Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
javisst, håller med dig, men vi pratar om två olika situtioner här, håll isär dom.

Vet man vilken ort dom ska börja med?
Citera
2020-09-07, 20:52
Medlem
Thundercocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
De første muslimer brændte selv den oprindelige Koran:

Citat.På et tidspunkt bad en af Uthmans generaler ham om at lave en kanoniseret samling , fordi soldater fra forskellige provinser var i strid om, hvem der havde den rette forståelse af af Koranen. Sekretæren Zayd ibn Thabit blev igen sat på opgaven, og denne gang gjorde han sig rigtigt umage og lavede en revideret version. Den var færdig et sted mellem 650 og 656. Den nye Koran skulle nu være den gældende, og den blev sendt ud til rigets provinser, herunder bl.a. Basra, Bagdad, Damaskus, Alexandria, Jerusalem, Kairo og Aden, sammen med en ordre om, at alle andre versioner (kodeks) skulle destrueres.

De første koranafbrændinger blev således gennemført af dedikerede muslimer med det formål at slette sporene efter det, der ikke kom med i den kanoniserede koran.

Citeret herfra:https://www.korankaffe.dk/koranens-tilblivelse

Även dem måste ju ha blivit brända då Abbasiderna, 750-1258, verkar ha standardiserat koranen ännu en gång. I Sanaa i Jemen finns pergament med avskrapad text, där en annan version döljer sig under den andra; dvs två versioner av koranen. Den översta är väldigt lik den nuvarande men skiljer sig dock ändå.
Citera
2020-09-07, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Vet man vilken ort dom ska börja med?
För det första så vet vi inte om Paludan kommer in eller inte, då kommer andra partikamrater, vilken ort är jag osäker på i dagsläget, han har skrivit upp en lista på alla orter han nämnde då, som jag glömt namnen på, minns bara Akalla och Tensta, men att dom kommer är jag helt säker på ! Just wait and see
Citera
2020-09-07, 21:02
Medlem
Citat:
För det första så vet vi inte om Paludan kommer in eller inte, då kommer andra partikamrater, vilken ort är jag osäker på i dagsläget, han har skrivit upp en lista på alla orter han nämnde då, som jag glömt namnen på, minns bara Akalla och Tensta, men att dom kommer är jag helt säker på ! Just wait and see

Hörde att polisen har gått upp i en särskild händelse så tror även jag att det kommer ske.

Tror dock på kaos mest på Järva. Hela fältet är så isolerat så vem bryr sig om de kaozar sönder för sig själv eller ngn släkting.
Citera
2020-09-07, 21:05
Bannlyst
Ouff.

Menar danskarna att de avser direktsända? Vet de vilka som tittar?

Hybris av att de "kom undan"/"slank undan" i gården.

Hela "vi kommer den 12:e September bla bla Rinkeby" kan vara en avledningsmanöver.

Folk i "byn" samt Tensta/Hjulsta/Akalla/Husby/Rissne kommer vara beredda på Lördag.

På 10 minuter kan du ha folk som rings in/kommer i bilar från andra förorter. Bil byter vapen med moppe som får 100k efter jobbet.

Scenarion :

1. De eldar koranen på Rinkeby Torg, förlitar sig på deras filmande som "60 minutes" gjorde, blir inte skjutna eller knivade utan arg mobb kastar saker & lite box från olika riktningar, nya "polis stationen" i Rinkeby får ett helvete. Är polisen redan förberedd med hög polisnärvaro under dagen eller ringer de på förstärkning vartefter, återstår att se.

Byn kommer känna sig knullad om dessa inte blir "knullade". Bilar kommer köra efter Danskarna/Svenskarna osv. Dvs actionfilm i byn om de eldat upp koranen.

2. De eldar koran på okänd gångväg/park Hjulstavägen mellan Bromsten Rinkeby alternativt Järvafältet/Rinkeby Hage/Kolonilotter, dvs lite i skymundan dock med större risk att bli skjutna. Lättare att genomföra bränningen hålla "tal", större risk att bli skjuten om deras ankomst noterats/de har följare som väntar in "rätt plats".

Misstänker danskarna väljer 2.

Antar att dessa brännare inte går in i byn obeväpnade utan beväpnad backup i bil som väntar.

Skottsäker väst räcker inte mot kebabknivar/headshot.

Antar de "enter/exit byn" från Spånga/Bromsten. Lättare att avlägsna smidigt åt det hållet. Rissne/Avfart Rinkeby har massa ögon som noterar okända.

Alla andra ingångar är antagligen extra bevakade den 12:e av "moppar"/"bilar"/"taxi".

3. Djungelmobiltrumman kommer gå varm den 12:e. Räcker med att någon ser folk de inte känner igen -vips -"ey bror vem e du". Sms hela tiden om folk de inte känner igen, bilar de inte känner igen.

Antar att du som muslim/supporter får en viss cred kanske tom bounty om du fuckar upp dessa brännare.

Tror de har tagit sig vatten över huvudet här.

Återigen tror datumet är en avledningsmanöver. Dvs om de inte VILL bli skjutna.

Imamer i Sverige har redan manat muslimer att "tänka först" istället för att agera på känslor samt ignorera dessa brännare, dock får de inte med sig alla säger de.
Senast redigerad av snuttis 2020-09-07 kl. 21:54.
Citera
2020-09-07, 21:15
Medlem
Citat:
Hörde att polisen har gått upp i en särskild händelse så tror även jag att det kommer ske.

