Vad kan man sga efter 'kungens' uttalanden (och Republikanernas tystnad) igr? Inget nytt faktiskt...allt r
business as usual. Men att Trump mste dominera nyhetsfldet, till varje pris, tolkar jag nd som
en signal att Stepien misslyckats det grvsta. (Kush, Mercer, Stepien, Parscale & Co., de frvildade pandemin i sn grad att man saknar ord fr det...historien kommer inte vara dem ndig.) Vilket r olyckligt fr GOP. Fr det betyder ven att senatsstolarna sitter nnu lsare; s pass lst faktiskt, att det momentum som Demokraterna har nu, med stor sannolikhet leder till ett 50/50 scenario. Om ett par veckor fr vi skert fler indikationer p att jag har rtt...har haft det hittills, s fortsttning lr flja.
Montana, Alabama, Maine, de r inte heller omjliga...speciellt inte Maine dr Gideon gr starkt. Skulle nstan kunna tippa att hon tar hem det, men jag avvaktar lite, Susan Collins kanske kan skaka fram ngot mirakel.
Florida och Texas r fr mig mest intressantast nu...senatsplatserna r i spel med. Tro det eller ej, men s r det.
Vad vi kan se i de delstaterna r att det pgr en mycket snabb generationsvxling, och fr att stta lite perspektiv p saken, s fds det en andra- eller tredje generationens latino var 30sek.
Ekonomin gr trgt, och ngon full terhmtning kommer inte ske...mnga inser detta, och tjnstesektorn kommer f se ett tufft r framfr sig.
Viruset hrjar vilt som sagt, och i de fattigaste delarna vet 3/4 av de tillfrgade hispanics knappt ngonting om vad Biden har fr frslag uppsatt p sin agenda. Vilket r anmrkningsvrt, fr det r en ansenlig mngd mnniskor vi talar om, och frustrationen som Beto uppvisat i olika intervjuer angende detta, den gr inte att ta miste p. Stmmer hans reflektion, d betyder det att Demokraterna har stora chanser att ta igen de procentenheter man ligger under med (som ligger inom felmarginalen) och g om Trump. (Bitecofer och Bernies kampanjlag har ocks ptalat detta, s det skulle vara frvnande, minst sagt, om Bidens team gr en Hillary och tar deras rster fr givet.)
Florida har jag inte jrnkoll p. Inte riktigt lika bra som Texas, fr dr har jag bott. Nrmare bestmt i Houston (fjrde strsta staden i USA). Det var visserligen ett tag sedan, och mycket har skert hnt sen dess, men en sak vet jag vldigt bra iaf och det r att hispanics, d som nu, utgr en stor del av befolkningen; och den vxer, den fryngras och den gruppen fredrar Demokraternas politik, och de har inte minst, alltifrn barnburar till murbygget frskt i minnet.