2020-09-02, 08:22
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det fetade er et godt poeng, til sammen med resten av innlegget ditt.

Men for adressere det du sa om at man ikke mistenker noen uten grunn...

Jeg har svrt vanskelig for tro at man gr til det skrittet sikte noen for drap uten grunn.

Edit: Jeg tror politiet har skoene p.
Hva? Dette tar kaka.. Du mener det var Brske som var for ivrig i starten og trampet inn med Sporax-sko? Noe han holdt hemmelig fordi det var flaut innrmme? Ble det etterhvert en trdsannhet hos politiet?

Hvis du n skal komme med pstander som ikke kan dokumenteres og antyde at politiet har gjort feil i etterforskningen s er dette opp til deg!
Link?

Citera
2020-09-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det er da veldig s godt mange her tror at de kjenner TH, ja de kjenner han s godt at de kan til og med svare for han
Interessant at du ppeker dette. I denne trden myldrer det av karakteristikker. Negative, selvflgelig. TH er gjerrig, psykopatisk, hevngjerrig, narssisitisk, voldelig. TH har alle disse egenskapene, og listen er langt fra komplett. Disse karakteristikkene er ikke grepet ut av lse lufta. Nei, de kommer selvsagt fra folk som har inngende kjennskap til TH. Og de kjenner ikke bareTH, det florerer med negative karakteristikker av barna. Det er jo helt opplagt at man kjenner bde TH og barna veldig godt. Det samme gjelder selvflgelig de fleste vitner s langt i saken. Vitnene er troverdige. denne troverdigheten styrkes betraktelig, hvis de kan sette TH eller barna i et drlig lys. Det stilles aldri sprsml ved motivet for vitne, om vitnet kan ha sin egen agenda etc. Og det er selvflgelig ingen grunn til stille sprsml, hvorfor skal man det? Man kjenner jo disse vitnene, p samme mte som man kjenner TH og barna! Man kjenner ogs vitnene som har hatt omgang med TH og AEH gjennom flere tir, vitner som ikke har noe negativt si noe om TH. Disse vitnene kjenner man s godt, at man uten blunke, kan fastsl at disse vitnene pr definisjon har betraktelig lavere troverdighet enn de frstnevnte vitnene.
Snn er det bare!
Citera
2020-09-02, 09:42
Medlem
Citat:
Det fetade er et godt poeng, til sammen med resten av innlegget ditt.

Men for adressere det du sa om at man ikke mistenker noen uten grunn...

Jeg har svrt vanskelig for tro at man gr til det skrittet sikte noen for drap uten grunn.

Edit: Jeg tror politiet har skoene p.

Men om det finns olika stt att se p saker, finns olika sikter.
Kan finnas flera "grunder" ...
Kan vara att polisen ofta hittar rtt, men det har hnt att de tagit fel.
I Sverige har vi t ex Olle Mller -fallet ... ingen vet om han var skyldig eller inte.
Med flera.
Tror du p att det kan vara smart att diskutera kryptovaluta p arbetsplatsen -
och sedan drpa sin fru med betalning av kryptovaluta fr att f henne tillbaka?
Jag tror ju inte att TH kan vara s korkad!
Den synvinkeln jag har vger fr mig tyngre n alla diffusa "indicier" ...
Tnk p att polisen ofta gr logiskt tillvga, efter vissa mallar.
kta man br misstnkas, etc. Alkohol, osmja, skilsmssoplaner? Misstnkt!
Men "frstahandslogiken" leder inte alltid rtt.
Det r s vanligt med skilsmssoplaner nufrtiden ... AEH var/r inte s gammaldags
som kanske TH.
Alkohol r ocks vanligt. Sm brk ocks, ven stora.
Liksom skvaller!
Citera
2020-09-02, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
N prater du i ring igjen som vanlig. Sandemose skreiv at TH kommer til sette inn privatetterforsker. Jeg skreiv at sprsmlet heller er hvorfor han i s tilfelle ikke har gjordt det fra begynnelsen nr de (iflge TH) var helt p villspor. For iflge han er det et villspor at de skiftet hypotese over til drap. Han gikk jo over til naboen og var helt stresset.
Viktige spor gr tapt nr de etterforsker det som en drapssak hvis han hadde vrt uskyldig.
Alt peker jo mot TH som drapsmann da.
For hvem ellers skulle ha interesse av drepe Anne og kamuflere det som en kidnapping? Ingen.
Brevet m dermed vre falskt, De folkene i "andre enden" m vre TH eller noen som str han nr.
N kommer du vel til sprre om link der det str at han gikk over til naboen nr han fikk vite om endring av hypotese

