2020-09-09, 14:21
Medlem
Ny informasjon p tv2.no n
https://www.tv2.no/nyheter/11631804/

Fra artikkel:
Politiet har underveis i etterforskningen hatt en teori om at Anne-Elisabeth Hagen ble angrepet av en eller flere gjerningspersoner mens hun var p badet som ligger like ved entreen i eneboligen.
Der er det funnet biologiske spor, samt flere klesplagg og et hndkle tilhrende 68-ringen.

TV 2 er kjent med at politiet likevel valgte ta seg inn i huset allerede samme kveld som Anne-Elisabeth Hagen forsvant. Da tok de med seg flere gjenstander, blant annet en telefon. De gjorde ogs noen helt enkle kriminaltekniske underskelser.

Dagen etter forsvinningen var ikke politiet inne, men den 2. november gikk de inn igjen og gjorde nye beslag og underskelser. Blant annet fant de fottyavtrykk flere steder i huset.
I tillegg samlet de inn prver av biologisk materiale som ble funnet i huset. I arbeidet har det blitt brukt kjemikalier som kan pvise selv mindre mengder blod p en overflate.

TV 2 er kjent med at badet ved entreen var gjenstand for svrt grundige kriminaltekniske underskelser i den tidlige fasen av etterforskningen.
Iflge TV 2s opplysninger tok politiet blant annet beslag den hvite dra som skiller entreen og badet, samt en toalettring og et toalettlokk. De tok ogs med hndspa som sto p vasken, og en toalettbrste.

Det virker som om stedet er badet i entreen med tanke p underskelsene og spor. Det er funnet flere klesplagg og et hndkle tilhrende AEH. S vidt jeg har lest er det ikke dusj nede, s det med hndkle som tilhrer AEH virker merkelig.
Med tanke p "fallet" som telefon har vist fra 2. etasje til 1. etasje, virker det som om alt har startet oppe og endte nede p badet.
Uansett s hvor godt det har vrt planlagt s tviler jeg p at et fall i trappen er planlagt. Det kan vre det som har delagt hvis, og jeg sier hvis, utgangspunktet var kidnapping.
Citera
2020-09-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg vet ikke om TH ringte 112, eller 02800.

Jeg har tenkt p dette med ndnummer. Jeg vet ikke om det er slik n, men tidligere koblet alle ndsamtaler seg sammen.
Kanskje det bare er politiet som fr de andre inn i sin sentral?

Det er ikke srlig anonymt i alle fall ringe ndnummer.

Noen som kan om dette?

Jeg mener tilogmed med at det ikke engang var 02800 som stod, men mer lokalt nr til politistasjonen. Men mulig jeg tar feil, ogs media kan ta feil. Har noen andre lest noe slikt?
Mulig ogs media antar at han ringte ndnr, og derfor skriver det.
Men jeg skal prve finne ut av om alle samtaler til politiet blir tatt opp.
Citera
2020-09-09, 16:52
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T--E

Fra artikkel:
Politiet har underveis i etterforskningen hatt en teori om at Anne-Elisabeth Hagen ble angrepet av en eller flere gjerningspersoner mens hun var p badet som ligger like ved entreen i eneboligen.
Der er det funnet biologiske spor, samt flere klesplagg og et hndkle tilhrende 68-ringen.

TV 2 er kjent med at politiet likevel valgte ta seg inn i huset allerede samme kveld som Anne-Elisabeth Hagen forsvant. Da tok de med seg flere gjenstander, blant annet en telefon. De gjorde ogs noen helt enkle kriminaltekniske underskelser.

Dagen etter forsvinningen var ikke politiet inne, men den 2. november gikk de inn igjen og gjorde nye beslag og underskelser. Blant annet fant de fottyavtrykk flere steder i huset.
I tillegg samlet de inn prver av biologisk materiale som ble funnet i huset. I arbeidet har det blitt brukt kjemikalier som kan pvise selv mindre mengder blod p en overflate.

TV 2 er kjent med at badet ved entreen var gjenstand for svrt grundige kriminaltekniske underskelser i den tidlige fasen av etterforskningen.
Iflge TV 2s opplysninger tok politiet blant annet beslag den hvite dra som skiller entreen og badet, samt en toalettring og et toalettlokk. De tok ogs med hndspa som sto p vasken, og en toalettbrste.

Det virker som om stedet er badet i entreen med tanke p underskelsene og spor. Det er funnet flere klesplagg og et hndkle tilhrende AEH. S vidt jeg har lest er det ikke dusj nede, s det med hndkle som tilhrer AEH virker merkelig.
Med tanke p "fallet" som telefon har vist fra 2. etasje til 1. etasje, virker det som om alt har startet oppe og endte nede p badet.
Uansett s hvor godt det har vrt planlagt s tviler jeg p at et fall i trappen er planlagt. Det kan vre det som har delagt hvis, og jeg sier hvis, utgangspunktet var kidnapping.
Interessant lese en teori politiet hadde.

