2020-08-30, 20:08
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
S r det. TH r van vid att frhandla och har en bra advokat.

Men ibland kan det g s illa under polisfrhr att polisen fr fram falska erknnanden pga otillbrliga metoder. Vilka metoderna r gr att lsa om i bla den hr lttfattliga uppsatsen:
https://lup.lub.lu.se/luur/download?...ileOId=8974471

Nu finns det knappast nn fara fr att TH skulle komma med falskt erknnande, men den norska polisen verkar strunta i den i srklass bsta frhrsmetoden: att skapa frtroende och trygghet i frhrsrummet i syfte att komma sanningen s nra som mjligt. Och vilken "sanningen" r ska en duktig frhrsledare inte ha frutfattade meningar om nr hen pbrjar frhret. Fr i s fall r frhret meningslst och rttsoskert.

Norske avhrsmetoder eksporteres https://www.nrk.no/osloogviken/aeres...ytt-1.13882170
Citera
2020-08-30, 20:11
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Norske avhrsmetoder eksporteres https://www.nrk.no/osloogviken/aeres...ytt-1.13882170
Svenska ocks!

https://www.psy.gu.se/digitalAssets/...t-f--rh--r.pdf
Senast redigerad av ReedMe 2020-08-30 kl. 20:17.
Citera
2020-08-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Og en uke senere skriver NRK flgende:
Politiet har aldri uttalt seg om hva de mener er motivet for drapet, men etter det NRK fr opplyst er politiets hovedteori at Anne-Elisabeth Hagen ble drept som flge av problemer i ekteskapet.

Disse psttte problemene i ekteskapet er det delte meninger om. AEH skal ha betrodd seg til en venninne. Den nrmeste familie og omgangsvenner bestrider disse ekteskapsproblemene. Det blir egentlig den ene venninnens p stand vs familie og venner.Den ene datteren uttalte at det var en god stemning i barnedomshjemmet, og at barna kunne snakke med sine foreldre om alt. P bakgrunn av dette, mente hun at hvis skilsmisse var tema , s ville AEH snakket med barna om dette. Vi snakker i dette tilfellet om "barn" som er godt voksne, hvorfor i all verden skulle en eventuell skilsmisse holdes hemmelig? Jeg synes dette med en skilsmisse er merkelig, ikke ulikt AES angivelige utsagn om at hun "ikke hadde rd til" reise bort en weekend

Det du skrev som jeg kommenterte p var din pstand om at politiet ikke har ett klart motiv som faktisk er direkte feil. De har ett krystallklart bilde p hva som er motivet for drapet p AEH, men om de kan bevise dette er jo en annen sak. Skilsmisse er like vanlig som ekteskap, men derimot drap pga skilsmisse er gudskjelov sjeldent i Norge.

Jeg mistenker ingen av barna til vre medskyldige i drapet og finner det heller ikke unaturlig at de nsker tro p sin far.

Nr det gjelder motivet s tror jeg p at politiet er p rett spor ut i fra hva som har blitt kjent gjennom media. Jeg tror det er mer vanlig i denne aldersgruppen dele informasjon om ekteskap osv med nrmeste venner enn belemre sine egne barn med dette. Jeg tror ogs at den gode venninnen som kommenterte tidlig i saken etter fengsling med kommentaren: n er hun borte for alltid egentlig med den setningen fortalte mye mer enn vi kjenner til i denne trden.
Citera
2020-08-30, 20:16
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Svenska ocks!

Var ikke meningen hevde at vi er bedre. Sikkert samarbeid mellom norsk og svensk politi.
Citera
2020-08-30, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Etter minne, s hadde vel han en voldssak p seg hjemme i forbindelse med rasismebrket i Brumunddal.
Dro deretter til fremmedlegionen som er beinhard, var der i tyve r og avanserte i gradene til jeg tror lytnant.
Han var nok en beinhard fyr men veldig skyldig, drlig samvittighet for barna hvor han hadde bedt det ene barnet lyve til politi.

Vi s ogs hvordan politiet kjrte et psykisk spill med han hvor de oppholdt seg rundt eiendommen hans og s p han som satt p innsiden av vinduene mens de pekte og diskuterte, fr han fikk status som mistenkt, s han var nok ganske mr nr han ble arrestert.

TH ble avhrt i tre dager, samarbeidet helt til han ble bedt om underskrive avhret som han ikke var enig i, politiet nektet endre det til det han ville ha.
Der avslrte politiet at de mistenkte han og etter det har han vrt p tvers.

Politiet har alts ikke brukt muligheten til psyke ut TH, de satset mer p finte han ut i avhr.

Nr det er sagt s har de hatt hemmelig avlytting av TH, s de har hatt et godt innsyn og fulle muligheter til provosere frem reaksjoner hos han med utspillene sine, hvis du husker Brske som sa at de trodde de kom til oppklare saken fr nyttr, at de trodde det var en falsk kidnapping ment skjule et drap og slike ting.

