2020-09-05, 02:34
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Igr hvdade han under ett utflippat valmte i Pennsylvania att demokraterna planerar att sprnga Mount Rushmore i luften om de vinner, det sger precis allt om hans trovrdighet.

Detta r fr att folk ska sluta prata om det Donald gr och allt han misslyckas med, dvs flytta fokus till ngot som r enkelt att bevisa fel och sedan glmma det andra, sedan kan Donald bara sga FAKE NEWS...

Idag s planerade Donald att det stora skulle vara att Kosovo & Serbien skulle vara samtalsmnet d de skrev p ett avtal! (de skrev under ett papper men det var olika avtal d de inte r verens, men Donald ville ha en "skrivunder ett papper-ceremoni"..)

Men samtidigt s blste Donalds totala diss av de som tjnar sitt land upp (militrtjnstgring)! och d kommer lite komiska svar frn Donald nr pressen frgar om den frgiftade oppositions politikern i Ryssland och Donald sger typ:
"jag vet inte s mycket om detta men det lter tragiskt", men Nato ink. USA har redan frdmt detta och anser bevisen vara tydliga!

Men det r ett stt att ta bort fokuset frn "att Donald pissar p den del av det amerikanska folket som tjnar/tjnat fr sitt land med sitt liv".

Jag tror detta om att Donald inte respekterar veteraner och militrer kommer pverka hans kampanj mycket och sl tillbaka mot honom hrdare n hans hantering av corona viruset och dessa r svrare att begrava i alla av Donalds ytterligare "konstigheter" som pressen tyvrr blser upp mer n det behvs..

my 5 cents

2020-09-05, 02:40
Medlem
Dogshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ditt nick passar dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Har man Robert Mueller som nick och stolt ver det har man inte mnga hstar hemma.

Du verkar ha en dragning till folks nicknames och bildval som troligen inte r hlsosamt varken fr dig sjlv eller fr argumentationen.

Trump kommer skriva in sig i historiebckerna som den president som med rge varit smst fr USA. Tveklst. Fr(Stjl) han fyra r till kommer den niv av "smsthet" vara s enorm att endast om Kanye West blir president efter Trumps d tta r mjligtvis har en risk att komma i nrheten av inkompetens.

Trump har agerat egocentriskt, narcissistiskt och destruktivt fr landet sen dag ett (ja i ratal innan det ocks men som president rknat). Fyra r till och USA r en bananrepublik p riktigt. Kina r vrldsledare och den enda riktiga supermakten 2024. S vill nog ingen ha det frutom Kina. Ryssland saknar muskler fr att ta den positionen, Kina kommer ga vrlden om Trump tillts fyra t till utan tvekan.
2020-09-05, 02:56
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Detta r fr att folk ska sluta prata om det Donald gr och allt han misslyckas med, dvs flytta fokus till ngot som r enkelt att bevisa fel och sedan glmma det andra, sedan kan Donald bara sga FAKE NEWS...

Idag s planerade Donald att det stora skulle vara att Kosovo & Serbien skulle vara samtalsmnet d de skrev p ett avtal! (de skrev under ett papper men det var olika avtal d de inte r verens, men Donald ville ha en "skrivunder ett papper-ceremoni"..)

Men samtidigt s blste Donalds totala diss av de som tjnar sitt land upp (militrtjnstgring)! och d kommer lite komiska svar frn Donald nr pressen frgar om den frgiftade oppositions politikern i Ryssland och Donald sger typ:
"jag vet inte s mycket om detta men det lter tragiskt", men Nato ink. USA har redan frdmt detta och anser bevisen vara tydliga!

Men det r ett stt att ta bort fokuset frn "att Donald pissar p den del av det amerikanska folket som tjnar/tjnat fr sitt land med sitt liv".

Jag tror detta om att Donald inte respekterar veteraner och militrer kommer pverka hans kampanj mycket och sl tillbaka mot honom hrdare n hans hantering av corona viruset och dessa r svrare att begrava i alla av Donalds ytterligare "konstigheter" som pressen tyvrr blser upp mer n det behvs..

my 5 cents

Visst, red herrings och att snacka loss s att folk (och helst ven nyhetsmedia) ska titta t ett annat hll och drmed tappa fokus p det som r viktigt, det har alltid varit en del av hans metod. Men han gr det numera med allt mindre precision.

