Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-28, 22:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
En kul grej en hel natt. Låter i mina öron helt sjukt. Undrar varför inte BO:arna försökte springa därifrån. Ganska mörka partier runt kyrkogården där man kan gömma sig om man försöker fly.
Jag antar att BO:arna inte hela natten stod i graven.

Enl. uppgifter i tråden så var de avklädda och (antar jag) barfota, bakbundna, hade munnen full med tyg och knivstuckna/knivskurna i benen.
Citera
2020-08-28, 23:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postatallen
Jag tror inte du kan säga hur du hade reagerat, en vanlig svensson hade inte reagerat så som hon, svensson hade varit förtvivlad men vart samarbetsvillig, svensson hade dock skitit fullständigt i vilken tid barnet kom hem.
Du har ju helt missat vilken situation mamman har att reagera utifrån.

Och jo - svensson skyddar sina barn så in i helvete. Jag har jobbat inom kriminalvården och mött svensson. Har du det?

Citat:
Det kan du t.ex. se på BO familj som jag till 99% säkerhet kan säga att de skiter när de kom hem, de bryr sig bara om själva fallet i sig och hur deras barn mår vilket även GMs föräldrar borde göra.
Det är synd om dig om du inte kan förstå vilka skilda positioner som BO:s föräldrar och GM:s föräldrar har.
Förhoppningsvis blir du också vuxen någon gång och kan vara lite mer nyanserad.
Citera
2020-08-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Svensk socialvård i ett nötskal. Det tog alltså tio år innan åtgärder sattes in, om man nu ska tro på uppgifterna - det låter så korkat så man kan misstänka tryckfel.
Det framgår inte om/att han farit illa i hemmet.
Citera
2020-08-28, 23:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokklubben
Det framgår inte om/att han farit illa i hemmet.
Det bör han dock ha gjort ifall han redan som tvååring var känd hos socialen. Han kan knappast ha skaffat sig ett eget renommé så tidigt.
Citera
2020-08-28, 23:10
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är personen vuxen nu och har ett annat ursprungsland så ser jag inga problem med att det svenska medborgarskapet dras tillbaka.

Precis, det är en självklarhet. Ut med båda två. Vem fan bryr sig om FN och deras konventioner.

Israel, Ungern och flera andra länder har väl ignorerat varenda konvention i stort sett. Då kan Sverige göra likadant.

Ingenting skulle hända. Det är ett hån mot dessa stackars pojkar om de får stanna kvar i landet.
Senast redigerad av Cuckslayer 2020-08-28 kl. 23:12.
Citera
2020-08-28, 23:11
Medlem
HGs avatar
Citat:
Fast jag läser det annorlunda -- pappan VILL inte tro det men lämnar möjligheten öppen. Mamman vill inte ens prata med sin son förrän han bett om ursäkt - dels för att han inte gick hem som överenskommet, dels om han gjort detta mot pojkarna.

Här tror jag vi ser problemet. Mamman vill inte tala med pojken eftersom han inte kom hem som de hade kommit överens om samt om han är skyldig för brottet mot BO:arna.

Är det bara jag som har svårt att anse att inte komma hem är lika allvarligt som att utöva tortyr och andra brott mot pojkar?
Citera
2020-08-28, 23:11
Medlem
Lalle46s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Om man hotar familjer som inte har med brottet att göra, som ofta sker när högerextremister väcker sin svans till liv, så går vi mot laglöshet. Beträffande hoten så är jag övertygad om att detta bevakas just nu av polis. Det är rena slödderfasonerna fortfarande. Häktet har dom misstänkta i förvar så där går ärendet sin gilla gång. Vad fan vet du om BO i fallet? Din kränkta uppenbarelse anger också att en förälder som hotas inte får uttrycka sig i media? Sen när är det ett brott? Han skall skämmas också för sin myndiga son? Hade du varit lika aktiv i trådar som inte handlar om invandrare där brott som mord begås hade du varit mer övertygande. Men så är det ju inte eftersom du har en agenda. En genomskådad agenda till och med.
DU är övertygad om att polisen.. Då kan JAG övertyga dig om att så icke är fallet! Hur jag kan yttra mig om det talar jag inte om, det får du lista ut själv. Men så dum som du är så klarar du inte av det!
Citera
2020-08-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det bör han dock ha gjort ifall han redan som tvååring var känd hos socialen. Han kan knappast ha skaffat sig ett eget renommé så tidigt.
Eller så var han känd för socialen genom släktskap - kan ju ha varit en problematisk, behövande, krävande familj på olika sätt.

