva den sista korta tiden med Anne-Elisabeth och Tom efter att teaterstycket var slut s hr?
Fr p ngot stt knns det inte bra, faktisk tycker jag att det lter som om stmningen p ngot stt var obehaglig:

Vi snakket ikke s mye sammen etter teateret. Det var grtt og regn i lufta og alle ville hjem. Det ble hektisk og vi sto utenfor en kort tid, fr de to hoppet inn i en taxi.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...r-hun-forsvant

Venneparet til VG: Slik var Anne-Elisabeths siste kveld fr hun forsvant
Kvelden fr Anne-Elisabeth Hagen ble meldt savnet av den n drapssiktede ektemannen Tom Hagen (70), delte de bord med et vennepar p Brasserie Hansken i Oslo. Senere var de p teater.
Oppdatert 9. mai

Citat:
Etter middagen p Brasserie Hansken gikk turen videre til Det Norske Teatret. I politiavhr har venneparet blant annet ftt sprsml om hvilken vei de gikk, hva de hadde p seg og om de flte seg forfulgt.

P teateret s de den populre og kritikerroste satiremusikalen The Book of Mormon, med Frank Kjoss og Kristoffer Olsen i hovedrollene. Klokken 20.03 gikk sceneteppet opp til stor applaus fra en fullsatt sal. Forestillingen var ferdig klokken 22.37.

Vi snakket ikke s mye sammen etter teateret. Det var grtt og regn i lufta og alle ville hjem. Det ble hektisk og vi sto utenfor en kort tid, fr de to hoppet inn i en taxi. Vi sa farvel til hverandre, de forsvant og vi vinket. Det var siste gang vi s Lisbeth, sier mannen i 70-rene.

Taxisjfren som kjrte ekteparet Hagen hjem til Sloraveien p Fjellhamar i Lrenskog, beskriver en helt vanlig tur.

Jeg husker ikke s mye n, det er lenge siden, men jeg kan ikke huske at det skjedde noe spesielt p den turen, sier taxisjfren til VG. Han er avhrt av politiet.

Ekteparet Hagen kom sent hjem denne hstkvelden. Taxisjfren var en av de siste som s Anne-Elisabeth Hagen fr forsvinningen.

Politiet mener det er sannsynlig at hun ble drept i sitt eget hjem morgenen etter.

Tror det er flere som vet mere enn de vil fortelle.
Men mange er redd for TH, og hva han kan bruke sin makt til.
Med s mye penger kan man ikke bare leie inn en torpedo, men 100.
Citera
2020-08-16, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Jeg regner med at politiet har vrt i Australia og snakket med mr. Brow

Ja, de har sikkert snakket med han, men sprsmlet er jo om han tr si noe.
Citera
2020-08-16, 17:00
Medlem
Citat:
Tror det er flere som vet mere enn de vil fortelle.
Men mange er redd for TH, og hva han kan bruke sin makt til.
Med s mye penger kan man ikke bare leie inn en torpedo, men 100.

Gjennom si lite, sier de ganske mye. Og det gjelder alle som kommenterer TH. Med unntak av kompisene i skytemiljet, som mtes p Metro en gang i uken.
Citera
2020-08-16, 17:04
Medlem
Citat:
Ja, de har sikkert snakket med han, men sprsmlet er jo om han tr si noe.

Det tror jeg ikke de har. Han dro fr avhrene av familien august 2019. Etter hva jeg har forsttt.
Citera
2020-08-16, 17:37
Medlem
Citat:
Ja, det er sant, det blir et problem med telefonen. Undrer p hva slags app det var, og om TH visste om denne GPS-posisjon-baserte appen. Var det en tur-app som logger alle turene hun har med hunden, eller var det en slags sikrings-app som eldre kan bruke, snn at familie skal finne henne hvis det skulle skje noe.
Fr det liksom ikke til stemme at det skal ha skjedd den drapshandlingen i fullt dagslys, og med Skansen i vinduet p andre siden av veien. Har en medhjelper kunne stille p s kort varsel? Var planen virkelig at hun skulle fraktes bort i dagslys? Var den opprinnelige planen kanskje at hun skulle drepes p Kvitfjell? Det var jo en sjef eller driftsleder der oppe p Kvitfjell hotell som, TH eier, som hadde sagt at han ble spurt om han kunne si at det var dagen fr, at de hadde styremte. Har du link til dette z-z-z?
Fetad: Er det dette du tenkte p? Det str ikke noe om styremte.

