2020-08-21, 23:18
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Och jag hller inte med Trump om det. Visst ska man underska alla misstnkta rster, men man ska gra det p ett bttre stt n vad Trump gjorde.

G ut istllet och sg att det finns en risk att flera av rsterna kommit illegitimt och att de br utredas. S r det mycket bttre. Men Trump r lite vl burdus i sitt talande fr att vara neutral. Han lskar att synas i rampljuset och talas om.

Han vill dessutom komma fre dem som gr litet mer formella vervganden och granskningar - tidningsredaktrer, domare, tjnstemn osv - och helst p sina egna kanaler dr han aldrig blir avbruten.
2020-08-21, 23:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det minskar.
https://pasteboard.co/JnrGszs.png

Notera att med den massiva testning som skett har antalet upptckta case varit verrepresenterade i USA jmfrt ex Sverige senaste mnaderna. Dvs matten och historik frn andra lnder som legat flra sger att casen kommer g ned rejlt i USA framt.

.

Missat att stater som Florida har gjort om hur ofta de rapporterar samt att det inte lngre rapporteras till cdc utan till vita huset?
2020-08-21, 23:20
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Missat att stater som Florida har gjort om hur ofta de rapporterar samt att det inte lngre rapporteras till cdc utan till vita huset?

Ytterligare en frvirrad kommunist.
Pstr du att antalet Covid smittade kar i USA just nu ?

(14dgrs rapportering jmfrt 14dgr innan)

Ja eller Nej.
2020-08-21, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jaha gtt frn att jag hade fel s kanske det inte var s och man ska bortse frn din kommentar. Istllet ta en helt annan frga. Ja s brukar det vara nr politiker visar sig ha fel och vill att man ska prata om ngot helt annat.

Vad menar du exakt med hans pro vita rasism? Har han ngonsin uttryckt sig rasistiskt? r det rasistiskt att inte tillta alla komma till USA? D kan ven mnga svenskar klaga p det.

Vidare tror jag att din kritik mot biden kommer ifrn kllor som breitbart och fox.

Det enda vi har gemensamt r en avsky fr Trumps twitter. Speciellt nr han skjuter sig i foten.
Men inte nr han attackerar vnstern och minoriteter. D knner du en verlgsenhet och en lngtan fr en svensk motsvarighet till Trump
2020-08-21, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ytterligare en frvirrad kommunist.
Pstr du att antalet Covid smittade kar i USA just nu ?

(14dgrs rapportering jmfrt 14dgr innan)

Ja eller Nej.

Snart r det nog nere p noll.

Men nu nr rapporteringarna inte r officiella lngre s kan vi inte jmfra siffror p samma stt. Men den andra vgen har ju brjat nu s ja det har brjat ka om man ser p pandemin.
2020-08-21, 23:36
Medlem
Snapcounts avatar
Kamala Harris skall ha blivit utsatt fr ett skmt. Samma Ryssar som utgav sig fr att vara Greta till prins Harry, fick Kamala p trden fr att terigen "vara" Greta :

Russian pranksters tricked Kamala Harris by pretending to be Greta Thunberg in a phone call as they discussed climate change and Donald Trump.

The US Sun can reveal the infamous duo of Vovan and Lexus got a chat with Joe Biden's VP as they posed as Greta Thunberg offering dirt on Trump.

https://www.foxnews.com/entertainmen...g-impersonator

(samtalet blev inspelat i december skall sgas)

Ifrn ca 1:40 : https://www.youtube.com/watch?v=Wa6WYGtgrIU
(br komma ut en bttre version snart..)

Avdelning humor..
2020-08-21, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Acceptera r synonymt med godknna och godta och kan bland annat beskrivas som sger ja till erbjudande; gr med p, godknner, vlkomnar. Ordet r motsatsen till underknna.

ber om urskt. postade fel
Senast redigerad av Makroekonomen 2020-08-22 kl. 00:28. Anledning: felpost
2020-08-21, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Back at it again! Spin doctor plz -- se hit -> [FiveThirtyEight] How unpopular is Donald Trump?

Har trumps siffror dalat i 4 veckor i strck allts?

