Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-07, 19:07
Medlem
[quote=Grus-Olle|72851670]Dom kan väl skicka Dan Park. [/QUOTE

Varför har Dan Park en sådan undanskymd roll egentligen? Är han punktbevakad? Jag antar att Paludan inte kan smugglas in i Sverige men det kommer andra Danskar som bränner koranen och spelar fotboll, men dom kan väl inte komma med samma gäng som i Malmö?

Dom identifieras väl direkt och frågan är hur stora resurser Stram Kurs har. Det är ju trots allt riskabla updrag och partiet betalar väl inte ens risktillägg eller OB-tillägg,

Detta blir intressant att följa, jag tror ju att polisen försöker stoppa det så det fordras snabba aktioner för att överlista polisen. Jag hoppas det blir av. Men Dan Park är jag bekymrad över, han får ju inte utlopp för sina känslor när han inte får provocera.
Citera
2020-09-07, 19:13
Medlem
RadhusRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Dom kan lika gärna flyga, ta färjan, åka via tyskland eller norge osv osv

Det kommer ske på lördag! Någon som vet vilken digital plattform som kommer sända? Live kanske?

Man lär stanna inne lördag o söndag kväll iaf.

Varför ska du stanna inne?

Okej om du bor i Rinkeby/husby/norsborg och är svensk och rakad kanske, men inte annars va?
Citera
2020-09-07, 19:19
Medlem
31G350125s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
Nej. Men vill du elda upp den hemma så kommer ingen att stoppa dig.

Alltså så är det inte bokbränningen i sig som är problemet.

Trillar inte polletten ner nu så kan jag inte hjälpa dig mer...

Religiösa fanatiker skall inte bestämma över vår yttrandefrihet. Särskilt inte muslimer, som har egna länder att vara i.
Citera
2020-09-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad säger islam om att förstöra/bränna koranen?

De første muslimer brændte selv den oprindelige Koran:

Citat.På et tidspunkt bad en af Uthmans generaler ham om at lave en kanoniseret samling , fordi soldater fra forskellige provinser var i strid om, hvem der havde den rette forståelse af af Koranen. Sekretæren Zayd ibn Thabit blev igen sat på opgaven, og denne gang gjorde han sig rigtigt umage og lavede en revideret version. Den var færdig et sted mellem 650 og 656. Den nye Koran skulle nu være den gældende, og den blev sendt ud til rigets provinser, herunder bl.a. Basra, Bagdad, Damaskus, Alexandria, Jerusalem, Kairo og Aden, sammen med en ordre om, at alle andre versioner (kodeks) skulle destrueres.

De første koranafbrændinger blev således gennemført af dedikerede muslimer med det formål at slette sporene efter det, der ikke kom med i den kanoniserede koran.

Citeret herfra:https://www.korankaffe.dk/koranens-tilblivelse
Citera
2020-09-07, 19:59
Medlem
Riksdalerns avatar
Skulle jag inte ha ett jobb jag var rädd om skulle jag elda koraner varje dag
Citera
2020-09-07, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Varför ska du stanna inne?

Okej om du bor i Rinkeby/husby/norsborg och är svensk och rakad kanske, men inte annars va?

Östermalm/Vasastan är tillräckligt, skömtosido, menade inte ordagrant. Men man kan hålla sig ifrån gränsområdena till områdena du nämner med.
Citera
2020-09-07, 20:22
Medlem
Skulle man kunna sätta upp en storskärm på plattan eller hyra annonstv:n vid stureplan och livesända/repetera hela lördag och söndag? Vad kostar det tror ni?
Citera
2020-09-07, 20:38
Medlem
Citat:
Dom kan lika gärna flyga, ta färjan, åka via tyskland eller norge osv osv

Det kommer ske på lördag! Någon som vet vilken digital plattform som kommer sända? Live kanske?

Man lär stanna inne lördag o söndag kväll iaf.
man får hålla koll härinne och på youtube tror jag..
Citera
2020-09-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
man får hålla koll härinne och på youtube tror jag..

Helst skulle man live streama på Stureplans reklam-tvn.
Citera
2020-09-07, 20:46
Medlem
Citat:
Helst skulle man live streama på Stureplans reklam-tvn.
ja, det kan de väl göra om de vill .fast det är ju inte där det händer, på stureplan allttså....
Citera
2020-09-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
ja, det kan de väl göra om de vill .fast det är ju inte där det händer, på stureplan allttså....

Nix men så mkt spridning som möjligt!
Citera
2020-09-07, 20:50
Medlem
Citat:
Nix men så mkt spridning som möjligt!
javisst, håller med dig, men vi pratar om två olika situtioner här, håll isär dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in