Se innlegg fra Sosialisten her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Aftenposten har snakket med mannen som ble oppgitt som alibivitne.

Politiet psto at de hadde ftt opplysninger om at bilen min var observert i et aktuelt omrde i tidsrommet for forsvinningen. Det var jo ikke riktig. Jeg syntes det var svrt ubehagelig, sier han til Aftenposten.

Det viste seg at det ikke var bilen min de var mest interessert i likevel, sier mannen til Aftenposten.

Han opplevde avhret slik at politiet var ute etter bekrefte det den andre personen hadde forklart som sitt alibi for den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant.

Det de var ute etter, var om jeg kunne bekrefte at jeg hadde mtt den aktuelle personen den 31. oktober, sier han.

Politiet skal ha ftt oppgitt at de to hadde mtt hverandre p en adresse som ligger omtrent 20 mil fra Hagens bolig.

Men det kunne han ikke bekrefte.

Nei, det stemmer ikke. Jeg mtte ikke denne personen den dagen. Det var dagen etterp vi traff hverandre, 1. november, omtrent midt p dagen, sier mannen til Aftenposten.
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-16 kl. 17:44.
Citera
2020-08-16, 18:14
Medlem
Legokatts avatar
Stemmeforvrenging og kunstig intelligens ser jeg pner opp for teorier. Jeg vil ogs bidra med teori angende dette!

Men legger teori i spoiler for sikkerhets skyld

Citera
2020-08-16, 18:56
Medlem
Citat:

Det har vrt nye forklart tidligere. Alle mobiler registrerer bevegelse. Det er innebygd. Treningsapper henter opplysninger om bevegelse fra det som allerede er innebygd. S det er motsatt. Appen er ikke grunnen til registreringer. Mobilens komponenter er.

Forklaringen ligger baki her om du vil ske
Citera
2020-08-16, 19:14
Medlem
Kunstig intelligens AI benyttes typisk i bestillinger f.eks ringe til et firma og bestille noe. Og de har kommet s langt at det nesten ikke hres ut som en kunstig stemme. Det testes og forskes s en p sikt kan erstatte visse funksjoner i jobbsammenheng.

Men at du kan ringe med den eksakte stemmen til et menneske og bde prate og handle, tror jeg m ha lovgivning fr det i det hele tatt kan slippes ls. Det kan f voldsomme personlige konsekvenser om en kan fake et budskap med korrekt stemme. Og konomiske konsekvenser. Og krig og fred og snn.

Men en er ikke der enn, s problemstillingen er kun en vt drm for fakere og banditter av alle slag. Intervju med fake Trump som sier han har avfyrt atombombe. Det hadde skapt livsfarlige situasjoner om en drar det langt nok.

En datamaskinstemme som svarer deg nr du vil bestille flybilletter er noe annet. Men det er en skapt stemme.

S om TH ville brukt hennes stemme tror jeg vi hadde sett mye kontakt med utviklingsmiljer, google og andre store miljer, for f frem en prototype. Det er ikke hyllevare.

S glem de stemmeteoriene. Kanskje bedre leie inn Valen
Senast redigerad av Mattagg 2020-08-16 kl. 19:41.
Citera
2020-08-16, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det har vrt nye forklart tidligere. Alle mobiler registrerer bevegelse. Det er innebygd. Treningsapper henter opplysninger om bevegelse fra det som allerede er innebygd. S det er motsatt. Appen er ikke grunnen til registreringer. Mobilens komponenter er.

Forklaringen ligger baki her om du vil ske

Man er avhengig av en app for kunne bruke telefonens innebygde GPS. Det er ikke GPS`en i seg selv som lagrer dataene, men appen og databasen som appen er tilknyttet. GPS`en henter signaler fra 3-4 satelitter, og regner seg fram til posisjon. Jeg har aldri sagt noe annet, da har du misforsttt.
Denne GPS-funksjonen kan man sl av eller p om man vil, og det er ikke alle telefoner som har GPS.
Poenget var om TH visste om denne appen. For uten en slik app, s blir ikke Annes posisjoner lagret, annet enn i teleselskapets sentraler og i basestasjonene, men da med en helt annen presisjon.
Hvis TH visste om denne appen, s kan det vre nrliggende tro at forflytningen rundt omkring i huset kan vre skuespill. For hvis telefonen falt nedover trappen, s skulle den kanskje delt seg i flere deler?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in