2020-08-30, 20:53
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nej, det trodde jag inte heller. Det finns nog bra och dliga frhrsledare i alla lnder. Om du r intresserad kan du googla Pr-Anders Granhag. Han utbildar FBI i frhrsteknik. Mycket duktig.

Takk, det skal jeg gjre. Interessant tema.
Jeg har vrt svrt skeptisk til politiet, men har tillit til etaten slik den er i dag.
Litt skepsis er sunt siden de er en maktfaktor.
Forsvarsadvokater kan man derimot ikke se som nytral part.
Citera
2020-08-30, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ja det var feil p bndopptageren. I tillegg var han offer for rasisme under forhret.

Men man kan tolka uttalanden olika, ven uttalanden i en bandupptagning.
Vi kanske mste lyssna p denna bandupptagning och lsa vad som skrivits frn den,
fr att frst rtt?Om polisen t ex frgar: "Hur var det nu med de raderade (slettede) telefonsamtalen?"
Kanske TH svarade "Jag raderade fr att f mer minne i telefonen, d jag var rdd att frlora
ngot nytt" ...och polisen terkommer till frgan kan han ha svarat annorlunda, eftersom hans
minne blivit bttre under tiden frhret pgick och svarat "... Jag tnkte radera men minns inte om jag verkligen gjorde det ... eller om telefonen raderar ldre samtal"
och polisen antecknar bara ett av svaren, med pfljd TH tycker att de valt vilket svar de vill ha.
... Eller, att frgorna kndes logiska under frhret, men nr TH sedan lyssnade p bandspelaren
upplevde han att han fick manipulerande frgor .. och vgrade skriva under av den anledningen.
Srskilt som hans minne kanske inte var 100 % korrekt.
Det r allmnt knt/ bevisat, dels att minnet i nrtid kan ndras ngot vartefter minnet vaknar
s att man kommer i en situation d man tillrttalgger (helt naturligt och rligt)
och
att knnetecken p en rlig person i frhr brukar vara att personen minns lngsamt, inte r tvrsker med en gng.
Senast redigerad av Moschata 2020-08-30 kl. 21:04.
Citera
2020-08-30, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Ex-svogeren hadde ikke noe annet komme med enn halvkvedete viser. Har vel vrt flere her, og utenfor gruppa, som har lurt p hans motiver. Ja, det er selvflgelig en grunn til at Br*ow reiste. Vi vet ingenting om rsaken til dette, og vi vet heller ikke om han fortsatt er gift.

Hva ex-svogeren sa i pod-casten, og hva han har sagt til politiet, er to helt forskjellige ting.
Ja, det har vrt snakk om motiver, som f.eks. at han kanskje skulle vre misunnelig p TH. At han kanskje gikk p samme skole som Anne, og at han var forelsket i Anne, og s tok TH henne rett for ynene hans. Dette motiv-eventyret ble alts hostet opp av ingenting.
Eller at han kanskje hadde noe uoppgjordt med TH. Men jeg har sett mye skrudde teorier her, spesielt fra z-z-z, s jeg blir ikke overrasket lengre.
Citera
2020-08-30, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
Tok i grunn bare opp trden etter "rips" for foreslr snnen.
Jeg kjenner ikke godt nok hvem i familien som evt kunne ha motiv for dette, men mye skulle falle p plass om s var. TH ser ut til vre innblandet p en eller annen mte eller at han vet noe, uten at han ndvendigvis er GM. Eneste jeg har ftt med meg slangt var at snnen visstnok var noe fmelt eller avvisende til politiet i starten om siste telefonsamtalen med AEH.

Ja, han husket ikke noe i begynnelsen, i de frste avhrene, og s plutselig husket han. Det er jo noe som skurrer.
Tror nok de vet mer enn de vil si ihvertfall.
Citera
2020-08-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Hvorfor tror du intensjonen hans er akkurat det? Kan ikke forst det p noe annet vis enn at det handler om gi AEH rettferdighet. Hvis han forklarer seg sant og dette ikke er positivt for TH s er vel ikke det sverting? Skulle han latt vre forklare seg?

Kan ikke pst noe, men mistenker ex-svogeren for vre kilden til "hendelsen p Gjvik". En hendelse vi for vrig ikke har hrt mer om. Kanskje ikke s rart, det er vel 50 r siden denne "hendelsen", som ble grundig omtalt i media.
Citera
2020-08-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hva ex-svogeren sa i pod-casten, og hva han har sagt til politiet, er to helt forskjellige ting.
Ja, det har vrt snakk om motiver, som f.eks. at han kanskje skulle vre misunnelig p TH. At han kanskje gikk p samme skole som Anne, og at han var forelsket i Anne, og s tok TH henne rett for ynene hans. Dette motiv-eventyret ble alts hostet opp av ingenting.
Eller at han kanskje hadde noe uoppgjordt med TH. Men jeg har sett mye skrudde teorier her, spesielt fra z-z-z, s jeg blir ikke overrasket lengre.

Men urskta ... p vad stt har Z-Z-Z levererat "skrudde teorier"(kan inte norska helt och hllet, men kan tnka mig att du menar ngot med "oegentligt")?
Jag har fljt Z-z-z:s inlgg en lng tid och det r tv saker jag har intryck av.

1. Z-z-z har haft i stort sett samma teori/hypotes nstan hela tiden eller s lng tid jag lst, nmligen att TH r oskyldig
men att Z-z-z varit ppen fr vinklingar - lst andras teorier - men inte gtt med p dem.
S har det inte sttt i media! Aprop att ngon skrev att hen bara stdjer sig p lnkar.

2. Att Z-z-z:s tanke lutar t alla mystiska mn som man uppmrksammat vid tiden fr brottet
och lagt ihop 2 + 2, resonerat logiskt. Detta med fiskarna vid en brygga nra Hagens hus har media inte skrivit mycket om.

ven om Z-z-z hnvisat till lnkar, har hen ju lst mnga olika artiklar i media, men hllit fast vid vissa av dem, i tanke att TH inte r skyldig, d det (min tolkning frfaller orimligt p fler stt,
att han skulle ha drpt AEH.

Z-z-z- har gott minne anser jag och r bra p detaljer och vet var hen lst.
Sammantaget: en seris brukare hr.
Citera
2020-08-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Synes du at hypotesen kidnapping-for-penger er en skrudd teori?
Det er den hypotesen jeg synes at er mest sannsynlig.
Citera
2020-08-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ex-svogeren hadde ikke noe annet komme med enn halvkvedete viser. Har vel vrt flere her, og utenfor gruppa, som har lurt p hans motiver. Ja, det er selvflgelig en grunn til at Br*ow reiste. Vi vet ingenting om rsaken til dette, og vi vet heller ikke om han fortsatt er gift.

Jo Brow og HHB skulle flytte til Australia, men s forsvant AE og s ble det ikke noe mer av flyttingen.
Citera
2020-08-30, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Jo Brow og HHB skulle flytte til Australia, men s forsvant AE og s ble det ikke noe mer av flyttingen.

Betyr det at spekulasjonen om skilsmisse er en usannhet i trden her?
Citera
2020-08-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Betyr det at spekulasjonen om skilsmisse er en usannhet i trden her?

Tror ikke det, tror AE bestemte seg for flytte til Gjvik nr hun fikk vite at dattera skulle flytte til australia.
Citera
2020-08-30, 21:32
Bannlyst
Citat:
Nei, vi vet ikke det. Men hvorfor stod han fram i VG-podcasten. Motivet kan neppe vre annet enn sverte TH. Og han lyktes jo nettopp med det.

Svertet han TH? Husker du ordrett hva han sa i pod-casten?
Hvorfor skulle han ha noe nske om sverte TH?
Citera
2020-08-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Tror ikke det, tror AE bestemte seg for flytte til Gjvik nr hun fikk vite at dattera skulle flytte til australia.

Mitt sprsml refererte til eldste datter. AEH tror jeg ble drept pga hennes nske om skilsmisse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in