2020-10-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Man skal ha ganske store cojonas for vitne i en sak som dette.
To av vitnene i Orderudsaken gikk det ikke s bra med, og i begge tilfellene ble det avfeiet som naturlig.

Oj hvilke vitner var det?
Citera
2020-10-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det har jeg ikke ftt med meg, skriftlig kommunikasjon, det gjr det enda mer interessant..
Litt vanskelig nekte for skriftlig kommunikasjon, s lenge det ikke kun er en utskrift men faktisk p mail, sms eller lignende..
Det hres jo da ut som slektningen har et forhold til dette vitnet i og med at det er ulike kommunikasjonsplattformer.. Hres jo ut som en dum slektning, men det sprs jo hva det str svart p hvitt. Om det er en direkte trussel, eller at vitnet har "tolket" det slik..
Hvis det er ex-svogeren der er det 'centrale vidne', s kan det jo vre hans eks-kone der er blevet sigtet. Sknderier mellem skilsmissepar er ikke usdvanlige. I givet fald tnker jeg ikke ndvendigvis sigtelsen har noget med GM at gre.
Hvis det er VE der er sigtet, s tnker jeg at det er en hel anden sag.

Edit - sorry, glemte at det er oplyst, at den sigtede er en mand. Det kan alts ikke vre THs sster...
Senast redigerad av colli 2020-10-04 kl. 10:51.
Citera
2020-10-04, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Oj hvilke vitner var det?
I boken skrev Hrtska iflge NRK: Davor er dd, derfor tr jeg navngi han.
Noen mneder senere ble Hrtska selv funnet dd etter en bilulykke.
https://www.nettavisen.no/nyheter/dd...e/2748360.html

Her r den andre:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ud-vitne-doede
Men dette er off topic, og da blir jeg fort rapportert.
Hvis man leser seg opp om hvor mye som egentlig stod p spill mht investorene p Gardermoen, og det kan ta litt tid, er det ikke s vanskelig forst at folk har drept for mindre enn det. Dette med tanke p at AE kan ha hatt dritt, som nevnt tidligere i trden, p opptil flere.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-04 kl. 10:55.
Citera
2020-10-04, 11:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
M Sannsynligvis vre noe som impliserer ve eller siktede selv. Sprs hvor mye i lomma p th siktede er. Vanskelig tenke at dette har noe gjre med testamentvitnene om det dreier seg om siktedes forhold. Hvorfor m ekteskapet p liv og dd vre rosenrdt.
Tror det m vre noe verre slektningen/TH tror vitnet hittil ikke har forklart seg om, kanskje pistoltrusselen under juleselskapet og underskrift p ektepakten?

Eller at AEs underskrift er forfalsket p noen av disse ektepaktene? Andre hemmeligheter som ogs berrer slektningen?

De har tatt en kalkulert risiko. Alle avhr blir tatt opp p video, s det vitnet evt ikke har sagt til n, m trolig vre noe slektningen/TH synes er verre for saken enn det er true et vitne.

Ettersom vitnet har gtt til politiet med trusselen, tar jeg det for gitt at han/hun har tmt seg for disse opplysningene.
Citera
2020-10-04, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvis det er ve har han ikke et selvstendig motiv om ta livet av aeh. Th m da vre involvert.

100% enig
Citera
2020-10-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
100% enig
Hvis AE ville ha en del av selskapet og formuen VE skulle overta (om ingen av barna?) s er vel AE i veien?
Citera
2020-10-04, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvis AE ville ha en del av selskapet og formuen VE skulle overta (om ingen av barna?) s er vel AE i veien?

I de fleste saker hvor det er mye penger involvert s br man alltid flge pengene. Tror mye av svaret ligger i kryptorigget og hvis de finner mottager her s lses mye.

I dette tilfellet s tror jeg det omhandler ektepaktens skjevfordeling, AEH ville skilles samt det faktum at TH skjnte selv at hun ville blitt tilgodesett vesentlige andeler av hans imperium. Det kan vre en kombinasjon av at dette var VE sin buy-in og TH sitt behov for en arveprins som faktisk innehar de rette kvalifikasjonene for en fremtidig drift av selskapet.

Hvem tar vare p skilsmissepapirer signert av en part i ett felles hus hvis ekteskapet faktisk er godt? Sett i kombinasjon med skehistorikk etter boliger, medlem av FB gruppe for ledige boliger og hennes venners uttalelser s er matematikken grei = hun ville skilles.

Det som virkelig satte spor hos meg var etter at Politiet offentlig endret hovedhypotese og hennes venninne uttalte at N er hun borte for alltid Hun uttalte ogs at Teorien om bortfring har hun aldri trodd p.

Det er svrt usannsynlig at VE skulle rote med datoen for nr mtet p Kvitfjell skulle skje og AEH ble borte. Jeg husker nyaktig hvor jeg var nr bomba gikk av i Oslo og nr flyene fly inn i WTC.

Det er svrt sannsynlig at VE deltok p samtlige mter med RU.

Det er svrt sannsynlig at TH og VE gir hverandre alibi.

Det er merkelig at gratulasjonene i fra AEH p FB hvert eneste r uteble i 2018.

Det er sannsynlig at VE sine utenlandske kontakter kan ha medvirket til fjerning av lik.

