Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-08-18, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Eric Swalwell on Postmaster General FINALLY facing charges (interview w/ Brian Tyler Cohen)

FWIW, jag har aldrig trott srskilt mkt p att Trump skulle lyckas med att nedmontera posten. Mjligtvis kunna frsena postgngen ngot, men inte i en sdan omfattning att valresultatet skulle bli srskilt lidande. Jag r snarare vertygad om att allt handlar om att lta gra redan uppgivna och oskra vljare mer modlsa s att dem vljer att inte rsta alls.

Han har ju sagt i intervjuer att det kan ta mnader och r innan postrster r helt rknade och att han inte kommer respektera valresultatet om han inte har en bra feeling om det.

Kan ju frsts ocks va ett stt att f folk att knna att det r hopplst. Att postrsta iallafall och jobbar man ett skitjobb inte i praktiken kan komma ifrn eller r rdd fr covid struntar man nog hellre i att rsta.
2020-08-18, 00:14
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Du tnker fr snvt. Inte bara kommer det bli en PR katastrof fr POTUS nr sjlva nedmonteringsfrsken (disenfranchisement) blir upplst p nationell niv, det kommer sannolikt ven leda till att ldringar och mnniskor med speciella behov fr stta livet till. Och det r som jag sa innan, incitamenten fr att rsta kommer ka, dramatiskt, och d kommer det i sin tur leda till att trycket p senaten kar ngot enormt. Det finns vad jag kan se en hel del GOP'are som inte ser p denna utveckling med srskilt blida gon. (Att rsta i presidenten favr hr, det nr allt r av dubis karaktr, gr mnga av dem till persona non grata i kommande val (och nsta)). Man kan liksom inte kra ver konstitutionen hur som helst och tro att det inte fr ngon effekt. Tror mnga begriper detta. Alla utom frblindade fullblodsidioter p hger-hgerkanten d frsts.
Som jag har skrivit tidigare. Trump har ingenting att sga till om hur rstningen ska g till. Det r upp till respektive county och delstat att bestmma hur det ska g till.

Demokraterna klagar vldigt mycket p Trump och hur han pverkar rstningen, trots att han inte har ngot att sga till om. Deras frslag fr frbttring, r att ge Trump den makt som de sger att han redan har, och som de klagar p.
2020-08-18, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Oroa dig inte kompis. Det blir MAGA landslide. Vi r +80dgr bort, Joe kr distans och Kamala har precis noterats fr miljonskuld fr sin egen Presidentkampanj.

Mnga Demokrater kommer rsta Trump samt Demokraterna i senat/kongress. Inget man tnker i Sverige men det kommer ske.

PS ven NY kommer bli Trump country denna gng.

Det r faktiskt under 80 dagar kvar nu. De frsta rsterna lggs redan 4:e September d North Carolina skickar ut sina absentee ballots.
Tror du allts p en Trump-victory samtidigt som dems flippar senaten? Det vore ett spnnande resultat.

NY rtt allts? Biden fr typ under 100 EC d? Jag tycker du ska stta lite pengar p Trump i NY d, det lr du ju f ganska feta odds p!
Senast redigerad av Unggoy 2020-08-18 kl. 01:09.
2020-08-18, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Tnk dig 269 - 269 och representanthuset rstar om vem som blir POTUS och det krvs betydande majoritet. Senaten gr likadant med VP. d fr Trump sitta expeditionsministr i minst 2 r.

Jo jag har lst om det mardrmsscenariot, vore absolut smsta resultatet. Jag ogillar Trump men jag ser hellre att han vinner p riktigt n att detta hnder.
2020-08-18, 01:14
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Samma senat som friade honom i riksrttsrttegngen stter du allts ditt hopp till.
Mmm, visst, jnsarna som friade i ett fall utan att ta del av nytt bevismaterial och nya vittnesml menar du. Ja du, det blir kul att se dessa stjrnpolitiker slicka stvlarna p Trump nr de samtidigt vet att hans eventuella de vger ltt mot rstrtten i landet.
2020-08-18, 01:25
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Jo jag har lst om det mardrmsscenariot, vore absolut smsta resultatet. Jag ogillar Trump men jag ser hellre att han vinner p riktigt n att detta hnder.

Om det sker s r jag orolig p riktigt att det antingen blir ett inbrdeskrig eller att hela USA lses upp. Och det r som sagt inte lngskt att det blir 269 - 269 ven om jag tror och hoppas att Trump tar det.
2020-08-18, 02:18
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.breitbart.com/politics/2...e-kamala-pick/

Svarta verkade inte gilla Kamala Harris som Vice President. Inte s konstigt i och fr sig eftersom hon lste in fngar lngre n ndvndigt fr att anvnda de som billig arbetskraft plus att hon frsker framstlla sig som svart nr hon egentligen inte r Afro-amerikan.

