Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-09-27, 23:44
Medlem
For de som ikke tenker at TH har motiv, tenker jeg man kanskje kan lese den ekteskaps kontrakten igjen. Det er bare google.
Citera
2020-09-27, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Men en annen bruker hadde en annen ide, og sammenlignet med avfallscontainer og drhndtak p bil. .Innlegget var for et par dager siden, eller i gr. Skjnt, bare tanken er helt uvirkelig.
Turen passer perfekt til oppringet 10.07. Samtidig ble aehs telefon liggende urrt p sitt faste bord. Hvorfor sier th han ikke ringte aeh fr lunsj.
Citera
2020-09-28, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Turen passer perfekt til oppringet 10.07. Samtidig ble aehs telefon liggende urrt p sitt faste bord. Hvorfor sier th han ikke ringte aeh fr lunsj.
Ja. Jeg har ikke ftt med meg at han har sagt det. Men de to frste anropene ble slettet, kl 10:06 og 10:07.
De to frste anropene fra hans telefon var klokken 10.06 og 10.07.

Dette har vrt et viktig argument for politiet i mistanken mot Tom Hagen, som er siktet for drap eller medvirkning til drap p sin kone. Sentrale personer i etterforskningen skal ogs ha ment at politiadvokat Mathias Hager burde bruke disse opplysningene i retten da de ville varetektsfengsle Tom Hagen.
- Sprsmlene berrer arbeid med kartlegge mest mulig av Tom Hagens aktivitet forsvinningsdagen. Jeg kan p grunn av bevisforspillelsesfaren og den pgende etterforskningen ikke kommentere dette noe nrmere, sier ptaleansvarlig i saken, Haris Hrenovica, til Nettavisen.
https://www.nettavisen.no/nyheter/po...423979326.html
S det er klart at tidspunktene for slettede anrop er interessant.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-28 kl. 01:07.
Citera
2020-09-28, 05:05
Medlem
Citat:
Kanskje fordi han ikke ringte fr lunsj?

Hvis TH er skyldig og hvis TH ringte kl 10.06 og 10.07, ville det vel bare vrt en fordel for han si at han ringte til AEs mobil kl 10.06 og 10.07 ettersom oppringningene beviser at THs mobil var p det stedet som oppringningene ble foretatt fra (Futurum?) p samme tid som noen (GM?) var i S4 og lagde bevegelser p AEs mobil?

Hvis det ikke var TH som ringte 10.06 og 10.07: Hvem ringte og hvorfor ringte vedkommende og hvorfor ringte vedkommende fra THs mobil?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-28 kl. 05:55.
Citera
2020-09-28, 06:17
Medlem
I begynnelsen av 2019 var TH i nye avhr og hadde p dette tidspunktet fortsatt status som fornrmet i saken. Her forklarte han at AE ikke var interessert i jlerier. I tillegg forklarte han at dette var det verste hun visste.

(27.09.2020) Tom Hagen forklarte ogs at hun var totalt uinteressert i penger og rikdom, og hun var heller ikke interessert i hvor rike andre folk var.
Nettavisen er kjent med at etterforskere har diskutert hva som kan vre rsaken til at Tom Hagen har sagt dette. Det har blant annet vrt tema at han har kommet med opplysningene for f fokus rettet mot andre, selv om han p dette tidspunktet ikke var siktet i saken.

https://www.nettavisen.no/nyheter/to...424024068.html
Citera
2020-09-28, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje fordi han ikke ringte fr lunsj?

Hvis TH er skyldig og hvis TH ringte kl 10.06 og 10.07, ville det vel bare vrt en fordel for han si at han ringte til AEs mobil kl 10.06 og 10.07 ettersom oppringningene beviser at THs mobil var p det stedet som oppringningene ble foretatt fra (Futurum?) p samme tid som noen (GM?) var i S4 og lagde bevegelser p AEs mobil?

Hvis det ikke var TH som ringte 10.06 og 10.07: Hvem ringte og hvorfor ringte vedkommende og hvorfor ringte vedkommende fra THs mobil?
(Siterer da det er for sent redigere).

Hvis TH er skyldig eller medskyldig men at det var noen andre enn TH som ringte 10.06 og 10.07 fra hans mobil og hvis denne andre fortalte til TH at han/hun hadde ringt 10.06 og 10.07 fra THs mobil, ville det ikke da ha vrt smartest av TH lyve til politiet og si at han hadde ringt?