Vad man dock kan vara säker på utifrån dokumentationen, är att detta är en familj som kostat oerhörda resurser.
Citera
2020-08-28, 23:16
Medlem
Citat:
Inte alltid man vinklar till brottslingarnas fördel. Har du begått ett brott mot en minoritet så hängs du ut med bild och personfakta i Aftonbladet.

Visst har du rätt rent generellt. I detta fall vinklade Aftonbladet till att det är synd om förövare eftersom de inte var svenskar. Som invandrare är det per automatik synd om dem, och därför behöver de inte ta ansvar i ett samhälle där de är diskriminerade. Att deras barn är sexualsadister och kriminella i övrigt saknar journalistisk relevans. Dessa invandrare från Mena gör en massa barn som är samhällets ansvar och ska försörjas på livstid av andra. "Rasister" är däremot vuxna och ska dömas hårt med samma logik.

Det börjar bli komplicerat att läsa nyheter i Svärje, och nysta fram vem som är gärningsman och vem som är brottsoffer.
Citera
2020-08-28, 23:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Här tror jag vi ser problemet. Mamman vill inte tala med pojken eftersom han inte kom hem som de hade kommit överens om samt om han är skyldig för brottet mot BO:arna.

Är det bara jag som har svårt att anse att inte komma hem är lika allvarligt som att utöva tortyr och andra brott mot pojkar?
Jag gissar att du skrivit fel i meningen.

För mamman är sanningen att om han hade kommit hem så hade han inte kunnat skada andra.
Det finns ingen poäng med att tolka in att mamman skulle vara likgiltig inför det sonen gjort/anklagas för. Tvärtom -- hon vill inte ens prata med honom om han inte erkänner, ber om ursäkt och tar sitt ansvar .. om det är han som är skyldig.
Citera
2020-08-28, 23:21
Medlem
Postatallens avatar
Citat:
Du har ju helt missat vilken situation mamman har att reagera utifrån.

Och jo - svensson skyddar sina barn så in i helvete. Jag har jobbat inom kriminalvården och mött svensson. Har du det?

Det är synd om dig om du inte kan förstå vilka skilda positioner som BO:s föräldrar och GM:s föräldrar har.
Förhoppningsvis blir du också vuxen någon gång och kan vara lite mer nyanserad.
Jag har träffat många kriminell svensson inkl deras laglydiga föräldrar, ja och klart som fan de skyddar sina barn, men du fattar ju inte att det inte är att skydda sina barn att fortsätta gnälla om att han kom hem sent, det betyder inget längre då GM gjorde ett så allvarligt brott!
Citera
2020-08-28, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Visst har du rätt rent generellt. I detta fall vinklade Aftonbladet till att det är synd om förövare eftersom de inte var svenskar. Som invandrare är det per automatik synd om dem, och därför behöver de inte ta ansvar i ett samhälle där de är diskriminerade. Att deras barn är sexualsadister och kriminella i övrigt saknar journalistisk relevans. Dessa invandrare från Mena gör en massa barn som är samhällets ansvar och ska försörjas på livstid av andra. "Rasister" är däremot vuxna och ska dömas hårt med samma logik.

Det börjar bli komplicerat att läsa nyheter i Svärje, och nysta fram vem som är gärningsman och vem som är brottsoffer.

För dig kanske det är extremt svårt medan andra har lättare för sig att se brottsoffer och misstänkta gärningsmän i fallet. Däremot så brukar inte gärningsmännens familjer hotas som i detta fallet och definitivt inte små barn i familjerna. Så nu kanske även du vet vilka som sitter häktade i alla fall och om inte kan du alltid titta på häktningsprotokollet. Men du att olaga hota någon innebär faktiskt att familjen är målsägande och i princip BO . Svårt kanske då din trångsynthet hade insett det om det rört en svensk familj. Den som inbillar sig att lagen skiljer på personer i Sverige har missat en betydlig stor del av rättsapparaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in