Du etterspr link til hvor jeg har lest at TH har skrevet notatbker i 40 r. Og at det er tykke bker.
Jeg regner med at z-z-z forlengst har funnet denne linken, men ikke vil poste den, fordi det da setter deg i et tpelig lys, og vil gi meg en fordel. For jeg er jo ikke med i TT. Du har allerede dummet deg loddrett ut nr du psto at husverten ikke esksisterer. Jeg postet link som viste at husverten Gerd eksisterte. Alikevel bablet du videre om at det ikke str noe om at husverten hadde sagt noe ufordelaktig om TH, noe jeg langt tidligere understreket at hun ikke hadde sagt. Du prver p forskjellige hersketeknikker bl.a som legge ord i munnen p meg for seinere kunne motsi det (strmann), men til ingen nytte. Ser bare dumt ut. Det funker sikkert i et debattforum p TV for der kan man ikke g tilbake lese slik som her, men her i et tekstforum, s fungerer det drlig med strmannsteknikken din.
Du sier at du ikke er med i noen TT, men det er jo tydelig at du prver motsi eller usannsynliggjre alt som peker p TH som GM. Eksempelvis skreiv Moschata at alle THs medarbeidere trodde p TH og at det ikke var noen konflikt eller mistanker mot TH der p Futurum, noe jeg etterspurte link til, en link som uteble. Men jeg hrte ikke et ord fra deg til Moschata om han kunne dokumentere dette.
S her har vi jo din posisjon plassert.
Her str det litt om notatbkene:
https://www.vg.no/nyheter/i/P9Jvd5/o...ns-notatboeker

Det har ju sttt att lsa att medarbetare till TH inte hade mrkt eller tnkt p att han var frnvarande p arbetet den aktuella morgonen, men att han kom som vanligt men ngot senare n vanligt, vad jag kan minnas. Minns inte var jag lste detta -
I det sammanhanget borde det vl framkommit om medarbetarna frskt att betvivla TH:s heder generellt ...
Liksom enda dotterns make dragit till sitt hemland i denna hrva, kunde ju en medarbetare
slutat arbeta p Futurum, p grund av stress tminstone.
Men det har inte vad jag vet framkommit ngot negativt om TH dr.
Men, ingen lnk, tyvrr. Eftersom inget framkommit.

.
Citera
2020-09-02, 10:01
Medlem
Citat:
Hvis informasjon man eventuelt deler er noe som man vet enten via bekjente eller familie, hvordan mener du at man skal dokumentere det?

Man risikerer jo da selvflgelig at det blir betegnet som "rykter og sladder", men det er svidt meg bekjent aldri sltt fast noe sted at "rykter og sladder" aldri stemmer. Heller motsatt.

Ingen ryk uten ild.

Hvis du kun vil "debattere" innenfor noen slags fastsatte rammer og regler s anbefaler jeg at du melder deg inn i et profesjonelt debattlag, eller diskuterer saken i et annet forum.

N mener jeg uansett at det ikke er noe debattere i denne saken, det er en kriminalsak under etterforskning, og hvis man vil "score debattpoeng", fremme pstander med dokumentasjon og bla bla bla, s finnes det andre areaner.

Her kan man dele informasjon, og det er opp til enhver bruker bruke sin egne innebygde kildekritikk i forhold til hva man tror p eller ikke.

