2020-08-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det r en vldigt stor skillnad p att acceptera ett val och att inte tycka om det. Jag skulle acceptera om Biden vinner, men jag skulle inte tycka om det.

S kanske det r, men jag frstr inte varfr ngon skulle lgga minsta betydelse vad jag sger att jag accepterar eller inte. Varfr r det intressant?
2020-08-21, 22:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag tror att Cohens bok kan bli lite speciell genom att Cohen har bde inspelade samtal och en massa dokument att skriva om.

Rubriker blir det skert, men du frstr ven skert att vid detta laget har man alleredan tillskrivit Trump de flesta egenskaper som finns. Det r typ "seriemrdare" som fattas..

Folk har hrt allt bok, efter bok och dokumentr. Drfr tror tror jag ven denna bok bara sjunker bort i anonymitet..
2020-08-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Du svarade p en direkt frga och p.g.a. ditt svar s r du inte i mina gon en fresprkare av demokrati. Men du var rlig i alla fall, s det ska du ha credd fr. Det r skillnad p att inte gilla utgngen av valet, men att inte kunna lova p frhand att man inte ska ropa valfusk m.m. r det som gr dig till en icke fresprkare av demokrati. Jag blir arg om Biden vinner, men jag tnker inte ropa valfusk eller ngot annat skitsnack.

Jag har inte sagt att jag ska utropa valfusk av den anledningen fr? Valfusk sker ju inte p grund av att jag knner att jag accepterar ngot eller inte.

Featured snippet from the web
Acceptera r synonymt med godknna och godta och kan bland annat beskrivas som sger ja till erbjudande; gr med p, godknner, vlkomnar. Ordet r motsatsen till underknna.
2020-08-21, 22:34
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
S kanske det r, men jag frstr inte varfr ngon skulle lgga minsta betydelse vad jag sger att jag accepterar eller inte. Varfr r det intressant?
Det r intressant fr att det handlar om man accepterar demokrati eller inte. Speciellt om man bara accepterar valet om det gr t ett hll. Antingen s frdmer man hela valet infr, eller s accepterar man valresultatet oavsett vilket resultat det blir. Speciellt nr det i nulget r s jmnt i de meningslsa opinionsunderskningarna.
2020-08-21, 22:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Det r en vldigt stor skillnad p att acceptera ett val och att inte tycka om det. Jag skulle acceptera om Biden vinner, men jag skulle inte tycka om det.

Du har helt rtt dr. Med Trump r ju problemet att han inte accepterar att Biden vinner. Det r inte p nivn att "inte tycka om", utan Trump accepterar det helt enkelt inte. Det har han tydligt indikerat.
2020-08-21, 22:36
Medlem
Citat:
Det r intressant fr att det handlar om man accepterar demokrati eller inte. Speciellt om man bara accepterar valet om det gr t ett hll. Antingen s frdmer man hela valet infr, eller s accepterar man valresultatet oavsett vilket resultat det blir. Speciellt nr det i nulget r s jmnt i de meningslsa opinionsunderskningarna.

Acceptera r synonymt med godknna och godta och kan bland annat beskrivas som sger ja till erbjudande; gr med p, godknner, vlkomnar. Ordet r motsatsen till underknna.

Jag skrev att jag r fr demokrati. Jag vet inte hur skruvade ni r i huvudet men det verkar rcka till. Varfr vill du bestmma ver vad andra anser att de tycker fr?
2020-08-21, 22:38
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:

Jag skrev att jag r fr demokrati. Jag vet inte hur skruvade ni r i huvudet men det verkar rcka till. Varfr vill du bestmma ver vad andra anser att de tycker fr?
r du fr demokrati. S r det s enkelt att du accepterar valresultatet oavsett vem som vinner.
Gr du det s r det okej.
2020-08-21, 22:39
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du har helt rtt dr. Med Trump r ju problemet att han inte accepterar att Biden vinner. Det r inte p nivn att "inte tycka om", utan Trump accepterar det helt enkelt inte. Det har han tydligt indikerat.
Och det r inte smart gjort av Trump att agera p det sttet.
2020-08-21, 22:39
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
N Donald ligger bra till jmf december 2017(rligt, kommer inte ihg denna skandal), september 2019 (Nr han beordrade Ukraina att hjlpa honom att hitta skit p Joe!) och du tycker han r lite illa nu...

https://projects.fivethirtyeight.com...s/?cid=rrpromo

EDIT: kan 2017 vara nr han gillade nassarna "God guys on both sides"? och terroristen krde in i en folkmassa?

Tror du att "average Joe" bryr sig om Ukraina..

-Betala rkningar, amorteringar..
-F barnen p college..
-Ha rd med sjukfrskringar..
-Ha kvar jobbet..

Detta r nog som du vet, prio 1.
2020-08-21, 22:40
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Jag har inte sagt att jag ska utropa valfusk av den anledningen fr? Valfusk sker ju inte p grund av att jag knner att jag accepterar ngot eller inte.

Featured snippet from the web

Du gav upphov till tolkning att du kommer att skrika valfusk m.m. i och med att du sger att du inte kommer att acceptera valresultatet. Du tog sjlv frn webben att accepterar r synonymt med t.ex. godknner. Du sger att du inte godknner valresultatet, p frhand. Det r odemokratiskt.
2020-08-21, 22:40
Medlem
Citat:
r du fr demokrati. S r det s enkelt att du accepterar valresultatet oavsett vem som vinner.
Gr du det s r det okej.

Gud vad du hittar p. Varfr var det hr s upprrande fr att man mste brja sitta och hitta p. Jag tycker att valet ska g rtt och riktigt till. Sen r det vl upp till mig vad jag tycker om resultatet. Men du kanske har svenska som andra och tredje-sprk och inte riktigt klarar det hr med nyanser?
2020-08-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Du gav upphov till tolkning att du kommer att skrika valfusk m.m. i och med att du sger att du inte kommer att acceptera valresultatet. Du tog sjlv frn webben att accepterar r synonymt med t.ex. godknner. Du sger att du inte godknner valresultatet, p frhand. Det r odemokratiskt.

Varfr ljuger du om att jag ska skrika valfusk fr?

Har du inte heller svenska som frsta sprk s du har svrt fr nyanser?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in