Jeg fulgte Jemtland-saken tett nr den gikk, og kjenner ikke gjenn de beskrivelsene du kommer med om at politiet drev noe psykisk spill og stirret mot han der han satt innenfor et vindu, samtidig som de pekte her og der.
Citera
2020-08-30, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det er vel ikke bare venninnens utsagn, men ogs ex-svogeren. Og det er det som vi har hrt om, og s er det jo flere vitneutsagn som ikke kommer fram i media. Bl.a er det en grunn til at Brow dro til Australia.

Ex-svogeren hadde ikke noe annet komme med enn halvkvedete viser. Har vel vrt flere her, og utenfor gruppa, som har lurt p hans motiver. Ja, det er selvflgelig en grunn til at Br*ow reiste. Vi vet ingenting om rsaken til dette, og vi vet heller ikke om han fortsatt er gift.
Citera
2020-08-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Interessant drftning. Men hvorfor skulle snnen st bak? Fordi han hadde kjennskap til Utengen som igjen hadde en p vennelista som hadde drept en politimann p et utsested? %*r# &!hrf*d.
Eller fordi yngre folk oftest vet mer om data? TH er jo gammel, og har lang livserfaring, og har sikkert sett flere krimserier, avisartikler osv oppgjennom rene enn snnen, og p den mten vet bedre enn snnen om hvordan politiet jobber, og hvordan man skal unng bli tatt.
Jeg har hrt at snnen hadde et veldig godt forhold til sin mor.

Tok i grunn bare opp trden etter "rips" for foreslr snnen.
Jeg kjenner ikke godt nok hvem i familien som evt kunne ha motiv for dette, men mye skulle falle p plass om s var. TH ser ut til vre innblandet p en eller annen mte eller at han vet noe, uten at han ndvendigvis er GM. Eneste jeg har ftt med meg slangt var at snnen visstnok var noe fmelt eller avvisende til politiet i starten om siste telefonsamtalen med AEH.
===================================
% = t
& = b
! = a
* = o
# = e
+ = i

Namnet maskat.
Senast redigerad av Chantre 2023-08-15 kl. 18:34.
Citera
2020-08-30, 20:28
Medlem
Enneagrams avatar
Citat:
Ex-svogeren hadde ikke noe annet komme med enn halvkvedete viser. Har vel vrt flere her, og utenfor gruppa, som har lurt p hans motiver. Ja, det er selvflgelig en grunn til at Br*ow reiste. Vi vet ingenting om rsaken til dette, og vi vet heller ikke om han fortsatt er gift.

Vet vi hva eks-svogeren har forklart seg om?
Citera
2020-08-30, 20:32
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Var ikke meningen hevde at vi er bedre. Sikkert samarbeid mellom norsk og svensk politi.
Nej, det trodde jag inte heller. Det finns nog bra och dliga frhrsledare i alla lnder. Om du r intresserad kan du googla Pr-Anders Granhag. Han utbildar FBI i frhrsteknik. Mycket duktig.
Citera
2020-08-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Vet vi hva eks-svogeren har forklart seg om?

Nei, vi vet ikke det. Men hvorfor stod han fram i VG-podcasten. Motivet kan neppe vre annet enn sverte TH. Og han lyktes jo nettopp med det.
Citera
2020-08-30, 20:42
Medlem
Citat:

Ex-svogeren sitt motiv virker ikke til vre annet enn gi den snille og godhjerta AEH samt den vrige familien rettferdighet med en forklaring til politiet om hva han har sett, hrt og opplevd. Det vil si at han i mange r har hatt frstehndskunnskap om AEH sitt ekteskap med TH i tillegg til noen ubehagelige opplevelser selv. Hrte igjen p VG sin podcast i forrige uke hvor han intervjues og kan ikke si annet enn at han later til vre en oppegende mann som nsker at drapet p AEH skal bli oppklart. Grunnlaget for at han tok kontakt med politi var fordi etter hans mening s kunne ikke hypotesen om kidnapping stemme.

Jeg anser ex-svogeren sine negative opplevelser sammen med venninner av AEH sin uttalelser i avhr hos politiet som mer troverdige enn denne trdens spekulasjoner.
Citera
2020-08-30, 20:49
Medlem
Citat:
Nei, vi vet ikke det. Men hvorfor stod han fram i VG-podcasten. Motivet kan neppe vre annet enn sverte TH. Og han lyktes jo nettopp med det.

Hvorfor tror du intensjonen hans er akkurat det? Kan ikke forst det p noe annet vis enn at det handler om gi AEH rettferdighet. Hvis han forklarer seg sant og dette ikke er positivt for TH s er vel ikke det sverting? Skulle han latt vre forklare seg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in