Ingen president kan vinna omval nr man ligger under 45 procent approval rating. Det har aldrig hnt frut tror jag
2020-08-21, 23:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
verlag tycker jag att dur orlig med fakta och inte r hr fr att diskutera valet. Ditt hat mot alla de som inte tycker om Trump r vad som driver dig.
Skulle vi diskutera nyanser i bidens och Trumps infrastruktur politik s skulle drarna inkl du sjlv sluta lsa inlgg i denna trd. Det r kaoset och den politiska cirkusen som lockar dig.
Och jag fascineras av att en con man som varit demokrat i hela sitt liv, berikar sig sjlv och anvnder sig av er rdsla fr feminism, hbtq, invandrare, och kvinnor som inte vill ha er, till att behlla ett kultliknande std.
Denna vg av missnje spred sig till brexit-UK och sedan till steuropa dr auktoritra ledare nu avskaffar demokrati.

Ni r fnar.
Men jag r minst lika dum som frsker diskutera politik med en samling troll.

Ett avsljande inlgg ifrn er.., frdomsfullt minst sagt.

Men jag tror/hoppas mer utav generella "pro Biden" folk.
2020-08-22, 00:05
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
BLM och Antifa kravallerna har gjort att det blivit lite jmnare, Trump har sktt corona fr jvla dligt, inget snack, och segern sg ut att vara ganska klar fr Biden, men tack vare att demokraterna inte tar avstnd ifrn vldet s knappar Trump in.
Ja det lter som rimlig orsak. Sjlv s tnkte jag att det kanske berodde p valet av Kamala. Men det r skert bgge och lite till. Men kul att CNN gick ut med den.

Javisst hade Trump kunnat sktt coronakrisen mycket bttre. Innan krisen s var han en storfavorit i valet. Men han var inte tillrckligt sympatisk och folk knner att han inte bryr sig tillrckligt mycket. Han borde lyssna mer p sina rdgivare. Men han r som han r, och behver inte rd frn andra - tnker han. En dlig egenskap som har frstrt en massa fr honom som president.
2020-08-22, 00:19
Medlem
IQ-145s avatar
Ursprungligen postat av sirup
Acceptera r synonymt med godknna och godta och kan bland annat beskrivas som sger ja till erbjudande; gr med p, godknner, vlkomnar. Ordet r motsatsen till underknna.

Citat:
verlag tycker jag att dur orlig med fakta och inte r hr fr att diskutera valet. Ditt hat mot alla de som inte tycker om Trump r vad som driver dig.
Skulle vi diskutera nyanser i bidens och Trumps infrastruktur politik s skulle drarna inkl du sjlv sluta lsa inlgg i denna trd. Det r kaoset och den politiska cirkusen som lockar dig.

Du verkar vara en aningen frvirrad. Sirup r definitivt inte pro-Trump, s vad dillar du om?
Du verkar projicera dig sjlv med dina uttryck som, fnar, drar och troll.

Citat:
Och jag fascineras av att en con man som varit demokrat i hela sitt liv, berikar sig sjlv och anvnder sig av er rdsla fr feminism, hbtq, invandrare, och kvinnor som inte vill ha er, till att behlla ett kultliknande std.

Du skriver att du fascineras av att en con man som varit demokrat i hela sitt liv, berikar sig sjlv.
Ja, det r en klockren beskrivning av Biden, som under sina nstan 50 r i politiken inte har gjort ngonting annat n berikat sig och sin familj, en riktig con-man med andra ord. Det mest flagranta exemplet r hela Ukraina & Kina affren.

Citat:
Denna vg av missnje spred sig till brexit-UK och sedan till steuropa dr auktoritra ledare nu avskaffar demokrati.

Ni r fnar. Men jag r minst lika dum som frsker diskutera politik med en samling troll.

Delar av st/centraleuropa r f.. numera den sista bastiljonen i Europa som hller emot det som sker i vriga Europa, och det ska vi vara glada fr.
2020-08-22, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett avsljande inlgg ifrn er.., frdomsfullt minst sagt.

Men jag tror/hoppas mer utav generella "pro Biden" folk.

Bara det faktum att det finns noll svngutrymme och noll frstelse fr att globalism fr med sig frdelar och nackdelar,gr att en conman som donald trump kan svepa genom ett land.

Man behver inte vara rasist bara fr att man stdjer donald trump.
Men man behver vara bekvm med att stdja en rasist till president.
Det r helt omjligt att frhandla med en s pass galen mnniska. Speciellt nr han hela tiden distraherar den breda massan om och om igen.

Politik ska vara trkigt. Det ska vara komplicerat. Det ska vara fullt av kompromisser dr bgge sidor upplever att de inte fick allt de ville ha.

Denna allt eller inget attityd som donald trump och hans vljare tror r den enda vgen, den r livsfarlig.

Det finns ingen mittpunkt. det finns inga kompromisser. Ni r galna hela bunten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in