2020-09-14, 22:36
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Jag trodde soc betalade hyran men det kanske r ndrat?

Nog fall till fall
Citera
2020-09-14, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
Har inte betalat hyran fr fr min soc lgenhet fr augusti och inte nu september heller, bara en tidsfrga innan dem hr av sig..

r speltorsk och spelat bort soc pengarna som var avsedda fr att betala hyran... Dubblade pengarna idag men spelade bort allting tillsut som vanligt, kan inte sluta spela s str hr nu med rejl ngest och undrar hur jag ska betala dom bda hyrorna (sammanlagt 9k)

Kan inte ta ln d jag har kronofogden och har inga vnner. r en kille p 22 r, behver tips hur jag kan f tag p snabba pengar snabbt, ven om det r olagligt.. Dock inga bedrgerier mot privatpersoner dr gr min grns...
Du r 22, skaffa dig ett jobb fr helvete och lev inte p samhllet
Citera
2020-09-14, 22:52
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Har inte betalat hyran fr fr min soc lgenhet fr augusti och inte nu september heller, bara en tidsfrga innan dem hr av sig..

r speltorsk och spelat bort soc pengarna som var avsedda fr att betala hyran... Dubblade pengarna idag men spelade bort allting tillsut som vanligt, kan inte sluta spela s str hr nu med rejl ngest och undrar hur jag ska betala dom bda hyrorna (sammanlagt 9k)

Kan inte ta ln d jag har kronofogden och har inga vnner. r en kille p 22 r, behver tips hur jag kan f tag p snabba pengar snabbt, ven om det r olagligt.. Dock inga bedrgerier mot privatpersoner dr gr min grns...

Har en vn som gr p soc och enligt honom mste du varje mnad lmna in kontoutdrag fr att verhuvudtaget f ut pengar till nsta hyra. Hur kan dom i s fall beviljat dig nya pengar nr du inte har lmnat bevis p betald hyra och el? De borde vl dessutom kunna se att du har spelat bort pengarna?
Citera
2020-09-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Har en vn som gr p soc och enligt honom mste du varje mnad lmna in kontoutdrag fr att verhuvudtaget f ut pengar till nsta hyra. Hur kan dom i s fall beviljat dig nya pengar nr du inte har lmnat bevis p betald hyra och el? De borde vl dessutom kunna se att du har spelat bort pengarna?

Jag har tv olika konton. r inte dum...

Lekte lite med photoshop nu p min senaste anskan. Lol
Citera
2020-09-14, 22:55
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Jag har tv olika konton. r inte dum.
D lr du sitta rejlt i knipa nu. De kommer ju undra vart pengarna frn ditt ena konto har tagit vgen. De ser ju det p dina verfringar och d lr de f reda p att du har haft tv konton hela tiden. Du r stenkrd. Tror inte ens du kommer f ut mer socpengar p ett tag.

Hur blst kan man bli?

Det blir gatan fr din del.
Citera
2020-09-14, 22:55
Medlem
Bajsmohammeds avatar
Citat:

Hoppas du hamnar p gatan din jvla utsugare hur fan har dina frldrar uppfostrat dig?
Citera
2020-09-14, 22:56
Medlem
Citat:

Men kan inte gra det igen denna mnaden, fy fan kommer f problem snart knner jag. Mste f tag p pengarna denna veckan p ett eller annat stt och betala bda hyrorna
Citera
2020-09-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
D lr du sitta rejlt i knipa nu. De kommer ju undra vart pengarna frn ditt ena konto har tagit vgen. De ser ju det p dina verfringar och d lr de f reda p att du har haft tv konton hela tiden. Du r stenkrd. Tror inte ens du kommer f ut mer socpengar p ett tag.

Hur blst kan man bli?

Det blir gatan fr din del.

Din idiot jag photoshoppar, ingen vet ntt hittills. Ska du vara en moralpredikant s stick frn min trd. Skiter i om jag blser staten och myndigheter. Ge mig tips istllet hur jag fixar cash.

