• 3441
  • 3841
  • 3891
  • 3940
  • 3941
  • 3942
  • 3991
  • 4041
  • 4441
2020-09-09, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror dere tar feil, hestejenta er nok vant til å ta i et tak, kjøre store biler, hestehenger o.l så å rygge opp der var sikkert en smal sak.

Mulig hun kan rygge😊 men jeg tror ikke barna er direkte involvert i drapet... men de vet nok hva som har skjedd og holder munn nå. Mulig pga redsel og arv.

Men det er heller ikke utenkelig. Vi vet ingenting om deres alibi.
Citera
2020-09-09, 11:04
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Men hva med mobilen hennes? Dratt hele veien fra Lier for å være i S4 en dag eller to, uten å ha med mobilen? Hva skulle hun bruke om hun skulle kontakte noen? Og Ville det ikke være rart om hennes egen var helt uten aktivitet der hjemme i Lier?
Dette spørsmålet burde også gjelde alle de tre barna som etter denne hypotesen er med på plottet. At de skulle ha lagt igjen telefonene sine hjemme er risikabelt med tanke på at politiet garantert ville sjekke deres telefoner.

Hadde politiet funnet ut at telefonene til både HHB1, HHB2 og TEH var uten aktivitet i hele den perioden, (samt at telefonene hadde lagt helt i ro) med ubesvarte anrop og ubesvarte SMS måtte politiet ha sjekket deres alibi nærmere. Hvis alle barna kun hadde hatt alibi gjennom telefon/sms og ikke alibi på annet vis ville dette ha sett veldig mistenkelig ut.

Det at politiet ikke har siktet de tre barna viser for meg at de ikke har funnet noe som kan tyde på at de var med på dette plottet.

Politiet har også opplyst for ikke lang tid siden at de tester ulike hypoteser for å kunne gi familien svar på hva som skjedde med AEH.
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-09 kl. 11:16.
Citera
2020-09-09, 11:25
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
MGM i S4 må uansett hvem det var ha vært uten mobil, hvem skulle kontaktes?

Alle MGM visste hva som skulle skje, alt var nøye planlagt med stoppeklokkepresisjon.

Hvis hele familien hadde planlagt dette.... er det ingen sjanse for at noen begynte å grue seg, og trakk seg i siste liten?
Citera
2020-09-09, 11:37
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
MGM i S4 må uansett hvem det var ha vært uten mobil, hvem skulle kontaktes?

Alle MGM visste hva som skulle skje, alt var nøye planlagt med stoppeklokkepresisjon.

Og, har du noen formening om hvem sin bil hestedatteren brukte til ryggingen? Og hvordan hun kom seg fra Lier til Lørenskog uten å bli registrert ved flere bomstasjoner?
Citera
2020-09-09, 11:39
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Dette spørsmålet burde også gjelde alle de tre barna som etter denne hypotesen er med på plottet. At de skulle ha lagt igjen telefonene sine hjemme er risikabelt med tanke på at politiet garantert ville sjekke deres telefoner.

Hadde politiet funnet ut at telefonene til både HHB1, HHB2 og TEH var uten aktivitet i hele den perioden, (samt at telefonene hadde lagt helt i ro) med ubesvarte anrop og ubesvarte SMS måtte politiet ha sjekket deres alibi nærmere. Hvis alle barna kun hadde hatt alibi gjennom telefon/sms og ikke alibi på annet vis ville dette ha sett veldig mistenkelig ut.

Det at politiet ikke har siktet de tre barna viser for meg at de ikke har funnet noe som kan tyde på at de var med på dette plottet.

Politiet har også opplyst for ikke lang tid siden at de tester ulike hypoteser for å kunne gi familien svar på hva som skjedde med AEH.
Så da var hypotese angående TH og de tre barna inkludert RU som part i krypto-opplegg ferdig for min del.
TH's åtte oppringninger var ikke beskjeder til barna. TH benyttet ikke "kode-språk", og han forklarte ikke feil "kode-språk" i avhør.

Jeg kommer ikke til å bruke mer tid på denne hypotesen
Citera
2020-09-09, 11:49
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Så da var hypotese angående TH og de tre barna inkludert RU som part i krypto-opplegg ferdig for min del.
TH's åtte oppringninger var ikke beskjeder til barna. TH benyttet ikke "kode-språk", og han forklarte ikke feil "kode-språk" i avhør.

Jeg kommer ikke til å bruke mer tid på denne hypotesen
Men så bra, jeg sier bare: Vi får vente og se.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-09 kl. 12:19.
Citera
2020-09-09, 11:58
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Hvis hele familien hadde planlagt dette.... er det ingen sjanse for at noen begynte å grue seg, og trakk seg i siste liten?
Dette gjelder i så fall alle mulige MGM, men her har det trolig vært snakk om felles forståelse for hva som var nødvendig.

Citat:
Og, har du noen formening om hvem sin bil hestedatteren brukte til ryggingen? Og hvordan hun kom seg fra Lier til Lørenskog uten å bli registrert ved flere bomstasjoner?
Det vet vi ikke, men bilen kan ha blitt kjørt dit ifb med pass av valp kvelden i forveien.

Som sagt tror jeg bruk av biler og mobiler er nøye planlagt i lang tid for nettopp å unngå bomstasjoner og telefonmaster.

Biler, skilt, telefoner, simkort o.l. er selvfølgelig anskaffet til formålet på en måte som gjør at det forsvinner i mengden.