Under ngra timmar igr hade han beordrat att den amerikanska armns och militrens egen nyhetstidning, Stars and Stripes, skulle lggas ner bde p papper och p ntet vid slutet av denna mnad. Ett helt huvudlst beslut, som skerligen dikterades av den negativa responsen p artiklarna (i andra tidningar) om hur han hade hnat veteraner och fallna soldater.

Tidningen har kommit ut i ver hundrafemtio r och r hgt respekterad verallt i USA fr sin journalistiska professionalism, den har nstan alltid lyckats st fri frn inblandning uppifrn. Att Trump pltsligt ville tysta den r ett tydligt exempel bde p hans misstro mot armn och hans frakt fr en sjlvstndig och granskande press. Ngra timmar efter att beslutet hade gtt ut kom en helpudel och tidningen blir kvar. Det hr var ytterligare ett tecken p att han efterhand tappat greppet.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-09-05 kl. 03:26.
2020-09-05, 03:08
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Visst, red herrings och att snacka loss s att folk (och helst ven nyhetsmedia) ska titta t ett annat hll och drmed tappa fokus p det som r viktigt, det har alltid varit en del av hans metod. Men han gr det numera med allt mindre precision.

Under ngra timmar igr hade han beordrat att den amerikanska armns och militrens egen nyhetstidning, Stars and Stripes, skulle lggas ner bde p papper och p ntet vid slutet av denna mnad. Ett helt huvudlst beslut, som skerligen dikterades av den negativa responsen p artiklarna (i andra tidningar) om hur han hade hnat veteraner och fallna soldater.

Tidningen har kommit ut i ver hundra r och r hgt respekterad verallt i USA fr sin journalistiska professionalism, den har nstan alltid lyckats st fri frn inblandning uppifrn. Att Trump pltsligt ville tysta den r ett tydligt exempel bde p hans misstro mot armn och hans frakt fr en sjlvstndig och granskande press. Ngra timmar efter att beslutet hade gtt ut kom en helpudel och tidningen blir kvar. Det hr var ytterligare ett tecken p att han efterhand tappat greppet.

Jupp och detta skulle g utan att ngon mrkte det men att storyn om att Donald ser ner p folk som riskerar livet fr att frsvara landet....

Verkar som Kejsaren har lite att fixa till avseende hans kldsel s han inte r naken...
2020-09-05, 03:18
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja man fr se, vntar nog sjlv att inom ett par timmar att John Kelly trder fram och frklarar vad, och i vilken sttning det d skall ha sagts, om det har sagts.

Sjlv tror jag p fljande infr de tv mnaderna som r kvar till valet :

-Polariseringen kommer att fortstta att ka..
-En ny rubrik.., sg kanske ett nytt "Floyd-fall".

Kelly har inte uttalat sig offentligt, trots att Vita huset har rullat ut en serie dementier av olika personer: "Nej, president Trump sade absolut inte s!". Det gr ju att man undrar om han r en av Atlantics huvudkllor fr de hr uttalandena. Trump sjlv har kanske dragit den slutsatsen; fr ngra timmar sedan gjorde han ett riktigt fraktfullt phopp p Kelly under sin presskonferens och beskrev honom som slut i huvudet, krd under sina sista sex mnader eller s i Vita huset: "He got eaten up, he couldn't function, you know. I had to ask him to go" sade Trump med sin snsigt uppblsta rst.

Det r nrmast exempellst att en president uttrycker sig p det sttet om en f d stabschef som dessutom stannade lngre i jobbet n ngon annan av Trumps killar p denna post. Dessutom en person som i ett halvsekel var aktiv i militren (marinkren) och slutade som general drstdes innan han blev stabschef i Vita huset. For fuck's sake!
Senast redigerad av HepCat-X 2020-09-05 kl. 03:23.
2020-09-05, 03:27
Avstngd
zergrushs avatar
Nej, sektledaren har inte mycket till vers fr fosterlandet, och jag tror de bokstavstrogna lrjungarna kommer f svrt att frska frsvara detta... s man kommer gra det gamla vanliga: Ljuga och gra sitt bsta att ignorera alltihop!
https://twitter.com/JacquiHeinrich/s...72236790886402
Citat:
@JenGriffinFNC confirms former Trump admin official confirms details in The Atlantic story, including quotes about veterans. When the President spoke about the Vietnam War he said, It was a stupid war. Anyone who went was a sucker.

This former official heard the President say about American veterans: Whats in it for them? They dont make any money? It was a character flaw of the President: he could not understand why someone would die for their country, not worth it.

Det r lite kul att han ocks frsker ljuga om att "aldrig" ha frolmpat McCain p olika diverse barnsliga vis...
Nr hans egna twitter motsger detta vid en rad olika tillfllen!
https://twitter.com/realDonaldTrump/...22682245033984
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
"John McCain Is A Loser"
https://www.npr.org/sections/thetwo-...erent-captured
Citat:
"He lost and let us down," Trump said. "I've never liked him as much after that."

"I don't like losers," the real-estate mogul, who has gone through corporate bankruptcy four times, added.

Och nu nr tom. den statliga televisionen bekrftar att Donald tycker dda soldater och amerikaner som offrat sig fr sitt land r idioter, s mste Vita Huset desperat frska komma p ngot fr att f folk att prata om annat...
https://www.washingtonexaminer.com/n...allen-soldiers
Citat:
Fox News backs part of Atlantic report that Trump disparaged fallen soldiers
Vad r oddsen fr att man kommer skjuta den dr ekonomiska verrenskommelsen man fattat med Pelosi i sank?
https://eu.usatoday.com/story/news/p...wn/5696704002/
Citat:
White House and Congress reach informal deal to avert a government shutdown at end of month
Government shutdown ngon mnad innan valet vore nt!
2020-09-05, 03:36
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Vad r oddsen fr att man kommer skjuta den dr ekonomiska verrenskommelsen man fattat med Pelosi i sank?
https://eu.usatoday.com/story/news/p...wn/5696704002/

Government shutdown ngon mnad innan valet vore nt!

Instmmer, jag tnkte det igr (torsdag) nr jag hrde litet om de hr frhandlingarna som till hlften har krt fast. "Hur vore det med government shutdown lagom till valet, och mitt i pandemin? Det mste ju vara en vinnare fr Trump!"
2020-09-05, 03:44
Avstngd
zergrushs avatar
Citat:
Det r nrmast exempellst att en president uttrycker sig p det sttet om en f d stabschef som dessutom stannade lngre i jobbet n ngon annan av Trumps killar p denna post. Dessutom en person som i ett halvsekel var aktiv i militren (marinkren) och slutade som general drstdes innan han blev stabschef i Vita huset. For fuck's sake!
Det r dock fascinerande hur USAs "president" inom loppet av ngra timmar gtt frn att hysteriskt skrika om att "N-nej, ingen har sagt s ngonsin!!!" till att helt pltsligt ndra sin historia och medge att alltihop stmmer, "M-m-men det r bara fr de v-vill hmnas som de sger s! "

Som vanligt r den hr administrationen en cirkus av kriminellt och regelvidrigt beteende, men man blir ju samtidigt lite nyfiken p vad det r han menar att Kelly skulle "hmnas" p...? Vad r det Donald hr erknner att Kelly utsatts fr?
2020-09-05, 05:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Frgan r hur demokraterna kommer att hantera nnu en valfrlust, om nu Trump blir omvald frsts.

Varje gng Dems har frlorat sedan 1968, s har de klagat p valfusk - frutom landslide vinsterna till Nixon 1972 och Reagan 1984. Demokraterna kr p med postrster, och Hillary har uttalat att Biden mste aldrig erknna en valfrlust till Trump. Biden uttalade i somras att militren kommer att komma in och bra Trump ur vita huset, om Trump inte kommer att erknna en evt valfrlust.

Men frgan hur kommer Dems att hantera nnu en valfrlust? Jag tror det kommer att bli total kaos inom det demokratiska partiet, ven om det redan r det i dag.

2020-09-05, 05:52
Medlem
frank-costellos avatar
Vita husets frre skerhetsrdgivare John Bolton ska under fredagen ha sagt att han aldrig hade hrt USAs president Donald Trump referera avlidna amerikanska soldater, begravda p franska kyrkogrdar, som "frlorare" och "nollor". Detta dagen efter det att anklagelser om att Trump ska ha sagt de sakerna hade publicerats under torsdagen.

"Jag hrde aldrig det," ska Bolton ha sagt till New York Times. "Jag sger inte att han inte kan ha sagt det sakerna senare under dagen, eller vid en annan tidpunkt, men jag var dr under den diskussionen."

