Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-05, 19:19
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
De enda som vet vad som hände rapporterar om att det var ett rutinbesök. De som inte har någon kunskap om händelsen, samt är anti Trump, rapporterar om allt möjligt från hjärtinfarkt till stroke.
Fast rutinbesök kan man göra i VH sörru...och att spä på misstankarna, det är ju Drumpfs förtjänst, ingen annans.
2020-09-05, 19:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Min tidigare tippning att Arizona skulle gå till Biden, ser ut att gå in: The Trump Campaign Withdraws Ads from Arizona

Skönt...kan skrota undersökningarna jag gör på AZ. För stunden iaf. Här är förövrigt en schysst playlist om 2020-ads om man är intresserad: Campaign Experts React

Arizona är egentligen inte ens en swing state. I alla årtionden har Arizona räknats som ett "säkert kort" för republikanerna, en deep-red state helt enkelt.

Men nu är är alltså läget så hopplöst för Trump där så han ger upp. Helt sanslöst. Biden leder med 4.6% i Arizona.

2016 vann Trump konfortabelt i Arizona, och man får faktiskt gå tillbaka till något enstaka tillfälle med Bill Clinton för att hitta en demokrat som har vunnit där. Så illa ute är Trump alltså.
2020-09-05, 19:35
Medlem
Jag tycker faktiskt synd om Kayleigh McEnany. Hennes åsikter är helt blåsta visserligen, men hon tvingas också dagligen stå och försöka "försvara" Trumps vansinnigheter. Varje presskonferens (ofta vid 19-tiden svensk tid) slutar med att hon bryter ihop och liksom springer ut ur rummet. Varje dag upprepas detta.

https://www.youtube.com/watch?v=78mRt3pfg88

Det är en fars, enda behållningen är att hon är lätt att titta på...
2020-09-05, 19:41
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Arizona är egentligen inte ens en swing state. I alla årtionden har Arizona räknats som ett "säkert kort" för republikanerna, en deep-red state helt enkelt.

Men nu är är alltså läget så hopplöst för Trump där så han ger upp. Helt sanslöst. Biden leder med 4.6% i Arizona.

2016 vann Trump konfortabelt i Arizona, och man får faktiskt gå tillbaka till något enstaka tillfälle med Bill Clinton för att hitta en demokrat som har vunnit där. Så illa ute är Trump alltså.
Mer rum för `Never Trumpers' alltså.

Den stolen i senaten blir smått omöjlig att ta igen IMO.

Wisconsin sitter jag å kollar närmare på nu, och om inte snygg-Harris gör bort sig totalt under besöket där, då vågar jag redan nu tippa att den delstaten går till Biden.
2020-09-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Mer rum för `Never Trumpers' alltså.

Den stolen i senaten blir smått omöjlig att ta igen IMO.

Wisconsin sitter jag å kollar närmare på nu, och om inte snygg-Harris gör bort sig totalt under besöket där, då vågar jag redan nu tippa att den delstaten går till Biden.

Biden har dragit ifrån rejält senaste dagarna i Wisconsin och har nu en otrolig 7.3% ledning där. Detta beror troligtvis på kaoset i Kenosha, som de flesta ju förknippar med Trumps presidentskap.

Javisst, Harris funkar absolut, det är verkligen övertid med en kvinna som vicepresident eller president:
https://ichef.bbci.co.uk/news/1024/branded_news/38EB/production/_114017541_index_manifesto_dem_harris_976_dark.png

Pro-Trumpers sätter sina hopp till debatterna och tror dessa "ska vända allt". Tillåt mig tvivla starkt på det. Alla vet redan var vi har Trump, han har ett smort munläder och kallar sina motståndare för allehanda öknamn. Alla vet att Biden är långsammare än Trump, sävligare kan man säga. Det är en sån person USA vill ha nu, en återhämtning efter Trumps galenskap. Så jag tror inte alls debatterna kommer att swinga någon över till Trump-sidan.

Just ikväll meddelas det att Trump dragit sig ur det internationella samarbetet kring ett vaccin mot covid-19. Ytterligare galenskap.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2020-09-05 kl. 19:51.
2020-09-05, 20:13
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Den går inte att dela på Facebook. Censuren att påverka valet är igång!

