Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKLE
Det var min man som hittade dem. Jag såg dem när jag gick dit med filtar.
Blir bara upprörd när jag ser vad som skrivs här när man egentligen inte vet något. Därför kände jag att jag ville skriva.

Är brottsoffren svenska killar eller ifrån gängmiljön ? Likaså gärningsmännen vilka jag utgår är ifrån gängmiljön ? Kan du ge oss en uppfattning om vilka slags ungar som är inblandade ?
Citera
2020-08-23, 19:12
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Tortyrliknande misshandel som varat större delen av natten -

Man undrar ju hur pojkarna mår nu?

Vad var anledningen tro - intressant o få veta .

Att driva fram pengar?

Få fram information om rivaliserande gruppering?

Någon har blivit kränkt?

Statuera ett exempel?

Visa vem som bestämner?

Därför att det är roligt att tortera?
Citera
2020-08-23, 19:17
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Blir bara upprörd när jag ser vad som skrivs här när man egentligen inte vet något. Därför kände jag att jag ville skriva.
Skriv då för fan vad du vet och sluta med kryptiska inlägg.
Citera
2020-08-23, 19:17
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Svenska och skötsamma är dom och hade inget med GM att göra.

Citat:

Tack för intressant info.

Hur kan du veta att de var så "skötsamma" och inte "hade med GM" att göra?

Att Polisen grep två GM så snabbt rimmar illa med båda dessa påståenden. Bra att ni hjälpte till i alla fall. Räckte det med filtar eller blev det ambulans för gossarna?
Citera
2020-08-23, 19:18
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Det är en riktigt stor kyrkogård så inget man ser eller hör om man bara går förbi utanför. Borde vara låst och larmad nattetid.
Finns ju till och med skog därinne. Rådjur och harar som hoppar runt. Kyrkogården ligger i mellan Vasastan i Stockholm och Solna.
Citera
2020-08-23, 19:19
Medlem
Luktar Bland missbrukare lång väg om GM.
Tjack sprit och benzo några dagar i sträck kan få vem som helst att bli seriöst farlig och tokig.
Citera
2020-08-23, 19:23
Medlem
BucNasty-s avatar
Citat:

Vad är det folk här inte vet som skrivs enligt dig?och hur vet du att dom är skötsamma? känner du BO?
Citera
2020-08-23, 19:28
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Finns ju till och med skog därinne. Rådjur och harar som hoppar runt. Kyrkogården ligger i mellan Vasastan i Stockholm och Solna.

Norra delen pekar nog mer åt Solna. Kyrkogården är stor och avgränsas markant mot Vasastan med en av Sveriges fulaste trafiklösningar. Jag tycker en byggnad som syns i ABs bilder ser ut som det gamla krematoriet eller vad det är i nordvästra delen av parken. Det ligger bakom en bom och har med "driften" att göra. Säkert folktomt på en lördag natt.

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Två svenska pojkar som var på väg hem från ett barnkalas råkade ut för ett rån men rånarna nöjde sig inte med telefonerna.

Vad är källan på barnkalaset?
Citera
2020-08-23, 19:33
Medlem
Citat:
Varför gick du dit med filtar? Karolinska ligger ju 5 min därifrån och ambulans borde väl vara där snabbare ?

Hittades dem mot solnavägen eller E4?
Citera
2020-08-23, 19:33
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:

Gick det att gissa hur gamla de båda BO var på ett ungefär?
Citera
2020-08-23, 19:37
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Norra delen pekar nog mer åt Solna. Kyrkogården är stor och avgränsas markant mot Vasastan med en av Sveriges fulaste trafiklösningar. Jag tycker en byggnad som syns i ABs bilder ser ut som det gamla krematoriet eller vad det är i nordvästra delen av parken. Det ligger bakom en bom och har med "driften" att göra. Säkert folktomt på en lördag natt.

Vad är källan på barnkalaset?
Ja, säkert Solnadelen. Hela kyrkogården ligger väl för övrigt i Solna kommun, men som du säger avgränas mot Stockholm av alla vägar. Men man bygger väl förvisso den nya Hagastaden i krokarna för att snygga upp det hela lite.
Citera
2020-08-23, 19:40
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Varför gick du dit med filtar? Karolinska ligger ju 5 min därifrån och ambulans borde väl vara där snabbare ?

De fördes till sjukhus med ambulans enligt uppgift, och så blev BO förda in på kyrkogården. Förloppet började således inte på kyrkogården, så helt orimligt att GM och BO har en förhistoria ihop är det inte.

Sjukhuset de fördes till var knappast KS. De tar väl bara traumafall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in