Jeg er enig i mye av det du skriver! Det jeg ppeker, er at nr man deler slike ting i gruppa, s man gjre det klart at dette er et tips, dette er forelpig kun et rykte, dette er innsideinformasjon. De fleste gjr jo nettopp det, men det er enkelte som presenter rykter som fakta, og jeg vil anta at de fleste synes at dette er strekke strikken vel langt. Nr dette gjentar seg gang p gang, ogs etter at dette er ptalt av andre i trden, svekker dette troverdigheten til den som ufortrdent fortsette med dette. Det finnes noen som er i tvil om TH er skyldig. Hadde disse oppfrt seg like userist, s hadde disse blitt angrepet i samlet flokk, og det med god grunn!
Citera
2020-09-02, 10:35
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Jeg er enig i mye av det du skriver! Det jeg ppeker, er at nr man deler slike ting i gruppa, s man gjre det klart at dette er et tips, dette er forelpig kun et rykte, dette er innsideinformasjon. De fleste gjr jo nettopp det, men det er enkelte som presenter rykter som fakta, og jeg vil anta at de fleste synes at dette er strekke strikken vel langt. Nr dette gjentar seg gang p gang, ogs etter at dette er ptalt av andre i trden, svekker dette troverdigheten til den som ufortrdent fortsette med dette. Det finnes noen som er i tvil om TH er skyldig. Hadde disse oppfrt seg like userist, s hadde disse blitt angrepet i samlet flokk, og det med god grunn!

Det er tydeligvis noe med hvordan man presenterer det, da. Og nr.

For det var jo noen som tidlig sa at 0914 var til snnen, men svrt f trodde p det fr det ble bekreftet i media.

S er det da slik at man ikke kan dele opplysninger, fr majoriteten er med p de..?

Edit: For n er det vel ikke lenger noen som tviler p det. Hper jeg.
Senast redigerad av Niffy 2020-09-02 kl. 10:43.
Citera
2020-09-02, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvorfor ber du ikke de som ihuga sttter th om dokumentasjon for alt de lirer av seg av udokumenterte pstander.
De fleste gjr jo nettopp det! zzz er jo et lysende eksempel. Her graves det fram uttalelser fra utallige norske medier. Jeg kan p stende fot ikke huske tilfeller hvor z-z-z har kommet med pstander, uten samtidig linke til artikler som bekrefter pstandene. Z-z-z er jo enestende dyktig til dette, s dyktig at h*n stadig blir spurt av andre om h*n vil vre behjelpelig med finne dokumentasjon og linker. z-z-z har noen f ganger tatt feil, men da er z-z-z vrt raskt ute med beklage dette.
Jeg har aldri "liret av meg udokumenterte pstander". Og dette skyldes ikke at jeg er feilfri. Jeg holder fast ved at det er elementrt trekke et skille mellom rykter og fakta. Man kan ikke spre om seg med rykter, for s presentere ryktene som fakta! Pstander m p en eller annen mte underbygges, hvis de skal ha troverdighet. Hvis man ikke en gang gidder forske underbygge pstandene, blir pstandene hengende i lse lufta.
Hvem sikter du til, nr du pstr at noen ihuga sttter TH, og at disse fremsetter udokumenterte pstander?
Citera
2020-09-02, 11:04
Medlem
Niffys avatar
Citat:
De fleste gjr jo nettopp det! zzz er jo et lysende eksempel. Her graves det fram uttalelser fra utallige norske medier. Jeg kan p stende fot ikke huske tilfeller hvor z-z-z har kommet med pstander, uten samtidig linke til artikler som bekrefter pstandene. Z-z-z er jo enestende dyktig til dette, s dyktig at h*n stadig blir spurt av andre om h*n vil vre behjelpelig med finne dokumentasjon og linker. z-z-z har noen f ganger tatt feil, men da er z-z-z vrt raskt ute med beklage dette.
Jeg har aldri "liret av meg udokumenterte pstander". Og dette skyldes ikke at jeg er feilfri. Jeg holder fast ved at det er elementrt trekke et skille mellom rykter og fakta. Man kan ikke spre om seg med rykter, for s presentere ryktene som fakta! Pstander m p en eller annen mte underbygges, hvis de skal ha troverdighet. Hvis man ikke en gang gidder forske underbygge pstandene, blir pstandene hengende i lse lufta.
Hvem sikter du til, nr du pstr at noen ihuga sttter TH, og at disse fremsetter udokumenterte pstander?

