2020-08-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Det kan kanskje forklares ut fra at det det var den politibilen som tilfeldigvis var nrmest. Men klnete. Og hvorfor skulle de mtes p bensinstasjonen? Min tillit til politiet er nrmest null. Mulig det startet den 22.juli 2011. Beredsskapsstroppen, Delta, det ypperste av norsk politi, i en gummibt.
Takk! Ja, det kan hende at det var slik som du skrev.
Citera
2020-08-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Politiet har aldri sagt at dette var en opplagt sak, de har sagt at dette er en meget krevende sak og komme til bunns i, enda mer utfordrende blir f en dom, uten lik..

Slike ting tar tid, der alle steiner skal snues.

N tapte vel TH i retten sist, nr han anket beslaget av huset.

Jeg har ikke sett noe i avisen om dette. Jeg leser VG flere ganger om dagen. Jeg har ikke kommet over anken til lagmannsretten om beslag av huset.
Heller har jeg ikke sett det linket her p siden.

Har du/noen en link om dette? Gjerne med lagmannsrettens begrunnelse?
Citera
2020-08-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg har ikke sett noe i avisen om dette. Jeg leser VG flere ganger om dagen. Jeg har ikke kommet over anken til lagmannsretten om beslag av huset.

(14.08.2020) Samlet er retten av det syn at politiet har begrunnet et fortsatt behov for beslag for bde planlagte kriminaltekniske underskelser og mulige nye underskelser som flge av analyser av det som allerede er foretatt, heter det i kjennelsen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ke-flytte-hjem
Citera
2020-08-19, 21:16
Medlem
Citat:

Hagen tapte i tingretten. Helt som forventet. Politi/ptalemakt og folk fra domstolene trkker i de samme bygningskomplekset p Lillestrm, men saken er anket til lagmannsretten.
Helt greit for for meg, hvis Hagen fr medhold i lagmannsretten
Citera
2020-08-19, 21:19
Medlem
Ro ned, det finnes opptak av THs samtale med politiet.

Dette vil sannsynligvis bli spilt i retten. TH har jo selv sagt at politiet har beskrevet han som "en tulling", eller som om han var "helt i tkeheimen". At han skal ha snakket i halve setninger osv.

Vi vet at han leverte fra seg trusselbrevet, med kommentar om at "det er fullt av mine fingeravtrykk". Ikke engang det stemte, fingeravtrykkene hans finnes p to av fire ark.

Dere vil f innsyn i informasjonen politiet hadde, og hvilke vurderinger politiet gjorde. Nr den tid kommer.

Og, TH mtte politiet p bensinstasjonen 20 minutter etter at han avsluttet ndsamtalen.

TH kunne ha valgt vente hjemme. Til politiet fikk organisert en sivil utrykning. Eller, TH kunne ha ringt lensmanns-kompisen sin, og ftt profesjonell hjelp til varsle.

TH kunne ha gjort bde det ene og det andre. I stedet for nrmest sette opp en felle for politiet. Politiets rolle i dette dramaet var klar fra frste yeblikk, de skulle vre syndebukk. Svarteper og syndebukk.

Jeg synes at politiet har hndtert denne krevende situasjonen veldig godt jeg.
Citera
2020-08-19, 21:28
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:

https://www.dn.no/jus/tom-hagen-tapt...ten/2-1-858289
Citera
2020-08-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Dette vil sannsynligvis bli spilt i retten. TH har jo selv sagt at politiet har beskrevet han som "en tulling", eller som om han var "helt i tkeheimen". At han skal ha snakket i halve setninger osv.

Vi vet at han leverte fra seg trusselbrevet, med kommentar om at "det er fullt av mine fingeravtrykk". Ikke engang det stemte, fingeravtrykkene hans finnes p to av fire ark.

Dere vil f innsyn i informasjonen politiet hadde, og hvilke vurderinger politiet gjorde. Nr den tid kommer.

Og, TH mtte politiet p bensinstasjonen 20 minutter etter at han avsluttet ndsamtalen.

TH kunne ha valgt vente hjemme. Til politiet fikk organisert en sivil utrykning. Eller, TH kunne ha ringt lensmanns-kompisen sin, og ftt profesjonell hjelp til varsle.

TH kunne ha gjort bde det ene og det andre. I stedet for nrmest sette opp en felle for politiet. Politiets rolle i dette dramaet var klar fra frste yeblikk, de skulle vre syndebukk. Svarteper og syndebukk.

Fetad: Det ble opplyst at trusselbrevet er 5 sider langt.

Her er det fem sider lange trusselbrevet.

Da Tom Hagen mtte politiet ved Shell-stasjonen p Knatten 31. oktober 2018 hadde han med seg fem A4-ark med tekst som han forklarte at han hadde funnet i hjemmet i Sloraveien 4 samme ettermiddag.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-trusselbrevet

Han har videre sagt han leste nye om bitcoin-opplegget, som i hovedsak fremgr p side to og tre i trusselbrevet. Dette er sider hvor politiet ikke skal ha funnet hans fingeravtrykk.

