2020-08-27, 14:34
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det har varit frvnade fr mig att s pass mnga har s dlig verksamhet i sina huvuden. Dlig insikt men framfrallt en ofrmga att korrekt tolka verkligheten. Trump ljuger och hans vljare skrattar och tror att han lurar "libsen". Men det r ju sina vljare han lurar. Han ljuger om allting och de r knslomssigt knutna till Trump som ngon slags riddare som ska rdda dem. De kan inte vara logiska fr fem re.

Det hr med coronan fr en del att vakna i alla fall.
Men republikanerna har ju ocks nu brjat se att det inte bara var lite Trump ljg om, utan allt medan Trump r kriminell p hg niv.

Kan inte du vcka mig med lite information av vad demokraterna har gjort, vilka frslag dom lagt som Trump avfrdat?, gllande coronans framfart.

New York, dr flest dtt i Corona, styrs av demokraterna.
Hur mycket har Trump tilltits styra "fel" dr?
Eller r det Trumps fel att demokraterna som styr har handlat fel?

Varfr hnger ni inte i Stefan Lfven trden och spammar hat mot honom d coronan hrjat lika bra hr i Sverige?

Svara utan att ljuga.
2020-08-27, 14:39
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Trumps beteende visar klart och tydligt likhet med hur ngon som tagit uppttjack beter sig. Sen att Trump ljuger och visar totalt frakt fr dem han lurar med att han har en politik och att han jobbar fr USA:s befolkning r fascinerande bde p ett tragiskt och p ett roligt stt. Man frvnas ver att det finns s mnga korkade amerikaner som inte ser att Trump r en bedragare.
Jas ja. Hade han tagit speed s hade vi nog sett fler nattliga tweets, vilket vi inte gjort annat n d han befunnit sig i andra tidszoner. Att inte ens korkade amerikaner tycker att han skulle vara en bedragare r ett vldigt bra betyg p Trumps rliga, enkla och raka budskap till sin nation.

Det var till stor del just de som oroat mig, de korkade amerikanerna. Ingen tycks veta hur mnga de faktiskt r, och hade deras antal varit strre s kanske det hade varit dags att brja slja av Aapl mfl. nu nr det r s f som rstar - och vem vet hur det hade kunnat g d?

Medvetet ljuga har jag inte sett honom gra nnu. Men som ledare av en s pass stor nation s utgr jag frn att han skerligen ljugit nn gng p resan dit. Som tur r s verkar hans ambition vara att hlla sig till sanningen. Beundransvrt. Hur ser det ut fr Biden i den hr aspekten? Yrkespolitiker som han r har han nog relativt kort hllbarhet under samma lupp som Trump nu lever under. Tror du inte?
2020-08-27, 14:39
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
USA's samhlle lider av ett genomruttet system vad gller utbildning, sjukvrd och socialfrvaltning. De kravaller som har uppsttt beror ju p den polarisering som republikanerna lnge har verkat fr, och som har kraftigt accelererat genom Trumps politik. Jag r varken fr eller emot demokraterna, men inser att Trump som president r ett stort misstag d han leder landet kpprtt t helvete.

Intressant att du ger vnstern skulden nr kravaller uppstr som resultat av polisers tydliga vervld. Det r vl den propaganda som bedrivs i Fox news, Breitbart och liknande. Det underlttar verkligen inte nationens frmga att ta itu med problemen.
Vad tycker du att polisen ska gra i den senaste situationen? Man frskte brotta ner den misstnkte, man slog honom och man anvnde taser p honom. Det var ven bekrftat att han var bevpnad med kniv och han strckte sig efter ngot i bilen. ven vrt att nmna han var efterlyst fr "Domestic abuse" samt "3rd degree sexual assault" https://wcca.wicourts.gov/caseDetail...0&mode=details

Lser man vidare om "3rd degree sexual assault" s ser man i detta fall att han hade sex med en person mot dens vilja. Allts vldtkt https://pbs.twimg.com/media/EgZc5lTXkAA0aTA.jpg

S igen, en bevpnad vldtktsman som man inte lyckades brotta ner eller anvnda elpistol p strcker sig efter ngot i bilen nr han vgrat lyssna p polisens instruktioner. Detta tycker vnstern r vrt att protestera ver och tack vare protesterna s har vi ytterligare tv dda samt stora skador p privat egendom.
2020-08-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Kan inte du vcka mig med lite information av vad demokraterna har gjort, vilka frslag dom lagt som Trump avfrdat?, gllande coronans framfart.

