2020-09-05, 19:19
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
De enda som vet vad som hnde rapporterar om att det var ett rutinbesk. De som inte har ngon kunskap om hndelsen, samt r anti Trump, rapporterar om allt mjligt frn hjrtinfarkt till stroke.
Fast rutinbesk kan man gra i VH srru...och att sp p misstankarna, det r ju Drumpfs frtjnst, ingen annans.
2020-09-05, 19:28
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Min tidigare tippning att Arizona skulle g till Biden, ser ut att g in: The Trump Campaign Withdraws Ads from Arizona

Sknt...kan skrota underskningarna jag gr p AZ. Fr stunden iaf. Hr r frvrigt en schysst playlist om 2020-ads om man r intresserad: Campaign Experts React

Arizona r egentligen inte ens en swing state. I alla rtionden har Arizona rknats som ett "skert kort" fr republikanerna, en deep-red state helt enkelt.

Men nu r r allts lget s hopplst fr Trump dr s han ger upp. Helt sanslst. Biden leder med 4.6% i Arizona.

2016 vann Trump konfortabelt i Arizona, och man fr faktiskt g tillbaka till ngot enstaka tillflle med Bill Clinton fr att hitta en demokrat som har vunnit dr. S illa ute r Trump allts.
2020-09-05, 19:35
Medlem
Jag tycker faktiskt synd om Kayleigh McEnany. Hennes sikter r helt blsta visserligen, men hon tvingas ocks dagligen st och frska "frsvara" Trumps vansinnigheter. Varje presskonferens (ofta vid 19-tiden svensk tid) slutar med att hon bryter ihop och liksom springer ut ur rummet. Varje dag upprepas detta.

https://www.youtube.com/watch?v=78mRt3pfg88

Det r en fars, enda behllningen r att hon r ltt att titta p...
2020-09-05, 19:41
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Arizona r egentligen inte ens en swing state. I alla rtionden har Arizona rknats som ett "skert kort" fr republikanerna, en deep-red state helt enkelt.

Men nu r r allts lget s hopplst fr Trump dr s han ger upp. Helt sanslst. Biden leder med 4.6% i Arizona.

2016 vann Trump konfortabelt i Arizona, och man fr faktiskt g tillbaka till ngot enstaka tillflle med Bill Clinton fr att hitta en demokrat som har vunnit dr. S illa ute r Trump allts.
Mer rum fr `Never Trumpers' allts.

Den stolen i senaten blir smtt omjlig att ta igen IMO.

Wisconsin sitter jag kollar nrmare p nu, och om inte snygg-Harris gr bort sig totalt under besket dr, d vgar jag redan nu tippa att den delstaten gr till Biden.
2020-09-05, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Mer rum fr `Never Trumpers' allts.

Den stolen i senaten blir smtt omjlig att ta igen IMO.

Wisconsin sitter jag kollar nrmare p nu, och om inte snygg-Harris gr bort sig totalt under besket dr, d vgar jag redan nu tippa att den delstaten gr till Biden.

Biden har dragit ifrn rejlt senaste dagarna i Wisconsin och har nu en otrolig 7.3% ledning dr. Detta beror troligtvis p kaoset i Kenosha, som de flesta ju frknippar med Trumps presidentskap.

Javisst, Harris funkar absolut, det r verkligen vertid med en kvinna som vicepresident eller president:
https://ichef.bbci.co.uk/news/1024/b...s_976_dark.png

Pro-Trumpers stter sina hopp till debatterna och tror dessa "ska vnda allt". Tillt mig tvivla starkt p det. Alla vet redan var vi har Trump, han har ett smort munlder och kallar sina motstndare fr allehanda knamn. Alla vet att Biden r lngsammare n Trump, svligare kan man sga. Det r en sn person USA vill ha nu, en terhmtning efter Trumps galenskap. S jag tror inte alls debatterna kommer att swinga ngon ver till Trump-sidan.

Just ikvll meddelas det att Trump dragit sig ur det internationella samarbetet kring ett vaccin mot covid-19. Ytterligare galenskap.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2020-09-05 kl. 19:51.
2020-09-05, 20:13
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Den gr inte att dela p Facebook. Censuren att pverka valet r igng!