Hvis TH er skyldig og hvis TH ringte og hvis han av en eller annen grunn ville skjule at han hadde ringt s tidlig som 10.06 og 10.07 og derfor slettet anropene fra anropslisten (som noen i diskusjonen foreslo) :
Hvorfor skulle han ha gjort noe s dumt som slette anropene? Alle vet da vel at anrop blir lagret og at de ikke forsvinner selv om man sletter anropene fra anropslisten p sin mobil?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-28 kl. 06:43.
Citera
2020-09-28, 06:41
Medlem
Citat:
I begynnelsen av 2019 var TH i nye avhr og hadde p dette tidspunktet fortsatt status som fornrmet i saken. Her forklarte han at AE ikke var interessert i jlerier. I tillegg forklarte han at dette var det verste hun visste.

(27.09.2020) Tom Hagen forklarte ogs at hun var totalt uinteressert i penger og rikdom, og hun var heller ikke interessert i hvor rike andre folk var.
Nettavisen er kjent med at etterforskere har diskutert hva som kan vre rsaken til at Tom Hagen har sagt dette. Det har blant annet vrt tema at han har kommet med opplysningene for f fokus rettet mot andre, selv om han p dette tidspunktet ikke var siktet i saken.

https://www.nettavisen.no/nyheter/to...424024068.html
Var det derfor hun skrev under ektepakten og fikk kallenavnet nullet? Ikke rd til hyttetur med venner osv. aeh var sannsynligvis utsatt for sterkt psykisk press. Stakkars dame. Hun sa ogs at th var brutal. At barna lager en falsk idyll ut av ekteskapet og skriver et slikt brev er i realiteten et stort svik mot moren. Det er nesten som jeg ikke tror det er mulig.
Citera
2020-09-28, 07:26
Medlem
Citat:
Var det derfor hun skrev under ektepakten og fikk kallenavnet nullet? Ikke rd til hyttetur med venner osv. aeh var sannsynligvis utsatt for sterkt psykisk press. Stakkars dame. Hun sa ogs at th var brutal. At barna lager en falsk idyll ut av ekteskapet og skriver et slikt brev er i realiteten et stort svik mot moren. Det er nesten som jeg ikke tror det er mulig.
Bingo.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-09-28 kl. 07:30.
Citera
2020-09-28, 07:39
Medlem
Citat:
(Siterer da det er for sent redigere).

Hvis TH er skyldig eller medskyldig men at det var noen andre enn TH som ringte 10.06 og 10.07 fra hans mobil og hvis denne andre fortalte til TH at han/hun hadde ringt 10.06 og 10.07 fra THs mobil, ville det ikke da ha vrt smartest av TH lyve til politiet og si at han hadde ringt?

Hvis TH er skyldig og hvis TH ringte og hvis han av en eller annen grunn ville skjule at han hadde ringt s tidlig som 10.06 og 10.07 og derfor slettet anropene fra anropslisten (som noen i diskusjonen foreslo) :
Hvorfor skulle han ha gjort noe s dumt som slette anropene? Alle vet da vel at anrop blir lagret og at de ikke forsvinner selv om man sletter anropene fra anropslisten p sin mobil?
Husk at man gjr feil i ekstremt stressede situasjoner, om man s bare er medhjelper. Forvrig: du er bare helt ndt til bli forsvarsadvokat neste liv.
Citera
2020-09-28, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullbakke
Det var ikke et sprsml, men en konklusjon. Din pstand om at politiet har tunnelsyn, har du store problemer med forsvare, og hele din pstand raser ifra hverandre.
Noen andre kan sikkert forklare om dette med politiets tunellsyn p en god mte. Hverken jeg eller min gode nabo som lurte seg til skrive noen innlegg med min bruker i gr er noe gode til skrive dessverre.
Citera
2020-09-28, 07:44
Medlem
Citat:
Husk at man gjr feil i ekstremt stressede situasjoner, om man s bare er medhjelper. Forvrig: du er bare helt ndt til bli forsvarsadvokat neste liv.
Jeg forstr. Takk! Jo, jeg var ogs inne p tanken om at man kan gjre merkelige feil (av ulike rsaker) uten tenke over flgene.
Jeg tror ikke at jeg egner meg som advokat. Jeg er ikke sikker p om TH er uskyldig eller skyldig.
Citera
2020-09-28, 07:55
Medlem
Citat:
En teori (som jeg ikke tror p):
Hvis TH er skyldig/medskyldig og hvis han var i S4 kl 10.07 s er det sant at han ikke ringte med sin mobil fra Futurum p det tidspunktet.
Medhjelperen (hettemannen) kommer (usett) forbi utenfor Futurum, finner THs mobil p avtalt sted utendrs (nr Futurum, slik at mobilen plasseres (iflge mobilmaster) p eller nr Futurum). Medhjelperen (hettemannen) ringer 10.06 og 10.07 (kode-beskjed som betyr "er p vei til S4").
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in