Ut fra denne artikkelen kan ikke 1 stk GM utelukkes.

Dette er ogs interessant:
"I arbeidet har det blitt brukt kjemikalier som kan pvise selv mindre mengder blod p en overflate."

Dette sett i sammenheng med at vaskebtte var borte kan tyde p en GM som vasker blod / andre spor

Det var tydeligvis ogs spor p den hvite dra.

Blir interessant hva som kommer frem etterhvert om politiets nye underskelser rundt telefonnbevegelsene til AEH's telefon.
Citera
2020-09-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Pussig, det har siden du ble medlem ikke kommet en tddel med informasjon som svekker mistanken mot TH, heller motsatt.

Slutt tulle.

Da politiet brukte beredskapstroppen for arrestere en mann som ville mtt opp i cellen p Grnland om de hadde sendt ham en SMS, trodde naturligvis hele Norge at idiotpolitiet hadde bevisene i orden.

P det tidspunktene var mistankene mot TH p 100, n, etter mange mneder med all mulig tilgjengelig fleksing fra rtneprotpolitiet, er det bare bermen som tror at TH er skyldig.

Ikke engang politiorganet VG sttter politiet lenger.
Citera
2020-09-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E

Fra artikkel:

"Dagen etter forsvinningen var ikke politiet inne, men den 2. november gikk de inn igjen og gjorde nye beslag og underskelser."
Hade TM eller andra familjemedlemmar tillgng till huset efter AEH frsvunnit? Eller fram til den 2 nov.???
Citera
2020-09-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Slutt tulle.

Da politiet brukte beredskapstroppen for arrestere en mann som ville mtt opp i cellen p Grnland om de hadde sendt ham en SMS, trodde naturligvis hele Norge at idiotpolitiet hadde bevisene i orden.

P det tidspunktene var mistankene mot TH p 100, n, etter mange mneder med all mulig tilgjengelig fleksing fra rtneprotpolitiet, er det bare bermen som tror at TH er skyldig.

SH sier han har gitt opp sende sms til TH, fordi han ikke er i stand til lese de, s det tviler jeg faktisk p. Om du synes SH/TH er troverdige da...
Citera
2020-09-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
S da var hypotese angende TH og de tre barna inkludert RU som part i krypto-opplegg ferdig for min del.
TH's tte oppringninger var ikke beskjeder til barna. TH benyttet ikke "kode-sprk", og han forklarte ikke feil "kode-sprk" i avhr.

Jeg kommer ikke til bruke mer tid p denne hypotesen

Det tror jeg er en klok beslutning.
Citera
2020-09-09, 23:06
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Slutt tulle.

Liker ikke helt mten du omtaler 90 prosent av forumdeltakerene her p.
Citera
2020-09-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
"Dagen etter forsvinningen var ikke politiet inne, men den 2. november gikk de inn igjen og gjorde nye beslag og underskelser."
Hade TM eller andra familjemedlemmar tillgng till huset efter AEH frsvunnit? Eller fram til den 2 nov.???

Jeg tror ikke noen av familien hadde fri tilgang til boligen fr teknikerne rykket inn.

TH med familie ble innlosjert p hotell under beskyttelse av politiet.

Og, det har vrt skrevet at sivilt politi spanet p boligen i Sloraveien 24/7 iallfall den frste uken etter forsvinningen.
Citera
2020-09-09, 23:42
Medlem
Hper kundene forlater TH s massivt at pengesekken hans skrumper inn til et minimum.
Citera
2020-09-10, 00:04
Medlem
Det er liten tvil om at th er en del av dette. Han m ha alt p papir og i konvolutt. Hvilke andre eldre personer vil gjennomfre drap eller kidnapping av aeh. Kidnapping er dog helt utelukket. Ingen kryptogutt legger igjen et skriftelig brev. Dette viser ogs at gm hadde kontroll p hvem som har tilgang til bolig s ingen oppdaget brevet og avslrte planen feks etter ti minutter. Her er det bde en eldre og en yngre gm.
Senast redigerad av LH07 2020-09-10 kl. 01:03.
Citera
2020-09-10, 07:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Hper kundene forlater TH s massivt at pengesekken hans skrumper inn til et minimum.

Inntektene til Elkraft A/S skal vre halvert det siste ret.
Det kommer jo til et punkt der utgiftene overstiger inntektene, og da er det kroken p dra.
Svidt meg meg bekjent har TH gjordt et uttak av aksjeutbytte p hele 70 millioner.
Kanskje har han gjordt dette uttaket for forberede seg p en storkonkurs.
Kanskje har han gjemt pengene i en bankboks i Bahamas snn at ikke namsmannen skal f fatt i dem nr konkursen kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in