Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-17, 22:21
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Felstavning

Eric Swalwell on Postmaster General FINALLY facing charges (interview w/ Brian Tyler Cohen)

FWIW, jag har aldrig trott srskilt mkt p att Trump skulle lyckas med att nedmontera posten. Mjligtvis kunna frsena postgngen ngot, men inte i en sdan omfattning att valresultatet skulle bli srskilt lidande. Jag r snarare vertygad om att allt handlar om att lta gra redan uppgivna och oskra vljare mer modlsa s att dem vljer att inte rsta alls.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-17 kl. 22:23. Anledning: Felstavning
2020-08-17, 22:38
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Nej. Han hade 77 fler electoral votes och 2,9 miljoner frre totala rster.

wow, antingen r du inte lskunnig eller s fattar du inte vad ordet "nstan" betyder. Det r jmfrbart med limes/grnsvrden inom matematiken. ex. "berkna grnsvrdet av 1/x nr x gr mot ondligheten". Vad r ondligheten? ngot vi inte kan n. Det leder till att x blir nstan ondligt stort eftersom vi vet riktningen.

Frstr att du hyser dig med de siffrorna, men de betydde ingenting i valet 2016 och det betyder inget i valet 2020. De sger att Biden kan f 5 miljoner fler rster men att Trump nd blir omvald. Ls p om hur det amerikanska valsystemet fungerar innan du brjar posta i den hr trden r du snll.
2020-08-17, 22:56
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Eric Swalwell on Postmaster General FINALLY facing charges (interview w/ Brian Tyler Cohen)

FWIW, jag har aldrig trott srskilt mkt p att Trump skulle lyckas med att nedmontera posten. Mjligtvis kunna frsena postgngen ngot, men inte i en sdan omfattning att valresultatet skulle bli srskilt lidande. Jag r snarare vertygad om att allt handlar om att lta gra redan uppgivna och oskra vljare mer modlsa s att dem vljer att inte rsta alls.

S hr gr det till i USA nr de stiftar nya lagar:

https://www.house.gov/the-house-expl...lative-process

Vi ser allts att House of Representatives brjar rsta om ett frslag som ngon lagt fram. Gr frslaget igenom med enkel majoritet s tas det till senaten. Senaten lgger i sin tur fram sitt frslag i frgan och rstar sedan. Gr det igenom med enkel majoritet s omarbetas frslaget fr att reda ut ev. skillnader mellan huset och senaten och sedan fr senaten rsta igen. Gr det igenom dr s tas frslaget till POTUS som har 10 dagar p sig att skriva under eller lgga in sitt veto. Skrivs det under s blir det lag och allt r klart.

Efter att ha lst detta s inser man att demokraterna bara slsar tid och pengar. De kommer inte att kunna skapa en ny lag fr att kunna stoppa Trump. De kan rsta om det i huset hur mycket de vill, men mer n s blir det inte.

Samma sak om de vill frska trixa med budgeten:

https://www.dummies.com/personal-fin...mine-spending/

S d har man ftt frklara det ocks. Men du kanske r faktaresistent.
2020-08-17, 23:01
Medlem
Allts jag har inte alls fljt opinionsstllningen mellan Biden och Trump utan jag har nyo brjat flja hur populr och impopulr Trump r. Se "FivethirtyEight" eller vad fan det nu heter. Ett tag var Trump nere p katastrofsiffor, 40,2 % ansg att han gjorde ett bra jobb och 55,8% ansg att han gjorde ett dligt jobb. Den sista veckan har han tagit sig lite....42,1% ett bra jobb och 54.2% ett dligt jobb.

Det gr trgt fr Trump i opinionen anser jag. Detta r inga lysande siffror.

Hur tror ni hlsolget r fr dessa bda kandidater? Hur skrplig r Biden? Gr Trump p anabola fr att orka?

r "Kamelen" en tillgng fr "Bidn"? Dom blir kanske ett dream team nr fred skall medlas i Mellanstern? Bland kamelryttarna?
2020-08-17, 23:03
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
S d har man ftt frklara det ocks. Men du kanske r faktaresistent.
Tack fr att du ppekade detta! Jag var lite otydlig, fr det jag syftade p i sista meningen var ocks att det skapar starka incitament fr vljarna nr de ser att ngon frsker ta ifrn dem det som r deras rtt.
2020-08-17, 23:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Hur tror ni hlsolget r fr dessa bda kandidater? Hur skrplig r Biden? Gr Trump p anabola fr att orka?

Det r ju jokern i det hela, tills nu har ju han inte accepterat ngon Q/A. S hans "matchform" r ett mysterium. Nr det r sagt, och den frsta debatten var vl i brjan utav september, s br han nog snart brja med det. T.o.m CNN har ju brjat att klia sig i hrbotten..
2020-08-17, 23:15
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Tack fr att du ppekade detta! Jag var lite otydlig, fr det jag syftade p i sista meningen var ocks att det skapar starka incitament fr vljarna nr de ser att ngon frsker ta ifrn dem det som r deras rtt.

Men fortfarande s gr han inte det. Folk fr g och rsta. Det han vill och hller p och stoppar r att alla ska f rstrtt, folk som inte r registrerade och folk som vistas illegalt i landet fr att bara nmna tv exempel. Vidare s str det honom fritt att gra s, som jag skrev till ngon annan, det r att jmfrbara med en butik. Butiken vljer sjlv vilka betalmedel de accepterar. Det finns ingen lag att de mste ta emot kontanter eller kort. Det r fullt jmfrbart.

Alla kan inte f igenom hur de vill rsta. Drfr har regler tagits fram. Passar reglerna inte s kan de lta bli att rsta. Vill de rsta s fr de flja reglerna.
2020-08-17, 23:38
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Felstavning

Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Men fortfarande s gr han inte det. Folk fr g och rsta.
Du tnker fr snvt. Inte bara kommer det bli en PR katastrof fr POTUS nr sjlva nedmonteringsfrsken (disenfranchisement) blir upplst p nationell niv, det kommer sannolikt ven leda till att ldringar och mnniskor med speciella behov fr stta livet till. Och det r som jag sa innan, incitamenten fr att rsta kommer ka, dramatiskt, och d kommer det i sin tur leda till att trycket p senaten kar ngot enormt. Det finns vad jag kan se en hel del GOP'are som inte ser p denna utveckling med srskilt blida gon. (Att rsta i presidenten favr hr, det nr allt r av dubis karaktr, gr mnga av dem till persona non grata i kommande val (och nsta)). Man kan liksom inte kra ver konstitutionen hur som helst och tro att det inte fr ngon effekt. Tror mnga begriper detta. Alla utom frblindade fullblodsidioter p hger-hgerkanten d frsts.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-08-17 kl. 23:43. Anledning: Felstavning
2020-08-17, 23:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Pverkar absolut ingenting om det nu stmmer, r min sikt.
Men syftet r nog inte att f folk att sluta rsta, det kan ha andra skl som skerhet / svrare att fuska eller lttare logistik, tex. Har inte lst p.
Men som med allt annat s finns det skert faktorer och fakta i frgan som inte vnstern nmner, s jag borde lsa p.

Men jag hade rstat oavsett var vallokalen lg, det r inget hinder eller urskt.

Problemet r dock om vallokalen ligger i en helt annan stad speciellt d valen tenderar att vara p vanliga arbetsdagar s folk har inte tid eller rd att st och vnta i flera timmar speciellt inte om 60+ procent av lokalerna r stngda vilket leder till enorma ker.
2020-08-17, 23:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoonmaster
ven USA har social distansering ???

I Sverige r den en rekommendation!

Vad ngon freslagit bryr jag mig inte om.

Och som sagt din kompis Lfven har inte gjort ngonting.

USA har demonstranter mot socialt avstnd, de har folk som anser att det r kommunism, USA har ett strre hat mot lkare och forskare ovanp en president som gav vldigt konstiga rd och i vissa fall sa saker som var vldigt dumt o sga under de frsta mnaderna (frsvarar absolut inte saker som Sverige har gjort hr).

