Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-22, 21:38
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liness90
Jadå som sagt jag har lärt mig min läxa nu, kmr aldrig ens vilja bli nära vän me en upptagen kille igen. Ne men precis, han tog alltid vänskapskortet fram o blabla men svarade aldrig varför han höll på som han gjorde så ja skitstövel.
Ja verkligen e så trött på o bli sårad.
Jo men när du säger actions speaks louder than words* det är då hans beteende skriker att han gillar mig men inte hans ord så det är omvänt.

Tack så mycket!

Nej det är inte omvänt.
Han gick tillbaka till sin sambo, såg till att du blev förflyttad på jobbet enligt krav från hans sambo, raderar all kommunikation er emellan, vägrar träffa dej utanför jobbet mm, mm.
DET är agerandet som visar att han vill vara med sin sambo, inte dej.

Det som sker er emellan är alltid i hemlighet enligt HANS krav så det skriker inte att han vill ha dej istället för sin tjej.

Har du haft tillfälle att bryta med honom än?
Eller ignorerat rakt av vilket han förtjänar?
Citera
2020-08-23, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Nej det är inte omvänt.
Han gick tillbaka till sin sambo, såg till att du blev förflyttad på jobbet enligt krav från hans sambo, raderar all kommunikation er emellan, vägrar träffa dej utanför jobbet mm, mm.
DET är agerandet som visar att han vill vara med sin sambo, inte dej.

Det som sker er emellan är alltid i hemlighet enligt HANS krav så det skriker inte att han vill ha dej istället för sin tjej.

Har du haft tillfälle att bryta med honom än?
Eller ignorerat rakt av vilket han förtjänar?

JO jag fattar men varför vill ha då träffa mig på jobbet hela tiden, då kunde han ha slutat med det överhuvudtaget istället för o leka me mig, det var väldigt taskigt.

Jo har ju skickat ett sms o sagt att de slut me våra träffar i torsdags, fick inget svar o kommer inte skriva igen.
Citera
2020-08-23, 23:23
Medlem

Jag vet dock inte hur jag ska gå vidare från det här, känns som att jag e kär i personen som har utnyttjat mig sexuellt, kan inte sluta tänka på eller vara arg, hemskt,
Citera
2020-08-24, 02:09
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
JO jag fattar men varför vill ha då träffa mig på jobbet hela tiden, då kunde han ha slutat med det överhuvudtaget istället för o leka me mig, det var väldigt taskigt.

Jo har ju skickat ett sms o sagt att de slut me våra träffar i torsdags, fick inget svar o kommer inte skriva igen.

Han ville fortsätta leka helt enkelt och sa det han behövde till dej för att du skulle vilja fortsätta.
Hans ord är inte vatten värda, det är just därför du skall se till hans agerande.
Och hittills av det du beskrivit har allt han gjort visat att han vill vara kvar i relationen med sin sambo.
Därav allt hemlighetsmakeri och smusslande så att sambon inte skall avslöja honom igen.

Det låter ju bra att du sagt ifrån så att du inte faller ännu hårdare för skitstöveln.
Att han inte ens ger ett svar visar (återigen) att han bara ville ha lite skoj och spänning.
Finns för många sådana as tyvärr.
Citera
2020-08-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Han ville fortsätta leka helt enkelt och sa det han behövde till dej för att du skulle vilja fortsätta.
Hans ord är inte vatten värda, det är just därför du skall se till hans agerande.
Och hittills av det du beskrivit har allt han gjort visat att han vill vara kvar i relationen med sin sambo.
Därav allt hemlighetsmakeri och smusslande så att sambon inte skall avslöja honom igen.

Det låter ju bra att du sagt ifrån så att du inte faller ännu hårdare för skitstöveln.
Att han inte ens ger ett svar visar (återigen) att han bara ville ha lite skoj och spänning.
Finns för många sådana as tyvärr.

Jo men precis, blev lurad som bara den. Har lust o skriva ett anonymt mail tills hans sambo o bara säga exakt vad som har hänt och att han träffat mig i smyg så får hon ta beslutet om hon vill vara med han eller inte, för det är rätt åt honom, han ska inte komma undan, visst naivt kanske av mig men jag känner att jag hade kunnat gå vidare då för nu e det som en trauma som bara inte släpper taget om mig.

Har fallit tillräckligt hårt för den skitstöveln redan tyvärr. Aa verkligen, han svarar bara typ när jag vill ses o så,jävla as!
Citera
2020-08-25, 01:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jo men precis, blev lurad som bara den. Har lust o skriva ett anonymt mail tills hans sambo o bara säga exakt vad som har hänt och att han träffat mig i smyg så får hon ta beslutet om hon vill vara med han eller inte, för det är rätt åt honom, han ska inte komma undan, visst naivt kanske av mig men jag känner att jag hade kunnat gå vidare då för nu e det som en trauma som bara inte släpper taget om mig.

Har fallit tillräckligt hårt för den skitstöveln redan tyvärr. Aa verkligen, han svarar bara typ när jag vill ses o så,jävla as!

Men gud sluta! Du är ju så extremt omogen, svartsjuk, avundsjuk och patetisk en kvinna kan bli.

Känns det svårt att både bli ratad och kontrollerad av din hemliga älskare?

Både du och han har vänsterprasslat och du är precis lika usel som han är, det är ingen skillnad mellan er två bortsett från att du är hämndlysten och vill jävlas med honom och hans sambo.