Dette var en «Mesterplan» som ikke kunne mislykkes.
Citera
2020-09-09, 12:08
Medlem
Slettsnokens avatar
En presisering:

RU har aldri hatt noen aktiv rolle i min hypotese.

Jeg tror imidlertid han kan ha bidratt til en innføring i kryptovaluta for TH & co. uten å kjenne til hva det skulle brukes til eller i fremtiden ble brukt til.
Citera
2020-09-09, 12:24
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Dette gjelder i så fall alle mulige MGM, men her har det trolig vært snakk om felles forståelse for hva som var nødvendig.

Det vet vi ikke, men bilen kan ha blitt kjørt dit ifb med pass av valp kvelden i forveien.

Som sagt tror jeg bruk av biler og mobiler er nøye planlagt i lang tid for nettopp å unngå bomstasjoner og telefonmaster.

Biler, skilt, telefoner, simkort o.l. er selvfølgelig anskaffet til formålet på en måte som gjør at det forsvinner i mengden.

Dette var en «Mesterplan» som ikke kunne mislykkes.

I hypotesen din var dette en mesterplan.
I den virkelige verden så tror jeg det mangler ganske mye på det.
Hvem tror du har anskaffet biler, skilt, telefoner, simkort og walkie talkier?
Andre simkort vil også fanges opp av basestasjoner, men vi har ikke hørt noe om det ennå.
Men det kommer vel mer nytt etterhvert fra Polisen
Senast redigerad av Farkosten 2020-09-09 kl. 12:30. Anledning: tillegg
Citera
2020-09-09, 12:41
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Men så bra, jeg sier bare: Vi får vente og se.
Da sier vi det. Da trenger du ikke å mase på meg angående hypotesen din, samt hevde at jeg er del av et team.

Jeg har selv vært inne på mange ulike hypoteser og endret dem underveis. Det har ført til at jeg ikke har tunellsyn.

Du sitter på mye kunnskap om saken så det er positivt at du vil bidra. Men kan oppfordre deg til å sette seg inn i andre hypoteser også.
Citera
2020-09-09, 12:44
Medlem
Legokatts avatar
Fra Netflix-serien "I hodet på en kriminell"

Har sett en del av disse seriene nå og kan dele litt av hva som kommer frem her.

(18-års grense)

"FBI forklarer psykopati som en personlighetsforstyrrelse som viser seg i personer som bruker sjarme, manipulering, trusler og, av og til, vold for å kontrollere andre, og tilfredsstille sine egne, egoistiske behov.

Psykopater er egentlig nokså sjeldne, noe som er bra. Generelt sett er deres relasjoner preget av emosjonelt fravær, eller de føler ikke ting på samme måte som andre.

Måten de oppfører seg på er overfladisk, sjarmerende, manipulerende og misvisende. Det er fravær på anger så det er en kombinasjon av det emosjonelle, det mellommenneskelige, og det adferdsmessige som kommer sammen.

Et annet skummelt trekk hos mordere/psykopater er at de sjeldent ser skumle ut. Når du står ansikt til ansikt med en slik person, opplever du to ting: Det første du opplever er overraskelsen over at han ser så normal ut, og overraskelsen over at han er snakkesalig, høflig, og ofte ganske nedlatende. De har ofte lykkes i livet og er ikke fattige, men samtidig ikke veldig rike. De kan være godt utdannet og engasjerer seg i lokalsamfunnet.

At de utfører drap kommer som oftest ut av at de fantaserer om dette over en lengre periode. Motivasjon som driver en slik person er redsel for avvisning, trang til makt og en følelse av mindreverdighet. De kan ha problem med temperament. De har et behov for en anerkjennelse som ikke er tilgjengelig for dem.

I kidnapingssaker er ofte GM i tillegg drevet av en seksuell vrangforestilling. De får seksuell opphisselse gjennom å forårsake smerte, fornedrelse og frihetsberøvelse mot offeret. Personen kan bli seksuelt opphisset ved å forårsake eller se at andre opplever smerte. Målet er å oppnå kontroll over en persons kropp og sinn"

Hvis det står 1 stk GM bak i Hagen-saken så kan dette være kjennetegn på en slik person. Med tanke på at dette plottet virker veldig godt planlagt med trusselbrev, og diverse villedning er det mye som tyder på en manipulerende og farlig GM.

Derfor sendte jeg hypotese til politiet. Hvis det står en slik GM bak dette må politiet finne ut av dette.

Uansett hva som skjedde, det er positivt at alle engasjerer seg, selv om vi kan være uenige.
Senast redigerad av Legokatt 2020-09-09 kl. 13:06.
Citera
2020-09-09, 12:50
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
I hypotesen din var dette en mesterplan.
I den virkelige verden så tror jeg det mangler ganske mye på det.
Hvem tror du har anskaffet biler, skilt, telefoner, simkort og walkie talkier?
Andre simkort vil også fanges opp av basestasjoner, men vi har ikke hørt noe om det ennå.
Men det kommer vel mer nytt etterhvert fra Polisen
ID-tyveri er veldig vanlig, og har også i denne saken blitt brukt, så jeg går ut fra at ting er skaffet ved hjelp av dette.

Edit: Bl.a. Autopass og mobil-abonnement kan misbrukes av andre uten at det blir oppdaget så lenge man ikke misligholder avtalen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-med-motparten
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-09-09 kl. 12:57.
Citera
  • 3441
  • 3841
  • 3891
  • 3940
  • 3941
  • 3942
  • 3991
  • 4041
  • 4441

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera