Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
18-åringen är född här, så absolut han måste utsatts för svåra prövningar såsom svensk barnomsorg, grundskola, BUP osv.

Klart att pojkstackarn börjar punda, misshandla, råna och våldta då.

Vi måste ha förståelse.

Ja, men han uppges ha psykiska problem och problem i skolan redan, och har varit placerad under LVU och till slut ungdomshem.
Alltså har han varit socialnämndens ansvar i den kommun han först togs i. Undrar vilken ort i Stockholm det är? Kan man inte sköta ett fall som denna killen på ett bättre sätt?
Citera
2020-08-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
De kanske är AIK:are?
Nåja, håller med. Motiv borde diskuteras mer än detta eländiga rasistrunkandet.

Men motivet är väl ganska uppenbart? De ville väl få utlopp för sadism och våldstörst men inslag av sexuellt våld och förnedring. Eller vad är det för motiv du söker efter? Tror du det finns några rimliga skäl att utsätta två minderåriga pojkar för något sådant här barbariskt?!
Citera
2020-08-25, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utopianxxx
Men motivet är väl ganska uppenbart? De ville väl få utlopp för sadism och våldstörst men inslag av sexuellt våld och förnedring. Eller vad är det för motiv du söker efter? Tror du det finns några rimliga skäl att utsätta två minderåriga pojkar för något sådant här barbariskt?!

Ibland så begår underåriga pojkar mord också, så vi vet ju ingenting om dom pojkarna som utsatts för denna tortyr. Inget motiv är känt eller om det saknas motiv till detta grova brott.
Citera
2020-08-25, 22:55
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
De kanske är AIK:are?
Nåja, håller med. Motiv borde diskuteras mer än detta eländiga rasistrunkandet.

Motivet är sadismen och empatilösheten hos dessa halvapor till gärningsmän. Tror du nåt annat motiverar någon att våldta och tortera i tio timmar?
Citera
2020-08-25, 22:55
Medlem
TheAlamos avatar
Man märker stora delar av medias och politikers intressen varje dag i och med dessa brott. Expressen och andra skriver visserligen om det ibland men annars tigs det ihjäl. Hur kan man inte skämmas över att inte ta upp dessa sinnessjuka ämnen mer som ansvariga för media och landet? Skäms inte människorna som röstar på dessa politiker och blint sväljer propagandan och mörkandet i media? Det verkar inte så. Jag har själv blivit immun mot vad som händer i landet eftersom jag inte orkade vara arg hela tiden förut, men det här börjar gå över gränsen för mig igen.

Var är media? Var är politiker? Var är politikernas väljare? Ansvariga personer för detta borde torteras till döds i framtiden.
Citera
2020-08-25, 22:56
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ja, men han uppges ha psykiska problem och problem i skolan redan, och har varit placerad under LVU och till slut ungdomshem.
Alltså har han varit socialnämndens ansvar i den kommun han först togs i. Undrar vilken ort i Stockholm det är? Kan man inte sköta ett fall som denna killen på ett bättre sätt?

Han är skriven i Solna med sina föräldrar så det är ju en bra gissning.

Sluten (livslång) psykvård kanske hade kunna förhindra detta? Återupprättandet av den kan vara en lösning.
Citera
2020-08-25, 22:56
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Riktigt sjukt och obehagligt. Jag är glad att de är oskadda.
Du skriver i en senare post att du är läkare. Det kanske du är, men du verkar ha svårt med läsförståelsen. ”Oskadda”!? Eller det kanske är förövarnas hälsotillstånd du syftar på?
Citera
2020-08-25, 22:57
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
På riktigt? Dom behövde bara pengar och lätta offer, resten blev en bonus för dessa psykopater. Vi har nu hundratusentals sådana här potentionella kräk och ohyra i vårt land och det tas in och flöds än fler av dom varje dag. Genetiskt och det finns ofta en anledning till varför deras föräldrar flytt deras hemländer. Det ofta är inte fattiga, skötsamma och hårt arbetande människor som av otur hamnat i flyktingläger utan denna typ av människor som söker snabbast enklast väg och ingen jävel ska stå i vägen, inte ens de som föder dom. Det är väl bara att säga grattis till alla korkade "hjälpsamma" svenskar som tycker synd om sådana här och sen friskt delar ut boende och bidrag.

Vad förbannad man blir över sådant här, så jävla förbannad. Vad gick fel undrar en del men vakna då för helvete för detta är inte första och sista gången.
Mycket rasistsnack på dig
Här lär det finnas en bakomliggande konflikt grabbarna emellan
Citera
2020-08-25, 22:58
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja vissa människor föds med en antisocial personlighetsstörning helt enkelt.
Vissa fungerar ”bra” i livet men andra blir sadister och våldsverkare.
Det finns ingen bot för dem. De kommer aldrig kunna känna empati.

Absolut - den uppfostran och stöd som ges av föräldrar, den kultur de uppfostras i kan hjälpa mycket. Empatilösa kan betingas att agera empatiskt.

I detta fallet tror jag det är rätt kört. Livstids fängelse eller sluten psykvård är nog lösning.
Citera
2020-08-25, 22:58
Medlem
Det finns hyfsat enkla o effektiva lösningar mot såna här o som varar längre än fängelse - men de kräver ändrad lagstiftning

SchnabelKapning o BortKarvning av Ztenarna - då blir det slut med anala våldtäkter
Citera
2020-08-25, 22:59
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Eller så kan det varit så att de tvingade offren att suga av dem. För att förnedra dem.

Lite riskabelt tycker jag. Om BO skulle bita menar jag.
Men jag ser att åklagaren "bara" yrkat på våldtäkt och inte grov våldtäkt. Det öppnar en möjlighet att det kanske inte behöver bli permanenta fysiska skador hos brottsoffren. Det skulle kännas lite bättre. Permanenta psykiska skador kommer det att bli under alla förhållanden.
Senast redigerad av Juristen08 2020-08-25 kl. 23:08.
Citera
2020-08-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Han är skriven i Solna med sina föräldrar så det är ju en bra gissning.

Sluten (livslång) psykvård kanske hade kunna förhindra detta? Återupprättandet av den kan vara en lösning.

Vi har redan det tycket jag mig läsa häromdagen. Man behåller människor på rättspsyk trots att dom både avtjänat det dom dömts för och anses inte heller vara allvarligt psykiskt sjuka. Det låter skrämmande tycker jag.
Solna socialnämnd med andra ord har haft pojken under LVU/vård och institution så som ungdomshem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in