Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-09-28, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Ja det r till viss del riktgt men nu r det enligt trden en gammal Nokia som TH har och den nyttjar inte alla de senare optien som systemet medger. Och telefonen kan frmodlogen inte uppdateras. Man fr vl hoppas att polisen tmt alla aktuella master p data under den aktuella tiden s man kan flja alla andra telefoner kring bostaden, det kan inte vara mnga, vid den rstiden och glesbygdt.

Ja, jeg leste en plass at de har kontroll p alle telefoner som var benyttet i omrdet den morgenen.
Sen har TH to telefoner. I media kommer det bare fram at han har en eldre Nokia.
Hvem av disse som er registrert hvor, kommer ikke fram. Men jeg mener at jeg leste en plass at hans Nokia brukte ligge p Futurum, arbeidsplassen. Men det kommer en dag da alt dette legges fram i media. Og kanskje fr vi se bilder fra inni huset ogs.
Citera
2020-09-28, 17:11
Medlem
Det er mulig at Hettemann1s rend var fjerne en sender til en falsk basestasjon, som var plassert ved S4.
Citera
2020-09-28, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, jeg leste en plass at de har kontroll p alle telefoner som var benyttet i omrdet den morgenen.
Sen har TH to telefoner. I media kommer det bare fram at han har en eldre Nokia.
Hvem av disse som er registrert hvor, kommer ikke fram. Men jeg mener at jeg leste en plass at hans Nokia brukte ligge p Futurum, arbeidsplassen. Men det kommer en dag da alt dette legges fram i media. Og kanskje fr vi se bilder fra inni huset ogs.
ven avsaknad av mobilsingnal frn knda personer i nrheten av bostaden r ocks en form av bevis.
Citera
2020-09-28, 18:26
Medlem
Telefonmannens oppgave ved Futurum, var kanskje teste om senderen til den falske basestasjonen fungerte, og derfor tok han en telefonoppringing i nrheten av senderen.
Citera
2020-09-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstr. Det hadde vrt interessant vite hva TH har forklart om hvor hans mobil var kl 10.06 og 10.07 og om hvor han var, og om han hadde mobilen p seg (i en lomme el.l.) eller om mobilen eventuelt l p et annet rom enn der TH var eller p samme rom som TH var.
Enig. Har ikke ftt med meg at den ble registrert p Futurum, har du sett det?
HVIS TH er skyldig, hva skulle han tjene p slette disse anropene?
Citera
2020-09-28, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Telefonmannens oppgave ved Futurum, var kanskje teste om senderen til den falske basestasjonen fungerte, og derfor tok han en telefonoppringing i nrheten av senderen.

Falsk basestasjon er ikke en liten dings p strrelse med en fyrstikkeske som man kan slenge fra seg i grfta. Det er en stor tung boks, med en hvelig stor antenne koblet til. Hvis noen hadde ringt slik du sier, s hadde det ogs gitt utslag p nrliggende basestasjoner.
En basestasjon er en sender, mottaker og datamaskin i ett.
Dessuten er den avhengg av strmforsyning.

Ang det du skreiv til Orderud.: Det ville vrt huller i loggen til basestasjonene, ikke selve telefonen. Men alts basestasjonene som Telenor eier.
Telenor finner gjenn samtalene i sin sentral, men ikke i selve basestasjonen, for den er utenfor deres kontroll. Den er jo falsk, og Telenor vet ikke hvor den er. En falsk basestasjon sender ut et signal som er mye sterkere enn de andre basestasjonene, og lurer dermed telefonen til koble seg opp mot den. Nr den er koblet opp, s har man full kontroll over sms og samtaler inn/ut. Men du kan ikke g inn p telefonen og slette samtaler fra loggen.
En basestasjon er en link/videresender mellom operatren og telefonen. Signalet til en telefon rekker ikke langt, bare noen hundre meter, kanskje en kilometer alt etter hvor mye hus og skog det er i veien, og man er dermed avhengig av mange basestasjoner. De er ofte plassert p taket p skoler, kjpesentere og andre hye bygg, for f et godt signal.
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-09-28 kl. 19:31.
Citera
2020-09-28, 19:25
Bannlyst
Citat:
ven avsaknad av mobilsingnal frn knda personer i nrheten av bostaden r ocks en form av bevis.

