2020-08-22, 01:20
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makroekonomen
Det som r mest troligt r att Donald Trump frlorar.
Eventuellt bildas en trump crimes commission och frst d fr vi reda p omfattningen av Donald Trumps katastrofala mbete.

Jag menar att Donald Trumps huvudsakliga syfte r att frstra atlant-alliansen och frsvaga Europa (tyskland,frankrike,UK) p uppdrag av ryska oligarker.

Rubiorapporten i senaten gr gllande att Donald Trump var medveten om och gladeligen mottog rysslands hjlp i att vinna valet.
Att Steve Bannon greps direkt efter att senatens vol5 slpptes, innebr att han kommer kra en plea bargain. Dvs bertta allt han vet om Donald Trumps kopplingar till ryssland, fr att slippa sitta livstid i fngelse.

Donald Trump r en marionett till Ryssland. Och nr President Joe Biden tar ver s kommer omfattningen av Trumps korruption att avsljas. Frst d kommer hela vrlden att avfrda denna hgerpopulistiska skrppolitik och Trumpism kommer att relegeras till papperskorgen.

fyfan, din fantasi finner inga grnser! Han vart gripen och frdes infr domare fr brottet "Fraud" som p svenska r bedrgeri. hr kan du lsa vad straffet fr det r i USA:

https://www.criminaldefenselawyer.co...eral/Fraud.htm

(Det r inte livstidsfngelse)

Frvrigt s kan det bli s att han kan bli bendad av Trump, om han dms fr federala brott. r det p stat niv s gr det ej. Om han nu har ngra hemligheter om Trump s tror jag att han gr bst i att hlla dem fr sig sjlv.

Frvrigt kan du se framemot 4 r till med Trump som POTUS
2020-08-22, 01:22
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Ja, men nu vann hon ju inte, och mig veterligen hade ingen Trump som vinnare i valet, men jag kan ju ha fel.
Min pong r att dessa underskningar och pollar r egentligen ganska s ointressanta, eftersom det politiska debattklimatet har ndrats oerhrt mycket de senaste ren. Folk r inte helt rliga med sina svar p.g.a. den starka polariseringen.

Du har fel, Rasmussen trffade rtt p att Trump skulle vinna, dremot tror jag att de verskattade med hur mycket.
2020-08-22, 01:26
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Du har fel, Rasmussen trffade rtt p att Trump skulle vinna, dremot tror jag att de verskattade med hur mycket.

Ok tack, ja nu nr du ppekar det s kan jag dra mig till minnes att det var ngon som prickade rtt.
Hur har Rasmussens prognoser varit historiskt sett? hade de tur, eller r de skickligare n andra?

Edit: Stavfel
Senast redigerad av IQ-145 2020-08-22 kl. 01:29.
2020-08-22, 01:30
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ok tack, ja nu nr du ppekar det s kan jag dra mig till minnes att det var ngon som prickade rtt.
Hur har Rasmussens prognoser varit historiskt sett? hade de tur, eller r de skickligaare n andra?

S insatt r jag inte =)

Men jag tror att de gr sina mtningar p annorlunda stt vilket gr att de trffar rtt, men jag vet inte. Det lr ju visa sig nu till valet, de har ju ngra mtningar kvar om vi sger s
2020-08-22, 01:39
Bannlyst
Citat:
fyfan, din fantasi finner inga grnser! Han vart gripen och frdes infr domare fr brottet "Fraud" som p svenska r bedrgeri. hr kan du lsa vad straffet fr det r i USA:

https://www.criminaldefenselawyer.co...eral/Fraud.htm

(Det r inte livstidsfngelse)

Frvrigt s kan det bli s att han kan bli bendad av Trump, om han dms fr federala brott. r det p stat niv s gr det ej. Om han nu har ngra hemligheter om Trump s tror jag att han gr bst i att hlla dem fr sig sjlv.

Frvrigt kan du se framemot 4 r till med Trump som POTUS

Jag gjorde misstaget igen att anta att du faktiskt lser annat n breitbart och reddit.

S hr ligger det till
https://www.motherjones.com/politics...tephen-bannon/

Den republikanska senaten vill att Justitiedepartementet ppnar en utredning p Bannon fr bland annat ha ljugit fr senaten.