New York, dr flest dtt i Corona, styrs av demokraterna.
Hur mycket har Trump tilltits styra "fel" dr?
Eller r det Trumps fel att demokraterna som styr har handlat fel?

Varfr hnger ni inte i Stefan Lfven trden och spammar hat mot honom d coronan hrjat lika bra hr i Sverige?

Svara utan att ljuga.

Frgan r hur mnga som kommer att rsta p Biden fr den lgnaktiga presskonferensen Trump hade om en avgrande behandlingsmetod fr coronasjuka. Jag tror att den lgnen r svr fr folk att ta. Det var prat i flera dagar innan dr Trump pstod att han hade ngot fantastiskt att meddela.

Och det hela var bara en stor fet lgn. De stod och ljg rakt upp och ner fr de oroliga och rdda. Jag tror inte det var s bra.
2020-08-27, 14:46
Avstngd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Nog fr att jag r pro Trump, men det hr uttalandet str jag inte bakom...

Okej? Knappast s att ALLA pro trump skulle tycka det jag tycker. Jag bryr mig knappt om amerika eller deras politik, men en vidrig pedofil som ledare fr landet? En dement pedofil till och med. Finns inget bra som kan komma dr ifrn.

// PoK
2020-08-27, 14:50
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Verkar som presidenten gmmer sig nere i kllaren igen...
https://twitter.com/Yamiche/status/1298824926586175489

Citat:
Hotbilden blir s klart stor nr man ljuger hela tiden fr folk. Bara det senaste med lgnen om plasman och lgnen i juli om the health care plan gr folk vansinniga. Trump utstter sig sjlv fr en risk nr han ljuger. Kan inte tycka synd om honom.

The two agencies have been working hand-in-hand since 2014 to develop an appropriate barrier that will keep the White House and grounds as accessible as possible to the public while ensuring the security of the White House and its occupants.

terigen s fr Trump skulden fr ngot som han inte har ngot alls med att gra.
https://www.nps.gov/whho/learn/manag...nstruction.htm
2020-08-27, 14:54
Medlem
Citat:
Jag tror att Trump frlorar fler vljare n han vinner. Folk vill inte rsta p honom p grund av hans dliga respons kring coronan. Bara 31% tycker att han skter det bra, och det var innan lgnerna om plasman som Trump pstod var ett genombrott och bara var dravel.

Om han ska ha en chans mste han vinna folk. Och jag vet inte hur han ska klara av det? Han har ju inte mycket att komma med som r lockande fr folk. Men jag kanske missar ngot?

Nu spelar ju staterna en roll fr vem som vinner, men om man ser till rster i helhet s ser jag det s.
.

Trumps chans r vl att hamra p att demokraterna inte r patriotiska nog....USA r mycket speciellt det har man frsttt av denna cirkusen. Drfr mste demokraterna vara frsiktiga i sina budskap om Kina och vrldshandeln. Jag hller med om att Trump inte imponerat nr det gller corona. Omo vi tergr till Trump s tror jag att han skall ge Pence mer utrymme. Pence r en typ som gr hem hos dom mer konservativa och traditionella husmdrarna... och hos pensionrerna. Lt oss se vad bettingsejterna ger om en mnad, d kanske vi fr en fingervisning. Det r nnu mycket tid kvar.
2020-08-27, 14:54
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Det dr r ju bara ett frsk att kasta skit p Biden. Inget annat. Men frsts lyckas han f en del att jubla ver det nr de r s lgpannade de r. Trumps hela presidentskap sker med hjlp av de utvecklingsstrda.
Detta r ett extremt bra drag av Trump. Vi sg p sociala medier hur det anklagades att Trump jr. var hg p kokain. Och nu gr Trump ut och krver drogtest infr debatten med Biden. Ett extremt taktiskt bra drag att dels dra bort fokus och dels gra s att man kan inte klaga p Eric Trump och vara emot att drogtesta infr debatterna, utan att verka som en hycklare. Detta r "4d chess" p hg niv.
2020-08-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
.