Det er sant.
Citera
2020-09-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Enig. 1) Har ikke ftt med meg at den ble registrert p Futurum, har du sett det?
2) HVIS TH er skyldig, hva skulle han tjene p slette disse anropene?
1) Jeg har heller ikke lest noe om det, bortsett fra dette som er fra da TH nylig hadde kommet til Futurum:
Klokken 09.14. Elektroniske spor fra basestasjoner gjr at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon p arbeidsplassen.
https://www.vg.no/spesial/2019/direk...vnet/tidslinje
2) Jeg kan ikke se hva det skulle vre tjene p slette de anropene.

Iflge Nasjonal kommunikasjonsmyndighets (NKOM) oversikt, er det tte basestasjoner i nrheten av Futurum-bygget.
Nkom opplyser at totalt er ca. 100 basestasjoner i omrdet rundt Futurum-bygget, langs Strmsveien og huset til Anne-Elisabeth og Tom Hagen og videre i retning Lillestrm.

https://www.nrk.no/norge/dette-er-po...ken-1.14384994

I omrdet rundt Sloraveien i Lrenskog, hvor ekteparet Hagen bor, er det 68 basestasjoner.
https://www.nettavisen.no/nyheter/de...423674405.html
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-28 kl. 20:00.
Citera
2020-09-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nej ngon falsk basstation kan vi inte rkna med, det r en stor anlggning och inget man snabbt riggar upp.
Citera
2020-09-28, 20:15
Medlem
Citat:
Nej ngon falsk basstation kan vi inte rkna med, det r en stor anlggning och inget man snabbt riggar upp.
Hvis der var en falsk basestation, eller hvis TH vidste at en G2 telefon (?) kunne 'manipulere' masteoplysningerne, s er det store sprgsml vel hvem der kunne have viden om dette? Det vel lige s kryptisk/specialeret viden som kryptovaluta?
Citera
2020-09-28, 20:16
Medlem
Citat:
Hva med disse sm mini-catchers?
De vil vel ikke vre mulig oppdage hvis senderen blir fjernet fr den kriminelle handlingen blir oppdaget og etterforskes?
https://www.septier.com/product-item...-imsi-catcher/

Edit:
Aftenposten gjorde underskelser omkring falske basestasjoner noen r tilbake.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...k-for-hardt-ut

Sitat fra VG:
" De (PST) var tilsynelatende helt uinteressert i vrt materiale, og det var frst etter at vi hadde publisert at de startet en etterforskning. De hadde anledning til g inn og finne disse senderne, men de ble skrudd av etter at vi hadde publisert."
Senast redigerad av Havhest 2020-09-28 kl. 20:40.
Citera
2020-09-28, 20:17
Medlem
Citat:
Kan politiet finne ut at de to anropene kl 10.06 og 10.07 fra THs mobilnummer som ikke finnes p anropsloggen p THs mobil, er foretatt fra hans mobil?
Hvis politiet ikke kan finne ut at hans mobil foretok de anropene, kan de vel heller ikke pst at det ble ringt fra THs mobil?
Er det mulig at noen kan ha vrt i nrheten av Futurum og har misbrukt THs mobilnummer og ringt fra en annen telefon eller ipad el.l.? Vil det da registreres hos teleselskapet som et vanlig utgende anrop fra THs mobiltelefonnummer?
Finnes det noen andre mter avslre/bevise det p hvis noen har gjort dette? (Jeg tenker p andre mter i tillegg til at den som eier mobiltelefonnummeret vet at han ikke har ringt p de tidspunktene)?
Senast redigerad av z-z-z 2020-09-28 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in