Steve bannon har sttt framfr en domare vid minst 2 tillfllen fr kvinnomisshandel
https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Bannon

Sen finns det nnu ett sealed indictment vid SDNY fr vad jag tror r wire fraud.

Vad kan detta ge summa sumariskt ? 10-20 r i fngelse.
Steve bannons lever ser inte ut att ha mer n 5 r. S nr jag hvdar att han ska sitta inne p livstid fr bedrgeri s menar jag inte det figurativt. Om det r ngon hr som tror det s ska jag frska att slja dem en bit av mnen.
Nej,Donald Trump kan inte benda Steve Bannon. Fr att gra det s mste han frst dmas skyldig till samtliga brott. Och om han dms och bendas s avsger han sig rtten att tiga = slpas till senaten fr att vittna offentligt om allt smuts som han och donald trump hittat p.
Det enda Donald trump kommer att gra r att kommutera /skjuta up straffet i all evighet. Men ven det kan hvas om nya brott presenteras.
se: roger stone som inte blev bendad.

Fr att ge dig en hint: Erik Prince och ngra ryssar och qatarier trffades p seychellerna. Steve Bannon regisserade mtet. Steve Bannon frnekar att mtet gt rum. Underttelsetjnst A lgger fram bevis fr att Steve ljg. Steve ngrar sig och talar ut under sekretess.

Jag gjorde terigen misstaget att ta dig p allvar Byfne

Likt alla andra Trump/Maga flockdjur s finns det ingen som helst kritiskt tnkande
Donald Trumps retorik avskrcker ltt svenskar som r vana vid politiskt prat i god samtalston. Samma sak gller hans sexism.

Men fr en liten skara unga mn utan framtidsvision s frislpps endorfiner varje gng Trump frolmpar vriga vrlden. Det r inte alls produktivt men fr en gng skull slipper dessa unga mn ta fram propavan och SSRII-preparaten fr att stvja ngesten.

Ni r alla fnar. Jag betraktar er som korkade flockdjur som fr all sin information frn youtubeklipp dr fnar sitter och skriker in i sin webcam fr att f klicks och tjna en slant p er fnar. Vill att du ska veta det.
Senast redigerad av Makroekonomen 2020-08-22 kl. 01:42.
2020-08-22, 01:48
Bannlyst
Citat:
...och jag menar att Joe Biden r en marionett till Kina (vilket r bevisat med mutan som sonen kom undan med).
Du ser hur olika vi ser p saker och ting, fascinerande va?

Jag hoppas att Joe R Biden r en trojansk hst fr varenda regim i hela vrlden. S att Donald Trump frlorar till den smsta tnkbara kandidaten ngonsin. Lt detta bli hans arv. Han r s pass hatad att Biden framstr som ett bttre alternativ

Biden har redan lovat att versvmma USA med H1 Visum fr indier s fort han kommer till makten.
USA kommer att bli ett land dr icke-vita r i majoritet
Du kommer aldrig hinna ta del av den amerikanska drmmen. Tget har kt. Donald Trump frskte hlla upp drren fr dig och andra men till slut gick inte det.

Citat:
United States Democratic presidential candidate Joe Biden on Saturday said strengthening ties between America and India would be a matter of high priority for his administration, as the two countries were natural partners. Biden would also work with India in the Indo-Pacific region to ensure no country, including China, is able to threaten its neighbours with impunity, a document released by his campaign said.

In the policy document on Indian-Americans, the campaign said Biden believed there can be no tolerance for terrorism in South Asia, cross-border or otherwise.

No common global challenge can be solved without India and the United States working as responsible partners, the document stated. Together, we will continue strengthening Indias defense and capabilities as a counter-terrorism partner, improving health systems and pandemic response, and deepening cooperation in areas such as higher education, space exploration, and humanitarian relief.

The document also reiterated Bidens opposition to the ban on H1-B visa imposed by American President Donald Trump. It said a Biden administration would preserve family unification as a core principle of our immigration system, increase the number of visas offered for permanent and work-based immigration and work towards eliminating the country-quota for Green Cards.

