Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-07, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Här finns mycket att läsa. Scrolla ned.
https://jonehrsson.se/jahani-asl-ali-el-hani-amin/

Framgår exv att 18-åringen som "straff" för sitt förra brott skulle få 10 samtal!
10 samtal!
Samtalen var för att han mådde för dåligt för inlåsning!
Det krävs betydligt mer långtgående åtgärder om man på riktigt vill ändra en persons dåliga mående och brottsliga bana än 10 samtal!
Bara i Sverige. Suck! Våldsmän ska alltså skyddas ifrån sig själva och istället gå lösa i samhället och ta ut sitt dåliga mående på oskyldiga barn och tonåringar.... Nyval NU!! Inte en dag till med denna sjuka regering!!
Senast redigerad av karanan 2020-09-07 kl. 05:44.
Citera
2020-09-07, 09:22
Medlem
Conny63s avatar
Sverige kan inte ha denna sjuka regering kvar . Den måste bort avgå DÅRAR
Citera
2020-09-07, 10:03
Medlem
Brottinators avatar
Att 18-åringen har släppts från häktet var bara trams eller?
Citera
2020-09-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Just det här visar ju på att det var fullständigt vansinnigt att släppa ut honom i frihet. Oavsett om åklagaren bara begärt fortsatt häktning ifall han dömdes för "grov" mordbrand, borde ansvariga hållit honom inlåst med denna vetskap. Helt oavsett platsbristen på våra fängelser.

Ok. Men hur menar du att en fotboja skulle ha hjälpt i detta fall?
Det kan ju bara kombineras med husarrest i så fall, inklusive larm som går, så fort han lämnar hemmet. Andra fall där fotboja används är ju vi kontaktförbud, där liknande övervakning med larm om överträdelser (antar jag) snabbt innebär polisinsats. Eller kanske fotbojorna bara i efterhand kan bevisa att överträdelse skett?
(Jag är osäker hur fotbojor verkligen används i brottsbekämpningen.)
Man får ju viss utegång annars är det husarrest som gäller, vid överträdelser går larmet. Tycker straffet med fotboja är fantastiskt. Vara fånge i sitt eget hem, övervakad och kalaset med fotbojan ska betalas i förväg av den dömde. Win- win- situation. Tror knappast man hade tänkt tanken att häcka på en kyrkogård en hel natt om man vet att man är övervakad.
Citera
2020-09-07, 10:43
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormviskare
Man får ju viss utegång annars är det husarrest som gäller, vid överträdelser går larmet. Tycker straffet med fotboja är fantastiskt. Vara fånge i sitt eget hem, övervakad och kalaset med fotbojan ska betalas i förväg av den dömde. Win- win- situation. Tror knappast man hade tänkt tanken att häcka på en kyrkogård en hel natt om man vet att man är övervakad.
Jag tror precis tvärt om. Personer av den typ som J*ahani Asl Ali och E*l Hani Amin skiter fullständigt i om de har fotboja på sig eller inte. Det enda straffet de kommer att uppleva i praktiken är besväret de har med att klippa av sig fotbojan.

Att de skulle betala i förväg? Med vilka pengar? Socialbidraget eller knarkpengarna?
Citera
2020-09-07, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag tror precis tvärt om. Personer av den typ som J*ahani Asl Ali och E*l Hani Amin skiter fullständigt i om de har fotboja på sig eller inte. Det enda straffet de kommer att uppleva i praktiken är besväret de har med att klippa av sig fotbojan.

Att de skulle betala i förväg? Med vilka pengar? Socialbidraget eller knarkpengarna?
Socialbidrag, knarkpengar, vilket som.....Tycks ju ha föräldrar som är väldigt måna om hur dom mår, så dom kan väl hjälpa till ekonomiskt?! Dom har ju lyckats köpa bostadsrätter så borde inte vara något problem med att få banklån om det kniper.
Citera
2020-09-07, 11:18
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormviskare
Socialbidrag, knarkpengar, vilket som.....Tycks ju ha föräldrar som är väldigt måna om hur dom mår, så dom kan väl hjälpa till ekonomiskt?! Dom har ju lyckats köpa bostadsrätter så borde inte vara något problem med att få banklån om det kniper.
Så du tror att om Kriminalvården skickar en faktura på en fotboja till en yrkeskriminell knarkgangster, så kommer den yrkseskriminelle knarkganstern att gå till banken och låna pengar för att kunna betala fakturan? Och sedan ta något extrajobb för att kunna betala banklånet?

Jag måste säga att jag avundas dig ditt goda hjärta och att du bara träffat goda människor i hela ditt liv. Men vad det gäller ganstern måste jag tyvärr säga att, nej, jag håller inte med dig.
Citera
2020-09-07, 11:29
Bannlyst
Hade detta hänt mina barn så hade jag tagit hand om problemet själv, hade avrättat bägge sen om deas föräldrar hade yttrat sig något så hade jag dödat dem också sen skjutit poliserna som hade försökt med något. Hade blivit myndigheternas mardröm, en massmördare med många liv i fara. Kan ske tanke på mina två små
Citera
2020-09-07, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conny63
Sverige kan inte ha denna sjuka regering kvar . Den måste bort avgå DÅRAR

Då måste ju 87% av Sveriges befolkning va efterblivna ju, går man ut på stan så ser man bara idioter
överallt, pk-bögar, feministiska luders med rosa hår och näsring som har buske under armarna
Citera
2020-09-07, 11:35
Bannlyst
Snälla, säg inte att pojkarna var svenskar för då flippar jag ut helt fast man har invandrar bakgrund, lider med er svenskar att ni förlorat ert land
Citera
2020-09-07, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Vad är det för föräldrar som lyckas skapa sån ohyra till avkomma? De behöver inte skydd i Sverige längre.

Du sammanfattar det jag tänker.

Man kan undra vilken advokat det var som sålde ord och själ, och skrev ner deras påhittade snyfthistoria i asylansökan. Och vilken handläggare det var på Migrationsverket som köpte skiten.

Jag har kollat lagen, kriminalitet och våldsam livsstil är inte asylgrunder.
Citera
2020-09-07, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister

I väntan på fängelse är fotboja bättre än ingenting. Tror inte (är inte säker) att den går att klippa av. Det bästa är förstås att de dömda går in i fängelse direkt. Så är det inte idag pga platsbrist.
Varför är svenska myndigheter och regeringar så långsamma?

Ruggig historia, minst sagt! Har de kommit undan med flera sådana gärningar månntro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in