Citat:
Ursprungligen postat av
Halshuggning
En stabil och välmående kommun. Utbildad invånare, många arbetar, ung befolkning, bra skolor mm. Sundbyberg centrum är väldigt mysigt tycker jag. Har inte varit i de omkringliggande stadsdelarna men centralt är sundbyberg mysigt. Trevligt att promenera på kvällarna och det har aldrig känts osäkert.
Det som suger med sthlm är att bilförsäkringen är 50% högre än i resten av landet om man är i behov av bil och måste pendla.
Även om jag inte alls tycker illa om Sundbyberg i stort tycker jag faktiskt att centrala Sundbyberg är rätt trångt, stressigt och stökigt. Inte stökigt i det avseende att kriminaliteten är utbredd utan för mig rör det sig snarare om en känsla av att det är så mycket som händer och att det finns så många saker överallt på de smala vägarna. Dåligt planerade vägparkeringar. Bommar som fälls upp och ner okontrollerat. Bilar, bussar, pendeltåg, spårvagnar och cyklar som svischar förbi i tid och otid. Människor som går in i en. Avstängningar till följd av vägarbeten och andra byggprojekt.
Men det kanske har att göra med att jag inte är född och uppvuxen i en storstad. Vem vet.