Jag blir inte hemls har en farsa i en annan stad att flytta in till tillflligt om jag blir utslngd men det r det sista jag vill. Mste lsa detta
Citera
2020-09-14, 23:03
Medlem
Bajsmohammeds avatar
Citat:
Din idiot jag photoshoppar, ingen vet ntt hittills. Ska du vara en moralpredikant s stick frn min trd. Skiter i om jag blser staten och myndigheter. Ge mig tips istllet hur jag fixar cash.

Jag blir inte hemls har en farsa i en annan stad att flytta in till tillflligt om jag blir utslngd men det r det sista jag vill. Mste lsa detta

Du spelar bort statens pengar som r till fr att hjlpa dom som har hamnat utanfr systemet och inte nog med det du r en bedragare ocks. N fy fan du fr nog inte mycket hjlp och sympati i denna trden jo kanske frn nn rdtjutskommunist .
Citera
2020-09-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Du spelar bort statens pengar som r till fr att hjlpa dom som har hamnat utanfr systemet och inte nog med det du r en bedragare ocks. N fy fan du fr nog inte mycket hjlp och sympati i denna trden jo kanske frn nn rdtjutskommunist .

Jag har spelmissbruksproblem och det r inget jag har valt frivilligt har skt hjlp och gtt p mten hos psykolog som r inriktad p spelmissbruk jag gick p alla mtena men det har inte hjlpt mig ett skit r fortfarande en speltorsk.. Spelar slut p varenda krona jag har p slots p ntet och kan inte sluta ens nr jag vunnit, s mnga gnger som jag kunnat casha ut stora belopp men fortsatt spela tills sista kronan r slut, cashar jag ut nngng s stter jag in allt igen nsta dag eller efter 2 dagar och tror jag ska vinna mer och sen frlorar allt. Du kommer aldrig frst hur det knns att spela bort alla pengar p kontot tills det r p 0 fr att sen se svart och g och lgga sig p sngen och undra hur man ska f tag p en hundring fr att kunna ta mat nsta dag.
Citera
2020-09-14, 23:22
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Jag har spelmissbruksproblem och det r inget jag har valt frivilligt har skt hjlp och gtt p mten hos psykolog som r inriktad p spelmissbruk jag gick p alla mtena men det har inte hjlpt mig ett skit r fortfarande en speltorsk.. Spelar slut p varenda krona jag har p slots p ntet och kan inte sluta ens nr jag vunnit, s mnga gnger som jag kunnat casha ut stora belopp men fortsatt spela tills sista kronan r slut, cashar jag ut nngng s stter jag in allt igen nsta dag eller efter 2 dagar och tror jag ska vinna mer och sen frlorar allt. Du kommer aldrig frst hur det knns att spela bort alla pengar p kontot tills det r p 0 fr att sen se svart och g och lgga sig p sngen och undra hur man ska f tag p en hundring fr att kunna ta mat nsta dag.

Du kommer hamna p gatan. Kanske r det den insikten som tar dig upp ur skiten. Kanske skall du utsttas fr ett riktigt prov fr att bli av med dina demoner. Jag rstar fr att kasta ut dig i ett helvete. Det enda du mste gra r att verleva. Gr du inte det. ptja. D r det krt. Klarar du dig blir du fri.
Citera
2020-09-14, 23:23
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Soc gr olika i olika stder.
Tipas r att anska om (anska kan du gra om vad som helst och de mste d utreda det) frmedling. Frmedling bygger p att soc hller dina pengar och betalsr dina rkningar till dess att du klarar det sjlv.
Ville frst nthats dig lite fr att du spelar bort surt frvrvade skattepengar, men inser att det gr det samma. Som folk sagt. Sprra dig p spelsiter.
1. Erknna fr soc vad du gjort utan lgn och be om hjlp. Visa kontoutdrag OCH G MED P DERAS TGRDSFRSLAG.
2. Ansk om frmedling.
3. Leta rtt p din egen motivator att sluta spela. Ingen jvla psykolog eller behandlare i vrlden kan hjlpa dig att sluta spela om du sjlv inte vill gra det. Viljan att gra ngot annant fr pengarna n att spela och knarka upp dem r den vilktgaste ingridiensen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in