Citat:
Ursprungligen postat av
ErikAnderzohn
Du tnker fr snvt. Inte bara kommer det bli en PR katastrof fr POTUS nr sjlva nedmonteringsfrsken (disenfranchisement) blir upplst p nationell niv, det kommer sannolikt ven leda till att ldringar och mnniskor med speciella behov fr stta livet till. Och det r som jag sa innan, incitamenten fr att rsta kommer ka, dramatiskt, och d kommer det i sin tur leda till att trycket p senaten kar ngot enormt. Det finns vad jag kan se en hel del GOP'are som inte ser p denna utveckling med srskilt blida gon. (Att rsta i presidenten favr hr, det nr allt r av dubis karaktr, gr mnga av dem till persona non grata i kommande val (och nsta)). Man kan liksom inte kra ver konstitutionen hur som helst och tro att det inte fr ngon effekt. Tror mnga begriper detta. Alla utom frblindade fullblodsidioter p hger-hgerkanten d frsts.
Samma senat som friade honom i riksrttsrttegngen stter du allts ditt hopp till. Likt den extrema vnstern i USA, t.ex. Bernie Sanders som har sina grsrtter och de pratar om en rrelse, s har ven hgern i USA det, Trump och MAGA. Trump har mer eller mindre kapat partiet och dansar man inte hans pipa s ker man ut. Nu tror jag inte att Mitt Romney r uppe fr omval (men jag kan ha fel) s i s fall sitter han i senaten till 2022.
Det pratas redan om tiden efter Trumps presidentskap, d.v.s. 2024/2025 om allt gr vgen. Han kommer inte att slppa partiet bara fr att han slpper presidentposten. Folk som sitter i huset och senaten och inte vill sluta, rttar sig efter Trump. Med andra ord s r jag inte orolig fr att senaten kommer att gra ngot dumt.
Sen har jag svrt att se att valdeltagandet kommer att bli s mycket hgre n frra gngen, tror t.o.m. att det kan bli lgre. Trump var hatad frn presskonferensen dr han tillknnagav sin kandidatur. Han kan inte vara mer hatad nu, fr folk visste vad han stod fr redan d. Ingen tvivlade p att han skulle gra det han sa att han skulle gra. Nu har han gjort det.