Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
Ja precis. Personligen tycker jag inte Skoda r snygg alls. Peugeot e208 r snygg, men har fr klena muskler och fr dlig teknik. Det r det som r problemet med mnga gamla ICE tillverkare, att de hnger inte alls med p tekniken.
De kanske gr frsk med elbilar, men fr inte med saker som OTA updates och Internet anslutning som borde vara standard idag och inte heller appar som Spotify och Netflix. D gr dessa bilar bort p en gng.
Fast nu kostar skodan frn 452 000 kr (+ avdrag fr elbilsbonus p 60 000 kr). Vilken tesla fr du fr de? Jag kan nstan garantera att Skodan har bttre byggkvalite n Teslan med.
OTA updates frstr jag inte riktigt varfr man ens skulle vilja ha p sin bil, bara den lilla risken att en uppdatering gr snett och bilen blir okrbar, eller att en uppdatering startar precis nr du tnkt kra (vilket gr att du inte kan kra omgende) gr att det faller bort helt. Internetanslutning har min volvo frn 2016, apparna r mer eller mindre standard p bilar numera med apple carplay osv.
Saker jag letar efter : bilen ska g kra genom en biltvtt eller regnskur utan att det lcker in vatten verallt, s drfr faller Tesla bort...