Jeg har vanskelig for uttale meg om z-z-z uten bli ufin, men jeg m si meg enig i at hun alltid underbygger sine uttalelser med linker, selv om hverken hun eller de alltid treffer.
Citera
2020-09-02, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men om det finns olika stt att se p saker, finns olika sikter.
Kan finnas flera "grunder" ...
Kan vara att polisen ofta hittar rtt, men det har hnt att de tagit fel.
I Sverige har vi t ex Olle Mller -fallet ... ingen vet om han var skyldig eller inte.
Med flera.
Tror du p att det kan vara smart att diskutera kryptovaluta p arbetsplatsen -
och sedan drpa sin fru med betalning av kryptovaluta fr att f henne tillbaka?
Jag tror ju inte att TH kan vara s korkad!
Den synvinkeln jag har vger fr mig tyngre n alla diffusa "indicier" ...
Tnk p att polisen ofta gr logiskt tillvga, efter vissa mallar.
kta man br misstnkas, etc. Alkohol, osmja, skilsmssoplaner? Misstnkt!
Men "frstahandslogiken" leder inte alltid rtt.
Det r s vanligt med skilsmssoplaner nufrtiden ... AEH var/r inte s gammaldags
som kanske TH.
Alkohol r ocks vanligt. Sm brk ocks, ven stora.
Liksom skvaller!

Olle Mller led en forferdelig skjebne. I 1939 ble han anklaget for voldektsforsk og mishandling med ddelig utgang. Offeret var den 10-rige Gerd Johansson. i 1959 ble han anklaget for drapet p 34-rige Ruth Lind. I begge sakene nektet han skyld og i begge sakene ble dmt p indisier. Nr det gjeder drapet p Gerd Johansson, mener flere at det er mye som peker mot Hugo Frnstrm. I 1955 forsvant 5-rige Kerstin Blom, hun ble senere funnet voldtatt og drept. Liket ble funnet i en koffert i Albysjn. Nok en gang kom Olle Mller i skelyset, men denne gangen hadde han vanntett alibi. I 1964 blir Hugo Frnstrm pgrepet og dmt for dette mordet, og det endte med livstidsdom.. For de som vil finnes ut mer om Olle Mller, finnes det en veldig god bok, flere podcaster og en trd om dette p Flashback.
Senast redigerad av Iditarod 2020-09-02 kl. 11:26.
Citera
2020-09-02, 11:25
Medlem
Citat:
Det er tydeligvis noe med hvordan man presenterer det, da. Og nr.

For det var jo noen som tidlig sa at 0914 var til snnen, men svrt f trodde p det fr det ble bekreftet i media.

S er det da slik at man ikke kan dele opplysninger, fr majoriteten er med p de..?

Edit: For n er det vel ikke lenger noen som tviler p det. Hper jeg.

Nei, jeg har ingen grunn til tvile p at opplysningene om telefonsamtalene er riktige. Men telefonsamtalen ble vel heller ikke presentert som et faktum? Og da er jo alt etter boka. Jeg har desverre ikke tid til sjekke dette akkurat n. Det var ikke noe klanderverdig ved dette, s vidt jeg kan huske.
Citera
2020-09-02, 11:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Nei, jeg har ingen grunn til tvile p at opplysningene om telefonsamtalene er riktige. Men telefonsamtalen ble vel heller ikke presentert som et faktum? Og da er jo alt etter boka. Jeg har desverre ikke tid til sjekke dette akkurat n. Det var ikke noe klanderverdig ved dette, s vidt jeg kan huske.

Det ble tidlig opplyst her om at 0914 var til snnen, men det ble mtt med massiv motstand, siden det ikke (forelpig) hadde bllitt nevnt i media.
Senast redigerad av Niffy 2020-09-02 kl. 11:48.
Citera
2020-09-02, 11:51
Medlem
Farkostens avatar
N er det en stund siden vi har snakket om VE, TEH, GHH, RU osv.

Er det noen som vet noe om hvordan det str til med disse gutta om dagen?

PS: Jeg tenker selv, og trenger ingen link eller bekreftet dokumentasjon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in