Jag citerar mig sjlv! r det verkligen inte en enda person p Flashbackk som reagerar p att Facebook censurerar Youtubes ad, troligen bara frn Trump?

https://www.youtube.com/watch?v=JmXj613HPN8
Senast redigerad av PrivateBusiness 2020-09-05 kl. 20:17.
2020-09-05, 20:14
Avstngd
zergrushs avatar
Ja, att ppet och oblygt spotta p soldater som dtt i tjnst, och det helt utan anledning, verkar inte g hem.
Hela den hr affren tycks verkligen gett Vita Huset darr p lppen, man drar nu fram tom. Melania fr att frska styrka den dr bizarra "jag ringde hem till frugan"-lgnen (hon var nmligen med p resan...) Donald drog i samband med sina virriga bortfrklaringar?

Det hr r ngot man aldrig gjort frut, Melania verkar ju helst annars hlla sig undan sin kroniskt otrogne make...
https://www.theguardian.com/us-news/...wkward-moments
Citat:
Trumps joke about Melania is just one of their many awkward moments
At first he was just reminiscing, thinking about that time the Louisana Republican Steve Scalise got shot as you do.

But then he came out with this gem of a line: [Scalises wife] cried her eyes out when I met her at the hospital that fateful day I mean not many wives would react that way to tragedy, I know mine wouldnt.

Men att birther-in-chief utan omstndigheter visar sitt frakt fr mnniskor som tjnar och dr fr sitt land har helt klart gett allmnheten en tankestllare! Donald r nu allt annat n populr bland tjnstgrande vljare och deras familjer.
https://www.militarytimes.com/news/p...ote-for-biden/
Citat:
Trumps popularity slips in latest Military Times poll and more troops say theyll vote for Biden
https://twitter.com/Captsully/status...98166036877313
Citat:
Ursprungligen postat av Chesley Sullenberger
I am a veteran. I volunteered for military service during wartime. So did my father. His generation saved the world from fascism. For the first time in American history, a president has repeatedly shown utter and vulgar contempt and disrespect for those who have served and died serving our country. While I am not surprised, I am disgusted by the current occupant of the Oval Office. He has repeatedly and consistently shown himself to be completely unfit for and to have no respect for the office he holds.

He took an oath of office that is similar to the one that each person takes who enters the U.S. Military. But he has completely failed to uphold his oath. Now we know why. He has admitted that he cannot comprehend the concept of service above self.
He cannot understand selflessness because he is selfish. He cannot conceive of courage because he is a coward. He cannot feel duty because he is disloyal.
We owe it not only to those who have served and sacrificed for our nation, but to ourselves and to succeeding generations to vote him out.
Denne Sullenberger r en levande legend med plats inom historiebckerna i USAF, s hans ord vger tungt!

S man undrar ju nu: Vill Donald frlora? Vad har han egenligen gjort fr att frska vertyga allmnheten om att han inte r en oansvarig och nonchalant idiot? Vilka argument finns egentligen fr att rsta p honom? Ja, annat n...
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Trump kan fortstta sparka svartskallar ut frn landet.

Facist/rasist/nazist/blabla bla osv. Och? Vst frfaller och Kina blir allt bttre n oss bara fr att vi har liberaler som tror p konspirationsteorin "allas lika vrde".
...men jag har svrt att tro att detta budskap gr hem hos andra n redan vertygade fundamentalister i sekten.
Senast redigerad av zergrush 2020-09-05 kl. 20:18.
2020-09-05, 20:16
Avstngd
Citat:

Just ikväll meddelas det att Trump dragit sig ur det internationella samarbetet kring ett vaccin mot covid-19. Ytterligare galenskap.

Det ar hans uppfattning om inneborden i hans slogan: "From now on it's going to be ONLY AMERICA FIRST!" - han far negativa vibbar av blotta tanken att USA skulle kunna lara sig nagot av andra lander. Eller att vetenskapligt/medicinskt/teknologiskt samarbete med andra lander (med USA som en av flera jamlikar, inte som den envaldige Ledaren) nagonsin skulle kunna vara nodvandigt.

Fomodar att han forsvarar det har huvudlosa beslutet med att de andra landerna kommer att forsoka sno amerikanernas vetenskapliga landvinningar i jakten pa ett vaccin.

(Verkar vara nagot fel pa skript inom FB:s server f n, sa jag "avnordifierar" den har repliken)
Senast redigerad av HepCat-X 2020-09-05 kl. 20:22.
2020-09-05, 20:24
Avstngd
Citat:
Jag tycker faktiskt synd om Kayleigh McEnany. Hennes sikter r helt blsta visserligen, men hon tvingas ocks dagligen st och frska "frsvara" Trumps vansinnigheter. Varje presskonferens (ofta vid 19-tiden svensk tid) slutar med att hon bryter ihop och liksom springer ut ur rummet. Varje dag upprepas detta.

https://www.youtube.com/watch?v=78mRt3pfg88

Det r en fars, enda behllningen r att hon r ltt att titta p...

Sean Spicer hade samma uppgift for tre ar sedan. Han holl nagra manader och efterat framgick det att han ibland hade vantrivts rejalt med rollen att stada upp och forsvara Trump.
2020-09-05, 20:31
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/305-erOr3jk

Det hr ger lite perspektiv om vad som driver Trump.
2020-09-05, 20:32
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Biden har dragit ifrn rejlt senaste dagarna i Wisconsin och har nu en otrolig 7.3% ledning dr. Detta beror troligtvis p kaoset i Kenosha, som de flesta ju frknippar med Trumps presidentskap.

Javisst, Harris funkar absolut, det r verkligen vertid med en kvinna som vicepresident eller president:
https://ichef.bbci.co.uk/news/1024/b...s_976_dark.png

Pro-Trumpers stter sina hopp till debatterna och tror dessa "ska vnda allt". Tillt mig tvivla starkt p det. Alla vet redan var vi har Trump, han har ett smort munlder och kallar sina motstndare fr allehanda knamn. Alla vet att Biden r lngsammare n Trump, svligare kan man sga. Det r en sn person USA vill ha nu, en terhmtning efter Trumps galenskap. S jag tror inte alls debatterna kommer att swinga ngon ver till Trump-sidan

Just ikvll meddelas det att Trump dragit sig ur det internationella samarbetet kring ett vaccin mot covid-19. Ytterligare galenskap.

Tror att du missfrstr situationen d det inte finns ngot att vnda. Demokraterna har spelat sina kort s fullkomligt galet och ostrategiskt i samband med kravallerna att jag bedmer att alla normala medborgare i USA tappat frtroende fr dom. Dems kan inte svara p ett enda problem p ett stt som r konstruktivt och helande fr landet. Dom har helt tappat bort sig i den vnsterliberala filterbubblan p twitter som kanske p sin hjd r representativ fr 10% av vljarbasen.

Ang vaccinet s r vl det ingen ny "galenskap" utan en fljd av utrdet ur WHO.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2020-09-05 kl. 20:38.
2020-09-05, 20:33
Medlem
trailblasers avatar
Jag lskar, och skrattar inombords t att vissa lutar sig t polls fr att frskra sig om att Biden vinner om 2 mnader. Polls betyder ingenting. Det borde ni ha lrt er 2016!?
Har pollsters lrt sig efter 2016? Nej. Det r ett stt att pverka vljarskarorna och de flesta r i beroendestllning.

Presumtiva Trump-vljare r oberkneliga. Det svarar inte i polls fr att de anser att de som ringer r crooked.

Det enda som betyder ngot r hur partierna beter sig. Det partiet som har reagerat mest schizofrent den senaste tiden r Demokraterna. Deras interna polls visar ngot som gr att Biden mste frdma vld och ka till Kenosha trots att han inte skulle.

Jag r inte srskilt rdd fr att pollsen visar att Biden leder, fr det kommer nd inte visa sanningen nr rsterna r lagda.

Det jag njuter t just nu r att mta tempen p enthusiasmen. Trump har stora skaror fans, han har ett entourage lngs vgarna, han har "boaters". Det finns nstintill inget engagemang fr Biden. Kolla bara p hur dtt det r kring biden.

Jag kan inte vnta till den 3:e November. Komma vara helt underbart.
Senast redigerad av trailblaser 2020-09-05 kl. 20:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in