Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Det är en klen tröst att någon hörde ens rop på hjälp om man fick huvudet klyvt av en spade sekunden efter att man ropat. Med tanke på hur stämningen verkar ha varit så var nog en sådan oro högst befogad.

När spärren släppt så kan allt hända
Citera
2020-08-25, 17:22
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaldera
När spärren släppt så kan allt hända

Vad heter föräldrarna till GM?
Tänker kontakta dem och fråga hur uppfostran varit, hur det kunde bli så här.
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Orsaken (ev. försäkringsbedrägeri) kanske någon anser som ringa, men vad jag förstod dömdes han för mordbrand... I min bok är det en tand grövre än än att sälja en joint eller två.

Det finns grov mordbrand och mordbrand av normalgraden. Detta var inte grov mordbrand.
Citera
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
En hel natt? BO var ju ändå två killar i 16-17-årsåldern och ingen av dem skulle då ha sagt ett ljud under våldtäkt och misshandel? Eller var det ingen som hörde dem? Det var ju inte uppe Norrlands mörka skogar det hände liksom?
Visst är det märkligt. Men silver tejp brukar få folk att hålla tyst. Dessutom troligen objekt i bruna hålet eftersom det var våldtäkt. Dessa två MENA GM kanske testade lite av sitt hemlands tortyr metoder? Duktiga på sadistisk tortyr i vissa sandländer.
Citera
2020-08-25, 17:24
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkvettet
Finns massor med filmer som @li J@h@ni @sl, 99O7O5-82I9 föräldrar har lagt upp på youtube, i synnerhet på yngste sonen. Men varför kallas han Mardin istället för sitt vanliga namn?
Mardin Jahani Asl`s birthday celebration 05-07-2016 https://www.youtube.com/watch?v=SQIZw1H0w_A

Jag har kollat upp det här nu och namnet "Mardin" är ett smeknamn som ges till pojkar inom vissa kurdiska dialektgrupper. Det betyder tydligen "modig", "dristig", "djärv" och sådana saker. Det har inte något med hans "dopnamn" (?) Ali att göra, utan är förmodligen något som familjen kallat honom sedan han var liten.
Citera
2020-08-25, 17:25
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Helt sant. Nu var detta inget grovt brott dock och då är gången som den är. Han väntade på att avtjäna sitt straff, men annat kom emellan. Det behövs inga hysteriska inlägg med för många utropstecken för att greppa det.

Ena GM ska alltså avtjäna även detta straff tids nog.

Inget grovt brott? Mordbrand av normalgraden ger fängelse i lägst 2 år högst 8 år. Tämligen grovt brott enligt mig. Inte många brott som har lägst 2 års fängelse i straffskalan. Eftersom gärningsmannen var yngre än 21 när brottet begicks fick han straffrabatt.
Senast redigerad av Juristen08 2020-08-25 kl. 17:30.
Citera
2020-08-25, 17:26
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det här är ju helt jävla fucking otroligt:

Han är alltså TIDIGARE dömd till fängelse men har alltså ALDRIG FYSISKT ÅKT IN I FÄNGELSE!
OCH INGEN KAN FÖRKLARA VARFÖR??????

Vad i helvetes jävlar är det här??????????????????????

Vänstern vet att hårda och långa straff inte minskar brottsligheten så därför slipper nästan alla fängelse och vi hör och läser hela tiden att brottsligheten minskar. Om vi mot förmodan skulle tro att den ökar så är det anmälningsbenägenheten som ökat. Förr så anmälde vi inte när vi blev skjutna eller fick en handgranat inkastad genom fönstret men nu har vi börjat anmäla, iaf de som överlever beskjutningen.

Det är föga förvånande att det är utlandsfödda som begått brottet men jag tycker ändå att det är ovanligt men en sån bestraffning om de inte känner till gärningsmännen. De kan iofs ha kränkt dem på något sätt, dvs inte kysst deras fötter
Citera
2020-08-25, 17:27
Medlem
Så en kurd och en tunisier (Halv?). Etnicitet på BO är irrelevant, fattar inte varför det skulle vara mindre vidrigt om det var MENA killar som blev våldtagna istället för svenskar. Tråkigt nog har båda medborgarskap och som jag förstått det rätt så fick kurden det 2014. Det hade varit bättre om alla som söker medborgarskap skriver på ett kontrakt att om de begår grova brott (inte lindraga) så ifråntas de sitt medborgarskap och blir utvisade. Finns ingen som helst anledning att ha kriminella som bara kostar skattepengar. I Iran är det väl till och med dödsstraff på både våldtäkt och homosexualitet?
Citera
2020-08-25, 17:28
Medlem
Jirens avatar
Om de stackars offren är etniska svenskar så önskar jag att deras föräldrar är tvättäkta multikultiälskande flyktingvurmande rödingar.
Citera
2020-08-25, 17:31
Medlem
Citat:
Kluvet huvud får du nog länka till. Det finns det inga uppgifter om vad jag vet.

Citat:
Med tanke på hur stämningen verkar ha varit så var nog en sådan oro högst befogad.

Med andra ord säger han att det är en stor risk att hotet fanns där om att dom skulle få halsen avskuren om dom gjorde något pip ifrån sig.

Blir du så upphetsad när ett par minderåriga pojkar våldtas att du helt förlorar läsförmågan?
Citera
2020-08-25, 17:32
Medlem
Dags att se till att även 16-17-åriga killar tar taxi hem från krogen och fester istället för att ränna ute på gatorna mitt i natten.
Citera
2020-08-25, 17:32
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Kluvet huvud får du nog länka till. Det finns det inga uppgifter om vad jag vet.

Citat:
Det är en klen tröst att någon hörde ens rop på hjälp om man fick huvudet klyvt av en spade sekunden efter att man ropat. Med tanke på hur stämningen verkar ha varit så var nog en sådan oro högst befogad.

Svårt med läsförståelsen eller vad är problemet? användarna diskuterar vad som möjligtvis kan vara orsaken till att BO inte skrek på hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in