Uansett hvem som er GM, hva som er motivet, hva folk fler, at noen fler seg krenket osv s hper jeg kun p rettferdighet for Anne-Elisabeth, hennes barn, barnebarn samt alle hennes familie og venner.
Citera
2020-10-04, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Hvis det er ex-svogeren der er det 'centrale vidne', s kan det jo vre hans eks-kone der er blevet sigtet. Sknderier mellem skilsmissepar er ikke usdvanlige. I givet fald tnker jeg ikke ndvendigvis sigtelsen har noget med GM at gre.
Hvis det er VE der er sigtet, s tnker jeg at det er en hel anden sag.

Edit - sorry, glemte at det er oplyst, at den sigtede er en mand. Det kan alts ikke vre THs sster...

Nei den siktede er en mannsperson
Citera
2020-10-04, 12:33
Medlem
Minnimuss avatar
Hva er oddsen for oppklare saken via kryptosporet nr man ikke har klart det p 2 r? For meg som ikke er veldig inne i den verdenen, s er det nesten utrolig at det ikke skal vre mulig finne ut hvem som er mottaker av 10 mill kroner. Nr man har all verdens politiressurser tilgjengelig, i dette tilfellet bde i inn og utland. Antar at de strste fagmiljene hjelper til i Lrenskog saken, vi vet ogs at FBI m fl. har bisttt.

S vidt jeg har forsttt s kan det vre mulig ryke ut noen, dersom man begynner bruke av pengene, stemmer det ogs for Monero?
Citera
2020-10-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
I de fleste saker hvor det er mye penger involvert s br man alltid flge pengene. Tror mye av svaret ligger i kryptorigget og hvis de finner mottager her s lses mye.

I dette tilfellet s tror jeg det omhandler ektepaktens skjevfordeling, AEH ville skilles samt det faktum at TH skjnte selv at hun ville blitt tilgodesett vesentlige andeler av hans imperium. Det kan vre en kombinasjon av at dette var VE sin buy-in og TH sitt behov for en arveprins som faktisk innehar de rette kvalifikasjonene for en fremtidig drift av selskapet.

Hvem tar vare p skilsmissepapirer signert av en part i ett felles hus hvis ekteskapet faktisk er godt? Sett i kombinasjon med skehistorikk etter boliger, medlem av FB gruppe for ledige boliger og hennes venners uttalelser s er matematikken grei = hun ville skilles.

Det som virkelig satte spor hos meg var etter at Politiet offentlig endret hovedhypotese og hennes venninne uttalte at N er hun borte for alltid Hun uttalte ogs at Teorien om bortfring har hun aldri trodd p.

Det er svrt usannsynlig at VE skulle rote med datoen for nr mtet p Kvitfjell skulle skje og AEH ble borte. Jeg husker nyaktig hvor jeg var nr bomba gikk av i Oslo og nr flyene fly inn i WTC.

Det er svrt sannsynlig at VE deltok p samtlige mter med RU.

Det er svrt sannsynlig at TH og VE gir hverandre alibi.

Det er merkelig at gratulasjonene i fra AEH p FB hvert eneste r uteble i 2018.

Det er sannsynlig at VE sine utenlandske kontakter kan ha medvirket til fjerning av lik.

Uansett hvem som er GM, hva som er motivet, hva folk fler, at noen fler seg krenket osv s hper jeg kun p rettferdighet for Anne-Elisabeth, hennes barn, barnebarn samt alle hennes familie og venner.
Uthevet: Kan alene vre mer enn godt nok motiv.
Citera
2020-10-04, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Man skal ha ganske store cojonas for vitne i en sak som dette.
To av vitnene i Orderudsaken gikk det ikke s bra med, og i begge tilfellene ble det avfeiet som naturlig.

Stemmer. Det var vel i Molde at det skjedde. Samme plass som vpnene ble kjpt.
Ene ble funnet dende, og den andre drept med hagle.
Ogs en tredje person som Tore Sandberg mener kan vre GM i den saken, en fryktet torpedo fra Bosnia ved navn Davor Smailagic, ble funnet avkledd naken og drept, men uten noen ytre skader. Funnstedet er et skogholt ved Genarp utenfor Malm i Sverige. Han forsvant i 2002, fr Orderud-saken kom opp i lagmannsretten. Kristin var jo sammen med en Bosnisk mafiafyr, s kanskje er det noen sammenheng der. Hun var jo lovet det ene av husene p Orderud grd sies det.
Nr det gjelder TH, s har jo han s mye penger at han lett kan sende 10 eller 100 snne som Davor etter den som mtte stille seg i veien. Jeg vil tro at mange vitner holder tett, bare fordi de er redd for hva TH kan bruke pengene sine p.
Citera
2020-10-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Stemmer. Det var vel i Molde at det skjedde. Samme plass som vpnene ble kjpt.
Ene ble funnet dende, og den andre drept med hagle.
Ogs en tredje person som Tore Sandberg mener kan vre GM i den saken, en fryktet torpedo fra Bosnia ved navn Davor Smailagic, ble funnet avkledd naken og drept, men uten noen ytre skader. Funnstedet er et skogholt ved Genarp utenfor Malm i Sverige. Han forsvant i 2002, fr Orderud-saken kom opp i lagmannsretten. Kristin var jo sammen med en Bosnisk mafiafyr, s kanskje er det noen sammenheng der. Hun var jo lovet det ene av husene p Orderud grd sies det.
Nr det gjelder TH, s har jo han s mye penger at han lett kan sende 10 eller 100 snne som Davor etter den som mtte stille seg i veien. Jeg vil tro at mange vitner holder tett, bare fordi de er redd for hva TH kan bruke pengene sine p.

Lurer p om det finnes noe historikk der TH har leid torpedoer fr ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in