At fingeravtrykkene bare er funnet p to av fire sider

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...aa-konvolutten

Siste artikkel m inneholde skrivefeil (hvis frste artikkel inneholder korrekte opplysninger), da det ikke er mulig skrive et 5 sider langt trusselbrev p 4 sider. Og hvis frste artikkel inneholder korrekte opplysninger, s besto brevet av 5 ark (= 10 sider, da hvert ark har 2 sider).
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-19 kl. 21:59.
Citera
2020-08-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvorfor synes du ikke at det er merkelig at politiet ikke valgte mte opp med bde sivil bil og sivilkledte betjenter og at de ikke valgte vre mer diskret?
Jeg vet ikke hvem som bestemte mtestedet. Se sitat over angende varsling til grenseovergangene.
Hvor sannsynlig er dette: La oss spane i ukesvis p THs bolig. S kidnapper vi kona hans og krever lsepenger. Hvis han ringer politiet s kansellerer vi hele opplegget + fjerner kona. Alle skjnner at en ektemann med stor sannsynlighet vil kontakte politiet. Plottet er derfor lite sannsynlig at noen i det hele tatt ville giddet iverksette, noe internasjonal etterretning ogs ppeker. At kidnapperne skulle foreta kidnappingen akkurat mens TH har alibi gjennom sitt nyoppsatte kamera p Futurum er dessuten too good to be true.
Citera
2020-08-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

TH nsket ikke at politiet skulle komme til S4. Dette begrunnet med innholdet i trusselbrevet. Stod det ikke ganske klart der at S4 var overvket? Hvis politiet bestemte mtested, hva synes du om denne avgjrelsen?
Citera
2020-08-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Det ble opplyst at trusselbrevet er 5 sider langt.

Her er det fem sider lange trusselbrevet.

Da Tom Hagen mtte politiet ved Shell-stasjonen p Knatten 31. oktober 2018 hadde han med seg fem A4-ark med tekst som han forklarte at han hadde funnet i hjemmet i Sloraveien 4 samme ettermiddag.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-trusselbrevet

Han har videre sagt han leste nye om bitcoin-opplegget, som i hovedsak fremgr p side to og tre i trusselbrevet. Dette er sider hvor politiet ikke skal ha funnet hans fingeravtrykk.

At fingeravtrykkene bare er funnet p to av fire sider

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...aa-konvolutten

Siste artikkel m inneholde skrivefeil (hvis frste artikkel inneholder korrekte opplysninger), da det ikke er mulig skrive et 5 sider langt trusselbrev p 4 sider. Og hvis frste artikkel inneholder korrekte opplysninger, s besto brevet av 5 ark (= 10 sider, da hvert ark har 2 sider).

Jeg gjentar, politiet har ikke frigitt tilstrekkelig informasjon til at publikum kan oppklare saken gjennom flge med i mediene.

Hvor mange sider og ark TH pstr ha lest er ikke viktig, den viktige informasjonen er at THs fingeravtrykk ikke finnes p ihvertfall 2 sider eller ark, som TH pstr at han leste grundig. Fingeravtrykk som burde ha vrt der. Og som viser at TH lyver.

Det er fingeravtrykk som ikke er der de skulle vre, ogs p konvolutten. Skospor som ikke finnes der de skulle vre. Et gjennomhullet alibi, iflge politiet.

Og det ser da vitterlig ut til at TH har maskert seg og spasert gjennom Lrenskog. Midt i jobbalibiet sitt. Snakk om avslre seg selv!

Samtidig som advokat Holden sutrer om lekkasjer og forhndsdmming.

TH oppfrer seg som om han er skyldig. Det har han gjort fra dag n. Det gr da ikke an skylde p hverken politiet eller medier for hvordan den mannen blamerer seg selv. Det ansvaret m han ta selv.

Edit:
Takk til Bjoddska for gjre meg oppmerksom p skrivefeilen.
Senast redigerad av kornblomst 2020-08-19 kl. 22:18. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-08-19, 22:10
Medlem
Niffys avatar
Citat:
TH nsket ikke at politiet skulle komme til S4. Dette begrunnet med innholdet i trusselbrevet. Stod det ikke ganske klart der at S4 var overvket? Hvis politiet bestemte mtested, hva synes du om denne avgjrelsen?

Nei, TH ville ha de til komme rett til S4, men diskret, alts i sivil bil og sivilt kledd.

Det ville ikke politiet og det var de, etter ha blitt fortalt av TH at huset angivelig kunne vre overvket, som foreslo mtes p bensinstasjonen.

Da mtte jo TH endre litt p planene sine og ta MED seg trusselbrevet dit, for ha noe hndfast overbevise politiet om historien sin med.
Citera
2020-08-19, 22:12
Medlem
Citat:

Nok en absurditet.

TH nsket ikke at politiet skulle komme til S4. Samtidig maste han febrilsk om at stedsgranskerne mtte dra til S4 yeblikkelig, og gjre seg ferdige fort som f*en, s han fikk flytte hjem igjen !!!

Hvordan kan du anklage politiet for noe som helst, i mte med denne personen som tydelig var "helt i tkeheimen".

TH la opp denne varslingen nrmest som en felle for politiet. Politiet skulle vre syndebukk. Uansett hva de gjorde og ikke gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in