Boltons uttalande kommer efter det att Trump frnekade alla anklagelser om att han skulle ha sagt nedsttande saker om ameikanska soldater som befunnit sig ute p fltet, vilket frst rapporterades av tidningen The Atlantics chefs redigerare Jeffrey Goldberg.

"Jag kan nstan svra p vad som helst att jag inte ha sagt s om vra avlidna hjltar," ska Trump ha sagt medan han gick av Air Force One under fredagen. Det finns inge som respekterar dem mer . S jag tycker det r hemskt, en hemsk sak."

Atlantic ska i sin artikel ha skrivit att Trumps kommentar ska ha kommit under ett besk i Frankrike 2018, och att Trump ska ha tackat nej till att beska kyrkogrden Aisne-Marne American Cementery fr att han var rdd fr att regnet skulle sabba hans frisyr.

"Varfr skulle jag beska den kyrkogrden? Den r fylld med frlorare," ska han enligt artikeln ha sagt till sina medarbetare innan han stllde in sitt besk.

Man nmner att Bolton tjnstgjorde som nationell skerhetsrdgivare frn april 2018 till september 2019.
https://thehill.com/homenews/adminis...iers-in-france
2020-09-05, 08:09
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Vita husets frre skerhetsrdgivare John Bolton ska under fredagen ha sagt att han aldrig hade hrt USAs president Donald Trump referera avlidna amerikanska soldater, begravda p franska kyrkogrdar, som "frlorare" och "nollor". Detta dagen efter det att anklagelser om att Trump ska ha sagt de sakerna hade publicerats under torsdagen.

"Jag hrde aldrig det," ska Bolton ha sagt till New York Times. "Jag sger inte att han inte kan ha sagt det sakerna senare under dagen, eller vid en annan tidpunkt, men jag var dr under den diskussionen."

Boltons uttalande kommer efter det att Trump frnekade alla anklagelser om att han skulle ha sagt nedsttande saker om ameikanska soldater som befunnit sig ute p fltet, vilket frst rapporterades av tidningen The Atlantics chefs redigerare Jeffrey Goldberg.

"Jag kan nstan svra p vad som helst att jag inte ha sagt s om vra avlidna hjltar," ska Trump ha sagt medan han gick av Air Force One under fredagen. Det finns inge som respekterar dem mer . S jag tycker det r hemskt, en hemsk sak."

Atlantic ska i sin artikel ha skrivit att Trumps kommentar ska ha kommit under ett besk i Frankrike 2018, och att Trump ska ha tackat nej till att beska kyrkogrden Aisne-Marne American Cementery fr att han var rdd fr att regnet skulle sabba hans frisyr.

"Varfr skulle jag beska den kyrkogrden? Den r fylld med frlorare," ska han enligt artikeln ha sagt till sina medarbetare innan han stllde in sitt besk.

Man nmner att Bolton tjnstgjorde som nationell skerhetsrdgivare frn april 2018 till september 2019.
https://thehill.com/homenews/adminis...iers-in-france
Med tanke p alla tidigare falska historier frn mainstreammedia som enbart har som syfte att smutskasta Trump och hans medarbetare har jag svrt att tro p ngot dom skriver utan ngot bevis.
2020-09-05, 08:16
Medlem
Den politiska skadan skadan r redan skedd med Trumps troliga och otroliga uttalanden i sin nedvrdering av militren. Allt r skert inte sant men tillrckligt r det utan tvivel.
Och Trumps uttalande om Kelly som en sort losers visar ju p att han mer n grna baktalar hga respekterade militrer med en patriotism mot USA som Trump inte r i nrheten av.
Den fr republikanerna s viktiga vljargruppen av veteraner har ju drfr ilsknat till rejlt och allt fler stdjer Biden.

Och fljande uttalande av Trump visar ju p hans ofrmga att med fast hand och politisk mognad leda landet, fr att inte tala om trovrdigheten i hans uttalanden.
Fr frst bestmmer han sig fr att lgga ner den populra militr tidningen Stars and Stripes, nu nr han r i hetluften smrar han p och menar att den kommer att fortstta vara en underbar klla till information fr vr stora militr.

Trump, ett vandrande skmt ikldd kostym och slips.

Biden fick verkligen ngot att anvnda mot Trump och verkar slipad som han r redan ha nyttjat det,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in