2020-09-07, 17:28
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Jeg forstr ikke det med bilen, det str s mye forskjellig. Men det jeg har forsttt er at en bil rygger inn uten lys, og hvor lenge den blir er jeg usikker p.
Om den kjrer igjen 0905 samtidig med at TH drar p Futurum kanskje? S skjer drap derimellom og ut i bil.
0856 AE avslutter samtale med lnn
0856 Bil kommer og drar etter 20 sek
0905 Gr bil rygger opp gangveien
0910-0915 TH kommer til Futurum - 8 min kjring fra S4

Edit: I min teori er det to forskjellige biler, og sjfren til den ryggende bilen 0905 ble sluppet av ved S4 0856 for hjelpe TH bl.a. med valpen.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-07 kl. 17:33.
Citera
2020-09-07, 17:34
Medlem
Citat:
Jeg forstr ikke det med bilen, det str s mye forskjellig. Men det jeg har forsttt er at en bil rygger inn uten lys, og hvor lenge den blir er jeg usikker p.
Om den kjrer igjen 0905 samtidig med at TH drar p Futurum kanskje? S skjer drap derimellom og ut i bil.
Takk! :-) 8.56-bilen: Bilen kjrer mot stedet og er i bildet i omtrent 20 sekunder
Ettersom det ikke er opplyst noe om det, er jeg usikker p hvor lang tid det tok fra bilen kom til den dro. Bilen er i bildet i ca 20 sekunder. Teoretisk kan den ha vrt utenfor bildet i en bestemt tid, tenker jeg da.
9.05-bilen kan vre en helt annen bil som ikke trenger ha noen sammenheng med 8.56-bilen.
Citera
2020-09-07, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Men kjre deg, da fr du lese dine egne linker!
Du kan da velge la vre svare hvis du ikke vet svaret og ikke har et saklig svar eller kommentar.
Det str ikke noe i den artikkelen om at den bilen kommer og drar i lpet av de ca 20 sekundene.

8.56-bilen: Bilen kjrer mot stedet og er i bildet i omtrent 20 sekunder
Ettersom det ikke er opplyst noe om det, er jeg usikker p hvor lang tid det tok fra bilen kom til den dro. Bilen er i bildet i ca 20 sekunder. Teoretisk kan den ha vrt utenfor bildet i en bestemt tid, tenker jeg da.
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 17:47.
Citera
2020-09-07, 17:48
Medlem
Citat:
0856 AE avslutter samtale med lnn
0856 Bil kommer og drar etter 20 sek
0905 Gr bil rygger opp gangveien
0910-0915 TH kommer til Futurum - 8 min kjring fra S4

Edit: I min teori er det to forskjellige biler, og sjfren til den ryggende bilen 0905 ble sluppet av ved S4 0856 for hjelpe TH bl.a. med valpen.

Aha! Kan det vre samme bil som kommer tilbake ev? For ikke vekke oppmerksomhet? Dette m da vre 3 GM? Og nr bilen kommer tilbake s er det for frakte AEH bort, lage alibi for TH med SMS og samtale med snn, stave sted for dra 10:07?
Vi har vel ikke info nr 0905 bilen drar igjen?
Citera
2020-09-07, 17:52
Medlem
Citat:
Aha! Kan det vre samme bil som kommer tilbake ev? For ikke vekke oppmerksomhet? Dette m da vre 3 GM? Og nr bilen kommer tilbake s er det for frakte AEH bort, lage alibi for TH med SMS og samtale med snn, stave sted for dra 10:07?
Vi har vel ikke info nr 0905 bilen drar igjen?
Fetad: Nei.
9.05-bilen:
Politiet er srlig interessert i den uidentifiserte bilen fordi den ble observert like ved Hagen-ekteparets bolig, i bunnen av gangveien ved Langvannet, i tidsrommet hvor man mener at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en alvorlig kriminell handling.
vg.no/nyheter/innenriks/i/lAm6do/mystisk-bil-ved-hagens-hus-fanget-paa-video

Dette fra artikkelen over kan tolkes slik at 9.05-bilen ble observert like ved Hagen-ekteparets bolig, i bunnen av gangveien ved Langvannet mellom kl 9.16 og ca kl 10. (9.14-samtalen ble avsluttet kl 9.16)

Klokken 09.48: Elektriker Tommy Skansen ringer til Anne-Elisabeth Hagen. De hadde en avtale, men hun svarer ikke.
Minuttene gr. Iflge VGs opplysninger ringer et familiemedlem like etter klokken 10, men uten f svar.
Har det p dette tidspunktet skjedd noe med Anne-Elisabeth Hagen?
Politiet har tidligere sagt at hun kan ha blitt utsatt for en alvorlig kriminell handling tidlig p formiddagen.
Iflge VGs opplysninger har tidsrommet fra 09.14-samtalen og til rundt klokken 10 vrt av srlig interesse for politiet.

vg.no/nyheter/innenriks/i/9vJoWl/loerenskog-saken-nye-detaljer-fra-politiets-tidslinje
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 18:07.
Citera
2020-09-07, 18:06
Medlem
Citat:
Poenget mitt er at jeg er overbevist om at bilen som kom 0856 ikke tilfeldig sammenfalt med avsluttet samtale mellom AE og lnn.

Den eneste som var tilstede ved siden av AE og valpen, og som kunne kommunisere med denne bilen som befant seg mindre enn 1 minutt fra S4, var TH.

