Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-04, 20:39
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De hade nog ingen aning om hur ond världen kan vara, kunde nog aldrig tänka sig babbar som torterar svenska ungdomar, stackars satar... undrar hur de kommer att må om ett par år?

De flesta får lära sig att: Kämpa inte emot, ge dem det de vill ha så får ni gå sedan... men nu är det ju inte riktigt så lätt längre, det de vill ha är inte din telefon, det är din förnedrig och totala underkastelse de vill ha, men det är det nog ingen som lär våra ungdomar i dag, ingen berättar att sedan de lämnat över sin telefon så kommer de att bli pissade i munnen av babbarna...

Precis! Exakt så är det - ”ge dem det de vill ha, så får ni gå sedan”.
Det stämde säkert oftast för 20 år sedan, och troligen även för 10 år sedan, men det stämmer inte nu.
Jag tror att det i grunden handlar om att förnedra, skrämma och kränka (ett ord jag inte är överförtjust i eftersom alla jävlar blir ”kränkta” hela tiden, men i dessa fall stämmer det verkligen) offret.
De hatar svenskar. De hånar oss, skrattar åt vår naiva godhet och generositet.

En iPhone, ett par lurar o några hundralappar är liksom bara en bonus.

Stackars, stackars grabbar. Jag önskar att de en dag kan få ett hyfsat normalt liv.
Och jag drömmer om att det finns någon som tar hand om de avskräden som begick detta brott.

Hur länge ska svenska folket tro på orden ”vi såg det inte komma”?
Vi är många som har sett det komma sedan många, många år. Men vi dumförklaras och kallas paranoida och vilseledda.
Citera
2020-09-04, 21:35
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
Både og.. jeg mener, er der beviser for at blatterne forsøgte at begrave dom svenske pojkerna, då går det vel bra med tiltale for forsøg til mord?
Jeg håber men nu ER det jo Sverige, så vi ender nok med laveste mulige straf.
Den yngste blatte får vel et 3-6 måneders fika med et par horny batikkjärringer.

Det beror väl på vad som kommer fram till slut. Än så länge är det mycket rykten, vissa verkar relativt pålitliga men de är ändå bara rykten än så länge.
Citera
2020-09-04, 21:59
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det beror väl på vad som kommer fram till slut. Än så länge är det mycket rykten, vissa verkar relativt pålitliga men de är ändå bara rykten än så länge.

Du har ret, mange rygter, mange gissninger her også.

En ting er dog sikkert, det har været et levende helvede for dom to stackars pojkar og et helvede som havde kunne undgås hvis ikke social kosmetik havde haft så stor betydende for SÅ stor en del af vores befolkning her i Skandinavien og Europa.
Det er faktisk unikt for vesteuropæere, det at ville hjælpe fuldstændig fremmede mennesker! Mennesker som vi INTET har til fælles med, udover at vi er mennesker på denne jord.
“Vi” er de eneste på kloden som har det sådan!
At hjælpe en tilfældig gedehyrde fra Afghanistan tæller mere end at hjælpe en landsmand, eller kvinde, i nød! Fuldstændigt sindssygt men ikke desto mindre normen vores del af verden🙄

Dom pojkar har brug for alt muligt hjælp som dom sikkert inte kommer at få, pengene er brugt på blatter!
Om den kollekt til BO, som var på tale tidligere i tråden, bliver til noget, så smider jeg penge i også👍
Citera
2020-09-04, 21:59
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag vill inte kasta skit på offren, men jag fattar faktiskt inte det heller. Jag kan förstå att de kan ha blivit hotade med kniv osv, men varför inte skrika och sedan springa allt vad man kan? Det förstår jag inte.
Men de säger säkert, typ, om ni inte gör som vi säger skär vi dasken av er. Och de tror att om de gör som de säger så får de gå. De sa nog inte att de skulle hålla dem 10 timmar vilket som de nu valde att göra av de alternativ de hade. Om gärningsmännen varit någorlunda normala skulle de gett alternativ, men inte nu. Det trodde nog offren på.
Citera
2020-09-04, 22:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Men de säger säkert, typ, om ni inte gör som vi säger skär vi dasken av er. Och de tror att om de gör som de säger så får de gå. De sa nog inte att de skulle hålla dem 10 timmar vilket som de nu valde att göra av de alternativ de hade. Om gärningsmännen varit någorlunda normala skulle de gett alternativ, men inte nu. Det trodde nog offren på.

Ja, kanske. I Solnafallet kan det kanske varit så. Men vad gäller pissrånarna, fattar jag inte vad de skulle ha sagt för att få offret att så självmant följa med. Likaså rånet i Emporia. Det var ju för sjutton mitt i en galleria med massor av folk runt omkring. Mig hade de behövt döda mitt i centrumet i sådana fall. Jag hade inte gått en meter och det hade jag inte gjort, ens när jag var 14 år.
Citera
2020-09-04, 22:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Vad är det för föräldrar som lyckas skapa sån ohyra till avkomma? De behöver inte skydd i Sverige längre.
Det är sådana personer som har levt på samma sätt som deras barn.
Citera
2020-09-05, 00:30
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Det är sådana personer som har levt på samma sätt som deras barn.
Eller att de inte har förståndet och kraften att ta hand om sina ungar. Det i sig är inget nytt, är inget importerat problem. Finns gott om otillräckliga föräldrar i Sverige också, som får fram rötägg till avkommor. Ja, de behöver inte ens vara otillräckliga. En del har bara otur.
Citera
2020-09-05, 11:15
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Gärningsmän:

Amin El Hani
Johan Enbergs Väg 1 Lgh 1504, 171 62 SOLNA

Ali Jahani Asli
Lövstavägen 50B
19442 Upplands Väsby

Tål att upprepas .

Finns det personer kvar i lägenheten i Solna fortfarande eller har de gått under jorden?
Citera
2020-09-05, 11:20
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Gärningsmän:

Amin El Hani
Johan Enbergs Väg 1 Lgh 1504, 171 62 SOLNA

Ali Jahani Asli
Lövstavägen 50B
19442 Upplands Väsby

Tål att upprepas .

Har vi några bilder på hundarna?
Citera
2020-09-05, 11:29
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Finns det personer kvar i lägenheten i Solna fortfarande eller har de gått under jorden?

Under jorden ?
Hoppas de drivit ut dem i havet
Citera
2020-09-05, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Har vi några bilder på hundarna?

Tyvärr ingen som delat en bra bild på 18 åringen.
Citera
2020-09-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Tyvärr ingen som delat en bra bild på 18 åringen.
Fanns väl tidigare i tråden? Eller blandar jag ihop med nåt annat brott? Är dessvärre så många hålla reda på nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in