S jag vet inte om jag kan hlla med dig och att du kallar Lfven fr min "kompis" visar bara p hur otroligt naiv du r till vad du tror att folk rstar p, men vad ska man frvnta sig frn folk som frsvarar USA och den rdande adminstrationen utan att vara sjlvkritiskt?
2020-08-18, 00:01
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Facebook Covers Up Right-Wing Secrets

Zuckerberg r inte dummare n att han lter ngra "oskyldiga" ingenjrer falla p svrdet s att han kan f en liten guldstjrna av GOP. Och med tanke p hur hrt man frn Demokraterna gtt fram (genom att vara mer plsta) senaste tiden s lr han leverera fler godhjrtade sanningsskare p silverfat till dem. Fga ovntat. Dock r det lite korkat att tro, milt uttryckt, att inte ngra strre framsteg mot desinformationskampanjerna p Facebook gjorts.

Inte sagt att man behver komma lngre i sina framsteg med commonsense algoritmer, de behver givetvis bli bttre, s visst, det blir d frsteligt att de hr YT:arna antar att tech-jttens sprkteknologiavancering inte kommit srskilt lngt. Historien backar deras pstenden vldigt bra trots allt.

Likafullt blir det lite bad propaganda frn "vnstern" i klippet ovan. En ngorlunda frstelse av de underliggande problemen krvs fr att man ska kunna mota Fake News-vgen sklart, men att bara sluta upp med socialmedier, det nr den kllan till information kan ge s mycket, r inte som de lter pskina; enda mjliga alternativet.

(FB) Presidentvalet 2020
...vervakningsapparatens tilltag visas upp igen: Google giving far-right users' data to law enforcement, documents reveal

Skitndighetsfaktorn hos Trump Teams vildaste groupies steg nog nu med ett antal x...spnnande utveckling.
2020-08-18, 00:04
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Du tnker fr snvt. Inte bara kommer det bli en PR katastrof fr POTUS nr sjlva nedmonteringsfrsken (disenfranchisement) blir upplst p nationell niv, det kommer sannolikt ven leda till att ldringar och mnniskor med speciella behov fr stta livet till. Och det r som jag sa innan, incitamenten fr att rsta kommer ka, dramatiskt, och d kommer det i sin tur leda till att trycket p senaten kar ngot enormt. Det finns vad jag kan se en hel del GOP'are som inte ser p denna utveckling med srskilt blida gon. (Att rsta i presidenten favr hr, det nr allt r av dubis karaktr, gr mnga av dem till persona non grata i kommande val (och nsta)). Man kan liksom inte kra ver konstitutionen hur som helst och tro att det inte fr ngon effekt. Tror mnga begriper detta. Alla utom frblindade fullblodsidioter p hger-hgerkanten d frsts.

Samma senat som friade honom i riksrttsrttegngen stter du allts ditt hopp till. Likt den extrema vnstern i USA, t.ex. Bernie Sanders som har sina grsrtter och de pratar om en rrelse, s har ven hgern i USA det, Trump och MAGA. Trump har mer eller mindre kapat partiet och dansar man inte hans pipa s ker man ut. Nu tror jag inte att Mitt Romney r uppe fr omval (men jag kan ha fel) s i s fall sitter han i senaten till 2022.

Det pratas redan om tiden efter Trumps presidentskap, d.v.s. 2024/2025 om allt gr vgen. Han kommer inte att slppa partiet bara fr att han slpper presidentposten. Folk som sitter i huset och senaten och inte vill sluta, rttar sig efter Trump. Med andra ord s r jag inte orolig fr att senaten kommer att gra ngot dumt.

Sen har jag svrt att se att valdeltagandet kommer att bli s mycket hgre n frra gngen, tror t.o.m. att det kan bli lgre. Trump var hatad frn presskonferensen dr han tillknnagav sin kandidatur. Han kan inte vara mer hatad nu, fr folk visste vad han stod fr redan d. Ingen tvivlade p att han skulle gra det han sa att han skulle gra. Nu har han gjort det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in