He [Biden] will support first reforming the temporary visa system for high-skill, specialty jobs to protect wages and workers, then expanding the number of visas offered and eliminating the limits on employment-based green cards by country, which have kept so many Indian families in waiting for too long, the campaign added.
2020-08-22, 01:54
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
S hr har det ltit i flera mnader. Men s fort Donald Trump r i ledningen d kickar ditt confirmation bias in och du r vertygad om att donald trump ska vinna.
F hra dig mana till frsiktighet igen d , din byfne.

Hycklare. Hillary Clinton hade aldrig denna stora ledning Biden har, p ett span ver 4 mnader.

Du briljerar verkligen. Byfne? Mycket originellt. Jag struntar i den sortens underskningar, oavsett vem som r i ledningen. S dina spekulationer faller platt, plus att du borde slipa lite extra p din undermliga retorik. Den r under all kritik. Du r emotionellt fr starkt engagerad, och det r aldrig till din frdel, att ni p vnsterkanten aldrig lr er.
Men det r underhllande, det mste jag ge dig.
2020-08-22, 01:57
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Jag hoppas att Joe R Biden r en trojansk hst fr varenda regim i hela vrlden. S att Donald Trump frlorar till den smsta tnkbara kandidaten ngonsin. Lt detta bli hans arv. Han r s pass hatad att Biden framstr som ett bttre alternativ

Biden har redan lovat att versvmma USA med H1 Visum fr indier s fort han kommer till makten.
USA kommer att bli ett land dr icke-vita r i majoritet
Du kommer aldrig hinna ta del av den amerikanska drmmen. Tget har kt. Donald Trump frskte hlla upp drren fr dig och andra men till slut gick inte det.

Men vad bra att alla lsare hr kan se hur din destruktiva nskedrm ser ut. Mycket, mycket talande for vnstern.
2020-08-22, 02:07
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Jag gjorde misstaget igen att anta att du faktiskt lser annat n breitbart och reddit.

S hr ligger det till
https://www.motherjones.com/politics...tephen-bannon/

Den republikanska senaten vill att Justitiedepartementet ppnar en utredning p Bannon fr bland annat ha ljugit fr senaten.

Steve bannon har sttt framfr en domare vid minst 2 tillfllen fr kvinnomisshandel
https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Bannon

Sen finns det nnu ett sealed indictment vid SDNY fr vad jag tror r wire fraud.

Vad kan detta ge summa sumariskt ? 10-20 r i fngelse.
Steve bannons lever ser inte ut att ha mer n 5 r. S nr jag hvdar att han ska sitta inne p livstid fr bedrgeri s menar jag inte det figurativt. Om det r ngon hr som tror det s ska jag frska att slja dem en bit av mnen.
Nej,Donald Trump kan inte benda Steve Bannon. Fr att gra det s mste han frst dmas skyldig till samtliga brott. Och om han dms och bendas s avsger han sig rtten att tiga = slpas till senaten fr att vittna offentligt om allt smuts som han och donald trump hittat p.
Det enda Donald trump kommer att gra r att kommutera /skjuta up straffet i all evighet. Men ven det kan hvas om nya brott presenteras.
se: roger stone som inte blev bendad.

Fr att ge dig en hint: Erik Prince och ngra ryssar och qatarier trffades p seychellerna. Steve Bannon regisserade mtet. Steve Bannon frnekar att mtet gt rum. Underttelsetjnst A lgger fram bevis fr att Steve ljg. Steve ngrar sig och talar ut under sekretess.

Jag gjorde terigen misstaget att ta dig p allvar Byfne

Likt alla andra Trump/Maga flockdjur s finns det ingen som helst kritiskt tnkande
Donald Trumps retorik avskrcker ltt svenskar som r vana vid politiskt prat i god samtalston. Samma sak gller hans sexism.

Men fr en liten skara unga mn utan framtidsvision s frislpps endorfiner varje gng Trump frolmpar vriga vrlden. Det r inte alls produktivt men fr en gng skull slipper dessa unga mn ta fram propavan och SSRII-preparaten fr att stvja ngesten.

Ni r alla fnar. Jag betraktar er som korkade flockdjur som fr all sin information frn youtubeklipp dr fnar sitter och skriker in i sin webcam fr att f klicks och tjna en slant p er fnar. Vill att du ska veta det.