Tror dock på kaos mest på Järva. Hela fältet är så isolerat så vem bryr sig om de kaozar sönder för sig själv eller ngn släkting.
Ja gud något kommer definivt ske på lördag, frågan är bara vad, känner inte tilll Sthmsområdet speciellt bra, hoppas ni kan uppdatera oss andra när det brakar loss!
Citera
2020-09-07, 21:24
Jag plockar fram popcornen haha. Låt spektaklet börja.
Senast jag var i Rinkeby mötte jag ett gäng somalier som hotfullt sa "här bestämmer vi".
En av de värsta no-go-zonerna i Stockholm.
Senast redigerad av Juristen08 2020-09-07 kl. 21:42.
Citera
2020-09-07, 21:38
Medlem
Citat:
Ja gud något kommer definivt ske på lördag, frågan är bara vad, känner inte tilll Sthmsområdet speciellt bra, hoppas ni kan uppdatera oss andra när det brakar loss!

Ska försöka, helgen till ära för min del kommer spenderas ca 5 km från Rinkeby och kommer passera järva fältet minst 4 ggr under lördag morgon och kväll.
Citera
2020-09-07, 21:41
Medlem
[quote=Juristen08|72853606]Jag plockar fram popcornen haha. Låt spektaklet börja.
Senast jag var i Rinkeby mötte jag ett gäng som hotfullt sa "här bestämmer vi".[/QUOTEOK, hoppas det blir i fortsättningen att VI bestämmer!
Citera
2020-09-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Ouff.

Menar danskarna att de avser direktsända? Vet de vilka som tittar?

Hybris av att de "kom undan"/"slank undan" i gården.

Hela "vi kommer den 12:e September bla bla Rinkeby" kan vara en avledningsmanöver.

Folk i "byn" samt Tensta/Hjulsta/Akalla/Husby/Rissne kommer vara beredda på Lördag.

På 10 minuter kan du ha folk som rings in/kommer i bilar från andra förorter. Bil byter vapen med moppe som får 100k efter jobbet.

Scenarion :

1. De eldar koranen på Rinkeby Torg, förlitar sig på deras filmande som "60 minutes" gjorde, blir inte skjutna eller knivade utan arg mobb kastar saker & lite box från olika riktningar, nya "polis stationen" i Rinkeby får ett helvete. Är polisen redan förberedd med hög polisnärvaro under dagen eller ringer de på förstärkning vartefter, återstår att se.

Byn kommer känna sig knullad om dessa inte blir "knullade". Bilar kommer köra efter Danskarna/Svenskarna osv. Dvs actionfilm i byn imorgon om de grillar koranen.

2. De eldar koran på okänd gångväg/park Hjulstavägen mellan Bromsten Rinkeby alternativt Järvafältet/Rinkeby Hage/Kolonilotter, dvs lite i skymundan dock med större risk att bli skjutna. Lättare att genomföra bränningen hålla "tal", större risk att bli skjuten om deras ankomst noterats/de har följare som väntar in "rätt plats".

Misstänker danskarna väljer 2.

Antar att dessa brännare inte går in i byn obeväpnade utan beväpnad backup i bil som väntar.

Skottsäker väst räcker inte mot kebabknivar/headshot.

Antar de "enter/exit byn" från Spånga/Bromsten. Lättare att försvinna smidigt åt det hållet. Rissne/Avfart Rinkeby har massa ögon som noterar okända.

Alla andra ingångar är antagligen extra bevakade den 12:e av "moppar"/"bilar"/"taxi".

3. Djungelmobiltrumman kommer gå varm den 12:e. Räcker med att någon ser folk de inte känner igen -vips -"ey bror vem e du". Sms hela tiden om folk de inte känner igen, bilar de inte känner igen.

Antar att du som muslim/supporter får en viss cred kanske tom bounty om du fuckar upp dessa brännare.

Tror de har tagit sig vatten över huvudet här.

Återigen tror datumet är en avledningsmanöver. Dvs om de inte VILL bli skjutna.

Imamer i Sverige har redan manat muslimer att "tänka först" istället för att agera på känslor samt ignorera dessa brännare, dock får de inte med sig alla säger de.

Jo, att ta sig ur rinkeby torg snabbt är ingen lätt uppgift. In/ut farter lär kunna stängas väldigt fort.

Möjligt att ingen av dessa personer varit i närheten heller av Rinkeby eller Nv Sthlm - går inte att jämföra med Rosengård.

Dom borde inte bränna utan Polisskydd. Brånner dom framför polishuset kanske polisen släpper in dom ?
Citera
2020-09-07, 21:53
Medlem
Jag tror dom måste ha två grupper eller fler och bränna fort som FAN. Det måste ju ändå ta lite tid för blattarna att organisera en hämndpatrull. Hinner inte danskarna eller dom vita undan snabbt så tror jag att polisen kommer och räddar danskarna eller om ni så vill, dom vita.

Dom kan ju inte låta dessa modiga människor dö. Eller kan dom?

Någon koranfotboll finns det inte tid med och dom talen som hålls får ta högst två minuter. Tändpistoler men jag hoppas också att man kan strö ut lite danskt bacon vid bränningen.

Spektaklet kan börja.
Citera
2020-09-07, 21:53
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Dom borde inte bränna utan Polisskydd. Bränner dom framför polishuset kanske polisen släpper in dom ?

Det är kanske en bra idé. Polishuset är bepansrat och bör stå emot både automatvapen och handgranater.

Citat:
Polishuset bepansrat
Den nya polisstationen i Rinkeby har skydd i klass med bepansrade militärfordon.

Byggnaden är skyddad av så kallade armoxplåtar, skottsäkert stål som bland annat används i bepansrade militärfordon, enligt uppgifter till Expressen.

https://www.expressen.se/nyheter/kri...l-tunnelbanan/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in