Sprsmlet er hvordan kommunikasjonen har foregtt, derav en teori om walkie talkie. Om et NŻ, kom n eller jeg kommer er for risikabelt for pent nett tviler jeg p.
Hva tenker du om samtalen med lnn. Vi vet ikke tidspunktet for telefonbevegelsen og om hun da ble kastet brutalt ned trappa. Tyder p hastverk og sinne. Det er neppe da hun ble dumpet siden aeh var naken. Angivelig mellom 9.16 og 10.07. Kan selvsagt vre en del av stagingen for endre drapstidspunktet. Personlig tror jeg aeh kjente bde gm og evt mgm. Th har overlatt et sted til mgm fordi alibiet passer som hnd i hanske. Noen m ha vrt i bolig da det ble ringt 10.06 og 10.07. Da ble telefon lagt dd. Rart at barna har forholdt seg s passive med tanke p oppklaring og betaling. Det brevet er noe av det merkligste jeg har lest. Fullt av hat mot politiet, angivelig datert og skrevet lenge fr publisering. Langsint.
Citera
2020-09-07, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Mulig det var vedkommende som tipset om hettemannen:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Interessante synspunkter fra samme bruker:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Takk for linker til innlegg! P videoen av hettemannen der vi ser hettemann2 komme gende etter hettemann1 kan det se ut som om kvinnen med mobil blir skeptisk nr hettemann1 og hettemann2 kommer gende. Jeg synes at det ser ut som om hun er p vei til g i en retning (i samme retning som hettemennene) og at hun stopper opp (og vender kropp og ansikt slik at hun har ansiktet mot de. Eventuelt for ha oversikt over hvor "den/de farlige" er) og holder p med mobilen etter ha observert hettemennene. Deretter gr hun i en annen retning. Men det kan vre tilfeldig at hun stoppet. Hun kan ha stoppet for svare p en melding feks. (Men det stoppe og holde p med mobilen er ogs en typisk mte lage seg en grunn til stoppe slik at den personen som man er redd ikke skal merke at man stopper fordi man er redd feks). Jeg tror at veldig mange hadde reagert med bli veldig skeptisk og redd (og derfor ville ha stoppet og/eller ha gtt i en annen retning) om det kom 2 maskerte hettemenn marsjerende slik i den retningen man selv er p vei.

Hvis hun som vitne har sett etterlysningsvideoen, kan det kanskje tenkes at hun husker episoden og at hun har nrmere beskrivelse av en eller begge hettemenn (ettersom hun kan ha lagt merke til srtrekk ved de p ganske nrt hold).
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-07 kl. 19:54.
Citera
2020-09-07, 19:26
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Poenget mitt er at jeg er overbevist om at bilen som kom 0856 ikke tilfeldig sammenfalt med avsluttet samtale mellom AE og lnn.

Den eneste som var tilstede ved siden av AE og valpen, og som kunne kommunisere med denne bilen som befant seg mindre enn 1 minutt fra S4, var TH.

Sprsmlet er hvordan kommunikasjonen har foregtt, derav en teori om walkie talkie. Om et NŻ, kom n eller jeg kommer er for risikabelt for pent nett tviler jeg p.

Du var vel ogs inne p at de kunne kommunisert med lysblink, som morsesignaler?
Citera
2020-09-07, 19:43
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hva tenker du om samtalen med lnn. Vi vet ikke tidspunktet for telefonbevegelsen og om hun da ble kastet brutalt ned trappa. Tyder p hastverk og sinne. Det er neppe da hun ble dumpet siden aeh var naken. Angivelig mellom 9.16 og 10.07. Kan selvsagt vre en del av stagingen for endre drapstidspunktet. Personlig tror jeg aeh kjente bde gm og evt mgm. Th har overlatt et sted til mgm fordi alibiet passer som hnd i hanske. Noen m ha vrt i bolig da det ble ringt 10.06 og 10.07. Da ble telefon lagt dd. Rart at barna har forholdt seg s passive med tanke p oppklaring og betaling. Det brevet er noe av det merkligste jeg har lest. Fullt av hat mot politiet, angivelig datert og skrevet lenge fr publisering. Langsint.
Samtalen med lnn er etter min mening siste sikre livstegn.

Det passer som hnd i hanske ja, men forskyve drapstidspunktet til TH var p jobb ville passet enda bedre, og jeg tror ikke han overlot selve drapshandlingen til andre, bde fordi han ville ha kontroll og for skne barna.

Ettersom hun l dd oppe, mtte MGM dytte henne ned trappa etter 0916.
Citera
2020-09-07, 19:44
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Mulig det var vedkommende som tipset om hettemannen:

Interessante synspunkter fra samme bruker:

Skulle ikke du forberede deg til din egen rettergang i dag?
Citera
2020-09-07, 19:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Du var vel ogs inne p at de kunne kommunisert med lysblink, som morsesignaler?
Ja, p en eller annen mte har TH gitt signal til den ventende bilen om komme straks AE hadde avsluttet samtalen med lnn 0856. Den var s nre, maks 1 min, at den godt kan ha vrt innenfor rekkevidde av lysblink el.lign.
Citera
2020-09-07, 19:48
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Samtalen med lnn er etter min mening siste sikre livstegn.

Det passer som hnd i hanske ja, men forskyve drapstidspunktet til TH var p jobb ville passet enda bedre, og jeg tror ikke han overlot selve drapshandlingen til andre, bde fordi han ville ha kontroll og for skne barna.

Ettersom hun l dd oppe, mtte MGM dytte henne ned trappa etter 0916.

Hvorfor skulle de p dd og liv drepe henne hjemme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in