Tror faktiskt Trump kan f en jvla massa svarta rster i November! Finns vissa underskningar som har han kring 20-40% svart std, det r sjuka siffror. Republikaner brukar max f typ 10% och d r man garanterat omvald.
2020-08-18, 02:21
Avstngd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tror faktiskt Trump kan f en jvla massa svarta rster i November! Finns vissa underskningar som har han kring 20-40% svart std, det r sjuka siffror. Republikaner brukar max f typ 10% och d r man garanterat omvald.
Lika bra att investera vadpengarna i en vinst nu, s man har sitt p det torra i november.
2020-08-18, 02:35
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Lika bra att investera vadpengarna i en vinst nu, s man har sitt p det torra i november.

Haha japp, dock r det 2020 i r och vad som helst kan hnda. Som det ser ut nu r det dock frdel Trump utan tvekan.

Citerar frn Thedonald.win som r bra att flja gllande amerikansk politik:

Citat:
It is amazing that they literally chose the one candidate that can piss of every group of voter. Here is a list of what each group will think about her:

Black people: She isn't black and owned slaves. She is just using us.

Indian people: She is saying that she is black when really she is Indian.

White people: She is a fake ass race baiter with a laugh worse than Hillary's (this applies to all groups of voters)

Progressives: She is not a true progressive as she locked up a ton of people

Moderate Democrats: She keeps trying to act like a radical progressive, we cannot trust her.

Men: She is a manipulative bitch and reminds me of my psychotic ex.

Normal women: She is fake as hell and sleeps with older men to get ahead.

Feminists: She is constantly sucking up to more powerful men (pun intended)

The DNC idiots chose the most disappointing candidate of the primary process. They tried to hype her up and get her to win, and she couldn't even get 2% of the vote. This is one of the biggest blunders in modern election history.

Man undrar om de frsker frlora? Hur fan tnker dom?
2020-08-18, 05:10
Medlem
Nr man inte trodde dom kunde sjunka lgre dessa vidriga kndisar.

Citat:
Stjrnskdisen till attack mot Trump: Rsta inte p en mrdare. Systern kmpar fr sitt liv.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-pa-en-mordare

S det r Trumps fel att folk dr i Covid-19? Jag trodde Kina br ansvaret? Man kan diskutera vad som r rtt eller fel tgrder mot covid-19 men man mste vara hyggligt skadad av TDS om man tnker som Sharon Stone.
Sannolikheten att hennes syster hade ftt covid-19 om Obama varit president fr anses vara rtt hg. Skillnaden r att d skulle Stone aldrig sga ngot liknande.
Nr Trump ville stoppa alla resor frn Kina tidigt i r kallades han rasist.

Precis allt som gr fel skall tillskrivas Trump. Sjukt att beskda.
2020-08-18, 05:14
Avstngd
zergrushs avatar
Tom. mnniskor som sjlva jobbat inom administrationen har bara en sak att sga: Donald mste bort!
https://twitter.com/jaketapper/statu...37519501262849
Citat:
Former Trump administration official @MilesTaylorUSA, former chief of staff for Dept. of Homeland Security, is endorsing Joe Biden.
What we saw, week in and week out, was terrifying

Vad r f.. Dear Leaders nuvarande valstrategi? Hur svarar han p att han inte lngre har ngra allierade?
Jo, han har enkelt blivit tvungen att skrapa smulorna frn husses bord:
https://amp.cnn.com/cnn/2020/08/17/p...ach/index.html
Citat:
Trump retweets Russian propaganda about Biden
President Donald Trump on Sunday night retweeted Russian propaganda about former Vice President Joe Biden that the US intelligence community recently announced was part of Moscow's ongoing effort to "denigrate" the Democrat ahead of November's election.

There is no proof of wrongdoing on the tapes of Biden and Poroshenko. But Trump and his allies, as well as Kremlin-controlled media outlets, have used the tapes to foment conspiracies about Biden's dealings with Ukraine.
2020-08-18, 06:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det r drfr Harris r s viktig i det hr valet. Knner folk sig mer bekvma med henne n med Trump r avgrande.
Harris hade nst smst std p nationell basis i USA av de som nskade att bli demokraternas presidentkadidat, och hon hade minst std av samtliga kandidater i Kalifornien (dr hon kommer frn och r senator).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in