2020-08-28, 23:33
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.youtube.com/watch?v=eS2ydSKM8KI

Tim Pool diskuterar det vi pratar om just nu.

Det var intressant att lyssna p.
2020-08-28, 23:34
Medlem
Citat:
Du r ocks naiv och inte insatt.

Amerikaner hatar abort och lskar gud. Fr oss svenskar blir det att lta konstigt, men det gr definitivt hem hos amerikaner.

Utver det lskar Amerikaner, tminstone minst 70% av folket, patriotism. Ngot vi borde se mer av i Sverige i min sikt.

Jag har inte yttrat ett ord om vad amerikaner tycker om abort. Jag skrev att Trump str och ljuger och sger absurda saker om demokraterna och Biden. Det tycker inte normala mnniskor om. De vill ha en president som kan sga ngot som r sant. Att han ljuger om allting ser folk som ett stort problem.
2020-08-28, 23:35
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag har inte yttrat ett ord om vad amerikaner tycker om abort. Jag skrev att Trump str och ljuger och sger absurda saker om demokraterna och Biden. Det tycker inte normala mnniskor om. De vill ha en president som kan sga ngot som r sant. Att han ljuger om allting ser folk som ett stort problem.

Ljuger han verkligen? Eller r det du som r vilseledd av media?

Sug p saken.
2020-08-28, 23:36
Medlem
Citat:

Utver det s snkte Trump priserna p medicin och gick direkt emot de stora lkemedelsfretagen. Kan tro att de inte r srskilt glada ver det.

Utver det lskar Amerikaner, tminstone minst 70% av folket, patriotism. Ngot vi borde se mer av i Sverige i min sikt.

Nej, det att han snkt priserna p medicin r inte heller sant. Finns det ingen hejd p vad du lter dig luras till?

En del knda nationalister i USA ska rsta p Biden.
2020-08-28, 23:36
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Nej, det att han snkt priserna p medicin r inte heller sant. Finns det ingen hejd p vad du lter dig luras till?

https://www.whitehouse.gov/briefings...g-medications/

Ja vitmakt rrelsen Richard Spencer ska rsta p Biden ja, sger vl allt om Demokraterna?
2020-08-28, 23:38
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

https://thedonald.win/p/GvKPy6uP/my-wifes-meds/

Amerikaner diskuterar hur billigt mediciner blivit.
2020-08-28, 23:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Detta r en frihetslskares chans! Hoppa med p detta tg istllet.

Sammanfattning: Jag hoppar inte p ett "tg" som vill gra USA till en semidemokratisk stat som Ryssland eller Kina (semidemokratisk i bsta fall, diktatur i vrsta fallet).

Trump har upprepade gnger uttryckt sin beundran fr dessa stater och dess ledare, och uttryckt beundran fr att de har gjort om sina valsystem s de kan sitta kvar p livstid. Han har ocks "skojat" om att han sjlv kommer att sitta kvar p livstid likt dessa diktaturer.
2020-08-28, 23:45
Medlem
badbollen3s avatar
Pence hller nnu ett magiskt tal, denna gng i Michigan:

https://www.youtube.com/watch?v=Pks8WrpOnh8
2020-08-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sammanfattning: Jag hoppar inte p ett "tg" som vill gra USA till en semidemokratisk stat som Ryssland eller Kina (semidemokratisk i bsta fall, diktatur i vrsta fallet).

Trump har upprepade gnger uttryckt sin beundran fr dessa stater och dess ledare, och uttryckt beundran fr att de har gjort om sina valsystem s de kan sitta kvar p livstid. Han har ocks "skojat" om att han sjlv kommer att sitta kvar p livstid likt dessa diktaturer.

Hller verkligen med dig hr. Det vrsta r att hans ljugande verkar g hem. Obegripligt att folk inte fljer med bttre i USA. De kan inte bara flja ljugmedia som de gr och tro att de verkligen ser vad Trump gr och vad han sger och att detta inte hnger ihop fr fem re.

Allt dljande av det som kongressen velat utreda vad gller Ryssland och Ukraina och de hindrade vittnena som inte fick vittna. Det r klart att han frsker ta bort demokratin s mycket han kan.
2020-08-28, 23:47
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Pence hller nnu ett magiskt tal, denna gng i Michigan:

https://www.youtube.com/watch?v=Pks8WrpOnh8
Lika magiskt som att se mlarfrgen torka r det...
2020-08-28, 23:47
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Oh my! More than 350 faith leaders endorse Biden, citing 'need of moral leadership'

Vad sger Pence om detta? Att de inte r tillrckligt religisa? Hur tar man emot nyheten i Trumpcountry? Partipolitiska `psychics' i VH kanske spr att mer ads funding behvs nu. Hromdagen kom det en poll som visade att farmare (i Trumpcountry) inte var srskilt glada ver utvecklingen heller; -18% fr Trump (frn en vldigt hg niv). Mnuchin ringer sklart febrilt till kineserna nu, men frgan r om det rcker fr att f den bl vgen att avta ngot. Slutar Kina kpa in varor drifrn, d blir racet i de traditionellt rda delstaterna mycket, mycket tightare.
Tack! Du r en av f som lyckas att hlla dig saklig. Trots att du ngra enstaka gnger ocks knner att det r viktigt att ppeka hur lurade Trump fans r, s fr du tummen upp fr att du inte sjunker i niv och stannar dr.

Gllande din nyhet om dessa religisa ledare som pratar om moral, s fr jag inte ihop det riktigt. Fr dessa som nu endorsar Biden str ven bakom HBTLQ grupperna. Hur fr dom ihop det med sin religions moral? Frst mig rtt, jag tycker absolut att det r rtt att regnbgsrrelsen ska ha lika rttigheter. Men fr inte ihop hur dessa pstr sig vara religisa ledare, men samtidigt gr emot vad deras religion tycker om det?

Det knns lite som vra svenska pastorer som viger homosexuella med bibeln i handen, nr samma bibel r emot homosexualitet.

Det knns inte kta, om man sger s.

Men kul att religioner reformeras och anpassas till samtiden. nskar bara att Islam ocks gjorde detta. Hur r det med judarna? r deras rabbiner okej med att viga homosexuella?

Eller r det bara kristendomen som skall anpassas?

Ja men oavsett vad, s bra fr Biden/Kamala. Men tror knappast att dessa religisa ledare fr med sig s mnga ur sina frsamlingar. Dr medelamerikanen fortfarande r rtt s religis, och som inte tycker att kyrkan ska viga homosexuella.

Citat:
and Robert W. Lee IV, a descendant of the Confederate general, who stepped down as pastor of a North Carolina church in 2017 after publicly supporting Black Lives Matter.
r nyfiken p varfr denna herre lmnade? Fick han sparken fr att han supporta BLM eller vad handlar det om? Konstig text att skriva utan att frklara ordentligt.

Sen r ngra av dessa redan demokrater sedan innan.
Citat:
Former Democratic state lawmakers such as Paul Rosenthal (Colo.) and Natalie Phelps Finnie (Ill.) are also on the list.
2020-08-28, 23:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Sammanfattning av alla tal p RNCs vecka:

Rsta p Trump annars blir det som det r nu (under Trump?)
USA gick strlande innan covid-19 trffade landet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in