Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-17, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Ryssar vilket tragiskt skitfolk. Putin diktator sen 1999 och vitryssen haft makten i 26 år.

Sorligt.

Absolut Vitryssland bör följa EU och bli ett nytt Kosovo eller varför inte drömnationen Albanien 😂😂
Citera
2020-08-17, 13:05
Medlem
brigades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JItterbugg
Absolut Vitryssland bör följa EU och bli ett nytt Kosovo eller varför inte drömnationen Albanien 😂😂

Naw. En rörd ryss eller ett rysstroll. Aja fortsätt älska kommunismen.
Citera
2020-08-17, 13:36
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Vill ni ha ett nytt val? Det är bara möjligt om presidenten är död!

Prez L synes ha dystra tankar. Talrika trollen här i tråden måste vara tröst för ett tigerhjärta.
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Senaste talet så bad gubbfan om att få bli skjuten eller sitta kvar.

"...Låt oss få dö unga (nåja) lr låt oss få regera för alltid..." Det bor en yriker i varje kille med Sjukt Möcke' Makt. Visst skrev Lillefar poesi?

On topic: Tråden synes oss gå på tomgång. Majoriteten svenskar synes inte bry sig ens en råttas bakdel om Landet tidigare hos oss (o)känt som Vitryssland. Detta medan samma majoritet svenskar inte inser att detta är vårt närområde.

Hur tror trådens ev. ännu följande seriösa Östeuropa-experter att dramat Republiken Belarus utvecklar sig i närtid?

Vi ber vänligen de tal-rika trollen utöva enskild & tyst själbefläckelse allt medan våra Finaste i Forumet förhoppningsvis tager till orda och lägger ut texten.

Tack.
Citera
2020-08-17, 14:13
Medlem
wwrs avatar
Jag tror Luka är ett CIA-troll.
Citat:
Jag är hellre diktator än gay.
Covid behandlas bäst med vodka och bastubad.
Tanterna på UD älskar att spinna loss på det.
Vita gubbar skall hatas. Det är agendan.
Citera
2020-08-17, 14:27
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Snarare blir det väl ett nytt Syrien om han sitter kvar och får hjälp av Putin och driver ut människor som står för fred och demokrati.
Senaste talet så bad gubbfan om att få bli skjuten eller sitta kvar.

Vore ju hysteriskt om nån tog guben på orden...
Citera
2020-08-17, 15:21
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror Luka är ett CIA-troll.

Tanterna på UD älskar att spinna loss på det.
Vita gubbar skall hatas. Det är agendan.

Ja kvinnor ska det vara. Oppositionen i Belarus verkar bestå av bara kvinnor. I vart fall om man bara har tillgång till bild- och textmaterialet i Svenska Dagbladet.
Citera
2020-08-17, 15:43
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ja kvinnor ska det vara. Oppositionen i Belarus verkar bestå av bara kvinnor. I vart fall om man bara har tillgång till bild- och textmaterialet i Svenska Dagbladet.
Det verkar vara en huvudmetod för globalisterna. Att knyta ihop frågorna och polarisera samhället. Kvinnor-progressiva-klimat-invandring-unga-HBTQ etc. Luka får stå för motsatsen och blir påhoppad. Man skickade inte ens dit valobservatörer men utrikesministern säger ändå att valet var fel utfört. Politiker och media har blivit närmast 100% förutsägbara. Inget undersökande, bara agenda.

Man har inte det minsta intresse för att lösa frågor t.ex införa mer demokrati i Belarus, om något nu fattas där. Man vill bara skapa polarisering.
Senast redigerad av wwr 2020-08-17 kl. 15:47.
Citera
2020-08-17, 15:56
Medlem
DanskeBankOfficials avatar
Citat:
Kan det ha att göra med att deras män kanske är fängslade?
Citera
2020-08-17, 15:57
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Carl Bildt har en annan åsikt och bekräftar i princip det jag säger i TV4 Nyhetsmorgon precis nu. Moskva är inte intresserad av Lukasjenko. Han har gjort bort sig. Vad man är intresserad av är att NATO inte går in även om Bildt uttrycker det som att Kreml nu är intresserad av vem som efterträder och har ett finger med i spelet där. Det har de säkert men det är nog inte längre än USA:s eller EU:s finger s.a.s. De kanaler jag har och det är inte RT är att man bara bevakar att som sagt inte NATO kliver in. Och skulle inte Putin bevaka detta vore han inte värd att vara Rysslands president. Med det menar jag att det egentligen är ointressant vem som styr i Moskva. Detta är något som Ryssland som nation måste göra för att ha existensberättigande d.v.s. skydda sin suveränitet.

Vi borde agera efter det och jag tror också att det är exakt det som åtminstone EU kommer att göra i det här fallet.

Vi får nu också hoppas på en fredlig lösning som leder landet in i en demokratisk process utan inblandning från både öst och väst. Det är de värda och jag kan inte se att Moskva skulle sätta sig emot det.

Ja men Carl Bildt har ju haft fel om precis allt det här årtusendet så varför skulle han ha rätt nu? Han kan ju inte analysera någonting och har aldrig kunnat det. Medium size dog with a big dog attitude. Varken mer eller mindre.
Citera
2020-08-17, 17:04
Medlem
Citat:

Det är pga att alla oppositionella män fängslades eller tvingades fly landet. Som Tikhanovskajas man som sitter inne. Jag kommer verkligen jubla if gubbjäveln avrättas eller dör på annat sätt...
Citera
2020-08-17, 17:37
Medlem
Hur har valfusket gått till 80 mot 10 är många % då det räcker gott o väl med 55 o förmodligen 40
Citera
2020-08-17, 17:37
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det verkar vara en huvudmetod för globalisterna. Att knyta ihop frågorna och polarisera samhället. Kvinnor-progressiva-klimat-invandring-unga-HBTQ etc. Luka får stå för motsatsen och blir påhoppad. Man skickade inte ens dit valobservatörer men utrikesministern säger ändå att valet var fel utfört. Politiker och media har blivit närmast 100% förutsägbara. Inget undersökande, bara agenda.

Man har inte det minsta intresse för att lösa frågor t.ex införa mer demokrati i Belarus, om något nu fattas där. Man vill bara skapa polarisering.
Precis! Likadant ser det ut i Polen, Ungern, Irland och flera andra länder i bl a latinamerika där bakomliggande kulturmarxistiska krafter trycker på. Kvinnorna längst fram. Skrikandes och vältrandes i vulgaritet.
I Polen, Irland, Argentina, Mexico m fl länder är det främst abort de skriker om. I Vitryssland har antalet aborter halverats sedan -91. Kanske är de missnöjda med det för så kan man ju inte ha det. Gissar att Soros och Planned parenthood har ett finger med i spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in