Jag citerar mig själv! Är det verkligen inte en enda person på Flashbackk som reagerar på att Facebook censurerar Youtubes ad, troligen bara från Trump?

https://www.youtube.com/watch?v=JmXj613HPN8
Senast redigerad av PrivateBusiness 2020-09-05 kl. 20:17.
2020-09-05, 20:14
Medlem
zergrushs avatar
Ja, att öppet och oblygt spotta på soldater som dött i tjänst, och det helt utan anledning, verkar inte gå hem.
Hela den här affären tycks verkligen gett Vita Huset darr på läppen, man drar nu fram tom. Melania för att försöka styrka den där bizarra "jag ringde hem till frugan"-lögnen (hon var nämligen med på resan...) Donald drog i samband med sina virriga bortförklaringar?

Det här är något man aldrig gjort förut, Melania verkar ju helst annars hålla sig undan sin kroniskt otrogne make...
https://www.theguardian.com/us-news/2019/oct/31/trump-joke-melania-marriage-many-awkward-moments
Citat:
Trump’s joke about Melania is just one of their many awkward moments
At first he was just reminiscing, thinking about that time the Louisana Republican Steve Scalise got shot – as you do.

But then he came out with this gem of a line: “[Scalise’s wife’] cried her eyes out when I met her at the hospital that fateful day … I mean not many wives would react that way to tragedy, I know mine wouldn’t.

Men att birther-in-chief utan omständigheter visar sitt förakt för människor som tjänar och dör för sitt land har helt klart gett allmänheten en tankeställare! Donald är nu allt annat än populär bland tjänstgörande väljare och deras familjer.
https://www.militarytimes.com/news/pentagon-congress/2020/08/31/as-trumps-popularity-slips-in-latest-military-times-poll-more-troops-say-theyll-vote-for-biden/
Citat:
Trump’s popularity slips in latest Military Times poll — and more troops say they’ll vote for Biden
https://twitter.com/Captsully/status/1301998166036877313
Citat:
Ursprungligen postat av Chesley Sullenberger
I am a veteran. I volunteered for military service during wartime. So did my father. His generation saved the world from fascism. For the first time in American history, a president has repeatedly shown utter and vulgar contempt and disrespect for those who have served and died serving our country. While I am not surprised, I am disgusted by the current occupant of the Oval Office. He has repeatedly and consistently shown himself to be completely unfit for and to have no respect for the office he holds.

He took an oath of office that is similar to the one that each person takes who enters the U.S. Military. But he has completely failed to uphold his oath. Now we know why. He has admitted that he cannot comprehend the concept of service above self.
He cannot understand selflessness because he is selfish. He cannot conceive of courage because he is a coward. He cannot feel duty because he is disloyal.
We owe it not only to those who have served and sacrificed for our nation, but to ourselves and to succeeding generations to vote him out.
Denne Sullenberger är en levande legend med plats inom historieböckerna i USAF, så hans ord väger tungt!

Så man undrar ju nu: Vill Donald förlora? Vad har han egenligen gjort för att försöka övertyga allmänheten om att han inte är en oansvarig och nonchalant idiot? Vilka argument finns egentligen för att rösta på honom? Ja, annat än...
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Trump kan fortsätta sparka svartskallar ut från landet.

Facist/rasist/nazist/blabla bla osv. Och? Väst förfaller och Kina blir allt bättre än oss bara för att vi har liberaler som tror på konspirationsteorin "allas lika värde".
...men jag har svårt att tro att detta budskap går hem hos andra än redan övertygade fundamentalister i sekten.
Senast redigerad av zergrush 2020-09-05 kl. 20:18.
2020-09-05, 20:16
Medlem
Citat:

Just ikväll meddelas det att Trump dragit sig ur det internationella samarbetet kring ett vaccin mot covid-19. Ytterligare galenskap.

Det ar hans uppfattning om inneborden i hans slogan: "From now on it's going to be ONLY AMERICA FIRST!" - han far negativa vibbar av blotta tanken att USA skulle kunna lara sig nagot av andra lander. Eller att vetenskapligt/medicinskt/teknologiskt samarbete med andra lander (med USA som en av flera jamlikar, inte som den envaldige Ledaren) nagonsin skulle kunna vara nodvandigt.

