Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
Ja precis. Personligen tycker jag inte Skoda är snygg alls. Peugeot e208 är snygg, men har för klena muskler och för dålig teknik. Det är det som är problemet med många gamla ICE tillverkare, att de hänger inte alls med på tekniken.
De kanske gör försök med elbilar, men får inte med saker som OTA updates och Internet anslutning som borde vara standard idag och inte heller appar som Spotify och Netflix. Då går dessa bilar bort på en gång.
Fast nu kostar skodan från 452 000 kr (+ avdrag för elbilsbonus på 60 000 kr). Vilken tesla får du för de? Jag kan nästan garantera att Skodan har bättre byggkvalite än Teslan med.
OTA updates förstår jag inte riktigt varför man ens skulle vilja ha på sin bil, bara den lilla risken att en uppdatering går snett och bilen blir okörbar, eller att en uppdatering startar precis när du tänkt köra (vilket gör att du inte kan köra omgående) gör att det faller bort helt. Internetanslutning har min volvo från 2016, apparna är mer eller mindre standard på bilar numera med apple carplay osv.
Saker jag letar efter : bilen ska gå köra genom en biltvätt eller regnskur utan att det läcker in vatten överallt, så därför faller Tesla bort...