Trumps chans r vl att hamra p att demokraterna inte r patriotiska nog....USA r mycket speciellt det har man frsttt av denna cirkusen. Drfr mste demokraterna vara frsiktiga i sina budskap om Kina och vrldshandeln. Jag hller med om att Trump inte imponerat nr det gller corona. Omo vi tergr till Trump s tror jag att han skall ge Pence mer utrymme. Pence r en typ som gr hem hos dom mer konservativa och traditionella husmdrarna... och hos pensionrerna. Lt oss se vad bettingsejterna ger om en mnad, d kanske vi fr en fingervisning. Det r nnu mycket tid kvar.

Pence framstr ju som den som r stabil av de tv. Och s lnge han inte talar fr mycket om att han anser att Gud skapade vrlden och att evolutionen inte har skett s fungerar han. Han undvek det mnet infr 2016 s han kan knipa om det. Men hans politik som kommer frn den typen av kristen tro r nog allmnt inte s gngbart. Men inget han behver framhlla. Om han bara framstller sig som sunt kristen med konservativa vrderingar gr han nog hem i stugorna.

Hos de ultrakristna hycklarna s r de nog med p att evolutionen inte har skett utan att Gud r den som skapat allt fr 4000 r sedan eller nr det nu r.
2020-08-27, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Detta r ett extremt bra drag av Trump. Vi sg p sociala medier hur det anklagades att Trump jr. var hg p kokain. Och nu gr Trump ut och krver drogtest infr debatten med Biden. Ett extremt taktiskt bra drag att dels dra bort fokus och dels gra s att man kan inte klaga p Eric Trump och vara emot att drogtesta infr debatterna, utan att verka som en hycklare. Detta r "4d chess" p hg niv.

Frutsatt att det inte blir fr uppenbart bara.

Och de som inte ser det nu r nog mest de som redan r fr att rsta p Trump. Den hr typen av skojerier kan inte f honom att f fler rster. Och han mste vinna ngra. Jag undrar om han r kapabel att frndra ngot hos sig sjlv fr att vinna fler rster?
2020-08-27, 15:03
Medlem
Ha ha ha, har han krvt en drogtest? Det har jag missat. Jag har ju sjlv antytt att det behvs droger, hur FAN skall annars Biden och Trump orka. Och till och med Pence verkade lite drogad ven om han sktte talet bra.

Ja vad skall man sga? Hur skall detta sluta?
2020-08-27, 15:06
Medlem
Citat:
Pence framstr ju som den som r stabil av de tv. Och s lnge han inte talar fr mycket om att han anser att Gud skapade vrlden och att evolutionen inte har skett s fungerar han. Han undvek det mnet infr 2016 s han kan knipa om det. Men hans politik som kommer frn den typen av kristen tro r nog allmnt inte s gngbart. Men inget han behver framhlla. Om han bara framstller sig som sunt kristen med konservativa vrderingar gr han nog hem i stugorna.

Hos de ultrakristna hycklarna s r de nog med p att evolutionen inte har skett utan att Gud r den som skapat allt fr 4000 r sedan eller nr det nu r.

Jag r sjlv inte religis men jag har ju sett att i delar av USA, ven bland frgade och latinos, r religionen viktig. Drfr r Pence viktig som en stabil klippa i jmfrelse med burduse Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in