Citat:
Ursprungligen postat av
Iditarod
Og en uke senere skriver NRK flgende:
Politiet har aldri uttalt seg om hva de mener er motivet for drapet, men etter det NRK fr opplyst er politiets hovedteori at Anne-Elisabeth Hagen ble drept som flge av problemer i ekteskapet.
Disse psttte problemene i ekteskapet er det delte meninger om. AEH skal ha betrodd seg til en venninne. Den nrmeste familie og omgangsvenner bestrider disse ekteskapsproblemene. Det blir egentlig den ene venninnens p stand vs familie og venner.Den ene datteren uttalte at det var en god stemning i barnedomshjemmet, og at barna kunne snakke med sine foreldre om alt. P bakgrunn av dette, mente hun at hvis skilsmisse var tema , s ville AEH snakket med barna om dette. Vi snakker i dette tilfellet om "barn" som er godt voksne, hvorfor i all verden skulle en eventuell skilsmisse holdes hemmelig? Jeg synes dette med en skilsmisse er merkelig, ikke ulikt AES angivelige utsagn om at hun "ikke hadde rd til" reise bort en weekend
Det du skrev som jeg kommenterte p var din pstand om at politiet ikke har ett klart motiv som faktisk er direkte feil. De har ett krystallklart bilde p hva som er motivet for drapet p AEH, men om de kan bevise dette er jo en annen sak. Skilsmisse er like vanlig som ekteskap, men derimot drap pga skilsmisse er gudskjelov sjeldent i Norge.
Jeg mistenker ingen av barna til vre medskyldige i drapet og finner det heller ikke unaturlig at de nsker tro p sin far.
Nr det gjelder motivet s tror jeg p at politiet er p rett spor ut i fra hva som har blitt kjent gjennom media. Jeg tror det er mer vanlig i denne aldersgruppen dele informasjon om ekteskap osv med nrmeste venner enn belemre sine egne barn med dette. Jeg tror ogs at den gode venninnen som kommenterte tidlig i saken etter fengsling med kommentaren: n er hun borte for alltid egentlig med den setningen fortalte mye mer enn vi kjenner til i denne trden.