Släpp det här och gå vidare med ditt miserabla liv, du kommer att hitta nya vänsterprassel och upptagna män som du kan roa dig med.
Citera
2020-08-25, 13:06
Medlem
Demetrioss avatar
Du har ställt ultimatum och han inte valt dig.
Men du håller på och väntar tills han kanske ändrar sig? Har du ens någon självrespekt, kvinna?
Jodå, du är med i leken men allting är mannens fel.
Citera
2020-08-25, 13:35
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:

Hej TS. Från en kvinna till en annan.

Det som brukar vara svårt för oss människor är att se oss själva, granska våra handlingar och beslut och ta ansvar för dessa. Du är sårad och väljer att fokusera på hur han har felat dig och sin flickvän istället för hur du har felat din partner och hans flickvän. Du funderar även på att utkräva någon slags emotionell hämnd. Den typen av fokus och beteende du nu sysslar med, skadar dig. Du kommer inte att växa och utvecklas genom det.

Om du är ute efter utveckling fokusera på att: erkänna inför dig själv att både du och han har felat. Släpp tankarna på hämnd - det är inte din sak eftersom både du och han gick bakom ryggen på hans flickvän. Inse att det är så det är, trots att det tar emot. Fundera även på hur din naivitet (och eventuellt låga självkänsla), har bidragit till att du har försatt dig i den här situationen. Någon med tydliga gränser och känsla för rätt/fel, skulle inte ha agerat som du har gjort i detta. Inse det och försök att ta steg gentemot att utvecklas inom de områdena. Jag söker inte att skuldbelägga dig, jag söker att du ska inse och anta den skuld som är din att bära.
Citera
2020-08-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -a-l-e-x-i-a-
Hej TS. Från en kvinna till en annan.

Det som brukar vara svårt för oss människor är att se oss själva, granska våra handlingar och beslut och ta ansvar för dessa. Du är sårad och väljer att fokusera på hur han har felat dig och sin flickvän istället för hur du har felat din partner och hans flickvän. Du funderar även på att utkräva någon slags emotionell hämnd. Den typen av fokus och beteende du nu sysslar med, skadar dig. Du kommer inte att växa och utvecklas genom det.

Om du är ute efter utveckling fokusera på att: erkänna inför dig själv att både du och han har felat. Släpp tankarna på hämnd - det är inte din sak eftersom både du och han gick bakom ryggen på hans flickvän. Inse att det är så det är, trots att det tar emot. Fundera även på hur din naivitet (och eventuellt låga självkänsla), har bidragit till att du har försatt dig i den här situationen. Någon med tydliga gränser och känsla för rätt/fel, skulle inte ha agerat som du har gjort i detta. Inse det och försök att ta steg gentemot att utvecklas inom de områdena. Jag söker inte att skuldbelägga dig, jag söker att du ska inse och anta den skuld som är din att bära.

Större delen av tiden när jag hållt på me han har jag varit singel o jag har inget ansvar för hans flickvän. Det är svårt o va rationell o svårt o låta bli o vilja va me nån som man är så kär i.
Jag har ingen skuld o bära, jag blev kär o han var otrogen, blir så trött på sånt här snack om rätt o fel.
Citera
2020-08-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men gud sluta! Du är ju så extremt omogen, svartsjuk, avundsjuk och patetisk en kvinna kan bli.

Känns det svårt att både bli ratad och kontrollerad av din hemliga älskare?

Både du och han har vänsterprasslat och du är precis lika usel som han är, det är ingen skillnad mellan er två bortsett från att du är hämndlysten och vill jävlas med honom och hans sambo.

Släpp det här och gå vidare med ditt miserabla liv, du kommer att hitta nya vänsterprassel och upptagna män som du kan roa dig med.

Ja de är svårt o bli lurad o sårad av nån som jag trodde var den rätta, så kalla mig va du vill men de här e inget bara o komma över o gå vidare. Han var inte vem som helst, vi klickade på alla sätt o vis därför e de här så mkt svårare men det förstår ingen.
Citera
2020-08-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Du har ställt ultimatum och han inte valt dig.
Men du håller på och väntar tills han kanske ändrar sig? Har du ens någon självrespekt, kvinna?
Jodå, du är med i leken men allting är mannens fel.

Men vad ska jag göra om jag inte kan sluta tänka på han, tror du de e så lätt eller, har försökt me allt dejtat hur många som helst, vart me kompisar, festat, semestrar o ja inget funkar.
Citera
2020-08-25, 23:18
Medlem
Citat:
Men vad ska jag göra om jag inte kan sluta tänka på han, tror du de e så lätt eller, har försökt me allt dejtat hur många som helst, vart me kompisar, festat, semestrar o ja inget funkar.

Ingen har sagt att det är lätt. Alla vet att det är svårt att komma över och släppa taget om någon man är kär i.
Men var också lite ärlig mot dig själv så du kan lära dig av dina misstag och att fantisera om hämnd är inget du kommer få mycket sympatier för.

Ni startade detta genom att ni båda var otrogna. Misstag ett. The way they come is the way they go.
Du fortsatte hålla på med honom fast han var otrogen med dig - där skulle du satt ner foten direkt. Misstag två. Vill du att han ska vara en sådan man, vill du vara en sådan kvinna? Du måste visa att du har högre värde än så.
Ultimatum - beroende på om det va formulerat. Troligen misstag tre.
Fortfarande inte se att han inte är nått att ha och hoppas att han ändrar sig. Misstag fyra.

Säger inte att det är lätt men det gäller att veta vad som är rätt och agera efter det trots att det är svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in