Jag lser inte breitbart och p reddit r det inte mycket politik sen thedonald flyttade.

Det finns ingen republikansk senat och heller ingen demokratisk senat. Det finns bara senaten som bestr av senatorer. Inte fr att jag gick in p din skitlnk, men "bipartisian group" syftar p en grupp av senatorer frn bda partier och inget annat. Hur vida han har ljugit fr senaten vet jag inte, men det var inte drfr han greps. Vad som sker parallellt vet inte jag, men s lnge inga nya talspunkter lggs till s r det "whataboutism" som ni slnger ur er titt som ttt.

Resten r ocks dynga. POTUS kan benda alla federala brott. Dremot s kan det bli konsekvenser om man gr det. Klart man mste vara dmd innan man kan bendas pajas! Och att man inte skulle f tiga r rent skitsnack. Om en person som faktiskt r oskyldigt dmd (en vanlig person som inte r politisk osv.) blir bendad, ska denne d ljuga och hitta p infr senaten? Dream on! Reglerna r lika fr alla och om Bannon blir bendad s r han bendad. Han kan vgra att vittna infr senaten och vljer han att vittna s kan han "play the fifth" p vilken frga han vill.
2020-08-22, 02:18
Medlem
Citat:
Jag lser inte breitbart och p reddit r det inte mycket politik sen thedonald flyttade.

Det finns ingen republikansk senat och heller ingen demokratisk senat. Det finns bara senaten som bestr av senatorer. Inte fr att jag gick in p din skitlnk, men "bipartisian group" syftar p en grupp av senatorer frn bda partier och inget annat. Hur vida han har ljugit fr senaten vet jag inte, men det var inte drfr han greps. Vad som sker parallellt vet inte jag, men s lnge inga nya talspunkter lggs till s r det "whataboutism" som ni slnger ur er titt som ttt.

Resten r ocks dynga. POTUS kan benda alla federala brott. Dremot s kan det bli konsekvenser om man gr det. Klart man mste vara dmd innan man kan bendas pajas! Och att man inte skulle f tiga r rent skitsnack. Om en person som faktiskt r oskyldigt dmd (en vanlig person som inte r politisk osv.) blir bendad, ska denne d ljuga och hitta p infr senaten? Dream on! Reglerna r lika fr alla och om Bannon blir bendad s r han bendad. Han kan vgra att vittna infr senaten och vljer han att vittna s kan han "play the fifth" p vilken frga han vill.

Nja jag har faktiskt fr mig att presidenten kan benda ngon innan de r dmda, men de mste samarbeta med polisen och lmna de uppgifter de har brottet.

Men en president kan inte benda ngon i syfte att sjlv dlja sina brott eller liknande, allts det mste vara srskiljt frn den typen av intresse.

Det r vad jag minns nu, men som sagt detta r vad jag minns och ibland minns man fel.
2020-08-22, 02:21
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=-yIJI1vBu7w

Den hr intervjun tror jag mnga har ngot att sga om. Den hr som jobbat med Donald verkar inte alls anse att han klarar jobbet som president. En republikan.
2020-08-22, 02:28
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Nja jag har faktiskt fr mig att presidenten kan benda ngon innan de r dmda, men de mste samarbeta med polisen och lmna de uppgifter de har brottet.

Men en president kan inte benda ngon i syfte att sjlv dlja sina brott eller liknande, allts det mste vara srskiljt frn den typen av intresse.

Det r vad jag minns nu, men som sagt detta r vad jag minns och ibland minns man fel.

Tveksam att man kan bendas innan man r dmd. Men jag kan ha fel dr.

bara fr att leka med tanken, sg att POTUS vill benda ngon fr att tcka upp sina brott s r det helt OK. S lnge denna r POTUS s har den makten att benda vem som helst. Skulle det dremot uppdagas i efterhand s blir sannolikt POTUS avsatt och talad samt att hans bendning skulle upphvas av DOJ eller attorney general. Men jag har svrt att se att det skulle g att neka POTUS frn att gra en bendning s lnge som denne r POTUS. Det r mjligen om dennes makt begrnsas om den r under pgende riksrttstal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in