Citat:
Ursprungligen postat av
Liness90
Jo men precis, blev lurad som bara den. Har lust o skriva ett anonymt mail tills hans sambo o bara säga exakt vad som har hänt och att han träffat mig i smyg så får hon ta beslutet om hon vill vara med han eller inte, för det är rätt åt honom, han ska inte komma undan, visst naivt kanske av mig men jag känner att jag hade kunnat gå vidare då för nu e det som en trauma som bara inte släpper taget om mig.
Har fallit tillräckligt hårt för den skitstöveln redan tyvärr. Aa verkligen, han svarar bara typ när jag vill ses o så,jävla as!
Hej TS. Från en kvinna till en annan.
Det som brukar vara svårt för oss människor är att se oss själva, granska våra handlingar och beslut och ta ansvar för dessa. Du är sårad och väljer att fokusera på hur
han har felat dig och sin flickvän
istället för hur
du har felat din partner och hans flickvän. Du funderar även på att utkräva någon slags emotionell hämnd. Den typen av fokus och beteende du nu sysslar med, skadar dig. Du kommer inte att växa och utvecklas genom det.
Om du är ute efter utveckling fokusera på att: erkänna inför dig själv att både du och han har felat. Släpp tankarna på hämnd - det är inte din sak eftersom både du och han gick bakom ryggen på hans flickvän. Inse att det är så det är, trots att det tar emot. Fundera även på hur din naivitet (och eventuellt låga självkänsla), har bidragit till att du har försatt dig i den här situationen. Någon med tydliga gränser och känsla för rätt/fel, skulle inte ha agerat som du har gjort i detta. Inse det och försök att ta steg gentemot att utvecklas inom de områdena. Jag söker inte att skuldbelägga dig, jag söker att du ska inse och anta den skuld som är din att bära.