Fomodar att han forsvarar det har huvudlosa beslutet med att de andra landerna kommer att forsoka sno amerikanernas vetenskapliga landvinningar i jakten pa ett vaccin.

(Verkar vara nagot fel pa skript inom FB:s server f n, sa jag "avnordifierar" den har repliken)
Senast redigerad av HepCat-X 2020-09-05 kl. 20:22.
2020-09-05, 20:24
Medlem
Citat:
Jag tycker faktiskt synd om Kayleigh McEnany. Hennes åsikter är helt blåsta visserligen, men hon tvingas också dagligen stå och försöka "försvara" Trumps vansinnigheter. Varje presskonferens (ofta vid 19-tiden svensk tid) slutar med att hon bryter ihop och liksom springer ut ur rummet. Varje dag upprepas detta.

https://www.youtube.com/watch?v=78mRt3pfg88

Det är en fars, enda behållningen är att hon är lätt att titta på...

Sean Spicer hade samma uppgift for tre ar sedan. Han holl nagra manader och efterat framgick det att han ibland hade vantrivts rejalt med rollen att stada upp och forsvara Trump.
2020-09-05, 20:31
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/305-erOr3jk

Det här ger lite perspektiv om vad som driver Trump.
2020-09-05, 20:32
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Biden har dragit ifrån rejält senaste dagarna i Wisconsin och har nu en otrolig 7.3% ledning där. Detta beror troligtvis på kaoset i Kenosha, som de flesta ju förknippar med Trumps presidentskap.

Javisst, Harris funkar absolut, det är verkligen övertid med en kvinna som vicepresident eller president:
https://ichef.bbci.co.uk/news/1024/branded_news/38EB/production/_114017541_index_manifesto_dem_harris_976_dark.png

Pro-Trumpers sätter sina hopp till debatterna och tror dessa "ska vända allt". Tillåt mig tvivla starkt på det. Alla vet redan var vi har Trump, han har ett smort munläder och kallar sina motståndare för allehanda öknamn. Alla vet att Biden är långsammare än Trump, sävligare kan man säga. Det är en sån person USA vill ha nu, en återhämtning efter Trumps galenskap. Så jag tror inte alls debatterna kommer att swinga någon över till Trump-sidan

Tror att du missförstår situationen då det inte finns något att vända. Demokraterna har spelat sina kort så fullkomligt galet och ostrategiskt i samband med kravallerna att jag bedömer att alla normala medborgare i USA tappat förtroende för dom. Dems kan inte svara på ett enda problem på ett sätt som är konstruktivt och helande för landet. Dom har helt tappat bort sig i den vänsterliberala filterbubblan på twitter som kanske på sin höjd är representativ för 10% av väljarbasen.

Ang vaccinet så är väl det ingen ny "galenskap" utan en följd av uträdet ur WHO.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2020-09-05 kl. 20:38.
2020-09-05, 20:33
Medlem
trailblasers avatar
Jag älskar, och skrattar inombords åt att vissa lutar sig åt polls för att försäkra sig om att Biden vinner om 2 månader. Polls betyder ingenting. Det borde ni ha lärt er 2016!?
Har pollsters lärt sig efter 2016? Nej. Det är ett sätt att påverka väljarskarorna och de flesta är i beroendeställning.

Presumtiva Trump-väljare är oberäkneliga. Det svarar inte i polls för att de anser att de som ringer är crooked.

Det enda som betyder något är hur partierna beter sig. Det partiet som har reagerat mest schizofrent den senaste tiden är Demokraterna. Deras interna polls visar något som gör att Biden måste fördöma våld och åka till Kenosha trots att han inte skulle.

Jag är inte särskilt rädd för att pollsen visar att Biden leder, för det kommer ändå inte visa sanningen när rösterna är lagda.

Det jag njuter åt just nu är att mäta tempen på enthusiasmen. Trump har stora skaror fans, han har ett entourage längs vägarna, han har "boaters". Det finns nästintill inget engagemang för Biden. Kolla bara på hur dött det är kring biden.

Jag kan inte vänta till den 3:e November. Komma vara helt underbart.
Senast redigerad av trailblaser 2020-09-05 kl. 20:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in