Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-26, 00:08
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Nej, frågan är vad vi alla kan göra för att sätta stopp för våldtäkter, misshandel, mord och (förnedrings)rån. Det är en så liten klick av befolkningen som begår dessa typer av brott - en bra början är att skärpa straffen för all typ av våldsbrottslighet.

Kvinnofridskränkaren utövar ex. inte enbart våld mot kvinnor, utan är våldsamma överlag. Jag kan referera till forskning men känns överflödigt på fb.

Polisen verkar hur som stå helt handfallen
Ingen liten klick, det kan jag lova111
Citera
2020-08-26, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Mycket tråkigt att föräldrarna misslyckades att ta honom av daga.

Mm väldigt TRÅKIGT.. hur efterbliven får man vara? Återkommande så är MENA-föräldrar usla på att ta hand om sina skitungar.
Vräk skiten, de bär lika mycket ansvar som deras monsterunge. Riktiga jävla avskräden, slöseri på syre.
Citera
2020-08-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Och det har inget med mord att göra. Det betyder helt enkelt att man uppsåtligt tuttat eld på någonting i smyg. Det kan röra sig om allt ifrån en gräsmatta till ett utedass typ. Klassas som ett allmänfarligt brott. Vid svårare eldning, med stor förödelse eller skador på människor och djur blir brottet ifråga "grov mordbrand". Men det var det alltså inte fråga om här.

han har alltså tuttat eld på något som kunde ha lett till någons död, det tycker jag är ett mkt våldsamt beteende, och det hade du troligtvis också tyckt om det gällt ditt garage el.likn.
Citera
2020-08-26, 00:12
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Ingen liten klick, det kan jag lova111

relativt till befolkningsmängden, men såklart för stor klick och med hårdare straff som i Danmark skulle våra gator vara (bli) tryggare.
Citera
2020-08-26, 00:19
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Helt rätt.
Den 18-årige tunisiern är 2:a generationens invandrare (född i Sverige) och har således svenskt medborgarskap.
Den 21-årige Iraniern (kurd) invandrade till Sverige som 'barn' och fick svenskt medborgarskap 2014(?).

Läste att hans pappa är tunisier. Kan det vara så att hans mamma är svensk?
Citera
2020-08-26, 00:21
Avstängd
Xpander-s avatar
Citat:
Alla i den här soppan är väl medborgare, eller vet du att BO är utlänningar?
Den yngre GM ska vara född i Sverige enligt andra postare. Ditt tidigare inlägg om att de kommit hit illegalt blir i det ljuset lite konstigt. Kanske blev 18-åringens mor våldtagen i samband med befruktningen, det är väl inte omöjligt. Men nog var det legalt att föda ungen ändå.

de som genom bedrägeri tillskansat sig medborgarskap räknar inte jag som svenska medborgare, så det är en definitionsfråga, som om du skulle lura till dig ett hus av någon, då skulle inte jag tycka du var ägare till huset. som exempel.
Citera
2020-08-26, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
de som genom bedrägeri tillskansat sig medborgarskap räknar inte jag som svenska medborgare, så det är en definitionsfråga, som om du skulle lura till dig ett hus av någon, då skulle inte jag tycka du var ägare till huset. som exempel.

Ja eller om du skulle ha en läkar”utbildning” i hemlandet men köra taxi i Sverige HOST HOST
Citera
2020-08-26, 00:25
Avstängd
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acemanner
Ja eller om du skulle ha en läkar”utbildning” i hemlandet men köra taxi i Sverige HOST HOST

menar du inte rymdforskare, de är alla som kom2015 och 17år gamla.
Citera
2020-08-26, 00:30
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Det är inte något särskilt bedrägligt beteende att råka bli född i Sverige.
Citera
2020-08-26, 00:30
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
han har alltså tuttat eld på något som kunde ha lett till någons död, det tycker jag är ett mkt våldsamt beteende, och det hade du troligtvis också tyckt om det gällt ditt garage el.likn.
Jag vet inte vad han tuttat eld på, jag har inte läst den domen. Men mordbrand har alltså inte något med risken för någons död att göra. Det är inget våldsbrott.
Det rör sig för det mesta om ett psykiskt sjukt beteende. Och det stämmer väl in på aktuellt beteende också.
Citera
2020-08-26, 00:33
Avstängd
Xpander-s avatar
Citat:
Det är inte något särskilt bedrägligt beteende att råka bli född i Sverige.

deras familjer ditt jävla rikspuucko, skicka hem skräpet, de har inte i swe att göra.
Citera
2020-08-26, 00:35
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Läste att hans pappa är tunisier. Kan det vara så att hans mamma är svensk?
Så kan det mycket möjligt vara.
I så fall är jag tveksam till huruvida han skall karakteriseras som en andra generationens invandrare.
Man kan dock inbilla sig att en andra generationens invandrare, i en väldigt vid bemärkelse även skulle innefatta avkommor där ena föräldern är etniskt svensk.
Jag tror dock inte jag personligen skulle karakterisera ett sådant barn som en andra generationens invandrare, utan kanske istället som "utav utländsk härkomst".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in